Wat moet ik drinken vanavond?

Gestart door JWVG, 30-05-2008 18:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JWVG

Ha mensen,

Als jullie tijd teveel hebben om me van advies te dienen: vanavond ga ik weer eens bieren met vrienden in de Vlaamsche Reus. Op zich beperkt mijn keuze zich meestal toch wel tot de trappisten, weizeners, Hoegaarden Grand Cru, de Affligems en de saison Dupont. Maar ik moet natuurlijk weer een beetje er in komen. Als jullie deze bierlijst zien, wat zouden jullie me dan aanraden om zeker te drinken? Zitten er een paar goede Engelse bieren tussen?

Ik hou niet zo heel erg van geuze en lambiek (denk ik).

 :degroeten: JW

Menno

Karmeliet tripel (proefbier v/d maand mei), Rochefort 8 (mijn persoonlijke voorkeur) of een lekkere ESB!  ;)

dennis

Kan natuurlijk alleen uitspreken voor mijn eigen voorkeur/nieuwsgierigheid:
  • IJ Zatte
  • Moinette blond/brune
  • Witkap Pater stimulo
  • Arabier

oranjeboombiertje

Ok, hier komt het dan:

- Fullers ESB (erg goed)
- Youngs London ale
- Swinkels volmaakt (erg lekkere frisse pils)
- Samuel Smith India Ale (ken ik niet maar IPA is altijd goed)
- Jever maibock
- Fullers london pride

Sowieso zou ik alle pale ale's, IPA's, bitters, stouts, etc aanraden maar bij dit lijstje zit je zeker goed. Het zijn allemaal mooie frisse bieren met een mooi bittertje.

 :degroeten:
Wesley

Johannes

Dude! Wat een bierlijst. Jammer dat NS station Ede-Wageningen niks met Wageningen te maken heeft. Anders stapte ik vanavond nog in de trein. Zo'n Fullers ESB is erg lekker. Een verse Kapittel Abt gaat er ook wel in.

JWVG

Haha, ja we hebben het vrij goed bekeken in Wageningen! Overigens is dit wel 1 van de ongeveer 2 kroegen waar je je met fatsoen kunt laten zien... Geert, ik bedoel DE Geert, heeft er een tijdje achter de tap gestaan.

Misschien maak ik er maar eens een Wesley avond van. Eens kijken waar hij altijd zo over loopt te delibereren  ;). Wel interessant om eens wat Engelse bieren te proeven. Kan ik meteen eens kijken of je zonder die heel hoge alcoholpercentages en funky gisten ook minder hoofdpijn hebt, de ochtend erna. Wesley en anderen, bedankt voor de tips alvast!

Johannes, de verbinding met het station is wel wat beter geworden (was inderdaad vreselijk slecht). Er gaat nu in ieder geval heel vaak een rechtstreekse bus. Als je een keertje wilt komen proeven in de Vlaamsche Reus dan hoor ik het wel!

:degroeten: JW.

Johannes

Citaat van: JWVG op 30-05-2008  18:52 uAls je een keertje wilt komen proeven in de Vlaamsche Reus dan hoor ik het wel!


Deal! Ik wist dat het een biercafé was. Maar zo'n biercafé?  :proost:

Hopmans

Werk gewoon het hele lijste af.  ;D

Ikzelf heb Schotse blonde ale's gedronken:

Innis&Gunn oak aged beer.

en

Isle of skye Hebridean Gold Porridge Oat Ale.

 :degroeten:


JWVG

Het zijn ook aardige mensen. De muziek vind ik wel wat minder, daarom zitten we (en volgens mij Geert, Stefan en Dennis ook) wat vaker in de andere kroeg - de Zaaier. Maar het bier maakt heel veel goed! Stuur maar eens een pb!

JW.

EBC

Als hij nog Avec les bons voeux heeft staan... daar zou ik de hele avond op kunnen teren.

Oscar

Aleen al voor de naam zou ik deze proeven:


JWVG

Die Avec les bons voeux klinkt als een afsluiter voor de avond, eens kijken of ik het zo kan uitkienen dat ik dat nog aankan  :nut:.

 :degroeten: JW.

Adrie

Kreun. Waarom ben ik ooit uit Wageningen verhuisd?

Mijn avond zou er ongeveer zo uitzien:

1. Alfa Super Dortmunder
2. Fullers ESB
3. Augustijn Tripel
4. La Gauloise Brune
5. Moinette Blonde

En er zijn nog behoorlijk wat Britse bieren op de lijst die ik zou willen uitproberen.
 

JWVG

O.K. Heren, dank voor alle suggestie's  :groots:. Zij die gaan bierdrinken groeten u! Ik ben weg!

 :degroeten: JW.

Oscar

Citaat van: Adrie op 30-05-2008  20:09 uMijn avond zou er ongeveer zo uitzien:

1. Alfa Super Dortmunder
2. Fullers ESB
3. Augustijn Tripel
4. La Gauloise Brune
5. Moinette Blonde

6. Broodje shoarma...

Menno

Citaat van: Oscar op 30-05-2008  20:22 u6. Broodje shoarma...

Moet zijn broodje Hadi, Oscar...  ;D samenvol

Oscar


Menno

Citaat van: Oscar op 30-05-2008  21:09 uMenno, dat is nummer 7  ;D
Doe ik het voor! Ben benieuwd of ik vanavond JW dan nog tegen kom...  samenvol

JWVG

Helaas Menno, wij zijn bij de kwalitaria geëindigd voor een frietje  ;). Nou, het idee dat je met Engelse bieren minder hoofdpijn krijgt is nu wel overboord  :ziek:. Het was wel erg lekker! Ik heb Wesleys' lijstje bijna helemaal gevolgd:

- Fullers ESB
- Youngs London ale
- Swinkels volmaakt
- Samuel Smith India Ale
- Jever maibock

Daarna leek het me niet zo'n goed idee om nog over te schakelen op een Fullers london pride, omdat die veel minder sterk is, dus ik het nog een Fullers ESG genomen, en ben geëindigd met een  Moinette Blonde. Het was af en toe goed graven in de bierkelder voor de mensen achter de bar  ;D.

Ik heb het niet allemaal zo heel nadrukkelijk geproefd, was gewoon met vrienden, maar de Fullers ESB was meteen het hoogtepunt van de avond  :groots:. Echt heel lekker, ik denk dat het feit dat het van de tap was ook wel meehielp. Toch knap dat ze flinke hoppigheid heel zacht in zo'n biertje kunnen krijgen. Dat moet ik mezelf nog maar zien lukken... De andere Engelsen waren ook lekker (Sam Smith vond ik het minste). Die Swinkels volmaakt was waarschijnlijk heel goed, maar de subtiliteit van een goede pils verdronk helemaal in het hopgeweld van die twee pints daarvoor. Volgende keer start ik met die pils, dan proef ik tenminste een beetje wat  :lessmile:. Van de Jever en alles wat er na kwam herinner ik me niet zo veel meer  :nut:.

Toch best wel veel bier gedronken, aangezien het meeste per pint kwam... Maar ook mijn vrienden waren vastbesloten om deze maand nog eens terug te komen voor een Fullers ESB, voordat hij weer van de tap verdwijnt.

Nogmaals bedankt voor de tips, ik hou ze gewoon in mijn achterhoofd voor de volgende keer!

 :degroeten: JW.

Menno

Citaat van: JWVG op 31-05-2008  09:46 uHelaas Menno, wij zijn bij de kwalitaria geëindigd voor een frietje  ;). Nou, het idee dat je met Engelse bieren minder hoofdpijn krijgt is nu wel overboord  :ziek:.
Het zij je vergeven, JW. ;) En volgens mij had je vannacht / vanmorgen wel wat anders aan je hoofd...  :ziek: :slaperig:

 ;D :degroeten:

JeroenCV

Jammer dat ik nu pas dit bericht zie. Mijn broertje woont om de hoek van de Vlaamsche Reus. Ik kom er dus wel eens, met een slaapplek op 50 meter afstand.

Leuk om te lezen dat JW het er prima heeft gehad.

ps. De-geert werkt daar ook, of heeft er gewerkt.

JWVG

Ha Jeroen,

Wat grappig - toevallig op de Rouwenhofstraat? Zo ja, dan moeten we in een pb eens wat info uitwisselen, want geloof het of niet maar mijn broer heeft daar ook lang gewoond in een studentenhuis (tot een paar maanden geleden).  :nut:

JW.

oranjeboombiertje

Citaat van: JeroenCV op 31-05-2008  21:16 uDe-geert werkt daar ook, of heeft er gewerkt.

Citaat van: JWVG op 30-05-2008  18:52 uGeert, ik bedoel DE Geert, heeft er een tijdje achter de tap gestaan.

;)

Leuk om te lezen dat mijn advies in de smaak is gevallen, dan zijn mijn smaakpapillen toch nog niet helemaal kapot ;D

 :degroeten:
Wesley

JWVG

Nee hoor, ik schrik wel eens van die IBU's van jou, maar als ze het zo smooth weten te brengen als in Fullers ESB dan heb je mij mee!

JW.

oranjeboombiertje

Ik hoor maar weinig mensen klagen over mijn bieren ;)

 :degroeten:
Wesley

JWVG

In een grijs verleden had ik op dit forum trouwens zo'n beetje de Wesley rol, met wilde verhalen over bieren met heel veel hop van de andere kant van de plas  ;). Inmiddels ben ik aan alle kanten gepasseerd als het om hop gaat. Sprak opa.....

 :degroeten: JW.


korek

Citaat van: JWVG op 31-05-2008  22:03 uIn een grijs verleden had ik op dit forum trouwens zo'n beetje de Wesley rol, met wilde verhalen over bieren met heel veel hop van de andere kant van de plas  ;). Inmiddels ben ik aan alle kanten gepasseerd als het om hop gaat. Sprak opa.....

 :degroeten: JW.



Van mij mag je die rol zo weer overnemen. Overigens, ik ben ook opa...

Menno

Citaat van: Oranjeboombiertje op 31-05-2008  21:59 uIk hoor maar weinig mensen klagen over mijn bieren ;)

Klopt! Kan ook niet proeven als je niet naar het ONK gaat...  :pan:

Just kiddin'! :degroeten:

oranjeboombiertje

Je mag zo naar Den Bosch komen om een hele krat lekker bier mee te nemen, maar jij komt niet naar het KBC >:D ;D

 :degroeten:
Wesley

Menno

Citaat van: Oranjeboombiertje op 01-06-2008  00:32 uJe mag zo naar den bosch komen om een hele krat lekker bier mee te nemen, maar jij komt niet naar het KBC >:D ;D

Nope! Ik heb een taxi kunnen regelen, betekent wel dat de chauffeuse (plus bijrijders) zich ook moeten kunnen vermaken. Dat kratje hou ik tegoed van je! >:D >:D ;D

Binnenkort maar eens een avondje slobberen, als Caspar ook beschikbaar is (en vrouwlief nog niet puft). Zal een heftige avond worden... samenvol

Shoarma erbij...  ::)

oranjeboombiertje

Daar ben ik voor in, ik heb hier zeker 15 kratten bier staan en nog 60 liter op fust. Dus dat ene kratje voor jou mis ik niet eens ;D ;)

 :degroeten:
Wesley

Menno

Citaat van: Oranjeboombiertje op 01-06-2008  00:44 u15 kratten bier staan en nog 60 liter op fust

Arme student...  >:D ;D

 :degroeten:

oranjeboombiertje

Tja ik ben zo'n arme student dat ik mijn bier zelf moet maken ipv kopen :D ;D

 :degroeten:
Wesley

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.