Te weinig suiker gebruikt

Gestart door schuimkraag, 12-01-2008 22:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schuimkraag

Ik heb vorig weekend voor het eerst een biertje gebrouwen met een Tarwebier bierkit van Brewferm.
Ik ben echter nu pas tot het besef gekomen dat ik vorige week ipv 750 gr suiker slechts 150 gr suiker heb toegevoegd... :-[
De gisting was oorspronkelijk heel goed op gang gekomen, maar na drie dagen was dit plots gedaan. Waarschijnlijk komt dit omdat er te weinig suiker was? Kan ik nu (na een week) extra suiker toevoegen om de gisting weer op gang te brengen? Volgens de handleiding zou ik het brouwsel nu moeten bottelen. Heeft het zin dat ik dit nog doe of giet ik alles beter weg?
Dank voor uw wijze raad. :groots:

Oscar

Allereerst Welkom op dit forum!

Je kunt nu inderdaad nog zonder problemen suiker toevoegen. Het bottelen zou ik niet doen volgens de handleiding. Maar pas als het bier volledig is
uitvergist! (Als er geen koolzuur meer ontstaat.)

Edgar

Geen probleem om nog toe te voegen. Je kunt die 600 gram koken in een beetje water, laten afkoelen, even checken of het niet al te dik is geworden (dat mengt zo slecht) en erbij kappen. Beetje bewegen voor het mengen en de gist doet de rest.

Alles schuift gewoon een paar dagen op, niks aan de hand.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.