Prijs voor een proefcursus

Gestart door JeroenCV, 13-11-2006 07:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel heb jij over voor een proefcursus

tot 5 euro
0 (0%)
tussen 5 en 10 euro
2 (4.9%)
tussen 10 en 20 euro
27 (65.9%)
boven de 20 euro
11 (26.8%)
anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 40

JeroenCV

Om even een beeld te krijgen wat men kwijt wil voor de proefcursus.

gelfling

Rond de 50 euro had ik zelf in gedachte. 2 avonden/dagen keurmeester moet ook betaald worden, materialen, enz.. Moet kunnen dacht ik zo.
Ik heb overigens nog behoorlijk wat lege flesjes in de weg staan.........

Edgar

Citaat van: gelfling op 13-11-2006  08:57 uRond de 50 euro had ik zelf in gedachte.

Poe! € 50 vind ik knap steil. Dat zal lang niet iedereen ervoor over hebben.

Henk oet Paiz

Het bedrag sec vind ik niet zo interessant, het gaat mij meer om prijs/kwaliteit. Wel denk ik net als Edgar dat 50 Euro voor veel mensen wel eens een drempel zou kunnen zijn, waardoor de opkomst terugloopt.


JeroenCV

Juist om die drempel voor de mensen te bepalen is deze peiling. Als ik weet wat men max wilt uitgeven, dan kan ik bepalen wat er wel/niet gekocht kan worden.

Tsjerk

Kwaliteit heeft zijn prijs!

Liever een wat duurdere cursus dan een goedkoop bierfeestje!

 :degroeten:  Tsjerk

Caspar

Citaat van: JeroenCV op 13-11-2006  11:37 uJuist om die drempel voor de mensen te bepalen is deze peiling. Als ik weet wat men max wilt uitgeven, dan kan ik bepalen wat er wel/niet gekocht kan worden.

Kan je een raming geven van de kosten die jij zelf voorziet? Laten we als voorbeeld een opkomst van 20 man nemen.

JeroenCV

Moeilijke vraag Caspar. Het hangt er een beetje vanaf waar we het houden. (prijs van een zaaltje etc) Maar ik ben er op de achtergrond mee bezig.

Caspar


Oscar

Citaat van: gelfling op 13-11-2006  08:57 u2 avonden/dagen keurmeester moet ook betaald worden, materialen, enz..

tussen de 10 - 20 euro. Deze proefdag zou toch maar 1 dag zijn? Veel meer moet het niet gaan kosten. Er komen ook nog reiskosten bij en dat is ook al gauw tussen de 20 - 30 euro.

Groeten en gezondheid
Oscar

Johannes

Inderdaad 10-20 euro, je moet ook niet alles ter discussie stellen. Je kunt het beste redeneren wat een redelijke prijs is, en het daar voor proberen te regelen.

GierBier

Het ligt er erg aan wat de cursus inhoudt. Ik denk dat het nut van zo'n cursus met name moet zijn om nieuwelingen enthousiast te maken. Ik heb best wat vrienden die het heel leuk zouden zijn, maar die er nu helemaal niet aan denken om zelf te gaan brouwen. Ik denk niet dat ze ze bereid zijn 50 euro uit te geven voor iets waar ze misschien wel niet in verder willen gaan. Daarom denk ik dat de prijs niet te hoog moet zijn (max zo'n 20, 25 euro) om de drempel laag te houden.
Als het een cursus is voor mensen die al brouwen en echt wat kunnen leren om dat beter te doen, het best wat duurder mag zijn. Je doelgroep bestaat dan uit mensen die al bewust voor deze hobby hebben gekozen.

Menno

Citaat van: JeroenCV op 13-11-2006  17:08 u...prijs van een zaaltje etc
Een verenigingsgebouw o.i.d. loopt toch niet al te hoog in de papieren? Wanneer men géén gebruik maakt van zo'n ruimte kóst deze juist geld (reken-reken)... ;)

JeroenCV

http://www.oudaen.nl/brouwerij.html

Ik heb hier een prijsopgaven; ik ga uit van een groep van 20 man. Dan kom ik uit op zaal huur, een rondleiding (als tussendoortje) en kurkkengeld (omdat we zelf voor bier zorgen) uit op een prijs van 1010 euro; dat is 20.20 pp; dan moet er alleen nog wel geld bij voor het bier en smaak stoffjes.

Wat vindt men hievan?

Koen

Dat lijkt me een optimistische berekening, 1010 / 20 = 50.50, of ben je uitgegaan van 50 man?

JeroenCV

 :verbergen: typ foutje....de 2 zit net onder de 5 op het toetsenbord... :verbergen:

MO

Belachelijk veel geld. Wat een etters daar in Utrecht, absoluut geen hart voor de hobbybrouwers.

Caspar

Nee, 50,- vind ik te duur... dan kunnen we beter zo'n soort zaaltje nemen als ik voorstelde.

Groet,

Caspar

Adrie

Ik vind € 50 voor alleen het zaaltje ook veel te duur. Daar komen dan nog kosten voor de cursusleider en geur- en smaakstoffen bij!

JeroenCV

Dat was dus ook mijn mening, maar wou graag weten wat jullie ervan vonden.

Ik ga verder kijken.

Koen

Is dit hele verhaal niet ooit begonnen met een gratis zaaltje bij de Rode leeuw in venlo, of gooi ik nu zaken door elkaar?

JeroenCV

Koen het is begonnen in dit onderwerp: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,4528.0.html

lees het helemaal maar eens door.

daarna is in dit onderwerp http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,5092.0.html
besloten om het in Utrecht te houden. Vandaar dat de Roode Leeuw niet meer doorgaat.

MO

Maar misschien dat de recente kostenontwikkelingen nieuwe inzichten tot stand brengen? Hup, naar Venlo met zijn allen.

JeroenCV

Eigenlijk kwam mij die gedachte ook op toen ik het vorige bericht typte. ik wacht nog even antwoord van twee andere zalen in Utrecht af...wat zijn ze daar trouwens traag...pffffff

Henielma

Citaat van: MO op 13-12-2006  13:02 uHup, naar Venlo met zijn allen.

Lijkt mij een goed idee.  :elifant: :hoera:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.