Jacques was bij Braumarkt in Almere

Gestart door Jacques, 04-04-2024 12:04 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Gisteren samen met Paul Langenberg, medelid van De Roerstok, een bezoek gebracht aan Braumarkt in Almere. Braumarkt Nederland is een bekende leverancier van zelfbrouwartikelen.
Het was een aantal jaren geleden dat ik hier was geweest. In die tijd waren er veel klachten over het bedrijf. De communicatie met de klanten liep niet altijd goede en men moest soms lang wachten voordat bestellingen verzonden werden.
Ik was blij verrast toen ik de winkel binnenstapte. De winkel maakte een frisse en georganiseerde indruk. Dat was een aantal jaren geleden anders. Alles is er goed te vinden en zowat het gehele assortiment staat overzichtelijk met prijskaartjes in de winkel.
Na het faillissement in januari 2022 heeft het bedrijf een doorstart gemaakt. De nieuwe eigenaar is Evergrain International AG. De nieuwe eigenaar heeft orde op zaken gesteld. In Almere is alleen een winkel. De distributie van artikelen vindt plaats vanuit Kloosterzande.
Paul en ik hebben uitgebreid gesproken met Alex Leurink. Een verslag daarvan zal ik binnen een paar dagen plaatsen in dit topic. Het uitwerken daarvan kost wat tijd. Voorlopig moeten jullie het doen met de foto's.

Kapau

Ik ben er een tijdje geleden geweest om wat mout en hop te kopen, vond het best wel rommelig. Geen 25 kg zakken Maris Otter en alle hop lag door elkaar. Veel lege schappen. Was niet echt onder de indruk.

Jacques

Citaat van: Kapau op 04-04-2024  14:17 uIk ben er een tijdje geleden geweest om wat mout en hop te kopen, vond het best wel rommelig. Geen 25 kg zakken Maris Otter en alle hop lag door elkaar. Veel lege schappen. Was niet echt onder de indruk.

Dat heb dat ik een paar jaar geleden ook gezien. Nu was alles spic & span. Zie de foto's. Mijn bezoek was onaangekondigd.

Jacques

Onaangekondigd bezoek
Samen met mederoerstoklid Paul Langenberg heb ik op 4 april 2024  Braumarkt in Almere bezocht. Ons bezoek was onaangekondigd. Kort na binnenkomst heb ik me gemeld. Sofie was degene die op dat moment achter de balie stond. Aan haar uitgelegd dat we een aantal winkels bezoeken en daar een verslag van maken voor het forum Hobbybrouwen.nl en het clubblad van De Roerstok. Foto's van het bezoek worden gepubliceerd op de website van de Stichting Nederlandse Biercultuur. In verband daarmee zouden we graag een gesprek willen voeren met een medewerker van het bedrijf. Dat zou bijvoorbeeld Tom kunnen zijn, die ik de laatste maanden tegen ben gekomen tijdens bijeenkomsten van Craft, de branchevereniging van Nederlandse craftbrouwerijen. Met Tom een gesprek voeren was echter op dat moment niet mogelijk. Hij was bezig met een workshop bierbrouwen in het kader van een uitje van een bedrijf.
Gelukkig voor ons was Alex Leurink wel beschikbaar. Alex is verantwoordelijk voor het enorme assortiment dat Braumarkt heeft.
Tussen de bedrijven door komt Tom nog even langs. Hij is bezig met workshop brouwen met de EasyBrew. In de zomer worden nog 3 workshops gegeven met de vernieuwde EasyBrew. Ook komen er cursussen over smaakafwijkingen.  Tom gaat weer snel naar boven, de cursisten wachten op hem.

Overname
PXL_20240403_111341689.jpg
Alex legt uit dat het bedrijf Braumarkt kort na het uitspreken van het faillissement in januari 2022 een doorstart heeft gemaakt. De nieuwe eigenaar is Grainvest BV, dat op haar beurt onderdeel is van de Baywa Group.  Baywa is een hele grote van origine Duitse speler op het gebied van voedingsstoffen. Ze beheersen de
Ondertussen komt Sofie aangelopen met haar mobiel. Ze heeft verbinding met M'Jay Bala, de manager van Braumarkt. We hebben een allervriendelijkst babbel waarbij ik aangeef blij verrast te zijn door de metamorfose die de winkel ondergaan heeft na de overname. Alles ziet er fris en netjes opgeruimd uit. De schappen zijn vol. Dit was een aantal jaren geleden anders. Volgens M'Jay is dat niet zo heel vreemd. Destijds werd er chaotisch gewerkt. Na de overname is alles anders aangepast en wordt er georganiseerd gewerkt. Op het forum Hobbybrouwen.nl was een aantal jaren geleden heel veel kritiek op de winkel. Veel spullen waren niet op voorraad en voordat bestellingen verstuurd werden duurde dat weken. Tegenwoordig zijn er geen klachten meer. Van M'Jay  mag ik zo veel foto's maken als ik wil en als ik vragen heb kan ik die stellen aan Alex.

Kleiner en verzendingen vanuit Kloosterzande
Na het verbreken van de verbinding bevestigd Alex dat er nu heel anders gewerkt wordt dan voor de overname. De vestiging is wat kleiner geworden. In het verleden had het bedrijf ook ruimten naast en achter de huidige winkel in gebruik. De ruimte naast de winkel is nu een drankenhandel en bij de winkel is geen groot magazijn met de voorraad. Alle materialen worden verzonden vanuit Kloosterzande. Ook de winkel wordt vanuit die plek bevoorraad. Er is in Almere een winkelvoorraad aanwezig, die steeds wordt bijgehouden. De verwerking van online bestellingen en distributie vindt plaats vanuit Zeeland.
Voor hobbybrouwers is Kloosterzande een bekende plaats. Mouterij The Swaen is hier ook te vinden. Er is echter geen relatie tussen de mouterij en Braumarkt. Het bedrijf vond in Kloosterzande een loods die voor een schappelijke prijs gehuurd kon worden. Daarnaast dacht men er makkelijker om aan personeel te komen dan in Almere. Dat viel toch wat tegen. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt. Er is nu voldoende personeel voor het herverpakken van producten zoals hop en mout en voor het in orde maken van brouwpakketten. En natuurlijk ook voor de orderpicking en het verzenden. Alles bij elkaar worden er zo'n 500 producten herverpakt. In totaal zo'n 5000 verschillende artikelen worden vanuit het magazijn verzonden.
In Kloosterzande is geen winkel en je kunt er niets ophalen. Braumarkt heeft hiervoor gekozen georganiseerd te kunnen werken. Mogelijk verandert dit in de toekomst. Er zijn in Zeeuws-Vlaanderen best veel hobbybrouwers en in deze hoek van Nederland geen winkels voor hobbybrouwers te vinden.
In het verleden had ik wel eens van de vorige eigenaar begrepen dat er een distributiecentrum zou komen in Duitsland. Alex bevestigt dat er dergelijke plannen waren in het verleden, maar dat die niet zijn doorgegaan. Hij sluit echter niet uit dat over een tijd deze plannen alsnog worden gerealiseerd.

Scherpe prijzen
Een belangrijke reden om in Kloosterzande een bedrijfspand te huren was de veel lagere huurprijs dan in Almere. Hierdoor kan Braumarkt producten tegen een net iets lagere prijs aanbieden dan haar concurrenten. Dat is een beetje de sport van het bedrijf. Ze willen altijd net iets goedkoper zijn. Dat houdt de concurrentie scherp. Dit gaat niet altijd, maar wordt wel zo veel mogelijk geprobeerd.
Braumarkt is geen verdeler van Brouwland. Dat zijn ze in het verleden wel geweest. Ze kopen zelfstandig de artikelen in die ze voeren. Het is tegenwoordig niet meer nodig om met een andere leverancier spullen in te kopen bij een producent om een scherpere prijs te krijgen. Wel stellen procenten eisen aan leveranciers. Zo willen hebben dat leveranciers weten wat ze verkopen en goede adviezen kunnen geven aan hun klanten.
Anders dan SBI heeft Braumarkt geen aparte tak van het bedrijf voor de professionele craftbrouwers. Daar wordt volgens Alex wel aan gedacht. Veel kan hij daarover nog niet zeggen. Uiteraard zullen de professionals dan een betere prijs betalen dan de hobbybrouwers. Er hoeft dan niet herverpakt worden, wat veel in de prijs scheelt. Er kan dan met pallets geschoven worden in plaats van met dozen.
Het verzenden van dozen is sinds een tijdje veel duurder dan in het verleden. Alles gaat nu op gewicht. Daardoor is het verzenden van bijvoorbeeld een zak mout van 25 kg duurder geworden, boven op het feit dat mout de laatste tijd voor een veel hoger prijs ingekocht moet worden. Ook de doos die bij verzending om een zak moet is behoorlijk prijzig. De prijzen dalen inmiddels weer iets door de lagere energiekosten, maar liggen nog steeds een stuk hoger dan in het verleden.

Top aantal hobbybrouwers in Nederland voorbij
Nog even praten we verder over de chaotische tijden die Braumarkt in het verleden gekend heeft en die nu voorbij zijn. Een groot deel van de problemen werden veroorzaakt door de enorme aantallen bestellingen die elke dag binnen kwamen. Het bedrijf is in feite ten onder gegaan door hun eigen succes. Te laat is begonnen met het oplossen van de problemen. Bij de oplossing van de problemen zijn fouten gemaakt. Men heeft daarvan veel geleerd.
Inmiddels is er een ander management en worden de zaken anders aangepast. Producten worden de volgende werkdag verzonden. Braumarkt is hierdoor een betrouwbare leverancier geworden. Op mijn vraag of men niet bang is dat opnieuw problemen ontstaan als Braumarkt weer gaat groeien, antwoord Alex dat het inderdaad elke maand drukker wordt. Toch is hij niet bang dat er weer chaotische toestanden gaan ontstaan door de betere organisatie en het feit dat de hoogtijdagen van het hobbybrouwen voorbij zijn. Dat laatste kan ik beamen. Zo is het aantal hobbybrouwers dat de site Hobbybrouwen.nl bezoekt aanzienlijk gedaald. Ook is er op dit moment een daling in het aantal hobbybrouwers die als huurbrouwer bier laten brouwen bij commerciële brouwerijen.
De ontwikkelingen rond het hobbybrouwen gaan echter door. Er zijn steeds meer producten te koop. Braumarkt speelt hierop in. Het bedrijft zo ongeveer 5000 producten. De laatste tijd leggen ze steeds meer toe op het geven van uitleg en instructies. Als er een nieuw product in het assortiment wordt meer tijd besteed aan het uitleggen wat het doet en wat je ermee kunt. Daarmee probeert men zich te onderscheiden van andere webshops. De huidige hobbybrouwer heeft hieraan meer behoefte.

Cryo hops, Lupo hop en Spectrum
Dankzij de vele tests die ik uitvoer rond het hopcreepverschijnsel heb ik grote belangstelling gekregen voor cryo hop. Het is duidelijk dat je met dit hopproduct beduidend minder hopcreep krijgt. Op de webshop worden verschillende soorten cryo hop getoond, maar deze zijn geen van allen verkrijgbaar. Alex legt uit dat gewacht wordt op de nieuwe oogst en dat hij steeds contact heeft met Yakima Chief om aan te dringen op levering.
Een alternatief voor cryo hop is Lupo hop van BarthHaas. Dit hopproduct is vergelijkbaar met cryo hop. Braumarkt is hierover in overleg met BarthHaas. Daarnaast wil Braumarkt het hopproduct Spectrum gaan voeren. Dat is een revolutionair hopproduct speciaal ontwikkeld voor hopgiften tijdens de vergisting. Het is een vloeibaar hopextract dat makkelijk te doseren is. Het voordeel is dat je geen enkele hopcreep hebt en ook dat je geen verlies hebt zoals bij het koudhoppen door opname van bier door hoppellets. En verder is het aroma veel intenser dan bij T90 of cryo hoppellets. BarthHaas gaat Spectrum ook in 20 ml verpakkingen verkopen waardoor het geschikt is voor de hobbybrouwer.

PXL_20240403_125600176.jpg
Nieuwe korrelgisten
Braumarkt is steeds op zoek naar nieuwe producten voor de hobbybrouwgemeenschap. Spectrum is er 1 van. Maar men is onlangs ook nieuwe korrelgisten gaan voeren van WHC. De eerste serie van deze gisten waren vooral bekende giststammen die ook als vloeibare gist te koop zijn. Zeer recent zijn daar nog eens 4 gisten aan toegevoegd. Het gaat daarbij om compleet nieuwe gisten. Ze zijn het resultaat van kruisingen en hebben daardoor unieke eigenschappen. De gisten zijn niet het gevolg van genetische manipulatie. Bij de ontwikkeling is gekeken naar de wensen van de craftbrouwers. Daardoor kunnen de gisten bij een hogere temperatuur gebruikt worden en ondersteunen ze biotransformatie. Ze vormen tropisch fruit smaken zoals mango en ananas. 2 nieuwe gisten vergisten geen maltotriose en zijn geschikt voor laag alcoholische bieren. Ook zijn er 2 nieuwe gisten met een hoge alcoholtolerantie (tot 17% toe). Een hoge vergistingstemperatuur zorgt ervoor dat je minder ver hoeft terug te koelen en ook kunt volstaan met een kleinere hoeveelheid gist. Interessante ontwikkelingen, zeker voor degenen onder ons die nieuwe mogelijkheden willen ontdekken.
Het gaat om de gisten High Voltage - Electrifyingly Clean , Low Rider-Session Low Attenuating,, Mango Madness-Thermotolerant IPA en Sweet Release- Session IPA.
Een overzicht van gisten die te koop zijn bij Nederlandse leveranciers kun je hier vinden https://www.hobbybrouwen.nl/site/brouwencyclopedie/overzicht-korrelgisten/

Moutpakketten
Al jaren voert Braumarkt zogenaamde moutpakketten. In zo'n pakket zitten alle ingrediënten die je nodig hebt voor het brouwen van bepaald bier. De samenstelling van die moutpakketten blijft steeds zo veel mogelijk hetzelfde. Dat is een bewuste keuze. Hobbybrouwers die een bepaald pakket bestellen, verwachten dat het bier steeds hetzelfde smaakt.
Naast de bestaande moutpakketten brengt Braumarkt ook met enige regelmaat nieuwe pakketten uit in samenwerking met bekende Nederlandse craftbrouwerijen. Zo heeft men onlangs een moutpakket samengesteld met Two Chefs (Bon Chef) en komt er ook binnenkort een pakket in samenspraak met Frontaal. Er zijn meer brouwerijen die hieraan medewerking willen verlenen. Volgens Alex is er zelfs een wachtlijst ...

Brau Challenge 2024
Vorig jaar heeft Braumarkt voor de eerste keer de Brau Challenge gehouden. Toen was het recept strak omkaderd. Dit jaar wil men weer deze wedstrijd organiseren. De deelnemers krijgen daarbij meer vrijheid. Er wordt een basis aangeboden, maar daarnaast kunnen 2 hopsoorten gekozen uit in totaal 8, waaronder diverse nieuwe en minder bekende hopsoorten. Het zijn allemaal Europese aromahopsoorten. Ook daarvan zijn er anno 2024 veel meer dan in het verleden. Naar het oordeel van Alex doen diverse nieuwe hopsoorten zeker niet onder voor de Amerikaanse hopsoorten.
Voor de gist kun je een ondergist of een bovengist kiezen. Veel vrijheid dus. Het idee is dat de deelnemers vooral veel plezier hebben in het ontdekken van nieuwe ingrediënten.
Meer over deze wedstrijd kun je vinden op de website van Braumarkt. Zie https://braumarkt.com/nl/Brau-Challenge-2024

Easybrew
Als laatste vertelt Alex het een en ander over de ontwikkelingen in de EasyBrew lijn van Braumarkt. Er komt binnenkort een nieuwe versie uit van deze populaire brouwketel. Daarbij is goed gekeken naar de concurrentie. Met de Chinese producent is contact geweest en dit heeft geresulteerd in een aantal verbeteringen, waaronder een perforatie in de zijwand aan de onderkant van de moutkorf. De circulatie van het wort door de moutkorf is hierdoor groter, wat het rendement van de brouwketel ten goede komt. De bovenste filterplaat gaat op termijn verdwijnen, omdat deze weinig of geen toegevoegde waarde heeft.
Ook komt er vergistingsvat waarmee onder druk vergist kan worden. Voor de afdichting wordt gebruikt gemaakt van een siliconenring en een klemband. In de deksel is een koelspiraal bevestigd. Het gistvat zal verkocht gaan worden als EasyFerment. Er zijn plannen voor een verdere ontwikkeling van de vergistingsvaten, maar daar wil Alex nog niets over kwijt. De bedoeling is een stap verder te gaan dan de concurrentie.

PXL_20240403_120628362.jpg  PXL_20240403_121625295.jpg

Joreb

Braumarkt gaat verhuizen naar Hilversum (Groest 77):

https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/braumarkt-winkel-voor-de-thuisbrouwer-wil-naar-hilversum-verhuizen/18350489.html

In hartje Hilversum kan het goed druk zijn en je moet dan gaan betalen voor parkeren helaas.

Jacques

Citaat van: Joreb op 25-08-2024  23:24 uBraumarkt gaat verhuizen naar Hilversum (Groest 77):

https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/braumarkt-winkel-voor-de-thuisbrouwer-wil-naar-hilversum-verhuizen/18350489.html

In hartje Hilversum kan het goed druk zijn en je moet dan gaan betalen voor parkeren helaas.

Als het goed is, is het distributiecentrum van Kloosterzande nu verhuist naar Emmerich am Rhein. Er verandert dus veel bij Braumarkt.
Ik ben heel benieuwd hoe snel de verzendingen gaan.

hansHalberstadt

Citaat van: Joreb op 25-08-2024  23:24 uIn hartje Hilversum kan het goed druk zijn en je moet dan gaan betalen voor parkeren helaas.
Dan kun je de verzendkosten inruilen voor parkeerkosten. Maar veel mensen gaan naar de winkel om de verzendkosten uit te sparen.  :weetniet: 

hb-lot

Citaat van: hansHalberstadt op 26-08-2024  19:30 uMaar veel mensen gaan naar de winkel om de verzendkosten uit te sparen.  :weetniet: 
Dat valt denk ik wel mee met de huidige brandstofprijzen. Die paar euro verzendkosten zit je al snel op als het geen fietsafstand is.

In de winkel kan je advies krijgen, je ziet de spullen voordat je ze koopt en hebt ze gelijk tot je beschikking. Denk dat de voordelen van een fysieke winkel vooral daarin zitten.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 26-08-2024  20:28 uIn de winkel kun je advies krijgen, je ziet de spullen voordat je ze koopt en hebt ze gelijk tot je beschikking. Denk dat de voordelen van een fysieke winkel vooral daarin zitten.

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Kijken wat er allemaal in de schappen ligt is toch wel anders dan een online catalogus. Het praatje met de verkoper is een onderdeel van de winkelbeleving.

Heliox

Het laatste jaar had Braumarkt haast niks op voorraad.
Op haar website kon je alles bestellen, maar was niet op voorraad en backorder.

Zelfs veel losse kleine Brewtools onderdelen niet op voorraad.

Voor mij is dit een ergenis punt.

Ik wil niet misgrijpen bij een webshop. Het moet op voorraad zijn, of haal het van je website af als je het NIET kan leveren.

Unibrew FRL, Crafthardware DE, Brewtools NO waren wel in staat om binnen 5 dagen te leveren. in ieder geval wens ik ze veel suc6 en inderdaad in een winkel zie je wat ze daadwerkelijk op voorraad hebben. 

Jacques

Citaat van: Heliox op 26-08-2024  22:49 uHet laatste jaar had Braumarkt haast niets op voorraad.
...
In ieder geval wens ik ze veel succes en inderdaad in een winkel zie je wat ze daadwerkelijk op voorraad hebben. 

Tijdens mijn bezoek aan de winkel in april trof ik een goed gevulde winkel aan. Kijk maar naar de foto's.
Ze hebben het moeilijk gehad, maar het nieuwe management lijkt veel zaken ten goede te veranderen.

hansHalberstadt

Citaat van: hb-lot op 26-08-2024  20:28 uDat valt denk ik wel mee met de huidige brandstofprijzen. Die paar euro verzendkosten zit je al snel op als het geen fietsafstand is.

In de winkel kan je advies krijgen, je ziet de spullen voordat je ze koopt en hebt ze gelijk tot je beschikking. Denk dat de voordelen van een fysieke winkel vooral daarin zitten.

Ik help het je hopen, maar mensen gaan toch gewoon rekenen. Het is brandstofprijzen + parkeerkosten (1e uur € 3,20,2e of volgende uur € 6,40). En als je naar de winkel gaat wil je in dat geval zeker niet misgrijpen, en dat ging blijkbaar ook niet geheel vlekkeloos de laatste tijd.
dus dat maakt de straal van uit je woonplaats waarbij je kiest naar welke winkel je gaat meer in het voordeel van andere winkels. van almere naar hilversum is heen en weer 56 km dus qua brandstof valt dat ongeveer weg tegen de extra parkeerkosten als je aan de zuidkant daarvan woont, maar als je aan de noordkant woont wordt het dubbel ongunstiger qua afwegingen.   

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 26-08-2024  22:58 uhet nieuwe management lijkt veel zaken ten goede te veranderen.
Een goed management houdt de klanten en hun overwegingen goed in de gaten, dus meelezen hier zal hen zeker goede inzichten geven om mee te nemen.

tdp

Ach, niet alles is tegen geld weg te strepen. Hobby mag geld kosten :)

Ik ging graag naar Bentelo, waar een verdeler van Brouwland zat. Kleine winkel, echt niet alles op voorraad maar wel plezierige mensen die je graag hielpen en de tijd voor je hadden. Enkele reis zo'n 25/30 km; verzendkosten waren vaak goedkoper ;).

hansHalberstadt

Citaat van: tdp op 27-08-2024  07:46 uEnkele reis zo'n 25/30 km; verzendkosten waren vaak goedkoper ;).
In dat geval zou ik het ook wel weten. 50 km is met mijn kleine autootje maar 2.5 liter benzine = 5 euro. En dan heb je het gelijk in huis.

hb-lot

Citaat van: hansHalberstadt op 26-08-2024  23:10 uIk help het je hopen, maar mensen gaan toch gewoon rekenen.
Dit was een reactie op jouw opmerking dat mensen naar een winkel gaan om de verzendkosten uit te sparen. Ik gaf aan dat als je rekent, ook zonder parkeerkosten, je waarschijnlijk (een enkeling daargelaten) niks uitspaart en waarschijnlijk zelfs duurder uit bent. Volgens mij zeg je nu icm je laatste bericht hetzelfde.

hansHalberstadt

Citaat van: hb-lot op 27-08-2024  09:59 uDit was een reactie op jouw opmerking dat mensen naar een winkel gaan om de verzendkosten uit te sparen. Ik gaf aan dat als je rekent, ook zonder parkeerkosten, je waarschijnlijk (een enkeling daargelaten) niks uitspaart en waarschijnlijk zelfs duurder uit bent. Volgens mij zeg je nu icm je laatste bericht hetzelfde.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor mij blijft het een totaal rekensommetje en verschilt per situatie. Wat denk ik vast staat is dat extra parkeerkosten betekent dat er minder mensen naar de winkel komen en misschien de doorslag geeft om naar een andere winkel te gaan of naar een dorp ipv stad. (waarom verdwijnen er zoveel winkels uit grote steden ?)
Bij 25 km zonder parkeerkosten grote stad zou het voor mij denk ik doorslaan naar een bezoek aan de winkel.het hangt er ook vanaf hoeveel ik ga halen. voor 10 euro ga ik niet naar de winkel. maar als ik bij vd kooy 25 kg pilsmout kan halen in de winkel voor 27 euro of 20 kg laten versturen voor 28,95+6,95 verzendkosten dan is dat omgerekend naar 25 kg al 44,80 dus 17,80 goedkoper.
Dan heb ik de verzendkosten en de kosten nadelen van 20kg al terugverdiend met 12 euro benzine. En ik koop meestal 50 kg tegelijk. maar met 6 euro parkeerkosten erbij kan het plaatje weer anders worden.
Dus als ik hen was zou ik toch 3 x nadenken om in een dure stad met parkeerproblemen te gaan zitten als je doel is dat er meer mensen naar je winkel komen.     

tdp

Of je wilt juist een winkelend publiek trekken, die niet ff binnen wipt op een industrieterrein. Ik zie een Braumarkt meer als een hobbywinkel, in de stijl van een goede kookwinkel. Grootverpakking/bulk gaat toch via de post normaal gesproken.

hansHalberstadt

Citaat van: tdp op 27-08-2024  10:57 uOf je wilt juist een winkelend publiek trekken, die niet ff binnen wipt op een industrieterrein.
Dat zou kunnen helpen om mensen naar binnen te lokken om zelf bier te gaan brouwen. maar of dat in de praktijk werkt?

Eric v B

Citaat van: hansHalberstadt op 26-08-2024  19:30 uDan kun je de verzendkosten inruilen voor parkeerkosten. Maar veel mensen gaan naar de winkel om de verzendkosten uit te sparen.  :weetniet: 
Is dit onderzocht of een aanname vanuit je eigen referentiepunt?
Ik ga naar de brouwwinkel en zie het als belevenis/evenement. FF lekker rondkijken wat er allemaal te koop is. Meestal gaat er meer mee naar huis dan vooraf gepland. Ik moet er niet aan denken dat ik voor ieder winkelbezoek een kosten baten analyse moet doen.

Citaat van: hb-lot op 26-08-2024  20:28 uIn de winkel kan je advies krijgen, je ziet de spullen voordat je ze koopt en hebt ze gelijk tot je beschikking. Denk dat de voordelen van een fysieke winkel vooral daarin zitten.

En dat dus.

Emile

Citaat van: Jacques op 26-08-2024  22:58 uTijdens mijn bezoek aan de winkel in april trof ik een goed gevulde winkel aan. Kijk maar naar de foto's.
Ze hebben het moeilijk gehad, maar het nieuwe management lijkt veel zaken ten goede te veranderen.
Ik waag dat te betwijfelen. De afgelopen maanden heb ik meerdere keren geprobeerd wat te bestellen bij ze. Er was on-line heel veel niet op voorraad, daar waar Unibrew wel alles netjes op voorraad had en binnen 2 dagen leverde. Recent dan weer de melding dat er personeelstekorten waren en dat daarom verzendingen vertraagd worden. En nu weer dat ze het magazijn gaan verhuizen.

Het lijkt een terugkerend verhaal bij ze. Van de chaos van een paar jaar geleden naar de huidige situatie: er lijkt niet veel veranderd te zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Eric v B op 27-08-2024  12:44 uIs dit onderzocht of een aanname vanuit je eigen referentiepunt?

Was een veronderstelling. Maar iemand begon over parkeerkosten dus zal bijkomende kosten een rol spelen. Bij de een wat meer dan bij de ander.

Emile

Vandaag weer even gekeken: WY2206, WY3787, 25 kg Pilsmout, Citra hop, Münich mout 15EBC, maïsvlokken, ik kan nog wel even doorgaan zo. Allemaal dezelfde tekst en 'niet op voorraad'. Nu hebben ze weer een achterstand opgelopen bij de verhuizing. Je kunt ze inmiddels toch niet meer serieus nemen.

Bvk1983

Citaat van: Emile op 29-08-2024  15:34 uVandaag weer even gekeken: WY2206, WY3787, 25 kg Pilsmout, Citra hop, Münich mout 15EBC, maïsvlokken, ik kan nog wel even doorgaan zo. Allemaal dezelfde tekst en 'niet op voorraad'. Nu hebben ze weer een achterstand opgelopen bij de verhuizing. Je kunt ze inmiddels toch niet meer serieus nemen.

Ik moet het hier toch wel een beetje mee eens zijn. Voor een leverancier waar online verkoop een groot deel van de core business is hebben ze hun zaakjes bar slecht op orde. Een serieuze online leverancier ligt een dag, hooguit 2 dagen plat bij een verhuizing. Als ik nu zie dat die verhuizing nog steeds als excuus wordt gebruikt en de meest basale ingredienten niet leverbaar zijn maak ik me ook wel enige zorgen.

Marco Aal

Klopt helemaal kijk om de dag of ze de voorraden al hebben bijgewerkt..... Ik wacht nog maar effe met bestellen of ga naar een ander.geef ze dit weekend nog

pincopallino

Op 23/8 heb ik iets besteld. Gezien hun omstandigheden heb ik gisteren gevraagd wanneer mijn bestelling wordt verzonden. Antwoord : wij hebben uw bestelling  goed ontvangen maar we kunnen niet zeggen wanneer deze wordt verzonden. Als het zover is krijgt u info daarvoor. NO COMMENT.

Heliox

Ik heb mijn account bij Braumarkt 3 week geleden al verwijderd. Ik was er helemaal klaar mee. Altijd weer k*t smoesjes en grote beloftes.

Alleen mout en hop bestel ik bij Jubbenga, Unibrew. Niet het verste, maar ze hebben het wel op voorraad van MD en Weyermann.
Al het kleine rvs en blichman pompen bij Crafthardware.de, en groot rvs werk bij Brewtools.No.

Het nadeel van Unibrew Jubbega is dat ze zaterdag niet meer open zijn. Dus online shoppen word je verplicht.
SBI is te duur met verzenden, en veel Chemie producten staan op haar andere website, welke alleen voor ondernemers is met btw nummer 😭

Zou je mout voordelig uit Duitsland kunnen bestellen, dan bleef er geen 1 brouwwinkel meer in NL overeind staan.  Want het merendeel van de craftbrouwers besteld toch alles al buiten NLD en bij Ali.

Hoe moet ik een NLD ondernemer steunen, als ze geen courante producten op voorraad heeft.

Een vrije middag opnemen om tijdens kantoor uren langs te rijden om kijken wat ze op vooraad hebben. Nee die tijd is lang geleden.
Geen voorraad, hoge prijzen en verzendkosten, of parkeerkosten betekent geen lang bestaansrecht.

Alexg

hansHalberstadt

Citaat van: Alexg op 01-09-2024  22:22 uMoraal van het verhaal?
Als je succesvol wil zijn heb je:
-leverbetrouwbaarheid
-concurrerend assortiment
-gedaan wat je belooft
-geen ongewenste nadelen (zoals parkeerkosten waarmee je jezelf op achterstand zet tov de concurrent)

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 01-09-2024  23:08 uAls je succesvol wil zijn heb je:
-leverbetrouwbaarheid
-gedaan wat je belooft
-geen ongewenste nadelen (zoals parkeerkosten waarmee je jezelf op achterstand zet tov de concurrent)

Eens met de eerst drie argumenten.
Het vierde argument speelt geen rol. De meesten van ons bestellen online en als je fysiek een winkel bezoekt dan zijn de brandstofkosten snel veel hoger dan de parkeerkosten. Daarnaast heeft een vestiging in het centrum van een stad die goed bereikbaar is met het openbaar-vervoer zijn voordelen. Maar met een zak mout ga je niet snel de trein in...

seed7

Citaat van: hansHalberstadt op 01-09-2024  23:08 u-concurrerend assortiment

Daar zit voor een groot deel de crux. De Lidl adverteert en scoort al jaren lang met de beste groente. Ja, en ze hebben een klein assortiment. Zet dat nu eens tegenover 347 hoppen en 182 mouten en 74 gisten en... en ... en ... voor een paar hobbybrouwers waarvan het merendeel niet 40x per jaar brouwt.

Daarnaast worden over die enorme collectie ook nog eens verwachtingen gewekt. Bij heel veel hoppen staat in het rood dat ze niet op voorraad zijn, de verwachting is dat ze komen ... ooit. Wat er niet is gewoon helemaal van de site af halen. Zonder verwachting geen teleurstelling.

Maar, lieve brouwers, moet je nu altijd de laatste trend hop in huis hebben? Moet ieder bier met compleet andere mouten gebrouwen worden, of alweer een andere gist? Ik weet het, enige zelfbeperking is niet van deze tijd. Alles mag en dus moet ook alles gedaan worden. Levert het ook wat op?

Kapau

Er zit ook een middenweg in hé. Een concurrerend assortiment betekent niet dat ze de nieuwste experimentele NZ hops meteen op voorraad moeten hebben, maar het zou wel mooi zijn als de helft van de hopkoelkast niet leeg zou zijn (en niet helemaal door elkaar zou liggen!). Misschien was mijn enige bezoek aan Almere net op het verkeerde moment maar ik hoef niet nog een keer heen.

Schanulleke

Citaat van: seed7 op 02-09-2024  07:15 uMaar, lieve brouwers, moet je nu altijd de laatste trend hop in huis hebben? Moet ieder bier met compleet andere mouten gebrouwen worden, of alweer een andere gist? Ik weet het, enige zelfbeperking is niet van deze tijd. Alles mag en dus moet ook alles gedaan worden. Levert het ook wat op?

Op zich ben ik het wel met je eens, vooral als het gaat om hoppen. De ene smaakt wat meer naar ananas, de andere wat meer naar citroen. Na verloop van tijd heb je het met die hoppen echter wel gezien. Maar het aanbod is er, dus waarom niet af en toe weer eens wat proberen?

Bvk1983

Citaat van: seed7 op 02-09-2024  07:15 uMaar, lieve brouwers, moet je nu altijd de laatste trend hop in huis hebben?

Nee, zeker niet. Maar het probleem is vaak dat ze ook de "standaard" hoppen en gisten niet op voorraad hebben.

Pieter1954

Ik moest vanochtend in Almere zijn bij de Bergman Clinic en dacht even bij Braumarkt langs te gaan. Nog even op de website de openingstijden gecheckt en ja hoor op maandag gewoon open:

Openingstijden winkel:

Maandag t/m vrijdag: 9:30 - 18:00
    Zaterdag: 9:30 - 17:00
    Zondag: gesloten

Wat schetst mijn verbazing NIET OPEN; maandags gesloten staat op de deur.

Wat een ballentent. Dit is nu echt de laatste keer dat ik er geweest ben. Account verwijderen, nieuwsbrief opzeggen en alles deleten. Ik ben het spuugzat met deze nep-leverancier.

hansHalberstadt

[quote a
Citaat van: Jacques op 01-09-2024  23:43 uEens met de eerst drie argumenten.
Het vierde argument speelt geen rol.
Dan is het voor jou dus geen nadeel. Maar voor anderen misschien wel.

hansHalberstadt

Citaat van: Pieter1954 op 02-09-2024  12:08 uOpeningstijden winkel:

Citaat van: hansHalberstadt op 01-09-2024  23:08 uAls je succesvol wil zijn heb je:
-leverbetrouwbaarheid
-gedaan wat je belooft

Het is allemaal niet zo moeilijk.

tdp

Citaat van: seed7 op 02-09-2024  07:15 uMaar, lieve brouwers, moet je nu altijd de laatste trend hop in huis hebben? Moet ieder bier met compleet andere mouten gebrouwen worden, of alweer een andere gist? Ik weet het, enige zelfbeperking is niet van deze tijd. Alles mag en dus moet ook alles gedaan worden. Levert het ook wat op?

Zie handtekening ;)

Dagobert1966

Citaat van: Pieter1954 op 02-09-2024  12:08 uIk moest vanochtend in Almere zijn bij de Bergman Clinic en dacht even bij Braumarkt langs te gaan. Nog even op de website de openingstijden gecheckt en ja hoor op maandag gewoon open:

Openingstijden winkel:

Wat een ballentent. Dit is nu echt de laatste keer dat ik er geweest ben. Account verwijderen, nieuwsbrief opzeggen en alles deleten. Ik ben het spuugzat met deze nep-leverancier.

Ik had 2 weken geleden precies hetzelfde .... waardelooos

hansHalberstadt

Citaat van: Dagobert1966 op 03-09-2024  14:35 uIk had 2 weken geleden precies hetzelfde .... waardelooos
Ja, je eigen site lees je natuurlijk niet. Stuur ze even een mail zou ik zeggen dat er hier op het forum een en ander opvalt over openingstijden die niet kloppen en dat er over gepraat wordt.

seed7

T.a.v. beschikbaarheid van producten. Er wordt dan wel gedaan alsof alles weer koek en ei is, maar helaas, sinds corona ligt er nog steeds veel op z'n gat. Dit is deels dat de logistiek nog niet voor elkaar is maar ook voor een deel speculatief. Dingen als enorme voorraden opgebouwd in de kunststof die niet vrij gegeven worden. Complete productieplants die "in onderhoud" zijn. Dit is aan de gekste dingen te merken. Ik gebruik in een andere hobby een bepaald type lijm. Die is niet meer in de door mij gewenste verpakking verkrijgbaar. Door tekorten aan grondstoffen voor verpakkingsmateriaal worden grote verpakkingen minder afgevuld, de kleine hebben meer marge. Soortgelijke dingen, na-ijl-effecten, kan ik me in de hopwereld voorstellen. Neemt niet weg dat een winkel netjes moet communiceren.

pincopallino

14 dagen geleden iets besteld en betaald maar nog steeds geen inzicht over de levering. Belachelijk!

Bvk1983

Citaat van: seed7 op 05-09-2024  08:06 uT.a.v. beschikbaarheid van producten. Er wordt dan wel gedaan alsof alles weer koek en ei is, maar helaas, sinds corona ligt er nog steeds veel op z'n gat. Dit is deels dat de logistiek nog niet voor elkaar is maar ook voor een deel speculatief. Dingen als enorme voorraden opgebouwd in de kunststof die niet vrij gegeven worden. Complete productieplants die "in onderhoud" zijn. Dit is aan de gekste dingen te merken. Ik gebruik in een andere hobby een bepaald type lijm. Die is niet meer in de door mij gewenste verpakking verkrijgbaar. Door tekorten aan grondstoffen voor verpakkingsmateriaal worden grote verpakkingen minder afgevuld, de kleine hebben meer marge. Soortgelijke dingen, na-ijl-effecten, kan ik me in de hopwereld voorstellen. Neemt niet weg dat een winkel netjes moet communiceren.

Hoewel er ongetwijfeld meer schaarste is sinds die tijd is dat echt niet de reden bij Braumarkt. Tenslotte hebben Unibrew, SBI, etc. hun zaakjes grotendeels wel op orde.

pincopallino

Je kunt voorlopig beter niets bestellen bij Braumarkt gezien de verhuizing. Gisteren info gevraagd over mijn bestelling zie antwoord:

Service Braumarkt
di 10 sep, 14:46 (23 uur geleden)
aan mij

Beste,

Wij zijn weer bestellingen aan het versturen na de verhuizing van ons magazijn, maar het gaat nog niet zo hard.
Veel producten liggen nog niet op de juiste locatie in het nieuwe magazijn, waardoor mijn collega's veel moeten zoeken.

Helaas kan ik hierdoor niet aangeven wanneer uw bestelling verstuurd wordt.

Het spijt mij dat ik u niet beter kan informeren.

hansHalberstadt

Citaat van: pincopallino op 11-09-2024  14:04 uHet spijt mij dat ik u niet beter kan informeren.

Als je gaat verhuizen en je kunt je zaakjes niet op orde houden dan wentel je de gevolgen daarvan gewoon op je klanten af met dat het je spijt al excuus? Beter als je dan gewoon even stopt met bestellingen aannemen of een waarschuwing vooraf aan je klanten geeft dat het wat onvoorspelbaar wordt. 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 11-09-2024  17:03 uof een waarschuwing vooraf aan je klanten geeft dat het wat onvoorspelbaar wordt. 

Heb je op de website gekeken? Als je dat gedaan had dan had je gezien dat er wel degelijk een waarschuwing wordt gegeven.

Hopelijk krijgen ze alles binnenkort weer in orde want ze hebben bepaalde artikelen die niet ergens anders te koop zijn, bijvoorbeeld de zeer interessante WHC gisten.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 11-09-2024  21:47 uHeb je op de website gekeken? Als je dat gedaan had dan had je gezien dat er wel degelijk een waarschuwing wordt gegeven.

Hopelijk krijgen ze alles binnenkort weer in orde want ze hebben bepaalde artikelen die niet ergens anders te koop zijn, bijvoorbeeld de zeer interessante WHC gisten.

Het gaat erom of pincopallino dat ook had kunnen weten op het moment van bestellen. Dus wat er toen stond kan ik niet nagaan, zou pincopallino dan moeten aangeven.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 11-09-2024  23:22 uHet gaat erom of pincopallino dat ook had kunnen weten op het moment van bestellen. Dus wat er toen stond kan ik niet nagaan, zou pincopallino dan moeten aangeven.

Al een hele tijd staat op de site dat er sprake is van een verhuizing. Maar ook ik moet toegeven dat de nasleep wel lang duurt en dat je had mogen verwachten dat tegen deze tijd alles weer in orde zou zijn.
Het is niet handig, terwijl ze tijdens mijn niet aangekondigde bezoek begin april een hele goede indruk op mij gemaakt hadden. Het zag er veel beter uit dan het in tijden uitgezien had. Nogmaals hopelijk is alles snel onder controle, want dit kost zeker klanten.

pincopallino

Citaat van: hansHalberstadt op 11-09-2024  23:22 uHet gaat erom of pincopallino dat ook had kunnen weten op het moment van bestellen. Dus wat er toen stond kan ik niet nagaan, zou pincopallino dan moeten aangeven.

Op het moment van bestellen stond er = vanwege verhuizing beginnen we op 26/8 te verzenden. Na 20 dagen kunnen ze steeds geen info geven. Amateuristisch vind ik het.

pincopallino

Ze weten niet wanneer ze kunnen leveren maar wel adverteren:
Braumarkt Nederland vandaag
  ·
Waar wacht je nog op? Bestel vandaag
✓ Gunstige prijzen
✓ Snelle verzending
✓ Veilige betaling
✓ Beste kwaliteit... Meer weergeven
MattMill kroonkurk fles Manometer (MMKM)

JacoH

Citaat van: pincopallino op 13-09-2024  10:52 uZe weten niet wanneer ze kunnen leveren maar wel adverteren:
Braumarkt Nederland vandaag
  ·
✓ Gunstige prijzen
✓ Snelle verzending
✓ Veilige betaling
✓ Beste kwaliteit... Meer weergeven
MattMill kroonkurk fles Manometer (MMKM)

Ach ja, snelle verzending is relatief. Misschien dat ze het snel vinden omdat ze in 2024 nog verzenden  :nut:

Jos Duurland

Even horen:

Ik heb op 19 augustus bij braumarkt een bestelling gedaan. Die is bevestigd en betaald. Inmiddels zijn we bijna 1 maand verder. Op de site staat dat de order "in progress"is.  Ik heb ze gemaild wanneer de bestelling afgeleverd wordt, maar daar krijg ik een nietszeggend standaard mailtje voor terug. Is er iemand die bestellingen na augustus van braumarkt heeft ontvangen?

Update:  vanmiddag kreeg ik dit mailtje

Beste Jos,

Wij hebben eea voor u nagekeken, helaas is uw order nog niet verzonden.
 Ook wij betreuren deze vertraging, weet dat wij achter de schermen met man en macht werken om alles in te bounden zodat er verzonden kan worden.
 Helaas kunnen wij u nog geen verzenddatum aangeven.

Met vriendelijke groet, With kind regards,

Customer Support

Nerro

Enig tegenwicht; ik had een groot bekerglas besteld om giststarters in te maken en dat werd afgelopen week bezorgd, zo'n twee weken na bestelling. Het was buitengewoon zorgvuldig verpakt.

Jacques

Gisteren ben ik naar Veenhuizen geweest voor de hopoogst bij de Eerste Wijk. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47320.html.
Onderweg daar naartoe heb ik een korte tussenstop gemaakt bij Braumarkt in Almere. De aanleiding waren de vele negatieve reacties op de verhuizing van het magazijn van het bedrijf van Kloosterzande naar het Duitse Emmerich am Rhein.
Wat ik aantrof was een winkel die lang niet zo mooi gevuld was als een aantal maanden geleden. Sommige schappen waren leeg, maar lang niet allemaal. Een paar dingen gekocht waaronder WHC gisten (Braumarkt is de enige Nederlandse leverancier die deze gist levert). Ook ECOLAB OxyDes Rapid gekocht voor een scherpe prijs.

De medewerker die ik sprak, gaf aan dat de huidige situatie heel vervelend was. In de winkel kan men er niet veel aan doen. Er zijn signalen dat in het magazijn langzaam orde komt in de chaos die er was. De verwachting is dat over een paar weken alles werkt zoals het zou moeten.

Op mijn vraag of het niet beter geweest zou zijn om in Kloosterzande te blijven, antwoordde hij dat dit geen optie was, omdat de ruimte daar te klein was en het bedrijf tegenwoordig ook een vestiging heeft in Hamburg.

pincopallino

Een maand geleden besteld en ze kunnen nog steeds niet aangeven wanneer mijn bestelling verzonden wordt. Over 2 weken alles in orde?.  :weetniet:

Jacques

Citaat van: pincopallino op 21-09-2024  11:26 uEen maand geleden besteld en ze kunnen nog steeds niet aangeven wanneer mijn bestelling verzonden wordt.

Inderdaad onvoorstelbaar.

CiteerOver 2 weken alles in orde?.  :weetniet:
Dat is wat men hoopt. Als dat niet zo is denk ik dat het heel snel achteruit gaat met deze leverancier die toch wel interessante producten in hun assortiment heeft.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 21-09-2024  12:13 uDat is wat men hoopt.
Kwestie van zo'n verhuizing en de logistiek die daarbij komt goed voorbereiden en dat is blijkbaar dus niet gebeurd. Jammer dat ze zich zoveel bedrijfsrisico's op de nek halen en hopen in plaats van plannen.

Jos Duurland

Citaat van: Jacques op 20-09-2024  23:36 uOp mijn vraag of het niet beter geweest zou zijn om in Kloosterzande te blijven, antwoordde hij dat dit geen optie was, omdat de ruimte daar te klein was en het bedrijf tegenwoordig ook een vestiging heeft in Hamburg.

Was de Duitse vestiging er niet eerder? De Duits klinkende naam Braumarkt doet dat vermoeden. Ik ben daar een paar jaar geleden 1x geweest voor een workshop alcoholvrij bier brouwen. Beetje in een achterhoek in Hamburg bij de haven. De workshop was uiterst interessant redelijk geprijsd en degene die die workshop gaf, wist er ook heel veel vanaf. Veel tips en een prima handout. Wel in het Duits, maar dat was voor mij geen probleem.  Winkel was goedgevuld zonder lege plekken. Hadden ook een mooie brouwinstallatie staan.

Kokkebil

Deksel van mijn brouwketel in miljoen stukjes laten vallen.
Ergens vorige week Braumarkt gebeld voor een nieuwe.
Ik kreeg een uiterst aardige mevrouw aan de lijn, echter ik kon er niks mee!
Totaal onwetend.
Deksel leverbaar?
Geen idee.
Ik kijk het na en stuur u een e-mail.
Nog niks gehoord.
Wie weet waar ik een deksel voor mijn Arsdegan 30 ltr. kan bestellen en ook goed(koop) terecht kan voor andere spullen?

seed7

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  19:10 uDeksel van mijn brouwketel in miljoen stukjes laten vallen.

Pannendeksels hebben standaard diameters, normaal gesproken. Kijk bijvoorbeeld even bij de Blokker of ze een passende glazen hebben.

ingo

hb-lot

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  19:10 uWie weet waar ik een deksel voor mijn Arsdegan 30 ltr. kan bestellen en ook goed(koop) terecht kan voor andere spullen?

Volgens mij is dat dezelfde als de Brew Monk:
https://www.brouwmaatje.nl/accessoires-en-reserve-onderdelen/1442-deksel-voor-de-brewmonk-zelf-bier-maken-thuis-brouwen-alcohol-elektrische-brouwketel.html

Kokkebil

Citaat van: seed7 op 23-09-2024  19:55 uPannendeksels hebben standaard diameters, normaal gesproken. Kijk bijvoorbeeld even bij de Blokker of ze een passende glazen hebben.

ingo

Wat een gelul!
Deksel zit een gat in voor de circulatie!

Bvk1983

Ik zie geen bericht meer op de website over problemen door de verhuizing. Is alles weer normaal dan?

tdp

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  23:38 uWat een gelul!

Seed7 probeert je te helpen, kerel, beetje fatsoen zou meer op z'n plaats zijn.

pincopallino

Citaat van: Bvk1983 op 24-09-2024  07:45 uIk zie geen bericht meer op de website over problemen door de verhuizing. Is alles weer normaal dan?

Ik heb ze een bericht gestuurd als ultimatum. " Als je na een maand geen schatting kunt geven over de de levering datum dan graag de betaling terug storten." Ik ben nu benieuwd wat ze nu antwoorden.

pincopallino

Ze hebben geantwoord zie : Niet te geloven.

Service Braumarkt
12:40 (13 minuten geleden)
aan mij

Beste Gin,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

Wij zijn weer bestellingen aan het versturen na de verhuizing van ons magazijn, helaas gaat dit nog niet zoals gewenst en u van ons gewenst bent.
Veel producten liggen nog niet op de juiste locatie in ons nieuwe magazijn, waardoor onze collegae veel moeten zoeken.
Wij werken met extra mensen om dit zo snel mogelijk voor u in orde te maken.

Helaas kunnen wij u hierdoor niet aangeven wanneer uw bestelling verstuurd wordt.

Indien u binnen nu en twee weken niets vernomen heeft wilt u ons dan nogmaals navraag doen middels een reply op deze mail.

Het spijt ons dat ik wij u geen beter bericht kunnen toesturen ook wij betreuren deze vertraging.

Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, With kind regards,
Karin
Customer Support
Braumarkt
Markerkant 11-11
1316 AE Almere
service@braumarkt.com
www.braumarkt.com

Ik zie op hun website dat wat ik toen besteld heb nu niet meer in voorraad is terwijl wel het geval was op 23/08. Hier geven ze geen antwoord op.

pincopallino

Net binnen :

Service Braumarkt
14:36 (1 uur geleden)
aan mij

Beste Gin,

Wij hebben de annulering verwerkt.

Het bedrag is hiervoor terugboekt naar uw betaalrekening.

Nogmaals onze oprechte excuses voor deze vetraging en het ongemak.

Karin
Customer Support
Braumarkt
Markerkant 11-11
1316 AE Almere
service@braumarkt.com
www.braumarkt.com.

Schanulleke

Nu maar snel op de fiets naar Brouwmaatje ;)

pincopallino

Citaat van: Schanulleke op 24-09-2024  15:57 uNu maar snel op de fiets naar Brouwmaatje ;)

Ze hebben niet wat ik besteld heb.

Schanulleke

Ik heb donderdag bij Unibrew besteld, gisteren binnen. En zomaar gratis een potje Tokaj wijngist erbij gekregen. Ik vrees dat iemand nu op zijn potje gist zit te wachten :'( .

Snelbier

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  23:38 uWat een gelul!
Brouwmeestershop heeft ze voor € 23,- MET gat.
Wat mij betreft mogen ze dat gat-deksel houden, is een ramp als je het deksel licht om te roeren of zo.

Gebruik zelf een goedkoop spatdeksel (alu of rvs) met 2 zelfgeknipte sleuven, kun je de dompelkoeler ook gebruiken met deksel. EN kan bijna niet kapot.
Even Googelen. Doorsnede 34 of 36 cm, meten voor bestellen.
Succes, Snelbier

alstro

Citaat van: pincopallino op 24-09-2024  15:59 uZe hebben niet wat ik besteld heb.

Wellicht omdat de producent het gewoon niet heeft. Gebeurt regelmatig dat er iets niet is op verschillende webshops. Ik ben inkoper van beroep, doe 1000de bestelling en wij hebben dagelijks met dit soort zaken te maken. Men is schijnbaar verwend met vandaag bestellen en morgen in huis. Gebeurt dat een keer niet door oorzaak dan is het schijnbaar nodig om 12 berichten te plaatsen over het ongenoegen.  Als dit het ergste is wat er in je leven gebeurt om je zo druk te maken. Gewoon op tijd bestellen en als het tegen zit over op plan B. Wij hebben ook zakelijk goede ervaring met Braumarkt. Kan altijd 1 keer fout gaan of tegen zitten. Dan hoeft het nog niet een waardeloze tent te zijn.

Spyro

Citaat van: Snelbier op 24-09-2024  17:35 uWat mij betreft mogen ze dat gat-deksel houden, is een ramp als je het deksel licht om te roeren of zo.
Eigenlijk hoef je toch helemaal geen deksel, die paar ml die daarmee verdampen tijdens het maischen gaat het niet maken denk ik, maar het is misschien wel economischer, de warmte blijft wel meer binnen, da's ook alles. Snap niet hoe je dan kan rondpompen als je een vol deksel zou gebruiken zonder gat erin als ze het "gat-deksel" mogen houden...?

hansHalberstadt

Citaat van: alstro op 24-09-2024  22:11 uWellicht omdat de producent het gewoon niet heeft.
Daar is de moderne logistiek toch voor?
als je dat goed op orde hebt weet het systeem precies wat er nog op voorraad is inclusief wat klanten tot op dat moment besteld hebben, dus kun je bij het bestellen zien of het op voorraad is en al of niet accepteren of je wilt wachten of niet als het niet op voorraad is.

Schanulleke

Als bij bv Brouwland iets niet op voorraad is staat er vaak een datum bij wanneer het weer komt. Bij Braumarkt is er best wel veel niet op voorraad en oha kan je dan wachten tot je een ons weegt. Ik denk dat dat best wel een probleem is en dat dat snel moet verbeteren. Anders zie ik het op termijn somber in voor Braumarkt, want dit is iets dat toch al vrij lang speelt.

Bvk1983

Citaat van: alstro op 24-09-2024  22:11 uMen is schijnbaar verwend met vandaag bestellen en morgen in huis.

Door wie komt dat denk je? "De markt" heeft deze verwachting zelf in het leven geroepen.

hansHalberstadt

Citaat van: Schanulleke op 25-09-2024  06:51 uAls bij bv Brouwland iets niet op voorraad is staat er vaak een datum bij wanneer het weer komt. Bij Braumarkt is er best wel veel niet op voorraad en oha kan je dan wachten tot je een ons weegt. Ik denk dat dat best wel een probleem is en dat dat snel moet verbeteren.
mee eens. je wilt immers ook af en toe een brouwsessie kunnen plannen en dan is het wel heel vervelend als je dan niet de spullen in huis hebt en ook niet kunt bepalen wanneer je dan had moeten bestellen om zekerheid te hebben. dat is niet werkbaar.

hansHalberstadt

Citaat van: alstro op 24-09-2024  22:11 uMen is schijnbaar verwend met vandaag bestellen en morgen in huis.

Gewoon op tijd bestellen

nee, het gaat erom dat je weet wanneer iets komt. hoeft dus niet morgen te zijn, maar wel planbaar.
dus 'Gewoon op tijd bestellen ' als je niet kunt bepalen wat dan 'op tijd' is is onwerkbaar.

pincopallino

Citaat van: alstro op 24-09-2024  22:11 uWellicht omdat de producent het gewoon niet heeft. Gebeurt regelmatig dat er iets niet is op verschillende webshops. Ik ben inkoper van beroep, doe 1000de bestelling en wij hebben dagelijks met dit soort zaken te maken. Men is schijnbaar verwend met vandaag bestellen en morgen in huis. Gebeurt dat een keer niet door oorzaak dan is het schijnbaar nodig om 12 berichten te plaatsen over het ongenoegen.  Als dit het ergste is wat er in je leven gebeurt om je zo druk te maken. Gewoon op tijd bestellen en als het tegen zit over op plan B. Wij hebben ook zakelijk goede ervaring met Braumarkt. Kan altijd 1 keer fout gaan of tegen zitten. Dan hoeft het nog niet een waardeloze tent te zijn.

Graag mijn post goed lezen. "ze hebben niet wat is besteld heb " heeft betrekking tot Brouwmaatje niet op Broumarkt. Reactie op de post van Schanulleke. Wat ik op 23-08 besteld heb was bij BM voorradig maar nu niet meer. Vanuit je verkoop/optiek vind je mijn posten ongepast maar vanuit mijn consument/optiek vind ik jouw post lariekoek. Als je na een maand niet weet wanneer een bestelling +/- verzonden kan worden dan is er mis met je logistiek. Ze storten mijn betaling terug omdat ze weten niet wanneer het art. opnieuw voorradig zal zijn vermoed ik...

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 20-09-2024  23:36 uGisteren ben ik naar Veenhuizen geweest voor de hopoogst bij de Eerste Wijk. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47320.html.
Onderweg daar naartoe heb ik een korte tussenstop gemaakt bij Braumarkt in Almere. De aanleiding waren de vele negatieve reacties op de verhuizing van het magazijn van het bedrijf van Kloosterzande naar het Duitse Emmerich am Rhein.
Wat ik aantrof was een winkel die lang niet zo mooi gevuld was als een aantal maanden geleden. Sommige schappen waren leeg, maar lang niet allemaal. Een paar dingen gekocht waaronder WHC gisten (Braumarkt is de enige Nederlandse leverancier die deze gist levert). Ook ECOLAB OxyDes Rapid gekocht voor een scherpe prijs.

De medewerker die ik sprak, gaf aan dat de huidige situatie heel vervelend was. In de winkel kan men er niet veel aan doen. Er zijn signalen dat in het magazijn langzaam orde komt in de chaos die er was. De verwachting is dat over een paar weken alles werkt zoals het zou moeten.

Op mijn vraag of het niet beter geweest zou zijn om in Kloosterzande te blijven, antwoordde hij dat dit geen optie was, omdat de ruimte daar te klein was en het bedrijf tegenwoordig ook een vestiging heeft in Hamburg.

Is overgenomen door Duitsers en dus ook naamsverandering in Braumarkt.
Logisch dat die Duitsers de hele handel verhuizen naar Duitsland.
Maar van de beroemde " Deutsche Grunlichkeit" is weinig te merken.
Citaat van: tdp op 24-09-2024  10:48 uSeed7 probeert je te helpen, kerel, beetje fatsoen zou meer op z'n plaats zijn.

Misschien een beetje kort door de bocht (en daarvoor excuus),maar als je er een beetje verstand van heb weet je dat dit een speciale deksel is met een gat erin en plaats je niet zo'n reactie!

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 20-09-2024  23:36 uGisteren ben ik naar Veenhuizen geweest voor de hopoogst bij de Eerste Wijk. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47320.html.

Is overgenomen door Duitsers en dus ook naamsverandering in Braumarkt.
Logisch dat die Duitsers de hele handel verhuizen naar Duitsland.
Maar van de beroemde " Deutsche Grunlichkeit" is weinig te merken.
Citaat van: tdp op 24-09-2024  10:48 uSeed7 probeert je te helpen, kerel, beetje fatsoen zou meer op z'n plaats zijn.

Misschien een beetje kort door de bocht (en daarvoor excuus), maar als je er een beetje verstand van heb weet je dat dit een speciale deksel is met een gat erin en plaats je niet zo'n reactie!

Citaat van: Snelbier op 24-09-2024  17:35 uBrouwmeestershop heeft ze voor € 23,- MET gat.
Wat mij betreft mogen ze dat gat-deksel houden, is een ramp als je het deksel licht om te roeren of zo.

Gebruik zelf een goedkoop spatdeksel (alu of rvs) met 2 zelfgeknipte sleuven, kun je de dompelkoeler ook gebruiken met deksel. EN kan bijna niet kapot.
Even Googelen. Doorsnede 34 of 36 cm, meten voor bestellen.
Succes, Snelbier

Gisteren hier al besteld!!
Dank voor deze reactie, hier heb je tenminste wat aan!

Snelbier

Citaat van: Spyro op 25-09-2024  00:10 uEigenlijk hoef je toch helemaal geen deksel, die paar ml die daarmee verdampen tijdens het maischen gaat het niet maken denk ik, maar het is misschien wel economischer, de warmte blijft wel meer binnen, da's ook alles. Snap niet hoe je dan kan rondpompen als je een vol deksel zou gebruiken zonder gat erin als ze het "gat-deksel" mogen houden...?
Deksel is wel lekker, ook tegen vliegend ongedierte.  Zeker bij koelen.

Gat-deksel mogen ze voor mij in de shop houden, want ik hoef hem niet. Is een kl'te ding in gebruik.
En nog breekbaar ook, want glas.
Er doorheen kijken is tijdens maischen onmoglijk, want altijd druppels tegen het glas. ONZIN-oplossing.
Vandaar mijn goedkope alu-spatdeksel met 2 zelfgeknipte sleuven (leiding-doorvoer) vanaf zijkant.  Kan je het deksel wegnemem zonder je wort-pijpje of koeler te demonteren.
Proost, Snelbier.

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 25-09-2024  14:54 uIs overgenomen door Duitsers en dus ook naamsverandering in Braumarkt.

De naamsverandering had al plaatsgevonden voor de Duitse overname. Men wilde zich meer richten op de Duitse markt.

thepsych

Voorstel: niet eindeloos herhalen hoe slecht het bij Braumarkt gaat. Alleen een bericht op forum zetten als je echt denkt wat te kunnen toevoegen.
Is maar een idee....

Bvk1983

Citaat van: thepsych op 25-09-2024  19:16 uVoorstel: niet eindeloos herhalen hoe slecht het bij Braumarkt gaat. Alleen een bericht op forum zetten als je echt denkt wat te kunnen toevoegen.
Is maar een idee...

Aangezien Braumarkt één van de grotere en bekendere leveranciers is voor hobbybrouwers, en er momenteel zelfs geen waarschuwing meer op de website staat, lijkt het me meer dan relevant om actuele ervaringen te blijven delen.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 25-09-2024  20:00 uAangezien Braumarkt één van de grotere en bekendere leveranciers is voor hobbybrouwers, en er momenteel zelfs geen waarschuwing meer op de website staat, lijkt het me meer dan relevant om actuele ervaringen te blijven delen.

Laten we hopen dat ze zich snel hervatten en het niveau halen van zo'n half jaar geleden. Als hobbybrouwers zijn we gebaat met het bestaan van meerdere leveranciers die een mooi assortiment aan producten kunnen leveren binnen een redelijke tijd (dat hoeft niet per se de volgende dag na het bestellen te zijn...)

Hopfenfox

Wilde gisteren weer eens een bestelling plaatsen. Omdat ik graag wilde weten of ik dan maandag alles in huis had, maar zowel klantenservice als winkel namen niet op. Omdat ik daarna zag dat wel heel veel niet voorradig was, heb ik elders besteld. Maar goed ook, als ik dit zo lees. De voorraden mout lijken overal wel problematisch, want het was sprokkelen. Is dat omdat de voorraad 2023 mouten op is en er rond deze tijd nieuwe oogst komt, of is er toch meer aan de hand, ook op het wereldtoneel?

seed7

Citaat van: Hopfenfox op 26-09-2024  08:46 uwereldtoneel

gerstproductie Oekraïne is dit jaar met 16% gedaald. Cijfers van vorig jaar weet ik niet maar ook iets in die ordegrootte. Rusland, geen idee. Rusland en Oekraïne zijn samen goed voor 30% van de wereldproductie van graan. Vooral harde tarwe en veel veevoer. Oorzaak, neerslagtekort en hoge temperaturen.

Ook weet ik niet hoeveel van die gerst voor mout wordt ingezet. In Duitsland kan men de eigen behoefte dekken en Frankrijk exporteert heel veel. Ik meen dat de Swaen (deels?) gerst uit Frankrijk gebruikt en het zou me voor de Belgische mouters ook niet verbazen.

ingo

pincopallino

Annulering en terugbetaling inmiddels gebeurt.
Goedemorgen,
Bedankt voor de goede afhandeling. Mocht het art. opnieuw in voorraad zijn verneem ik van u graag.
Met vriendelijke groet.

tdp

Citaat van: Hopfenfox op 26-09-2024  08:46 u...De voorraden mout lijken overal wel problematisch, want het was sprokkelen....

Kijk je dan naar de basismouten of juist de speciaalmouten? Het viel mij overigens ook op dat het aanbod wat minder uitgebreid is. Gelukkig kan ik me nog goed redden op basis van voorraad.

pincopallino

Beste Gin,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht en graag gedaan uiteraard, ook wij betreuren deze vertraging.

Wij hebben eea voor u nagevraagd, deze zijn in bestelling, helaas heeft de leverancier nog geen aanleverdatum aangegeven.

U kunt op de webshop uw email adres invullen dan ontvangt u een melding als er weer voorraad is.
https://braumarkt.com/nl/search?search=5016707

Dan bedank ik u nogmaals voor uw begrip en graag tot een volgende keer.

Karin
Customer Support
Braumarkt
Markerkant 11-11
1316 AE Almere
service@braumarkt.com
www.braumarkt.com

Kokkebil

Citaat van: Snelbier op 25-09-2024  15:34 uDeksel is wel lekker, ook tegen vliegend ongedierte.  Zeker bij koelen.

Gat-deksel mogen ze voor mij in de shop houden, want ik hoef hem niet. Is een kl'te ding in gebruik.
En nog breekbaar ook, want glas.
Er doorheen kijken is tijdens maischen onmoglijk, want altijd druppels tegen het glas. ONZIN-oplossing.
Vandaar mijn goedkope alu-spatdeksel met 2 zelfgeknipte sleuven (leiding-doorvoer) vanaf zijkant.  Kan je het deksel wegnemem zonder je wort-pijpje of koeler te demonteren.
Proost, Snelbier.

Ach ja!!
"Ieder zijn ding",zei de boer ...
;D  ;D  ;D 

Hopfenfox

Citaat van: tdp op 26-09-2024  12:00 uKijk je dan naar de basismouten of juist de speciaalmouten? Het viel mij overigens ook op dat het aanbod wat minder uitgebreid is. Gelukkig kan ik me nog goed redden op basis van voorraad.

Een mix. Ik heb gelukkig ook voor de zomer 25 kilo zakken pils en pale gekocht, maar de reguliere munich, cara, amber, belge, biscuit en special-b waren slechts op één plek allemaal voorradig. Bij de rest ook echt 2 weken of meer levertijd. Ik kan weer even vooruit.

thepsych

Citaat van: Bvk1983 op 25-09-2024  20:00 uAangezien Braumarkt één van de grotere en bekendere leveranciers is voor hobbybrouwers, en er momenteel zelfs geen waarschuwing meer op de website staat, lijkt het me meer dan relevant om actuele ervaringen te blijven delen.

Dat is wat ik ook zeg, niet herhalen, maar wel melden van relevant (positief) nieuws.

Bvk1983

Citaat van: thepsych op 27-09-2024  10:15 uDat is wat ik ook zeg, niet herhalen, maar wel melden van relevant (positief) nieuws.

Waarom zou alleen relevant positief nieuws moeten worden gemeld? Zo lang Braumarkt hun zaakjes niet op orde heeft lijkt het me meer dan terecht dat hobbybrouwers hier op gewezen worden om te voorkomen dat men later weer achter hun geld aan moet.

hansHalberstadt

Citaat van: Bvk1983 op 27-09-2024  10:25 ulijkt het me meer dan terecht dat hobbybrouwers hier op gewezen worden
En houdt ook onze leveranciers hopelijk scherp mbt wat klanten (mogen) verwachten van een leverancier.

Bvk1983

Citaat van: hansHalberstadt op 27-09-2024  10:55 uEn houdt ook onze leveranciers hopelijk scherp mbt wat klanten (mogen) verwachten van een leverancier.

Dat vind ik ook. Laten we wel wezen; Braumarkt is geen lokale ondernemer waarbij de eigenaar tegelijk magazijnbeheerder, verkoper en inkoper is maar een internationale (groot)handel. Daarvan verwacht ik qua professionaliteit meer dan de lokale verkoper om de hoek. Dat zij dit niet fatsoenlijk onder controle krijgen is m.i. veelzeggend over de manier waarop dit bedrijf bestuurd wordt.

Schanulleke

We hoeven ze hier niet de grond in te boren. Ik heb er vaak naar tevredenheid besteld. Maar het voorraadbeheer is al jaren! (en dat is niet iets van de laatste verhuizing) onder de maat en ik vind dat ze best wel eens wat aan mogen gaan doen, al is het maar voor hun eigen bestwil.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 27-09-2024  10:25 uWaarom zou alleen relevant positief nieuws moeten worden gemeld? Zo lang Braumarkt hun zaakjes niet op orde heeft lijkt het me meer dan terecht dat hobbybrouwers hier op gewezen worden om te voorkomen dat men later weer achter hun geld aan moet.

Dat het uitleveren van bestelde spullen niet lekker verloopt, is voldoende bekend. Dat hoeft daarom niet steeds herhaald te worden.

Veel interessanter is te horen dat de problemen zijn opgelost. Vanaf dat moment kun je er weer spullen kopen en hoef je niet lang te wachten op de levering. Je hoeft dan ook niet achter je geld aan.

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 27-09-2024  15:54 uDat het uitleveren van bestelde spullen niet lekker verloopt, is voldoende bekend. Dat hoeft daarom niet steeds herhaald te worden.

Oneens. Zo lang het probleem niet verholpen is, is er niets op tegen om dit te blijven melden. Zeker als een waarschuwing op de website ontbreekt.

CiteerVeel interessanter is te horen dat de problemen zijn opgelost. Vanaf dat moment kun je er weer spullen kopen en hoef je niet lang te wachten op de levering. Je hoeft dan ook niet achter je geld aan.

Laten we het hopen. Maar heel eerlijk, als ze een medeforumlid een paar dagen niet konden vertellen hoe lang een levering zou duren zou het me verbazen als het nu plots allemaal opgelost is.

Chinook

Citaat van: Bvk1983 op 27-09-2024  18:56 uOneens. Zo lang het probleem niet verholpen is, is er niets op tegen om dit te blijven melden. Zeker als een waarschuwing op de website ontbreekt.

Laten we het hopen. Maar heel eerlijk, als ze een mede forum lid een paar dagen niet konden vertellen hoe lang een levering zou duren zou het me verbazen als het nu plots allemaal opgelost is.

Vind ik ook. Als jij de waarschuwing weghaalt en niet vooraf vertelt dat het heel lang en moeizaam kan gaan, mag dat best verteld worden. Mensen die naar recente ervaringen zoeken hebben er ook meer aan dat er eind september 2024 is gezegd dat er veel problemen zijn dan enkel meldingen uit juli of eerder.

Ik ben het er mee eens dat het beter zou zijn als er een melding zou komen dat alles weer normaal is, maar dat is helaas niet hoe het doorgaans gaat.

Over de chaos bij Braumarkt trouwens, ik heb in april meerdere mails gestuurd met vragen en nog steeds geen antwoord. Dat vind ik ook van de gekken. Zelfs het oude mailadres (want die is plots veranderd) en het formulier op de site werken niet naar behoren.

Jacques

Voor mij en vele anderen is het onbegrijpelijk wat er bij dit bedrijf gebeurt. Wekenlang zijn ze niet in staat om orde op zaken te zetten. Dit terwijl hun winkel in Almere een aantal maanden geleden pico bello uitzag. Dat was voor mij aanleiding om dit topic te starten.

Citaat van: Bvk1983 op 27-09-2024  18:56 uOneens. Zo lang het probleem niet verholpen is, is er niets op tegen om dit te blijven melden. Zeker als een waarschuwing op de website ontbreekt.
Wat heeft het voor zin om steeds te blijven herhalen dat er problemen zijn als dat in dit topic al diverse keren gemeld is. Dat is niets nieuws.
Veel interessanter is het te weten dat het probleem opgelost is. Dit maakt dat andere leden weer hun bestellingen kunnen doen. Als dat niet gebeurt dan zal het snel afgelopen zijn met het bedrijf ondanks de vele reclame die men maakt op social media...

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 27-09-2024  21:42 uWat heeft het voor zin om steeds te blijven herhalen dat er problemen zijn als dat in dit topic al diverse keren gemeld is. Dat is niets nieuws.
Veel interessanter is het te weten dat het probleem opgelost is. Dit maakt dat andere leden weer hun bestellingen kunnen doen. Als dat niet gebeurt dan zal het snel afgelopen zijn met het bedrijf ondanks de vele reclame die men maakt op social media...

Omdat met het verdwijnen van de waarschuwing op de website de indruk wordt gewekt dat de problemen voorbij zijn. Als ik de berichtgeving op Facebook lees is dat niet het geval. Dat heeft helemaal niets met in de grond trappen te maken overigens, enkel als waarschuwing.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 28-09-2024  09:59 uOmdat met het verdwijnen van de waarschuwing op de website de indruk wordt gewekt dat de problemen voorbij zijn. Als ik de berichtgeving op Facebook lees is dat niet het geval. Dat heeft helemaal niets met in de grond trappen te maken overigens, enkel als waarschuwing.

Maar daarvoor hoef je op dit forum niet steeds te herhalen dat er problemen zijn.

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 28-09-2024  15:39 uMaar daarvoor hoef je op dit forum niet steeds te herhalen dat er problemen zijn.
Volgens mij is het juist andersom, er wordt de indruk gewekt dat alles weer normaal is.

Ik heb er geen belang bij dat iemand juist wel of juist niet bij Braumarkt besteld, dat zal me echt een zorg zijn. Maar waar ik heel slecht tegen kan is dat de schijn wordt opgehouden dat we allemaal weer probleemloos bestellingen gaan ontvangen, en dat als dit wordt tegengesproken dit blijkbaar hier op het forum als "in de grond trappen" wordt gezien.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 28-09-2024  16:41 uIk heb er geen belang bij dat iemand juist wel of juist niet bij Braumarkt besteld, dat zal me echt een zorg zijn. Maar waar ik heel slecht tegen kan is dat de schijn wordt opgehouden dat we allemaal weer probleemloos bestellingen gaan ontvangen, en dat als dit wordt tegengesproken dit blijkbaar hier op het forum als "in de grond trappen" wordt gezien.

Dat los je niet op door hier in dit topic te blijven reageren...

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 28-09-2024  16:50 uDat los je niet op door hier in dit topic te blijven reageren...

Prima, Jacques.

Onbegrijpelijk dit.

pincopallino

Citaat van: Jacques op 28-09-2024  16:50 uDat los je niet op door hier in dit topic te blijven reageren...

Natuurlijk niet.. maar informatie delen lijkt mij nuttig.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 29-09-2024  12:34 uNatuurlijk niet.. maar informatie delen lijkt mij nuttig.

Zeker nuttig. Vooral om te horen dat de problemen minder worden. Dat het een veel te lange tijd niet in orde is weten we hier op het forum met zijn allen. Er is geen noodzaak om dat keer op keer te herhalen. Op social media en degelijk zijn waarschuwingen voor zeer lange levertijden meer op hun plaats.

Schanulleke

Ik hoop dat het daar snel weer beter gaat. Ze hebben ook hele goede dingen in hun assortiment. Zoals al eerder gezegd de WHC gisten, maar ook een mooie collectie Poolse hoppen.

Spyro

Citaat van: Schanulleke op 29-09-2024  19:30 uIk hoop dat het daar snel weer beter gaat. Ze hebben ook hele goede dingen in hun assortiment. Zoals al eerder gezegd de WHC gisten, maar ook een mooie collectie Poolse hoppen.
Tja, inderdaad, even toch een bedenking, het zijn niet "wij", maar "zij" die moeten hopen dat alles op tijd "in de bus" zit van de klant, het zijn "zij" toch die zich moeten realiseren dat ze niet echt goed bezig zijn als ze dingen dagen of maanden niet aan hun klanten kunnen leveren...? Een (maandenlange... :engel: ) vermelding op de (hun) site: "we zijn nog steeds achter op levering wegens verbouwing of herschikking" maakt voor een klant niet veel uit vind ik. De overname van de Duitse investeerder maakt ons als klant/afnemer niet echt veel uit, en zeker niet als een lid van dit forum waar we volgens de (hoofd-)beheerder er niks mag (of mogen) over zeggen. Ongenoegen uit men niet uit een willekeurig standpunt of een uit de lucht gegrepen feit, je pent een bericht neer als je een echte reden hebt tot klagen vind ik, niet om een firma in de grond te boren, temeer omdat we met z'n allen er baat bij hebben dat het goed draait. Nu, 2 à 3 dagen, op voorhand iets bestellen en hopen dat het aan de voordeur staat is ook geen verstandige keuze, bedenk voldoende tijd op voorhand en bestellen alles zeker op of met voldoende tijd alvorens de brouwdag aan te vangen zeg ik dan, maar geduld is vaak nog een onbekend gegeven bij de meesten onder ons, ik heb er persoonlijk weinig last van, ik bestel mijn spullen op tijd en zeker niet meer bij firma's die al maanden niks meer kunnen garanderen dat ze je kunnen helpen, ook al heb ik veel tijd, en echt veel tijd. Beloven is iets anders dan service leveren, zo denk ik er over, en inderdaad, er zijn véééél andere leveranciers die het véééel beter doen, doch ieder zijn voorkeur zeg ik dan, maar ik bestel er voor geen 0.0000001€ meer, mijn keuze dus, en ieder zijn ding, het gaat Braumarkt goed, uit de grond van mijn hart, echt waar....!  :beersmiley:   :brouwen:
PS: ik weet zeker dat ze hier meelezen, dus mannen, doe er iets aan, of jullie gaan binnen de kortste keren over kop, teren op de industrie zal niet lukken met de ingesteldheid die er nu bij jullie is...!!!!  ::) :engel:

Jacques

Dat ze bij Braumarkt hun graf aan het graven zijn als ze het probleem van extreem lange levertijden niet kunnen oplossen, simpelweg omdat ze de chaos in hun magazijn niet in orde krijgen, is voor iedereen duidelijk.

Citaat van: Spyro op 30-09-2024  03:02 uen zeker niet als een lid van dit forum waar we volgens de (hoofd-)beheerder er niks mag (of mogen) over zeggen.

Er mag wel degelijk iets van gezegd worden. Maar steeds hetzelfde herhalen in dit topic heeft weinig zin. Als je anderen wilt waarschuwen op een ander forum, of op social media is dat een handigere aanpak. Daar help je anderen meer mee en het is een nog duidelijker signaal voor Braumarkt dat er snel iets moet veranderen.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  13:50 uMaar steeds hetzelfde herhalen in dit topic heeft weinig zin.
Hoe wil je anders kunnen volgen wat de voortgang is? Als de waarschuwing op hun site weg is en mensen hebben nog steeds problemen dan wat mij betreft melden en als het weer goed gaat ook melden. Anders denken mensen dat ze weer zonder problemen kunnen bestellen terwijl het misschien niet zo is. ik snap ook niet hoe je zo'n waarschuwing weg kunt halen terwijl de problemen er nog zijn. Dan hou je dus bewust mensen voor de gek om, maar bestellingen binnen te kunnen halen. Heeft dan het tegenovergestelde effect dan wat ze hopen, immers mensen vertrouwen het dan helemaal niet meer. Eerlijk duurt het langst. Iedereen snapt dat verhuizen problemen geeft, maar kom daar dan gewoon voor uit.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 30-09-2024  14:04 uHoe wil je anders kunnen volgen wat de voortgang is? Als de waarschuwing op hun site weg is en mensen hebben nog steeds problemen dan wat mij betreft melden en als het weer goed gaat ook melden. Anders denken mensen dat ze weer zonder problemen kunnen bestellen terwijl het misschien niet zo is. ik snap ook niet hoe je zo'n waarschuwing weg kunt halen terwijl de problemen er nog zijn. Dan hou je dus bewust mensen voor de gek om, maar bestellingen binnen te kunnen halen. Heeft dan het tegenovergestelde effect dan wat ze hopen, immers mensen vertrouwen het dan helemaal niet meer. Eerlijk duurt het langst. Iedereen snapt dat verhuizen problemen geeft, maar kom daar dan gewoon voor uit.

Zodra iemand bericht dat hij/zij een bestelling binnen een redelijke termijn ontvangen heeft, is dat het signaal om weer te gaan bestellen. 

Overigens staat de waarschuwing er nog steeds als je product wilt gaan bestellen.

[edit]
Terwijl ik dit bericht schreef kwam een track&trace bericht binnen van Unibrew. Mijn zaterdagavond geplaatste bestelling wordt morgen bezorgd... Het kan niet anders dan dat de problemen bij Braumarkt ze heel veel geld kosten...
Overigens koop ik mijn spullen bij verscshillende leveranciers.
[/edit]

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  14:23 uZodra iemand bericht dat hij/zij een bestelling binnen een redelijke termijn ontvangen heeft, is dat het signaal om weer te gaan bestellen.
Heb je dan geen kip-ei probleem? Mensen wachten nu immers met bestellen tot de problemen zijn opgelost, dus bestellen ze nu ergens anders. Dus wordt er ook niets binnen een redelijke termijn ontvangen van Braumarkt.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 30-09-2024  14:29 uHeb je dan geen kip-ei probleem? Mensen wachten nu immers met bestellen tot de problemen zijn opgelost, dus bestellen ze nu ergens anders. Dus wordt er ook niets binnen een redelijke termijn ontvangen van Braumarkt.

Nee. Gewoon niets bij hun bestellen als je snel je bestelling in huis wilt hebben. Er zijn genoeg andere leveranciers...

Braumarkt heeft een account op dit forum. Ze kunnen zelf berichten als ze alles in orde hebben. Mocht blijken dat dit toch niet het geval is kan dat weer gemeld worden in dit topic...

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  14:23 uOverigens staat de waarschuwing er nog steeds als je product wilt gaan bestellen.

De grote waarschuwing op de beginpagina is verdwenen.

Kokkebil

Zonde dat het eerst failliet is gegaan en het gedonder gewoon door is gegaan.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 30-09-2024  14:45 uDe grote waarschuwing op de beginpagina is verdwenen.

Heb ik gezien.

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  14:36 uGewoon niets bij hun bestellen als je snel je bestelling in huis wilt hebben. Er zijn genoeg andere leveranciers...

Braumarkt heeft een account op dit forum. Ze kunnen zelf berichten als ze alles in orde hebben. Mocht blijken dat dit toch niet het geval is kan dat weer gemeld worden in dit topic...

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 30-09-2024  15:06 uZonde dat het eerst failliet is gegaan en het gedonder gewoon door is gegaan.

Zeker. Wat ik in april gezien was, was een keurige, opgeruimde, goed gevulde en georganiseerde winkel.
Dat was zo'n 10 dagen geleden anders. Veel schappen waren leeg. Daar word je als klant niet vrolijk van. Echt jammer dit, want we hebben als hobbybrouwers baat bij meerdere gezonde leveranciers die de concurrentie met elkaar aangaan.

tdp

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  15:44 uZeker. Wat ik in april gezien was, was een keurige, opgeruimde, goed gevulde en georganiseerde winkel.
Dat was zo'n 10 dagen geleden anders. Veel schappen waren leeg. Daar word je als klant niet vrolijk van. Echt jammer dit, want we hebben als hobbybrouwers baat bij meerdere gezonde leveranciers die de concurrentie met elkaar aangaan.

Vraag me wel af hoe groot de markt is, wanneer je je richt op hobbybrouwers. Als ik een wilde gok zou moeten maken;
15000 hobbybrouwers, 10x per jaar zo'n 20 liter? Dat is 3.000.000 liter. Heel interessant is dat niet, wanneer je die markt moet delen met bijv. een Brouwland, lijkt me.

Staat los van service/voorraad en support, maar toch.

Jacques

Citaat van: tdp op 30-09-2024  22:33 u15000 hobbybrouwers

We hebben op dit forum vaker ons gewaagd aan het aantal hobbybrouwers dat Nederland rijk is.

Mijn vermoeden is dat dit aantal eerder in de buurt ligt bij de 75.000 of meer dan 15.000.
Maar de grote groei is er inmiddels uit. En vermoedelijk is het een krimpmarkt. Des te onbegrijpelijker is het wat er nu bij Braumarkt gebeurt. De problemen maakt dat ze zich buiten de markt prijst. Niet handig.

Hopfenfox

Bij Unibrew ging het ook niet helemaal goed, maar dat werkte de andere kant op. De verkeerde gist bij mijn bestelling geleverd, maar wel twee in plaats van een, en een zak pilsmout van 20 kilo erbij die ik helemaal niet had besteld. Twee fouten, een acht, zou mijn leraar vroeger zeggen.

tdp

Citaat van: Jacques op 30-09-2024  22:46 uMijn vermoeden is dat dit aantal eerder in de buurt ligt bij de 75.000 of meer dan 15.000.

Wanneer je ieder startsetje van de HEMA meeneemt, zou dat aantal wellicht kloppen maar het lijkt mij erg veel eerlijk gezegd. En ik denk dat ik met mijn 10*20 liter ook aan de hoge kant zit.

75000 is 1 op de 250 +/-, 
15000 is 1 op de 1200 +/-, uitgaande van 18.000.000.

Daarvan is 75% ongeveer 'geschikt' om te brouwen qua leeftijd. (*schatting obv CBS getallen)

75000 is dan 1 op de 180 +/-
15000 is dan 1 op de 900 +/-.

Kan me voorstellen dat de marges inderdaad daardoor erg laag zin, en het erg lastig is om na een dergelijke operatie weer goed op stoom te komen. Geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven.

pincopallino

Citaat van: Kokkebil op 30-09-2024  15:06 uZonde dat het eerst failliet is gegaan en het gedonder gewoon door is gegaan.

Ik was een vast klant van BM toen Rob van Gelder de eigenaar was. Ik kende hem persoonlijk en het was prettig om daar inkopen te doen. Het ging toen ook niet helemaal vlekkeloos maar er werd snel en in goede harmonie opgelost. Het gaat nu anders...

Jacques

Citaat van: tdp op 01-10-2024  08:41 uWanneer je ieder startsetje van de HEMA meeneemt, zou dat aantal wellicht kloppen maar het lijkt mij erg veel eerlijk gezegd. En ik denk dat ik met mijn 10*20 liter ook aan de hoge kant zit.

75000 is 1 op de 250 +/-, 
15000 is 1 op de 1200 +/-, uitgaande van 18.000.000.

Daarvan is 75% ongeveer 'geschikt' om te brouwen qua leeftijd. (*schatting obv CBS getallen)

75000 is dan 1 op de 180 +/-
15000 is dan 1 op de 900 +/-.

Kan me voorstellen dat de marges inderdaad daardoor erg laag zin, en het erg lastig is om na een dergelijke operatie weer goed op stoom te komen. Geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven.

In Amerika hebben ze ook gewaagd aan schattingen en daar kwam men uit op 1 hobbybrouwer op 100 inwoners.

Hobbybrouwers heb je in alle soorten en maten. Er zijn die met vrij grote regelmaat een grote hoeveelheid brouwen. En verder zijn er diverse craftbrouwers die (een gedeelte van) hun spullen bij leveranciers halen waar wij ook halen.
Al met al is het een redelijke markt, maar niet een markt waar op dit moment groei in zit...

Pieter1954

Vergeet ook niet de stokers, likeurmakers, kaasmakers, jammakers die ook in deze winkels shoppen.

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 02-10-2024  12:51 uVergeet ook niet de stokers, likeurmakers, kaasmakers, jammakers die ook in deze winkels shoppen.

En wat dacht je van de wijnmakers...  smile

Edwin brouwt

ChatGPT heeft antwoord: 

In Nederland zijn er naar schatting ongeveer 30.000 hobbybrouwers. Dit aantal is de afgelopen jaren gestegen, mede door de toenemende populariteit van ambachtelijk bier en de beschikbaarheid van materialen en opleidingen.

Je zei:
Een waar is dat getal op gebaseerd?
ChatGPT zei:
ChatGPT
Het schatting van ongeveer 30.000 hobbybrouwers in Nederland is gebaseerd op verschillende bronnen, waaronder onderzoek van de Nederlandse Brouwers en de groei van thuisbrouwerijverenigingen. Daarnaast zijn er gegevens over de verkoop van brouwbenodigdheden en de deelname aan workshops en cursussen, die allemaal wijzen op een toename in het aantal hobbybrouwers. Exacte cijfers zijn moeilijk vast te stellen, omdat veel hobbybrouwers niet geregistreerd zijn.

tdp

Maar is het antwoord van ChatGTP correct, that's the question ;)

hb-lot

Maar, dat is dus 1 op de 600. Een stuk minder dan de eerdergenoemde aantallen.

Jacques

Citaat van: tdp op 03-10-2024  19:54 uMaar is het antwoord van ChatGTP correct, that's the question ;)

We hebben het er vaker over gehad. De grootste vraag is wanneer is iemand een hobbybrouwer? Is dat als hij minimaal 12 jaar per jaar brouwt? Als hij minimaal 100 liter per jaar brouwt? Of als een keertje gebrouwen heeft met een blik die hij cadeau gekregen heeft? Zoals ik al schreef heb je hobbybrouwers in alle soorten en maten.

tdp

Eens hoor! Ik maak een paar keer per jaar zelf mosterd bijvoorbeeld, maar ik noem me nog geen hobby mostermaker ;). Die paar tomaten die ik kweek maakt me ook nog geen tomatenkweker/houder van een moestuin. Maar zoals vaker gezegd, alles is perceptie :)

Edwin brouwt

Citaat van: tdp op 03-10-2024  19:54 uMaar is het antwoord van ChatGTP correct, that's the question ;)
Dat is zeker the question  :D
Maar 1 op 100 lijkt me wat al te rooskleurig.

Edwin brouwt

Citaat van: Jacques op 03-10-2024  21:47 uWe hebben het er vaker over gehad. De grootste vraag is wanneer is iemand een hobbybrouwer? Is dat als hij minimaal 12 jaar per jaar brouwt? Als hij minimaal 100 liter per jaar brouwt? Of als een keertje gebrouwen heeft met een blik die hij cadeau gekregen heeft? Zoals ik al schreef heb je hobbybrouwers in alle soorten en maten.
Voor mij zijn hobbybrouwers diegene die af en toe spullen bij brouwwinkels kopen  ;)

hansHalberstadt

Citaat van: Edwin brouwt op 04-10-2024  15:13 uVoor mij zijn hobbybrouwers diegene die af en toe spullen bij brouwwinkels kopen  ;)
Daar ging het immers over: hoeveel omzet die winkels hebben.

Dagobert1966

Ik weet dat dit topic eigenlijk over Braumarkt en hun leveringsproblemen gaat, ik wil echter toevoegen dat het ook bij Brouwland verre van vlot gaat: ik heb al bijna een week geleden een bestelling gedaan en het enige dat ik op mijn account zie is "Bestelling ontvangen" ...

Koenders

Citaat van: Dagobert1966 op 21-10-2024  09:52 uIk weet dat dit topic eigenlijk over Braumarkt en hun leveringsproblemen gaat, ik wil echter toevoegen dat het ook bij Brouwland verre van vlot gaat: ik heb al bijna een week geleden een bestelling gedaan en het enige dat ik op mijn account zie is "Bestelling ontvangen" ...

Dat had ik ook, maar dat zou misschien kunnen komen doordat mensen die normaal bij Braumarkt bestellen, dat nu bij Brouwland doen.

Jacques

Citaat van: Dagobert1966 op 21-10-2024  09:52 uIk weet dat dit topic eigenlijk over Braumarkt en hun leveringsproblemen gaat,

Dit topic is gestart omdat Braumarkt na veel problemen in het verleden kennelijk alles ten goede gekeerd had.
Het is jammer, maar door de verhuizing van hun magazijn naar Duitsland zijn die problemen weer terug.

Jos Duurland

Misschien gaan ze het toch wel weer halen, Mijn zending is na bijna 2 maanden blijkbaar onderweg!!!! :groots:

Sehr geehrte(r) Mr. Duurland,
Ihre Lieferung wurde an den Versand übergeben.
Einzelheiten zur Lieferung

Voraussichtliche Lieferung: 27.08.2024   

Hinweis: Es kann bis zu 24h dauern, bis die Daten zur Sendungsverfolgung beim Dienstleister abgerufen werden können.
Mit freundlichen Grüßen
Michael Reiche
Braumarkt GmbH / Grainvest B.V.

Dagobert1966

Citaat van: Dagobert1966 op 21-10-2024  09:52 uIk weet dat dit topic eigenlijk over Braumarkt en hun leveringsproblemen gaat, ik wil echter toevoegen dat het ook bij Brouwland verre van vlot gaat: ik heb al bijna een week geleden een bestelling gedaan en het enige dat ik op mijn account zie is "Bestelling ontvangen" ...

Mijn bestelling heb ik ondertussen ontvangen.

Kokkebil

Waar is die Duitse "Grundlichkeit" gebleven!
Altijd ellende wanneer "kleine" bedrijven worden overgenomen door "grote jongens"!
Klantgerichtheid en service hebben altijd te lijden bij deze overnames.
Vaak worden bijv. familiebedrijven overgenomen omdat men wil "cashen"
Dit is helaas de realiteit van de huidige tijd!
Vroeger ging je naar een winkel en was je niet tevreden dan ging je terug om je beklag te doen bij een persoon.
Nu gaat alles via internet en wordt je aan het lijntje gehouden door een chatbot die onzin uitkraamt en je geen steek verder helpt, als je überhaupt verbinding krijg na een half uur in de wachtrij te hebben gestaan!

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 26-10-2024  15:32 uWaar is die Duitse "Grundlichkeit" gebleven!
Altijd ellende wanneer "kleine" bedrijven worden overgenomen door "grote jongens"!
Klantgerichtheid en service hebben altijd te lijden bij deze overnames.
Vaak worden bijv. familiebedrijven overgenomen omdat men wil "cashen"
Dit is helaas de realiteit van de huidige tijd!
Vroeger ging je naar een winkel en was je niet tevreden dan ging je terug om je beklag te doen bij een persoon.
Nu gaat alles via internet en word je aan het lijntje gehouden door een chatbot die onzin uitkraamt en je geen steek verder helpt, als je überhaupt verbinding krijg na een half uur in de wachtrij te hebben gestaan!

Dit topic is niet gestart om de klaagzang over Braumarkt te heropenen...
Als je wilt klagen kan dat in een ander topic in het Praatcafé.

Spyro

Citaat van: Jacques op 26-10-2024  20:52 uDit topic is niet gestart om de klaagzang over Braumarkt te heropenen...
Nee, maar het lokt het wel uit blijkbaar, ook al wil men dat niet, de frustratie van menig iemand is wel groter dan de wil om het niet te doen blijkbaar, echt geliefd zijn die gasten niet na al dat ongenoegen ivm de laatste periodes van slechte  "service en Co", ook ik bestel er nooit meer....  :-(

hansHalberstadt

Citaat van: Spyro op 27-10-2024  01:26 ude frustratie van menig iemand is wel groter dan de wil om het niet te doen blijkbaar
Mee eens. Ik denk dan ook dat Braumarkt nu echt op het punt is gekomen dat ze moeten laten zien wat ze kunnen qua service en leveren volgens afspraak. De mindset is nu bij velen verkeerd. Als ze dat kunnen laten zien en voldoende concurrerend zijn is er voor mij geen belemmering om er te bestellen, maar het is wel zo dat gezien wat er gebeurd is een negatieve ervaring 3x zo zwaar weegt dan een positieve. Bij een goede leverancier is dan andersom. Maar die credit moet je wel eerst verdienen.

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 26-10-2024  20:52 uDit topic is niet gestart om de klaagzang over Braumarkt te heropenen...

Wie startte dit topic met een lofzang over Braumarkt en lokte daarmee deze reacties uit?
Nu niet gaan piepen Jacques! ::)  ::)

Ik heb enkele weken geleden gebeld over een deksel voor mijn brouwketel.
Ik kreeg een dame aan de telefoon die van toeten noch blazen wist en beloofde dat ik teruggebeld zou worden.
Nooit meer iets gehoord

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 27-10-2024  13:46 uWie startte dit topic met een lofzang over Braumarkt en lokte daarmee deze reacties uit?
Nu niet gaan piepen Jacques! ::)  ::)

Wat ik een half jaar geleden zag, is heel anders dan een paar weken geleden. In april was alles in orde.
Ik ben het eens met het feit dat het onvoorstelbaar is dat door de verhuizing dit niet meer zo is.

Het lijkt mij beter om het bedrijf aan te sporen om het weer goed aan te pakken in plaats van keer op keer te zeggen dat het bagger is wat er nu gebeurt. En dat er zo links en rechts wat frustraties zijn over het feit dat bestellingen maanden op zich laten wachten snap ik ook. Zeker als je ziet dat ze op social media druk adverteren en doen of er niets aan de hand is...

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 27-10-2024  17:01 uWat ik een half jaar geleden zag, is heel anders dan een paar weken geleden. In april was alles in orde.
Ik ben het eens met het feit dat het onvoorstelbaar is dat door de verhuizing dit niet meer zo is.

Het lijkt mij beter om het bedrijf aan te sporen om het weer goed aan te pakken in plaats van keer op keer te zeggen dat het bagger is wat er nu gebeurt. En dat er zo links en rechts wat frustraties zijn over het feit dat bestellingen maanden op zich laten wachten snap ik ook. Zeker als je ziet dat ze op social media druk adverteren en doen of er niets aan de hand is...

Ik vind echt jammer! Ik had er vroeger altijd prima ervaringen mee.
Ik destijds een paar keer goed contact met een knaap, ben zijn naam kwijt!
Hij wist waar hij het over had en was betrouwbaar!

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 27-10-2024  17:53 uIk vind echt jammer! Ik had er vroeger altijd prima ervaringen mee.
Ik destijds een paar keer goed contact met een knaap, ben zijn naam kwijt!
Hij wist waar hij het over had en was betrouwbaar!

Het is zeker jammer en onbegrijpelijk.

Als die persoon nog steeds in de winkel werkt weet hij nog steeds veel, dat is niet zomaar weg...

Spyro

Citaat van: Jacques op 27-10-2024  17:01 uHet lijkt mij beter om het bedrijf aan te sporen om het weer goed aan te pakken in plaats van keer op keer te zeggen dat het bagger is wat er nu gebeurt.
Die gasten lezen hier toch ook mee, snap niet dat die er echt niks (willen) aan doen, op de duur zou je denken dat ze een soort van "dropshipping" handhaven en geen stock meer willen inslaan omdat ze het geld niet hebben om al die spullen en grondstoffen in te slaan, is maar een hersenspinsel, of dat zo is, op den duur zou je het echt denken...  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Spyro op 27-10-2024  20:37 uDie gasten lezen hier toch ook mee, snap niet dat die er echt niks (willen) aan doen, op de duur zou je denken dat ze een soort van "dropshipping" handhaven en geen stock meer willen inslaan omdat ze het geld niet hebben om al die spullen en grondstoffen in te slaan, is maar een hersenspinsel, of dat zo is, op den duur zou je het echt denken...  :weetniet:

Braumarkt maakt onderdeel van een heel groot concern. Het is denk ik eerder een kwestie van geen geld willen investeren dan geen geld hebben...

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 27-10-2024  21:44 uBraumarkt maakt onderdeel van een heel groot concern. Het is denk ik eerder een kwestie van geen geld willen investeren dan geen geld hebben...
Geld investeren doe je toch om er meer geld uit te halen? Dus als je met minder investeren er nog minder uithaalt dan je er minder hebt ingestopt dan kost het alsnog geld (en nog erger: je verliest de goodwill van je klanten ook nog eens) en ben je dus niet handig bezig. 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 27-10-2024  22:05 uGeld investeren doe je toch om er meer geld uit te halen? Dus als je met minder investeren er nog minder uithaalt dan je er minder hebt ingestopt dan kost het alsnog geld (en nog erger: je verliest de goodwill van je klanten ook nog eens) en ben je dus niet handig bezig.

Het is natuurlijk puur gissen waarom het bij Braumarkt nog steeds niet lukt om bestelde spullen op tijd te verzenden. Maar voor een buitenstander is het niet te begrijpen.

Spyro

Citaat van: Jacques op 27-10-2024  21:44 uBraumarkt maakt onderdeel van een heel groot concern. Het is denk ik eerder een kwestie van geen geld willen investeren dan geen geld hebben...
"Een heel groot concern", inderdaad, ze zijn gewoon boven water gebleven door Duitse investeerders die er geld ingepompt hebben om er later zelf geld van terug te zien, maar met zo'n manier van werken zal dat naar mijn inzien ook niet echt lukken als ze zo bezig blijven... :-\

pincopallino

Braumarkt Nederland
Gesponsord
  ·
✓ Gunstige prijzen
✓ Snelle verzending
✓ Veilige betaling
✓ Beste kwaliteit
Wacht niet langer - bestel vandaag nog!
WHC Lab - Low Rider Mk2 - 11g

Dagelijks adverteren ze op sociaalmedia.
Minder woorden en meer daden zou ik zeggen..

Jos Duurland

Er is hoop: :beersmiley:

Vandaag mijn bestelling ontvangen, compleet en goed verpakt.

Jacques

Citaat van: Jos Duurland op 30-10-2024  13:00 uEr is hoop: :beersmiley:

Vandaag mijn bestelling ontvangen, compleet en goed verpakt.

Is dat de bestelling van 2 maanden geleden? ???

rkroon

Ik heb nog een tegoedbon liggen... maar wacht daar nog even mee ;-). Helaas had ik een verkeerde maischkorf besteld. Ben toen wel heel netjes en snel geholpen.

Het plannen van een brouwdag wordt anders wel erg lastig.

goom

Kijk eens bij de reviews op trustpilot.

Josss

Ze staan op een 4,2 (ca 11000 beoordelingen) zo slecht is dat niet. Als ik de eerste aantal lees gaat het wel de goede kant op..
Om te vergelijken, Unibrew heeft een 2,5 (15) en brouwmaatje 4,1 (5)
De laatste 2 hebben zo weinig beoordelingen dat je daar niet zo veel over kan zeggen.

Jacques

Citaat van: Josss op 05-11-2024  22:42 uZe staan op een 4,2 (ca 11000 beoordelingen) zo slecht is dat niet. Als ik de eerste aantal lees gaat het wel de goede kant op..
De laatste 2 hebben zo weinig beoordelingen dat je daar niet zo veel over kan zeggen.

De uitslagen van Trustpilot zijn niet in overeenstemming met die van de belevingen van leden van dit forum...

Afgelopen vrijdag, 1 november 2024 om 16:30 een kleine bestelling geplaatst (gist, die op voorraad was). Deze bestelling is ontvangen en in "Progess". Ze moeten opschieten om de beloofde levertijd van 1 week waar te maken... Als de bestelling ontvangen is, zal ik dat hier melden...

De Hopman

Citaat van: Josss op 05-11-2024  22:42 uZe staan op een 4,2 (ca 11000 beoordelingen) zo slecht is dat niet. Als ik de eerste aantal lees gaat het wel de goede kant op..

Het heeft in dit geval niet zoveel nut om naar het gemiddelde te kijken, dat zal over meerdere jaren wel aardig goed geweest zijn. De huidige problemen zijn relatief recent, en als je de reviews sorteert op nieuwste dan zijn die niet mis.. de laatste paar weken/maanden vrijwel allemaal negatief, met levertijden van meer dan 2 maanden.

Kokkebil

Citaat van: De Hopman op 06-11-2024  17:19 uHet heeft in dit geval niet zoveel nut om naar het gemiddelde te kijken, dat zal over meerdere jaren wel aardig goed geweest zijn. De huidige problemen zijn relatief recent, en als je de reviews sorteert op nieuwste dan zijn die niet mis.. de laatste paar weken/maanden vrijwel allemaal negatief, met levertijden van meer dan 2 maanden.

Onbegrijpelijk dat zoiets zo naar de kl.ten kan worden geholpen.

Kokkebil

Lezen die Duitsers hier ook mee, of kunnen ze geen Nederlands?? smile  smile  smile  smile

Spyro

Citaat van: Kokkebil op 07-11-2024  13:29 uOnbegrijpelijk dat zoiets zo naar de kl.ten kan worden geholpen.
Ik zou het (waarschijnlijk, alhoewel...  ;D 8) ) zo niet geschreven hebben, maar inderdaad, velen snappen die gang van zaken niet daar, laat staan wie daar aan de top zit, die moeten toch ook beseffen dat het niet echt "draait" na al die negatieve berichten, en zeker als ze naar hun omzet kijken...?  :weetniet: Uit een negatieve spiraal komen kost meer energie en moeite dan gewoon -al is het maar in de middelmaat- verder te doen op een goede en klantvriendelijke basis denk ik dan...  :engel:

Kokkebil

Citaat van: Spyro op 07-11-2024  13:47 uIk zou het (waarschijnlijk, alhoewel...  ;D 8) ) zo niet geschreven hebben, maar inderdaad, velen snappen die gang van zaken niet daar, laat staan wie daar aan de top zit, die moeten toch ook beseffen dat het niet echt "draait" na al die negatieve berichten, en zeker als ze naar hun omzet kijken...?  :weetniet: Uit een negatieve spiraal komen kost meer energie en moeite dan gewoon -al is het maar in de middelmaat- verder te doen op een goede en klantvriendelijke basis denk ik dan...  :engel:

Ik ben nogal direct en noem het beestje gewoon bij de naam! ;)  ;)  ;)  ;)

rkroon

Hmmm... op 8/11 een bestelling gedaan bij braumarkt. De 14e nog geen track en trace ontvangen dus maar eens gaan bellen. Aardige dame aan de lijn met het gebruikelijke verhaal over verhuizing en achterlopen. Blijkbaar staan al mijn artikelen op groen (allemaal voorradig) maar gaat het zeker nog 2-3 weken duren voordat ik de order kan verwachten.  :-\

Gelukkig waren het allemaal nice to have artikelen en zat er niets in voor een specifieke brouwdag. Maar op deze manier kun je geen brouwdag plannen. Dus mijn advies is je ingredienten ergens anders (sponsors van dit forum) te halen tot ze de boel op orde hebben.

Vraag me wel af hoeveel orders er open staan en hoeveel er per dag verwerkt worden... klinkt een beetje als dropshipment... in China orderen op het moment dat er besteld is en pas uitleveren als de container er is. 

Kokkebil

Ik heb weer de nodige spullen nodig, dus maar ergens anders bestellen?
Waar?

Stekel

Hoi,
Ik bestel alles altijd bij Unibrew. Nooit iets problemen gehad en altijd binnen twee dagen in huis.

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 18-11-2024  14:52 uIk heb weer de nodige spullen nodig, dus maar ergens anders bestellen?
Waar?

Unibrew is een snelle verzender. Maar Brouwstore ook, die verzenden heel snel (binnen 24 uur).

Chinook

Citaat van: Kokkebil op 18-11-2024  14:52 uIk heb weer de nodige spullen nodig, dus maar ergens anders bestellen?
Waar?

Hangt ervan af wat voor 'spullen' je wil hebben. Ingrediënten haal ik graag bij SBI. Verzenden binnen een dag vaak, goedkoop en super service. Alleen verzenden is soms wat duur. Anders is Unibrew mijn keus voor materiaal. Brouwland is tweede keus. Hobbybrouwshop is ook goedkoop en heeft Engelse mouten. Google is je vriend.

Jacques

Citaat van: Chinook op 18-11-2024  20:29 uHangt ervan af wat voor 'spullen' je wil hebben. Ingrediënten haal ik graag bij SBI. Verzenden binnen een dag vaak, goedkoop en super service. Alleen verzenden is soms wat duur. Anders is Unibrew mijn keus voor materiaal. Brouwland is tweede keus. Hobbybrouwshop is ook goedkoop en heeft Engelse mouten. Google is je vriend.

Er zijn genoeg alternatieven, des te onbegrijpelijker is het dat men de verzending bij Braumarkt nog steeds niet in orde is.

De verhuizing van het magazijn naar Duitsland vond zo'n 3 maanden geleden plaats. Dat nu nog steeds bestelde spullen niet op tijd verzonden worden is een doodsteek voor het bedrijf.

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 18-11-2024  22:05 uEr zijn genoeg alternatieven, des te onbegrijpelijker is het dat men de verzending bij Braumarkt nog steeds niet in orde is.

De verhuizing van het magazijn naar Duitsland vond zo'n 3 maanden geleden plaats. Dat nu nog steeds bestelde spullen niet op tijd verzonden worden is een doodsteek voor het bedrijf.

Zo jammer.

IK was altijd zeer tevreden, totdat het failliet ging en een doorstart maakte.

Jacques

Mijn op 1 november 2024 gedane bestelling voor een drietal zakjes gist die op voorraad waren volgens de website is gisteren verwerkt. De status is gewijzigd van "In progress" in "Done". Nu is het wachten wanneer de bestelling ontvangen wordt.

Ondertussen heb ik gisteren een bestelling geplaatst bij Unibrew. Ik ben benieuwd welke bestelling ik als eerste binnen heb.

Jacques

Citaat van: Jacques op 21-11-2024  15:04 uOndertussen heb ik gisteren een bestelling geplaatst bij Unibrew. Ik ben benieuwd welke bestelling ik als eerste binnen heb.

Terwijl ik dit bovenstaand bericht type wordt er pakje in de bus gegooid. Het komt uit Duitsland...
Eenmaal de order verwerkt gaat de verzending dus snel.

De gist die nu geleverd is, is de WHC Apres Ski. De bedoeling is binnenkort een donker en hoppig ondergister mee te brouwen. De geplande vergistingstemperatuur is 15°C.

Fijn dat de WHC gisten weer verkrijgbaar zijn via Braumarkt.

Heb je recent ook een bestelling gedaan bij Braumarkt? Laat even weten wanneer deze geleverd is. We kunnen zo als forum ontdekken of men daadwerkelijk inloopt op de verwerkingsproblemen.

Jacques

Citaat van: Jacques op 21-11-2024  15:04 uOndertussen heb ik gisteren een bestelling geplaatst bij Unibrew. Ik ben benieuwd welke bestelling ik als eerste binnen heb.

Deze bestelling is vandaag via PostNl geleverd. Een heel stuk sneller dan bij Braumarkt. Ik heb weer interessante ondergisters in huis waarmee ik nog niet eerder gebrouwen heb.

rkroon

Op 8 november besteld en vandaag geleverd. Ten opzichte van de bestelling van Jacques dus helaas geen verbetering. Maar ik ben blijk dat ik hem binnen heb :-)

Jacques

Citaat van: rkroon op 03-12-2024  17:22 uOp 8 november besteld en vandaag geleverd. Ten opzichte van de bestelling van Jacques dus helaas geen verbetering. Maar ik ben blijk dat ik hem binnen heb :-)

Dank je voor je reactie. Als anderen dat ook doen krijgen in de gaten wanneer de problemen eindelijk eens opgelost zijn. Want het duurt toch wel erg lang voordat alles weer een beetje normaal loopt. Een levering binnen een week, zoals vermeld wordt op de site, maken ze niet waar.

rkroon

Citaat van: Jacques op 03-12-2024  22:24 uEen levering binnen een week, zoals vermeld wordt op de site, maken ze niet waar.
Helaas de daarna toegezegde 2-3 weken ook niet. Hier kun je niet op bouwen. Of het nu om een brouwdag gaat of om een kado voor iemand. Spullen waren wel allemaal netjes verpakt in papier en karton. Beter dan al dat plastic.

ray81

Ik heb 19 november besteld. Bij alles stond een levertijd van een week. Hopelijk op tijd binnen voor de brouwdag van 28 december. Zal het hier posten als er nieuws is. Volgens het schema van rkroon zou het de 14e binnen moeten komen.

Had ze tussendoor ook nog gemaild. In hun reactie op 29/11 stond onder andere:
Wij zijn nu op ongeveer 90% met het inboeken van producten in ons nieuwe magazijn.
Helaas kan ik hierdoor niet aangeven wanneer uw bestelling verstuurd wordt.

Ze hebben dus blijkbaar zelf ook geen idee wanneer ze dingen verzenden en hoe ver ze achter lopen.

rkroon

Ik hoop dat je alles snel binnen hebt... met de kado/feestmaand kan het nog wel eens druk worden daar. Brouw ze!

Kokkebil

Onbegrijpelijk, dat er geen verbetering in zit!
Ik neem aan dat Braumarkt meeleest!
Een goede reputatie is vaak langzaam opgebouwd, maar zoals hier het geval, in no time naar de gallemiezen geholpen.

pincopallino

Citaat van: pincopallino op 26-09-2024  11:55 uAnnulering en terugbetaling inmiddels gebeurt.
Goedemorgen,
Bedankt voor de goede afhandeling. Mocht het art. opnieuw in voorraad zijn verneem ik van u graag.
Met vriendelijke groet.

Ik heb vandaag bericht ontvangen van Braumarkt. Het is opnieuw in voorraad. Opnieuw besteld. Ben benieuwd of nu goed gaat.

ray81

Ik heb mijn bestelling vandaag mogen ontvangen van DHL. Kon eigenlijk gister al, maar toen was ik niet thuis, dus een dagje uitgesteld.
Als ik vandaag dus niet meereken heeft het uiteindelijk 22 dagen geduurd.
Is in deze tijd natuurlijk nog steeds belachelijk lang, maar blijkbaar zijn ze wel aan het inlopen...

Jacques

Citaat van: ray81 op 12-12-2024  22:40 uIk heb mijn bestelling vandaag mogen ontvangen van DHL. Kon eigenlijk gister al, maar toen was ik niet thuis, dus een dagje uitgesteld.
Is in deze tijd natuurlijk nog steeds belachelijk lang, maar blijkbaar zijn ze wel aan het inlopen...

Dank je voor jouw reactie.
22 dagen is inderdaad belachelijk lang. Bij een ander bedrijf gevestigd in Duitsland heb ik eergisteren een bestelling geplaatst. Deze heb ik vandaag ontvangen, het kan dus wel...

hansHalberstadt

Citaat van: ray81 op 12-12-2024  22:40 uIk heb mijn bestelling vandaag mogen ontvangen van DHL. Kon eigenlijk gister al, maar toen was ik niet thuis, dus een dagje uitgesteld.
Ik heb slechte ervaringen met DHL. Hoewel de leverancier binnen 2 dagen de bestelling verzendklaar had, duurde het 3 weken voordat ik het via DHL ontving. Daarna was er een defect onder garantie. (Apparaat deed het gelijk niet goed) dus in overleg met de leverancier afgesproken dat een nieuwe opgestuurd zou worden. Track en trace, gaf aan dat het na een week in Nederland was overgedragen aan DHL Nederland. Maar er kwam geen melding wanneer het bezorgd zou worden. Uiteindelijk kwam in de track en trace dat er 2 pogingen tot bezorging waren geweest, maar bleek zonder aankondiging en ook geen briefje in de brievenbus. Op een gegeven moment kreeg de trach en trace de status 'abholbereit' blijkbaar had ik het dan ergens op moeten halen, maar ook daar geen enkele communicatie over. Toen bleek uiteindelijk (toen ik bij toeval in mijn spambox van de mail keek) dat het pakketje terug was gestuurd naar de leverancier en de leverancier mij      de betaling retour had gedaan. Omdat de communicatie over aankoopbevestiging via een ander mailadres liep dan de bezorgcommunicatie kwam die blijkbaar in mijn spam box (maar actie ging uiteindelijk dus tegen mijn eerder gemaakte afspraak in) dus ik kon opnieuw bestellen en weer bestelkosten betalen. Ik heb daarna DHL telefonisch te pakken gekregen (na eerst een uur chatbot met onzinverhaal en wachten) uiteindelijk met ze afgesproken dat ze dit met het management als verbeterpunt zouden oppakken. Geen idee of dat werkelijk wat gaat opleveren.

Dus het hoeft niet altijd aan de leverancier alleen te liggen. De pakketjes bezorger kan er soms ook wat van.

pincopallino

Citaat van: pincopallino op 10-12-2024  13:44 uIk heb vandaag bericht ontvangen van Braumarkt. Het is opnieuw in voorraad. Opnieuw besteld. Ben benieuwd of nu goed gaat.

Bij de bestelling staat er > bestelling volgen via deze link > ingelogd > Verbazingwekkend lees ik > product niet in voorraad > Brauwmarkt service gebeld. Een vriendelijk mv. vertelde me de bekende verhaal =  "door de verhuizing  zijn de verzendingen vertraagd. De door u besteld art. is binnen en deze zal binnen +/- 3 weken aan u worden verzonden"  Tja... ik ben zeer benieuwd of ze het waar maken.

pincopallino

Citaat van: pincopallino op 14-12-2024  12:15 uBij de bestelling staat er > bestelling volgen via deze link > ingelogd > Verbazingwekkend lees ik > product niet in voorraad > Brouwmarkt service gebeld. Een vriendelijk mv. vertelde me de bekende verhaal =  "door de verhuizing  zijn de verzendingen vertraagd. De door u besteld art. is binnen en deze zal binnen +/- 3 weken aan u worden verzonden"  Tja... ik ben zeer benieuwd of ze het waar maken.

Dus niet lees :
Beste Gin,

Wij hebben eea voor u nagekeken, helaas is deze niet beschikbaar.

Wij werken aan onze nieuwe systemen wellicht is daar iets mis gegaan dat u een melding kreeg, excuses daarvoor.

Kapau

Zag deze langs komen. https://www.facebook.com/share/v/19gMDUBZeE/

Begrijp ik dat ze dus een magazijn hebben verplaatst van NL naar DE en toen in de penarie kwamen omdat ze geen mensen hadden om daar ook te gaan werken?

Jacques

Citaat van: Kapau op 19-12-2024  17:17 uZag deze langs komen. https://www.facebook.com/share/v/19gMDUBZeE/

Begrijp ik dat ze dus een magazijn hebben verplaatst van NL naar DE en toen in de penarie kwamen omdat ze geen mensen hadden om daar ook te gaan werken?

In het filmpje worden nog meer problemen genoemd zoals overnames die de drukte gaven.

Laten we hopen dat nu ze officieel excuses hebben aangeboden aan hun klanten het verzenden van bestellingen daadwerkelijk verbeteren. In dit topic kun je je actuele ervaringen delen.

pincopallino

Citaat van: pincopallino op 17-12-2024  14:23 uDus niet lees :
Beste Gin,

Wij hebben eea voor u nagekeken, helaas is deze niet beschikbaar.

Wij werken aan onze nieuwe systemen wellicht is daar iets mis gegaan dat u een melding kreeg, excuses daarvoor.
Vandaag de betaling terug ontvangen.

Schanulleke

Ze hebben blijkbaar ook eind april Hopfen und Mehr overgenomen. Ik heb daar vorig jaar wel eens rondgekeken, maar ze verzonden toen niet naar Nederland. Nu, na de overname nog steeds niet en het voorraadspook lijkt inmiddels ook daar te hebben toegeslagen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ben bang dat het niet snel goed komt.

Schanulleke

Ik heb even een klein steekproefje gedaan. Mout met ingestelde filters 5 kg, extra licht, licht en middel. Dan krijg je zo'n beetje alle basismouten. Resultaat: 32 items, 0 op voorraad, 7 beperkte voorraad... dus 25 niet op voorraad. Dat is toch triest?

Kokkebil

Moet niet gekker worden.
Zoek op kroonkurken 500 stuks
Nieuw venster verschijn met verschillende kleuren.
Op voorraad.
Verder klikken.
Allemaal niet op voorraad!

pincopallino

Bij Brouwmaatje hebben ze niet in hun assortiment bij Unibrew wel. Zo 22-12 besteld vandaag binnen. Chapeau  :groots:

Jacques

Om te kijken of bij Braumarkt het afleveren van producten die op voorraad zijn al was sneller gaat zo juist een bestelling gedaan. Ze zijn immers de enige Nederlandse leverancier van de WHC gisten. Over de WHC gisten die ik tot nu heb gebruik ben ik zeer tevreden. Daarnaast cryo hop besteld.

Ik ben benieuwd. Op de website staat nog steeds een levertijd van 1 week, wat is anno 2025 lang is.

LaurensV

Ik heb op 27 december jl. besteld en het werd op 11 januari geleverd door GLS. Op het moment van bestellen was alles op voorraad.

Ik ben niet te spreken over de pakketdienst GLS. Ten eerste staat GLS niet aangegeven als pakketdienst op de website van Braumarkt en daarnaast kon ik bij deze vervoerder geen bezorgvoorkeuren aangeven.

Op het moment van bezorgen was ik niet thuis, vervolgens geen bericht gekregen voor het plannen van een nieuwe bezorgafspraak (wat wel stond aangegeven in de mail).

GLS gebeld en ik kon het de volgende dag ophalen bij een pakketpunt 12 km verderop.

Ik wist dat de levertijd lang zou zijn, dus ik heb daar ook besteld met het idee; ze hebben alles wat ik nodig heb tegen de, naar mijn idee, laagste prijs. Geen haast geboden dus ik ga akkoord met een langere levertijd.

Dat GLS mij geen bezorgvoorkeuren aanbood is niet aan Braumarkt. Wat ik ze wel aanrekenen is dat ze via GLS hebben verzonden, wat niet op de website staat vermeld.

Deze klacht ligt al bij Braumarkt.

hansHalberstadt

Citaat van: LaurensV op 23-01-2025  17:33 uOp het moment van bezorgen was ik niet thuis, vervolgens geen bericht gekregen voor het plannen van een nieuwe bezorgafspraak (wat wel stond aangegeven in de mail).

GLS gebeld en ik kon het de volgende dag ophalen bij een pakketpunt 12 km verderop.

Dat is geen acceptabele manier van bezorgen. Bezorgen doe je immers op het bezorgadres en je biedt de klant opties aan om te herbezorgen en communiceert daarover op een heldere manier.

Lampje

Citaat van: LaurensV op 23-01-2025  17:33 uIk heb op 27 december jl. besteld en het werd op 11 januari geleverd door GLS. Op het moment van bestellen was alles op voorraad.

Ik ben niet te spreken over de pakketdienst GLS. Ten eerste staat GLS niet aangegeven als pakketdienst op de website van Braumarkt en daarnaast kon ik bij deze vervoerder geen bezorgvoorkeuren aangeven.

Op het moment van bezorgen was ik niet thuis, vervolgens geen bericht gekregen voor het plannen van een nieuwe bezorgafspraak (wat wel stond aangegeven in de mail).

Ik wist dat de levertijd lang zou zijn, dus ik heb daar ook besteld met het idee; ze hebben alles wat ik nodig heb tegen de, naar mijn idee, laagste prijs. Geen haast geboden dus ik ga akkoord met een langere levertijd.

Dat GLS mij geen bezorgvoorkeuren aanbood is niet aan Braumarkt. Wat ik ze wel aanrekenen is dat ze via GLS hebben verzonden, wat niet op de website staat vermeld.

De service van GLS is ronduit slecht. Ik zet het altijd bij het "opmerkingen" veld bij het afronden van de bestelling: "Niet via GLS verzenden". Er zou maar gist bij zitten, die kun je, als je pech hebt, minder lang goed houden omdat ie te lang onderweg is geweest.

Lampje

Citaat van: Jacques op 23-01-2025  15:56 uOm te kijken of bij Braumarkt het afleveren van producten die op voorraad zijn al was sneller gaat zo juist een bestelling gedaan. Ze zijn immers de enige Nederlandse leverancier van de WHC gisten. Over de WHC gisten die ik tot nu heb gebruik ben ik zeer tevreden. Daarnaast cryo hop besteld.

Ik ben benieuwd. Op de website staat nog steeds een levertijd van 1 week, wat is anno 2025 lang is.
Jammer dat Brouw Store de WHC gisten niet verkoopt. Brouw Store levert altijd zeer snel, maakt alleen gebruik van betrouwbare verzendbedrijven en heeft een zeer goede klantenservice.

hansHalberstadt

Citaat van: LaurensV op 23-01-2025  17:33 uIk ben niet te spreken over de pakketdienst GLS. Ten eerste staat GLS niet aangegeven als pakketdienst op de website van Braumarkt en daarnaast kon ik bij deze vervoerder geen bezorgvoorkeuren aangeven.

Even verder gelezen over GLS. Dit is voor mij reden om niet meer bij Braumarkt te bestellen zolang ze GLS als bezorgdienst inhuren. Als iedereen dat zou doen hebben ze snel een goede bezorgdienst denk ik. 

Lampje

Citaat van: hansHalberstadt op 26-01-2025  12:48 uEven verder gelezen over GLS. Dit is voor mij reden om niet meer bij Braumarkt te bestellen zolang ze GLS als bezorgdienst inhuren. Als iedereen dat zou doen hebben ze snel een goede bezorgdienst denk ik. 
Ik wil ook graag de WHC gist gaan uitproberen maar ik moet dan wel de garantie hebben dat het niet met GLS wordt verstuurd. Pakketje komt anders niet aan of veel te laat.

Jacques

Citaat van: Lampje op 26-01-2025  08:51 uJammer dat Brouw Store de WHC gisten niet verkoopt. Brouw Store levert altijd zeer snel, maakt alleen gebruik van betrouwbare verzendbedrijven en heeft een zeer goede klantenservice.

Het is sowieso jammer dat deze gisten niet door andere Nederlandse of Belgische leveranciers verkocht worden.

Lampje

Citaat van: hansHalberstadt op 26-01-2025  12:48 uEven verder gelezen over GLS. Dit is voor mij reden om niet meer bij Braumarkt te bestellen zolang ze GLS als bezorgdienst inhuren. Als iedereen dat zou doen hebben ze snel een goede bezorgdienst denk ik. 
Ik heb de proef op de som genomen en een vraag bij klantenservice neergelegd. Ze geven aan een contract met GLS te hebben en de producten alleen met die bezorger te kunnen versturen. Dat betekent voor mij einde verhaal.

hansHalberstadt

Citaat van: Lampje op 27-01-2025  11:18 uIk heb de proef op de som genomen en een vraag bij klantenservice neergelegd. Ze geven aan een contract met GLS te hebben en de producten alleen met die bezorger te kunnen versturen. Dat betekent voor mij einde verhaal.
Misschien nog even terugmelden dat veel anderen dat ook overwegen gegeven de onacceptabele service die daarbij hoort. Dan kan Braumarkt misschien het contract openbreken als dat niet aan de regels voldoet.

Schanulleke

Is dit nu allemaal niet weer een beetje overdreven? Net of DHL, PostNL, TransMission, DPD etc nu allemaal zo fantastisch zijn. Ik ben vorige week hier de hele straat afgeweest om uit te vinden waar mijn pakketje was bezorgd. Geef Braumarkt gewoon een kans om het goed te doen.

hansHalberstadt

Citaat van: Schanulleke op 27-01-2025  11:38 uGeef Braumarkt gewoon een kans om het goed te doen.
We zitten nu onderhand op bericht 206 en nog steeds niet goed. Dus dan zijn er toch al heel veel kansen geweest? Mensen zijn er gewoon een keer klaar mee, zeker als je ook nog je spullen van een depot moet gaan ophalen. Als je het daar niet mee eens bent eerst, maar weer moet bewijzen dat het niet aan jou ligt dat er geen duidelijke bezorgafspraken zijn gemaakt. 

Jacques

Vanmiddag het bericht gekregen dat mijn bestelling het magazijn verlaten heeft en aangeboden is aan GLS voor verzending! Het zou nu onderweg zijn naar een pakketcentrum.
Het lijkt erop dat bij Braumarkt na meer dan een half jaar eindelijk het voor elkaar heeft om binnen een korte termijn producten die op voorraad zijn te verzenden.

Ik ben benieuwd of de snelle verzending bij iedereen een feit is. Actuele ervaringen zijn welkom.

Lampje

Citaat van: Jacques op 27-01-2025  22:12 uVanmiddag het bericht gekregen dat mijn bestelling het magazijn verlaten heeft en aangeboden is aan GLS voor verzending! Het zou nu onderweg zijn naar een pakketcentrum.
Het lijkt erop dat bij Braumarkt na meer dan een half jaar eindelijk het voor elkaar heeft om binnen een korte termijn producten die op voorraad zijn te verzenden.

Ik ben benieuwd of de snelle verzending bij iedereen een feit is. Actuele ervaringen zijn welkom.
Ik hoop voor je dat het goed gaat, ben erg benieuwd.

Jacques

Citaat van: LaurensV op 23-01-2025  17:33 uIk ben niet te spreken over de pakketdienst GLS. Ten eerste staat GLS niet aangegeven als pakketdienst op de website van Braumarkt en daarnaast kon ik bij deze vervoerder geen bezorgvoorkeuren aangeven.

Inmiddels kun je wel bezorgvoorkeuren doorgeven. Daar hoort ook een pakketautomaat bij. Toevallig staat er eentje niet te ver weg van mijn huis.

goom

Citaat van: Schanulleke op 27-01-2025  11:38 uGeef Braumarkt gewoon een kans om het goed te doen.

Dat krijgen ze al meer als een jaar

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 27-01-2025  22:25 uInmiddels kun je wel bezorgvoorkeuren doorgeven. Daar hoort ook een pakketautomaat bij. Toevallig staat er eentje niet te ver weg van mijn huis.

Dat zou inderdaad een uitkomst zijn. Is dat ook beschikbaar voor grotere hoeveelheden. Bijvoorbeeld 50 kg mout?

Schanulleke

Citaat van: hansHalberstadt op 28-01-2025  17:08 uDat zou inderdaad een uitkomst zijn. is dat ook beschikbaar voor grotere hoeveelheden. Bijvoorbeeld 50 kg mout?

Dat moet je toch niet willen? Wie gaat er nu 50 kg mout uit een pakketautomaat lopen zeulen. Lekker thuis voor de deur.

Chinook

Citaat van: Schanulleke op 27-01-2025  11:38 uIs dit nu allemaal niet weer een beetje overdreven? Net of DHL, PostNL, TransMission, DPD etc nu allemaal zo fantastisch zijn. Ik ben vorige week hier de hele straat afgeweest om uit te vinden waar mijn pakketje was bezorgd. Geef Braumarkt gewoon een kans om het goed te doen.

Inderdaad. DPD heeft laatst ook een pakket van mij bij een depot 3 km verderop geleverd in plaats van het afhaalpunt 100 m van mijn huis af zoals ik had gevraagd. Fouten heb je altijd, dit keer was het niet Braumarkt.

Ik was er overigens net en de voorraad in de winkel (en onlin)e is nog steeds jammerlijk. Wel kwam ik erachter dat er in de winkel producten zijn die niet online staan (en andersom). Ook een aantal producten met korting die niet online stonden (tht waarschijnlijk). Er werd mij wel verteld dat er aan de voorraad gewerkt wordt, dat er zicht komt op winkelvoorraad, er een click&collect optie komt en dat ze Hopfen & Mehr over hebben genomen. Dat laatste draagt ook bij aan de logistieke chaos geloof ik.
Ik ben in ieder geval blij dat ze toch grote kroonkurken en gist hadden die niet online stonden smile

hansHalberstadt

Citaat van: Schanulleke op 28-01-2025  17:20 uDat moet je toch niet willen? Wie gaat er nu 50 kg mout uit een pakketautomaat lopen zeulen. Lekker thuis voor de deur.
Ja, natuurlijk Helemaal mee eens dat het gewoon voor de deur bezorgd moet worden. Daar betaal je immers voor. Maar het ging hier om de vraag wat je nog net kunt accepteren als compromis voordat je de leverancier definitief vaarwel zegt.

Jacques

Deze middag opgehaald uit de automaat.

Eindelijk dus een vlotte levering.

PXL_20250128_135729361.jpg

Schanulleke

Mijn bestelling van afgelopen donderdag 23/1 is ook binnen. Bij mij waren er geen andere bezorgopties, dus het ligt nu bij de buren. Ik heb op 24/1 ook een bestelling geplaatst bij Unibrew, die is nog steeds niet verzonden.

Jacques

Citaat van: Schanulleke op 29-01-2025  14:40 uij mij waren er geen andere bezorgopties,
Die kun je aangeven op de site van GLS... Kies voor een afhaalpunt.
In mijn geval was een afhaalpunt een pakketautomaat die gedeeld worden met PostNL.

Erny

Ben blij te kunnen melden dat ik een hele goede ervaring heb gehad. Ik was een klein maar essentieel onderdeel kwijt van mij Easybrew. Het onderste stuk je van de overlooppijp waarmee je de valse bodem vast schroeft. Waarschijnlijk per abuis weggegooid met het bostel. Nergens op het internet werd dit onderdeel aangeboden. Karin van Braumarkt heeft meehelpen zoeken gaf na een paar pogingen aan het onderdeel te hebben gevonden. Dit is vervolgens gratis en voor niets opgestuurd naar mij. Erg dankbaar hiervoor, topservice van de bovenste plank.

Schanulleke

Citaat van: Jacques op 29-01-2025  15:00 uDie kun je aangeven op de site van GLS... Kies voor een afhaalpunt.
In mijn geval was een afhaalpunt een pakketautomaat die gedeeld worden met PostNL.

Nee, er stond bij mij expliciet dat er geen alternatieve opties waren, maar dan in het Duits. Zal dus wel van plaats tot plaats verschillen.

Jacques

Citaat van: Schanulleke op 29-01-2025  15:06 uNee, er stond bij mij expliciet dat er geen alternatieve opties waren, maar dan in het Duits. Zal dus wel van plaats tot plaats verschillen.

Ook bij mij was de communicatie in het Duits, een minpunt je vind ik omdat niet iedereen deze taal vaardig is. Het opgeven waar je je pakketje bezorgt wil hebben doe je op de Nederlandse pagina van GLS. Zie https://gls-group.com/NL/nl/over-ons/parcel-shop/vind-een-gls-parcel-shop

Schanulleke

Ik weet nu dat ik met het pakket# naar de Nederlandse site moet. Om uit te vinden bij welke buren het pakket was bezorgd, moest ik het PLZ (postleitzahl) invullen, dat werkt dus niet met een NL postcode. Op de NL site werkte dat wel. Dus als je bij Braumarkt iets besteld heb, moet je dus met het pakket# naar de NL site, daar kun je waarschijnlijk wel een andere bezorgoptie kiezen.

Koenders

Vanmiddag ben ik op terugreis vanuit Duitsland bij de fysieke winkel van Braumarkt in Hamburg langsgeweest.
Ik kwam met name voor de WHC gisten, hop en wat mout. Het viel me direct op dat ook daar de voorraden niet heel denderend waren. Helaas hadden ze niet veel van de gisten meer, ook niet van bijvoorbeeld Lallemand, en de hopkoelkast was denk ik voor de helft gevuld. Ook wat mout betreft was de keuze niet heel reuze, ik heb een 25 kg zak Bestmalz pilsener gekocht, maar een ander merk hadden ze dan ook niet op voorraad.
Of je er conclusies uit kunt trekken - ik vind het lastig. Ik vond het ook weer zowat om daar te gaan vragen naar de problemen in Nederland  ;) Feit blijft dat als je het naast elkaar legt, er veel overeen komt. Ik ben voor nu in elk geval redelijk geslaagd weer weggegaan.

Kokkebil

IK begin er niet meer aan.
Levering Brouwstore was perfect!

Emile

Afgelopen maandagavond een bestelling gedaan bij zowel Braumarkt als Unibrew. Ik moest best veel bestellen, dus besloot om de zware spullen (25 kg pilsmout, 2 x 5 kg Pale Ale) als experiment maar weer eens bij Braumarkt te bestellen. Alle andere spullen heb ik bij Unibrew besteld. Niet alles wat ik nodig had (gisten, hoppen) was ook beschikbaar bij Braumarkt. Bij Unibrew is alles wel op voorraad, alleen versturen ze geen 25 kg zakken meer en de 20 kg zakken hebben bijna dezelfde prijs als de 25 kg zakken bij Braumarkt.

Vandaag, 3 dagen later, kwamen zowel de spullen van Braumarkt (GLS) als van Unibrew (PostNL) binnen. Tevreden mee, het lijkt er inderdaad op dat de grootste problemen bij Braumarkt opgelost zijn. Al is het nog steeds jammer dat niet alles voorradig is, maar het lijkt minder erg dan een paar maanden geleden.

Schanulleke

Citaat van: Emile op 27-02-2025  17:21 uAl is het nog steeds jammer dat niet alles voorradig is, maar het lijkt minder erg dan een paar maanden geleden.

Al is het wat bv mout betreft nog wel behoorlijk beroerd.

Dagobert1966

Net even gekeken, maar Braumarkt is echt goed veel duurder geworden. Voorbeeld: Swaen Pilsner mout, 25kg, was een paar maand geleden nog  €29,95 en nu €36,95.

ramon86

De winkel in Almere gaat dicht, krijg ik net door via hun nieuwsbrief:

CiteerNa vele mooie jaren, met zeker ook ups en downs, hebben wij helaas moeten besluiten onze winkel in Almere te gaan sluiten per 1 juli as.
Ook wij merken de tendens dat veel klanten overstappen op ons online kanaal en dat de fysieke winkel daaronder te lijden heeft.
Uiteraard zijn wij erg blij dat onze klanten ons online zo goed kunnen vinden maar hierdoor is het voor ons niet meer rendabel om de fysieke winkel open te houden.

Wij zullen de laatste maanden dat we geopend zijn een uitverkoop houden en starten hiermee op dinsdag 6 mei, met 30% korting op ons gehele assortiment.

Wij willen u als vaste klant echter graag de eerste keuze geven en daarom kunt u al vanaf zaterdag 3 mei van 30% korting profiteren. 

Naast de 30% korting krijgt u bij besteding vanaf € 50, 5 kg mout cadeau (neem eventueel je eigen emmer mee of koop er een met korting in de winkel)

Dagobert1966

Wel raar dat er op hun website niets staat hierover.

De Hopman

Citaat van: Dagobert1966 op 02-05-2025  17:08 uWel raar dat er op hun website niets staat hierover.

De uitverkoop gaat maandag van start, maar morgen is alvast een vooruitverkoop (of zo) voor vaste klanten. Ik denk dat ze dat even afwachten, en als alle vaste klanten zaterdag geweest zijn dat ze dan vanaf maandag op de site zetten dat ze ermee stoppen.
Althans, een andere reden kan ik zo niet verzinnen.

Tja, zonde, maar dit zag iedereen van net zover aankomen als een olietanker op weg naar de haven,

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.