Even voorstellen: JanJ

Gestart door JanJ, 07-08-2023 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

JanJ

Hoi allemaal,

Mijn naam is Jan en ik ben 44 jaar. Woonachtig in Nieuwegein en in het dagelijks leven houd ik mij bezig met voeding binnen de zorg en ook privĂ© houd ik ervan bezig te zijn met nieuwe uitdagingen op gebied van eten en drinken. Ik ben al ruim 20 jaar liefhebber van speciaalbier en de lichtgekleurde varianten hebben de voorkeur. Neemt niet weg dat een donker en zwaar bier zo nu en dan ook in de smaak valt ;)  Met de liefde voor het product en de mogelijkheid dit proces helemaal zelf te kunnen doen, besloten om een jaar geleden te starten met zelf brouwen.

Tot nu toe 10 brouwsels van zeer wisselende kwaliteit gebrouwen volgens de all grain BIAB methode. Vrijwel allemaal recepten van het forum met hier een daar wat aanpassingen.
IPA's gaan me tot nu toe goed af, tripel en blond allemaal mislukt. Daarover later meer, haha. Geen reden om te stoppen in ieder geval.

Het forum heeft me tot nu toe enorm geholpen met het verbeteren van mijn brouwproces, maar ik heb nog genoeg vragen en de wijze waarop iedereen elkaar helpt spreekt mij enorm aan. Normaliter ben ik niet zo actief online. Wie weet gaat dat nog een keer komen  :D

Ontzettend fijn om informatie met elkaar uit te wisselen zo en ik kom ook graag met andere hobbybrouwers in contact en wie weet kunnen we t.z.t. een keer samen een lekker biertje brouwen.

Tot snel!  :beersmiley:

tdp

Jaap W

Welkom Jan op dit zeer nuttige forum en veel plezier met het brouwen. :proost:  :beersmiley:

Fractus

Welkom Jan! Er schijnt een soort brouwerscollectief in Utrecht te zijn, de IBU. Ik heb toevallig vorige week gevraagd of ze er nog zijn, dus even afwachten: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28287.msg682434.html#msg682434

JanJ

Citaat van: Fractus op 07-08-2023  14:57 uWelkom Jan! Er schijnt een soort brouwerscollectief in Utrecht te zijn, de IBU. Ik heb toevallig vorige week gevraagd of ze er nog zijn, dus even afwachten: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28287.msg682434.html#msg682434

Ja leuk, hou me op de hoogte als je meer hoort

Fractus

JanJ

Citaat van: Fractus op 08-08-2023  09:36 uZal ik doen!

En anders een eigen collectief beginnen 8)

Fractus

De IBU is nog steeds actief, ben vandaag in de whatsappgroep gekomen  :dansen:

Een pm naar iemand die bij de IBU zit werkt waarschijnlijk het best, ikzelf heb TymonK even een pm gestuurd :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.