Pakking Grainfather

Gestart door John, 04-05-2023 20:51 u

Vorige topic - Volgende topic

John

Vandaag heb ik de silliconen overgangen van de in- en uitgang van de pomp vervangen. Ik heb daarbij ook de doorgang van de ketel naar de ingang van de pomp losgemaakt. Ik weet nu niet meer of de silliconen o-ring aan de binnen-of buitenkant vd ketel moet zitten.

Iemand idee?

CeesM

De o-ring komt aan de buitenkant, anders gaat het lekken via het schroefdraad. Aannemende dat de moer aan de binnenkant van de ketel zit.

John

Citaat van: CeesM op 04-05-2023  23:32 uDe o-ring komt aan de buitenkant, anders gaat het lekken via het schroefdraad. Aannemende dat de moer aan de binnenkant van de ketel zit.

De schroefraad zit aan het onderdeel dat van binnen naar buiten steekt (en wordt in een buisje geschroefd dat naar de pomp gaat, het laatste stukje heeft geen schroefdraad, ik ging ervanuit dat daar de o-ring moest zitten.

Ben nu op werk, zal in weekeinde foto plaatsen.

John

Ik bedoel dus dít: waar moet O-ring?

ya5385ho.pngpakking 11.jpgpakking 13.jpg   

Jan de Graaff

Er is een waterdichte oplossing... proberen. Als het lekt, dan aan de andere kant.

CeesM

Als je het aan de buitenkant moet aandraaien met een moer, dan moet de pakkingsring aan de binnenkant.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.