Nieuwkomer: Ruvo

Gestart door Ruvo, 01-02-2023 21:13 u

Vorige topic - Volgende topic

Ruvo

Hallo Allemaal,

Een kleine beschrijving van mijn brouwcarriƫre smile ,
Ongeveer een jaar of drie geleden mijn eerste HEMA brouwflesje van de kinderen cadeau gekregen, zodoende mijn interesse wat breder gelegd voor het zelf brouwen van een biertje.
Inmiddels een aardig setje bij elkaar gescharreld met een aardige brouwpan en een vergistings emmer om 20 liter van het zo gewilde schuimige drankje te bereiden. Met behulp van de wokbrander in de keuken is het al een paar keer gelukt om een redelijk goed smakend bier uit de emmer te toveren. Nu een recept uitgekozen hier op het forum en mezelf meteen aangemeld natuurlijk. Ik hoop samen met jullie veel brouwplezier te beleven, en ik heb al gezien dat de mogelijkheden bijna onbeperkt zijn wat receptuur betreft.

Fractus

Welkom Ruvo, klinkt alsof je al goed onderweg bent met je brouwcarriere!  :brouwen:
Als je zelf een recept gaat maken, deel hem vooral op het forum zodat we feedback kunnen geven  :beersmiley:

hansHalberstadt

Leuk te horen dat je op die manier begonnen bent. Begrijp ik het goed dat je brouwt met een 'ouderwets' pannensysteem op het gas en niet in zo'n 'moderne' brouwautomaat? (zelf heb ik nooit anders gehad dan zo'n 'ouderwets' systeem)

Ruvo

Klopt, nog geen machines gewoon lekker simpel.

Ruvo

Citaat van: Fractus op 01-02-2023  21:18 uWelkom Ruvo, klinkt alsof je al goed onderweg bent met je brouwcarriere!  :brouwen:
Als je zelf een recept gaat maken, deel hem vooral op het forum zodat we feedback kunnen geven  :beersmiley:

Ga ik zeker doen.

hansHalberstadt

Citaat van: Ruvo op 01-02-2023  22:06 uKlopt, nog geen machines gewoon lekker simpel.
Houden zo. Daar leer je ook het meeste van.

hansHalberstadt

Ben wel nieuwsgierig hoe je je beslag filtert.

Schanulleke

Ik brouw ook nog steeds ouderwets, met pan en filterkuip. Niks mis mee. Ik brouw op mijn tuinhuis in een buitenkeukentje onder een afdak en op dat tuinhuis heb ik slechts 200 W ter beschikking, lang niet genoeg voor een brouwautomaat. Voordeel van dat tuinhuis is wel dat ik die plakbende in de keuken thuis niet heb. Gewoon de tuinslang erop, de bostel naar de kippen van de buurman, en klaar.

jhazenberg

Welkom Ruvo

veel brouwplezier, je kan hier genoeg vinden om te brouwen

Ruvo

Citaat van: hansHalberstadt op 01-02-2023  22:12 uBen wel nieuwsgierig hoe je je beslag filtert.
Met een grote zeef en een emmer

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.