SB 30+ werkt niet correct!

Gestart door bello, 28-01-2023 17:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bello

Na een 12 keer brouwen heb ik niet anders dan problemen.
Vandaag weer 7 keer moeten het maischen opstarten omdat het na 5 minuten uitvalt.
de temperatuur ging ingesteld op 72 naar graden! Natuurlijk is het maischen dan gedaan als je boven de 78 gaat.
Ik Heb al correcties aangebracht door op + en - dezelfde tijd te drukken en dan kan je c1 of c2 de correctie ingeven, maar dat lukt niet.
Bij c1 kun je -  gaan en + gaan bij c2 alleen +
Bij het koken kwam hij gisteren niet hoger dan 90 en heb ik in c1 - 10 ingegeven en startte de kook, maar het is geen rollende kook.



Edwin brouwt

Je volharding siert je: 12x brouwen en nog steeds niet gelukt.

Elke installatie moet je leren kennen, dus deze ook. Ik ga ervan uit dat een sb30+ een automaat is?

Vooral bij automaten is de fijnheid van je schrootsel heel belangrijk. Wanneer het te fijn is, en nog meer wanneer je tarwe gebruikt (want geen kafjes), kun je snel last krijgen van aanbranden. Dan schakelt de ketel zichzelf uit als beveiliging voor oververhitting.

Is de bodem aangebrand als je de korf er uit haalt?

Misschien een keer met alleen water het proces doorlopen en kijken of je dan wel een goed borrelende jij krijgt?

bello

Ja een automaat, en het licht niet aan het schrootsel anders had ik niet gegaan van bij het begin.
Ik heb wel al een 12 keer kunnen brouwen en nu de laatste 3 keer valt hij steeds uit als ik de maisch wil starten, na nog geen minuut.
De temperatuur aflezing klopt ook niet bij inbreng water was dat kraanwater van 55 graden en de automaat geeft 40 graden, dus zal de maischtemperatuur ook van geen kanten kloppen bij deze automaat.

Het scherm staat ook vol waterdruppels en is nog moeilijk af te lezen.

Triplezzz

Citaat van: bello op 29-01-2023  15:14 uHet scherm staat ook vol waterdruppels en is nog moeilijk af te lezen.

Wat bedoel je hier precies mee?
Zitten er druppels in het scherm of geeft het scherm druppels als teken weer?
Bij het eerste lijkt mij dat de electronica nat is geworden en dan kan ik mij de problemen die je hebt voorstellen.

Sigurd

Dit klinkt als elektronica en waterschade.

bello

Ja achter het scherm, was van bij de eerste brouw al.

Sigurd

Citaat van: bello op 29-01-2023  16:01 uJa achter het scherm, was van bij de eerste brouw al.

Nog garantie?

hansHalberstadt

Heeft hij wel ooit goed gewerkt? Druppels achter het glas van de besturing is sowieso fout.

bello

De temperatuur klopte nooit met wat was ingesteld.

bello

En garantie? De verkoper zegde daar niets over, blijkbaar ligt het aan mijn handelingen, nochtans doe ik niets verkeerd.

Wijbrouwers

Als er vocht achter het scherm zit dan is het hoogstwaarschijnlijk ook zo dat er vocht bij de andere elektronica zit. Dat verklaard dan gelijk de temperatuurafwijking en het steeds uitschakelen.

Garantie zit op elk product wat je koopt en staat vaak ook vermeld in de handleiding of aparte garantieverklaring.

De vraag is alleen, hoe is het vocht daar gekomen en hoe kan je dit duidelijk maken aan de fabrikant?
Want komt het vocht er door het bewaren van het product in vochtig magazijn voor verkoop, of heeft het pakket in de regen gestaan? Of is er bij het eerste gebruik water over het apparaat gevallen waardoor het vochtig is geworden.

Wat de oorzaak van het vocht achter het scherm is zal misschien niet duidelijk worden, wat de oorzaak van de problemen is waarschijnlijk wel en dat is waarschijnlijk dat vocht achter het scherm. Misschien het apparaat goed laten drogen in een droge omgeving en het dan opnieuw proberen (eventueel gedeeltelijk uit elkaar pakken). Komt er dan weer vocht achter het scherm dan is het misschien te achterhalen hoe het daar komt.

ramon86

Heb je het apparaat nieuw gekocht of van iemand anders overgenomen?

hansHalberstadt

Binnen de garantieperiode is het voor zover ik weet aan de leverancier om aan te tonen dat problemen het gevolg zijn van verkeerd gebruik. Als dat niet aantoonbaar is, heb je bij problemen gewoon aanspraak op garantie.

bravebunny

Aan iedereen die deze topicstarter goedbedoeld hulp en tips geeft; als je in eerdere bijdragen bladert, zie je dat de ketel eerder ook zonder water is gebruikt en dat de ts de handleiding niet leest en/of niet begrijpt. Just sayin'...

bello

Excuseer bravebunny? Zonder water is gebruikt? Wie zegt dat? Ik heb dat nooit gedaan of geschreven, dat zijn leugens van iemand die er voordeel mee heeft.
Heb gemerkt dat de verkoper hier ook op forum zit.

De ketel is nieuw en enkele maanden oud.
Die vocht was na de eerste brouw dag, en de ketel heeft nooit buiten gestaan.

Na bijna 20 keer brouwen is het vocht nog niet weg door de warmte van de ketel.
De temperatuur blijft ook op het scherm niet constant, maar gaat omhoog en omlaag tijdens het maischen.

Als ik de temperatuur op 72 instel en ik meet met de thermometers in de ketel meet ik 87 graden

hansHalberstadt

Citaat van: bravebunny op 31-01-2023  16:29 uAls je in eerdere bijdragen bladert, zie je dat de ketel eerder ook zonder water is gebruikt en dat de ts de handleiding niet leest en/of niet begrijpt.
Dat is nogal wat je daar poneert. Dat vraagt om een heel specifiek aan te geven waar je die info vandaan hebt. Ik zag het namelijk niet in het topic staan. 

bravebunny

Citaat van: bello op 31-01-2023  20:39 uExcuseer bravebunny? zonder water is gebruikt? Wie zegt dat? Ik heb dat nooit gedaan of geschreven, dat zijn leugens van iemand die er voordeel mee heeft.

Hoe moet ik deze berichten dan interpreteren Bello?

Citaat van: bello op 04-11-2022  03:15 uik heb home brewing  machine gekocht BM SB 30 +
Ik probeerde de instellingen , maar na enkele minuten viel alles uit.
Ik begrijp er niet veel van de gebruiksaanwijzingen.
Zal wel simpel zijn voor gevorderden, en eenmaal gebruikt zal het simpel lijken, maar ...
Citaat van: bello op 04-11-2022  11:02 uJa ik heb de handleiding gelezen, en probeer zo de instellingen, maar ondertussen valt hij uit, dat zal wel de veiligheid zijn zeker, want er was nog geen water in omdat ik niet dacht dat dit meteen ging opwarmen bij het instellen.

Je moet toch eerst de verschillende maich stappen instellen en kook temperatuur.

Ik zal nog eens goed moeten lezen zeker.
Citaat van: CeesM op 05-11-2022  11:37 uWat je ook doet, eerst water er in. ;)

Is de handleiding in het Nederlands? Zo niet, dan kan je op de site van Braumarkt de gebruiksaanwijzing van de Arsegan Easybrew 30 downloaden. Is hetzelfde apparaat.
Citaat van: Kapau op 04-11-2022  14:53 uTenzij je dat aangeeft, start de machine niet vanzelf met verwarmen.

Ik heb geen enkel voordeel bij het zaaien van twijfels over jouw deskundigheid (Ik heb zelf een Grainfather G40). Ik kan er alleen slecht tegen als mensen hun materiaal de schuld geven na ondeskundig gebruik. Ook heb ik een fotografisch geheugen en kon me zo jouw eerdere bijdrage herinneren.

bravebunny

Citaat van: hansHalberstadt op 31-01-2023  21:26 uDat is nogal wat wat je daar poneert. Dat vraagt om een heel specifiek aan te geven waar je die info vandaan hebt. Ik zag het namelijk niet in het topic staan. 
Zie mijn reactie op Bello. Ik ben benieuwd hoe jij het interpreteert, misschien interpreteer ik zijn eerdere bijdragen onjuist.

hansHalberstadt

Citaat van: bravebunny op 31-01-2023  21:30 uZie mijn reactie op Bello. Ik ben benieuwd hoe jij het interpreteert, misschien interpreteer ik zijn eerdere bijdragen onjuist.
Dingen interpreteren zoals je het in jouw beleving voor je ziet is een nogal gevaarlijke aanpak. Ik lees nergens dat het ding zonder water is gebruikt.
'Ik probeerde de instellingen , maar na enkele minuten viel alles uit.' dus conclusie ??: het ding is zonder water gebruikt omdat dat verklaart waarom die dan uitvalt? dat is een 'te kort door de bocht conclusie'
'Wat je ook doet, eerst water er in'
Kijk Ceesm concludeert hetzelfde dus 2 tegen 1?? dan zal het toch wel kloppen ?

Handleidingen schrijven die mensen begrijpen is een van de moeilijkste dingen die er is. Ik erger me daar altijd dood aan hoe slecht die dingen geschreven zijn soms. beginnen bij het logische begin is vaak al punt 1 waar het misloopt bij handleidingen.   

 

bravebunny

Citaat van: hansHalberstadt op 31-01-2023  21:44 uDingen interpreteren zoals je het in jouw beleving voor je ziet is een nogal gevaarlijke aanpak. Ik lees nergens dat het ding zonder water is gebruikt.
'Ik probeerde de instellingen , maar na enkele minuten viel alles uit.' dus conclusie ??: het ding is zonder water gebruikt omdat dat verklaart waarom die dan uitvalt? dat is een 'te kort door de bocht conclusie'
'Wat je ook doet, eerst water er in'
Kijk Ceesm concludeert hetzelfde dus 2 tegen 1?? dan zal het toch wel kloppen ?

Handleidingen schrijven die mensen begrijpen is een van de moeilijkste dingen die er is. Ik erger me daar altijd dood aan hoe slecht die dingen geschreven zijn soms. beginnen bij het logische begin is vaak al punt 1 waar het misloopt bij handleidingen.

Even voor mijn duidelijkheid... Jij leest niet letterlijk dat hij zegt dat er nog geen water in zat toen hij ging verwarmen?

Ik ben het met je eens wat betreft handleiding. Toch zie je dat problemen met brewmonks/easybrews en ook duurdere brouw"-automaten" vaak terug zijn te voeren naar de manier waarop ze worden gebruikt. Vrijwel nooit omdat ze ondeugdelijk vanuit de fabriek zijn gekomen. Vandaar mijn achterdocht en (laat ik het citeren) de zin "... maar ondertussen valt hij uit, dat zal wel de veiligheid zijn zeker, want er was nog geen water in omdat ik niet dacht dat dit meteen ging opwarmen bij het instellen ..."

hansHalberstadt

Citaat van: bravebunny op 31-01-2023  21:50 uEven voor mijn duidelijkheid... Jij leest niet letterlijk dat hij zegt dat er nog geen water in zat toen hij ging verwarmen?
Klopt. Ik lees dat alleen niet in dit topic. Je verwijst blijkbaar naar een ander topic daarvoor:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?msg=673655
Maar als ik een koffiezetapparaat aanzet zonder water dan mag er ook niks fout gaan want daar hoort het apparaat op ontworpen te zijn, net zoals een brouwautomaat dat hoort te zijn. En er hoort sowieso een alarm melding te komen voordat het systeem besluit om de elementen aan te zetten. 

bello

is dit dan normaal, dat er van bij begin druppels onder het scherm zaten.
20230130_101209.jpg

Kapau

Ik heb dit een keer gehad nadat m'n wort was overgekookt  en ik daarna de tuinslang op de ketel had gezet. Verdween naderhand weer. Als je dit consequent hebt zonder dat je gekke dingen heb gedaan zou ik een beroep doen op garantie. Dat je ketel -2c aangeeft is ook dubieus te noemen, tenzij je echt brouwt in een diepvries of je ketel buiten bewaart.

bravebunny

Citaat van: hansHalberstadt op 31-01-2023  22:36 uKlopt. Ik lees dat alleen niet in dit topic. Je verwijst blijkbaar naar een ander topic daarvoor:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?msg=673655
Maar als ik een koffiezetapparaat aanzet zonder water dan mag er ook niks fout gaan want daar hoort het apparaat op ontworpen te zijn, net zoals een brouwautomaat dat hoort te zijn. En er hoort sowieso een alarm melding te komen voordat het systeem besluit om de elementen aan te zetten. 

Oke  :duimop: succes met het verder helpen :petje-af:

hansHalberstadt

Citaat van: bello op 01-02-2023  01:19 uis dit dan normaal, dat er van bij begin druppels onder het scherm zaten.
20230130_101209.jpg
Dit is een indicatie van een onderliggend probleem. ik had laatst iets soortgelijks met de auto: continue beslagen ramen. uiteindelijk bleek er een lekke pakking in het 3e remlicht te zitten waardoor er water in de auto kwam via het achterraam. Dus zie dit soort effecten als een waarschuwing. 

Pieter1954

Ik heb nog nergens kunnen lezen dat de topicstarter contact heeft gehad met de leverancier hierover. En als dat wel zo is, wat was dan de reactie van hem?
Er zal gerust wat aan de brouwketel mankeren gezien de vochtproblemen, maar los dat dan op met de leverancier.

Twee jaar gelden had ik een probleempje met de controller van mijn GF30. Een telefoontje met de Stookwinkel en daarna met de productmanager van GF en ik had binnen een week een nieuwe toegestuurd gekregen. De bierbrouwwereld is redelijk beperkt waardoor een niet adequaat reagerende leverancier wel moet oppassen hoe hij zijn service- en garantieproblemen oplost.

bello

De verkoper , brouwmeester volg dit forum ook.

Dat heb ik al gemerkt met eerdere problemen met de temperatuur die op Fahrenheit stond in de plaats van c graden.
Daardoor kreeg ik de maisch temperatuur niet ingesteld .
Ik had het dan zelf al gevonden en hier op het forum gemeld, maar ook naar hem gemaild daarover maar nog geen bericht van hem gekregen.
Pas als ik het op het forum melde dat ik het gevonden had kreeg ik een mail van hem , met de opmerking dat ik het al gevonden had hij gezien op het forum.
En hij bedankte mij voor de opmerking en ging daardoor de handleiding aan passen.

Ik heb hem nu ook gemaild en hij noemt oorzaak van te fijn geschroot of aangekoekte bodem, maar aangekoekt kan niet als je start en hij valt meteen uit kan hij niet aangekoekt zijn.
Fijn geschroot kan ook niet, omdat de vorige brouwsels ,13, wel goed gingen.


Op de foto die ik op zijn aanvraag stuurde van de waterdruppels staat -2 c als ik de ketel op zet , hij reageert met is het bij u -2c bij mij is het + 8 c

Maar wat de oorzaak is weet hij niet.

Hij wil dat ik of wel alles terug stuur of bij hem ga , maar ik woon wel niet in Nederland en dat is dus niet te doen.
Terugsturen en nakijken zegt hij , maar dan heb ik altijd een tweedehands ketel die wat opgesmukt is.


biking rebel

Citaat van: bello op 01-02-2023  13:54 uHij wil dat ik of wel alles terug stuur of bij hem ga, maar ik woon wel niet in Nederland en dat is dus niet te doen.
Terugsturen en nakijken zegt hij , maar dan heb ik altijd een tweedehands ketel die wat opgesmukt is.

Dit is toch een normale gang van zaken? Daar hou je normaal rekening mee bij aanschaf. Op afstand kan een leverancier niet alles zien en/of oplossen. Waarom wil je het niet terugsturen?

Daarnaast: je constateert waterdruppels achter een scherm bij je eerste brouw. In plaats van contact opnemen met de leverancier voor omruil/reparatie brouw je er nog 11 keer mee. Dat vind ik op zijn minst onhandig.

biking rebel

Citaat van: bravebunny op 01-02-2023  07:54 uOke  :duimop: succes met het verder helpen :petje-af:
Het ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )

Hopfenfox

Citaat van: biking rebel op 01-02-2023  15:32 uHet ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )
Niet zo snel aangebrand zijn  >:D

bravebunny

Citaat van: biking rebel op 01-02-2023  15:32 uHet ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )
Citaat van: Hopfenfox op 01-02-2023  15:36 uNiet zo snel aangebrand zijn  >:D
:lol:

Mooie woordgrapjes van jullie twee ;-) kan ik wel hebben.

Maar ben er verder klaar mee. De TS valt van de ene in de andere tegenstrijdigheid (een voorbeeld: van "Na een 12 keer brouwen heb ik niet anders dan problemen" naar "omdat de vorige brouwsels ,13, wel goed gingen.") en H.H. verdedigt weer eens zijn eigen "gelijk" en visies met hand en tand. De TS zoekt het samen met dhr. H.H. maar mooi uit. Afsluitende spreuk: "A fool with a tool is still a fool" en ik wens de betreffende webshop veel sterkte en wijsheid bij het omgaan met deze klant.

Toch nog een p.s., Ik heb respect voor de kennis en kunde van H.H., ik erger me alleen zo nu en dan aan de manier waarop H.H. aangekaarte zaken in twijfel trekt en discussies voert / wil "winnen". Verder niets dan respect. Dat was het, ik reageer niet meer in dit draadje ;-)

ExPeteriment

Citaat van: hansHalberstadt op 01-02-2023  09:14 uDit is een indicatie van een onderliggend probleem. ik had laatst iets soortgelijks met de auto: continue beslagen ramen. uiteindelijk bleek er een lekke pakking in het 3e remlicht te zitten waardoor er water in de auto kwam via het achterraam. Dus zie dit soort effecten als een waarschuwing. 
Wonderlijk. Ben je eruit gekomen met de verkoper of viel het onder garantie? Had je niet gewoon de luchtrecirculatie knop altijd aan staan?

bello

De verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.


biking rebel

Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.

Als er druppels achter een scherm zitten kun je zelf toch wel bedenken dat dat niet goed is?

Wat was de reactie van de verkoper destijds?

Sigurd

Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.

Maar de verkoper wilde toch dat je alles terug zou sturen zodat hij het kon repareren/vervangen? Nu heb je een ketel die niet werkt. Ik zou zelf dan liever kiezen voor een ketel die gerepareerd is en waar ik weer prima mee zou kunnen brouwen. Jij kiest niet voor reparatie/vervanging en dus zit je al heel lang met een kapotte ketel.

Blijkbaar wil je het niet op de normale manier opgelost hebben. Een alternatief is om zelf de controller uit de ketel te schroeven, uit elkaar te halen en te laten drogen. Je hebt dan geen garantie meer en waarschijnlijk lukt het je niet om het weer werkend te krijgen.

Ik lees nergens dat iemand hier de winkel aan het verdedigen is. Wat ik wel lees, is dat jij de winkel die geprobeerd heeft om je te helpen, in een kwaad daglicht probeert te stellen. Dat is kwalijk.

bello

Ja nu pas na vele mails, eerst kreeg ik dagen geen reactie van hem.

bello

Verder hoor ik er niets meer van nadat hij zei mij een adres label te sturen.

hansHalberstadt

Citaat van: ExPeteriment op 01-02-2023  18:54 uWonderlijk. Ben je eruit gekomen met de verkoper of viel het onder garantie? Had je niet gewoon de luchtrecirculatie knop altijd aan staan?
Bedoel je de auto (je hebt het over lucht re-circulatie immers) of de brouwketel. Voor de auto was het snel duidelijk: er lag een plas van bijna 10 liter water in de ruimte voor het reservewiel en ik heb 1 op 1 kunnen bewijzen dat het via de pakking van het remlicht naar binnen druppelde. (Eenmaal de oorzaak gevonden as het snel gerepareerd de pakking was foam en kon je met je vinger zo fijn wrijven)

ExPeteriment

Citaat van: hansHalberstadt op 01-02-2023  21:36 uBedoel je de auto (je hebt het over lucht re-circulatie immers) of de brouwketel. Voor de auto was het snel duidelijk: er lag een plas van bijna 10 liter water in de ruimte voor het reservewiel en ik heb 1 op 1 kunnen bewijzen dat het via de pakking van het remlicht naar binnen druppelde. (eenmaal de oorzaak gevonden as het snel gerepareerd de pakking was foam en kon je met je vinger zo fijn wrijven)
Ja, ik bedoel de auto. Mijn vraag ging voornamelijk over of je de verkoper aansprakelijk hebt gesteld, of dat je garantie hebt. Dat draag je ook aan in dit draadje. Misschien vind je het niet erg met een potentiële roestbak rond te rijden?

hansHalberstadt

Citaat van: ExPeteriment op 01-02-2023  21:56 uJa, ik bedoel de auto. Mijn vraag ging voornamelijk over of je de verkoper aansprakelijk hebt gesteld, of dat je garantie hebt. Dat draag je ook aan in dit draadje. Misschien vind je het niet erg met een potentiele roestbak rond te rijden?
De auto is van 2007  ;) De verkoper is er net vorig jaar mee gestopt en met pensioen gegaan. En de fabriek bestaat niet meer (Daihatsu) Dus ik heb het zelf maar opgelost. Dat is het goedkoopste.

CeesM

Het lijkt mij een vochtprobleem. Dat wordt de onderkant van de ketel open maken en demonteren tot je bij de electronica bent. Dat goed drogen met een haarföhn.

hansHalberstadt

Citaat van: CeesM op 02-02-2023  22:55 uHet lijkt mij een vochtprobleem. Dat wordt de onderkant van de ketel open maken en demonteren tot je bij de electronica bent. Dat goed drogen met een haarföhn.
En eerst de oorzaak vinden en wegnemen. zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 03-02-2023  12:20 uEn eerst de oorzaak vinden en wegnemen. zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 

Je ging pas zoeken naar de oorzaak toen bleek dat het vocht steeds terugkwam.
Het lijkt dat dit ook hier een goede manier is om te werken. Eerst kijken of na het drogen opnieuw vocht in de controler komt. Als dat het geval is kun je verder kijken. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om als je kieren ziet in het kastje deze meteen te dichten met siliconenkit.

CeesM

Citaat van: hansHalberstadt op 03-02-2023  12:20 uEn eerst de oorzaak vinden en wegnemen. Zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 
Het kan alleen daaronder nat worden als er lekkage bij de pomp zit. Dus het siliconen knietje en het stukje slang naar de stijgbuis. Maar dan moet het eerst droog zijn voordat je het kan controleren.

bello

Ik ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.

CeesM

Citaat van: bello op 03-02-2023  20:30 uIk ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.
Tja, dan moet je naar de leverancier gaan. Maar dat liep al zo stroef.
Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails, maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.



beun

Jemig wat een gedoe..... Meteen een mail en foto's van het probleem sturen (niet na nog 10x verder proberen) naar de leverancier of importeur had toch de makkelijkste manier geweest.
Ook al heb je geen aankoopbewijs is er aan de hand van de serie nummers of productie code wel vast te stellen of er nog garantie is en of dat bijvoorbeeld het gaat om een seriematig probleem of iets anders.
Daarnaast zijn leverancier of importeur bij een vriendelijke doch dringende mail meestal wel geneigd om coulance te tonen en voor een oplossing te zorgen gezien de reputatie van het product.
Ben bang dat dat na de discussie in dit topic er niet meer inzit als de leverancier mee leest....

biking rebel

Citaat van: bello op 03-02-2023  20:30 uIk ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.

Als je hem niet wilt opsturen heb je sowieso niks aan je garantie  ;D  >:D

Pieter1954

Ik stel voor dat niemand meer reageert op dit topic.  Blijkbaar zit Bello te wachten tot de leverancier hem thuis opzoekt en het probleem voor hem oplost.
Wat een dom geneuzel allemaal ...

Chinook

Citaat van: bello op 01-02-2023  20:30 uJa nu pas na vele mails, eerst kreeg ik dagen geen reactie van hem.

Ik ga me verder niet in dit topic mengen, maar ik heb zelf ook wel eens contact gezocht met Wiebe (eigenaar website) over dingen gerelateerd aan producten en/of garantie. Het klopt dat het soms even duurt voor je antwoord krijgt, maar dat is normaal. Toch kreeg ik vrijwel altijd heel rap antwoord. Geduld is een schone zaak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.