Camlock 1/2 of 3/4 platenkoeler

Gestart door Josss, 04-01-2023 18:02 u

Vorige topic - Volgende topic

Josss

Ik heb camlock onderdelen besteld voor de slangen tussen de waterketel, pompen, platenkoeler en maischton. Ik heb op de waterketel een 3/4 Aansluiting net als op de platenkoeler, de rest is 1/2. Is alleen niet zo handig omdat er verschil in breedte is. Heeft iemand dit al gedaan.

Ik kan natuurlijk verloopstukjes bestellen en alles 1/2inch houden, wel zo makkelijk, hou ik 5x 3/4 camlock mannelijke over.
Extra tape en schroefdraad is misschien weer lastiger met schoon maken.

Keuzes keuzes 😞

Ik heb verloop stukjes besteld en 1/2 inch mannelijke, nu ff wachten tot het geld weer binnen is. De 3/4 staan op marktplaats.

seed7

Citaat van: Josss op 04-01-2023  18:02 ulastiger met schoon maken

Camlock werkt uitstekend voor water.

Voor het wort en dan vooral na het koelen, is het minder handig. Camlock is geen hygiƫnische koppeling. Het betekent in de praktijk dat je wat extra aandacht aan het schoonmaken en desinfecteren van de koppeling moet besteden. Dan zijn ze voor de hobbybrouwer prima te gebruiken.

Het kan dus zinvol zijn om verschillende maten voor water en (koude) wort te gebruiken om verwisseling te voorkomen.

ingo

Josss

Een cleaner rondpompen is niet genoeg, zijn het de hendels waar nog wat kan blijven zitten?
In de tweede kleinere opstelling die ik ga maken heb ik (nog) geen pan met kraan.

Wat zou je daar anders voor koppeling doen?

Jos

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.