GEZOCHT: Circulatiepijp 30L ketel met gradering

Gestart door LaurensV, 12-09-2022 14:18 u

Vorige topic - Volgende topic

LaurensV

Hoi brouwers!

Voor mijn Klarstein 30L ben ik op zoek naar een doorzichtige circulatiepijp met gradering. De circulatiepijp van mijn Klarstein 30L is van RVS en heeft geen gradering. Ik heb nu een peilglas tussen het kraantje en de ketel zitten, maar ik vind dit nogal fragiel.

Ik weet dat je die circulatiepijp ook los kunt kopen, maar misschien heeft iemand nog wel een kapotte 30L ketel staan waar zo'n doorzichtige circulatiepijp op zit. Prijs is uiteraard over te praten :D

Alvast bedankt!

guest15461

Even off topic, hoe vervang je zo'n ding? Heb je daar een handleiding of video van? Ik ben ook aan het overwegen 1 aan te schaffen.

LaurensV

De bovenkant kun je makkelijk los schroeven door dat beugeltje los te schroeven. De onderkant moet je denk ik even de ketel aan de onderkant open maken zodat je dat moertje aan de binnenkant kan los schroeven. Al die ketels rollen uit dezelfde fabriek dus voor de rest ga ik er van uit dat het allemaal wel past. En anders is dat probleem wel makkelijk op te lossen denk ik..

Jan de Graaff

Als je zo'n pijp met gradering van een andere ketel gebruikt, moet je niet voetstoots aannemen dat de gradering op jouw ketel ook klopt. Wel even herijken!

Ik heb voor mijn Klarstein 15L ketel zelf deze gekocht en 'm tussen de kraan en ketel gemonteerd. Zelf geijkt en met een Dremel de gradering in het RVS deel gegraveerd. Korte streepjes voor de liters, brede streepjes per 5 liter.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.