Havervlokken en tarwevlokken ,gerstmout over

Gestart door bello, 02-09-2022 13:47 u

Vorige topic - Volgende topic

bello

Bij het brouwen heb je altijd wel wat over, ik vraag mij af hoe lang die grondstoffen dan goed blijven.
Zoals haver is ook goedkoper per 25 kg dan per 6 kg,

Herman

Rendement op mout neemt af met tijd, maar je kunt zelfs met mout van 10 jaar oud nog brouwen (ervaring, pondje meer omdat het rendement zeker afneemt). Voor het lekkere zou ik zeker opteren voor verse mout, maar van t.h.t. trek ik me niet zoveel aan.

bello

Haver- en tarwevlokken zijn geplet en misschien minder lang houdbaar?

Jacques

Citaat van: bello op 03-09-2022  01:24 uHaver- en tarwevlokken zijn geplet en misschien minder lang houdbaar?

Mout en vlokken hoor je altijd droog te bewaren. Als je dat doet zijn deze lang houdbaar.

bello

Bedankt, ze zitten in een papieren zak van bij aankoop en ik heb er nog een moutzak om gedaan die binnen geplastificeerd is dus kan er geen vocht in, en staat in kelder bij 12 graden , is wel wat vochtige kelder.

BrouwMout.nl

Een moutzak is vanwege de stiksels niet vochtdicht. Ik denk dat dit problemen kan geven in een kelder.
Liefst gebruik je een afsluitbare voerton om de mout en vlokken te bewaren.

bello

Onderaan is de zak met drie lijnen stiksel gedicht, maar de zak is binnenin geplastificeerd, daar komt geen water door.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.