5l glazen gistingsfles met brede mond

Gestart door IcarusWax, 17-08-2022 15:13 u

Vorige topic - Volgende topic

IcarusWax

Beste allemaal,

Voor het eerst zelf cider aan het maken.

Voor mijn eerste fermentatie gebruik ik een glazen gistingsfles van 5l. Aangezien dit echt een fles is, kan ik er straks niet echt goed in roeren om te ontluchten. Idee is dan ook om de cider voor de tweede fermentatie over te hevelen naar een gistingsfles met brede mond. Alleen kan ik geen glazen vinden.

Eigenlijk ben ik hiernaar op zoek:

Kent iemand een soortgelijk product?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Kees

Dirtbag

Action, net geen 5 liter weckfles. Deksel er af halen.

db

IcarusWax

@Dirtbag zo'n inmaakpot... Ja die zijn leip goedkoop in ieder geval. Wat doe je er dan op om een waterslot erop te kunnen zetten?

Dirtbag

Dunno, ongebruikte condoom met een conceptiegaatje?

Of als je het aandurft: Glasboor

db

Fractus

Je zou de deksel van de weckfles met een elastiek vast kunnen zetten in plaats van met de metalen sluiting. Als de druk dan opbouwt, gaan vanzelf de deksel een beetje open en daarna weer dicht. Zal niet zo goed werken als een waterslot, maar is een hele makkelijke oplossing?

tsien_bier

Citaat van: Dirtbag op 17-08-2022  20:06 uDunno, ongebruikte condoom met een conceptiegaatje?

Of als je het aandurft: Glasboor
db
Als je de glasboor koelt met terpentine en boort met een kolomboor dan gaat dit vrij gemakkelijk goed. Dus gewoon een bodempje terpentine in het holle deksel. Verscheiden keren gedaan.

IcarusWax

Uiteindelijk heb ik hier:

http://wijngaarddelandman.nl/

Een Brewferm Royal Bubbler besteld van 5l. Was over € 30 maar deze winkel maar € 15 dus dat is het geld zeker waard.

Hopelijk snel binnen dan kan ik mijn cider overhevelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.