Oud moutextract pakket

Gestart door jooprules, 29-07-2022 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jooprules

Ik heb vandaag wat gratis bierbrouwspullen opgehaald, bij iemand die het brouwen volgens mij na een keer op heeft gegeven :weetniet: . Daar zit ook nog een oud moutextract pakket bij. Zou ik het moutextract met houdbaarheidsdatum 2018 nog kunnen gebruiken? Er zat ook nog wat vacuum verpakte hop bij. Net open gemaakt maar dat ruikt nergens meer naar ???

Triplezzz

Ik zou het gewoon proberen.
Als het niet lekker is kan je het altijd nog weggooien.

Jacques

Citaat van: jooprules op 29-07-2022  12:44 uIk heb vandaag wat gratis bierbrouwspullen opgehaald, bij iemand die het brouwen volgens mij na een keer op heeft gegeven :weetniet: . Daar zit ook nog een oud moutextract pakket bij. Zou ik het moutextract met houdbaarheidsdatum 2018 nog kunnen gebruiken? Er zat ook nog wat vacuum verpakte hop bij. Net open gemaakt maar dat ruikt nergens meer naar ???

Gaat het om vloeibare moutextract of gedroogd? Bij vloeibare moutextract kun je last hebben van Maillardreacties die langzaam doorgaan. Het gevolg is dat de smaak minder fris is en dat de kleur flink donkerder is.

Droog moutextract kun je ondanks dat deze ouder is gewoon gebruiken op voorwaarde dat de moutextract nog steeds droog is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.