Tarwemeel in Braumeister

Gestart door Broewerke, 03-07-2022 19:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Broewerke

Ik wil 40% tarwemeel van gepofte tarwe in de Braumeister gebruiken. Rest is pils en paleale. Zou dit qua doorstroming problemen kunnen geven of geeft de opwaartse druk geen verstoppingen?

bierfan

Dat denk ik wel. Ik zou voor de zekerheid rijsthulzen gebruiken.

Jacques

Citaat van: bierfan op 03-07-2022  20:38 uIk zou voor de zekerheid rijsthulzen gebruiken.
Ook mijn idee. Het feit dat een Braumeister het wort omhoog pompt wil niet zeggen dat de doorstroming niet belemmerd kan worden.

Snelbier

Gebruik zelfs soms een 5% tarwe-BLOEM.
Goed vermengen met de mouten, anders klontert het en wordt dikke gel.
Meer meel/bloem of hogere temperatuur geeft sneller klonten.
Wordt echt een uitdaging om dat bij 40% toevoeging in oplossing te houden, is niet tegenop te roeren.
Succes,  Snelbier

Theo Mol

Het lijkt me spannend. Is het zetmeel in gepofte tarwe al verstijfseld? Dat zou kunnen schelen in vergelijking met "rauw" meel.

Heuvinger brouwerij

Pomp in turbo stand zetten, want het brandt op de bodem van de automaat aan.
Je mag mij pm'en voor zo'n thermische diode zekering 15A/240°C, ik heb ze nu op voorraad na een aanbrand ongelukje.

Jacques

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 04-07-2022  22:07 uPomp in turbo stand zetten, want het brandt op de bodem van de automaat aan.
Je mag mij pm'en voor zo'n thermische diode zekering 15A/240°C, ik heb ze nu op voorraad na een aanbrand ongelukje.

Bij een Braumeister kun je de pomp niet harder zetten. Een je hebt bij deze brouwautomaat geen last van aanbranden op de bodem omdat het wort verwarmd wordt met een verwarmingsspiraal die tussen de moutkorf en de buitenwand van de ketel zit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.