Zuurbier geïnfecteerd met wilde gist?

Gestart door basvo, 20-06-2022 23:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basvo

Hallo allen,
Drie weken geleden heb ik mijn eerste bier met de Philly Sour gist gebrouwen, een Zuurbier met frambozen.
Na de hoofdgisting leek er een vliesje over het bier heen te zitten, waarvan ik door informatie op te zoeken uit kwam op kaam, althans dat dacht ik. Nadien heb ik heb bier vanuit van CCT naar een emmer overgelaten om te rijpen op frambozen. Echter zie ik nu een hele flinke schimmelachtige bedoeling op mijn bier. Na flink googelen kom ik toch echt uit op een infectie van een wilde gist. Gelukkig moest het toch een zuur bier worden, en kan het daarom misschien toch gewoon bottelen en drinken. Het smaakt namelijk nog gewoon erg lekker(zuur en fruitig). Kan iemand uitsluitsel geven wat dit is?
Alvast bedankt! :beersmiley:8F948200-109C-4192-83EF-3CE4EE5E8262.jpegOo

Wijbrouwers

Ik vind de structuur van de gist meer iets van Brett weghebben.

Broewerke

Lijkt mij ook kaam. Afhevelen naar zo vol mogelijke fles oid. Desnoods je fruit er los in. Wellicht is dat ook de boosdoener. Hoe meer je vat open hoe erger t wordt.

Jacques

Citaat van: basvo op 20-06-2022  23:14 uKan iemand uitsluitsel geven wat dit is?

Dit heb ik meer gezien bij brouwsels met Philly Sour...

Zie ook



 

 

basvo

Citaat van: Jacques op 21-06-2022  22:02 uDit heb ik meer gezien bij brouwsels met Philly Sour...

Zie ook



 

 

Het rare is dat ik een Gose uit dezelfde batch in een mandfles heb staan en daar geen vlies overheen zie zitten, was namelijk zelf ook aan de gist aan het denken.  :weetniet:


Jacques

Citaat van: basvo op 21-06-2022  23:27 uHet rare is dat ik een Gose uit dezelfde batch in een mandfles heb staan en daar geen vlies overheen zie zitten, was namelijk zelf ook aan de gist aan het denken.  :weetniet:

Ik heb Philly Sour nu 4 keer gebuikt. Bij 1 brouwsel heb ik een pellicle gezien, bij de ander 3 brouwsels niet. Waar dat aan ligt weet ik niet, maar het is niet ongebruikelijk gelet op het feit dat anderen ook een dergelijk vlies op hun bier krijgen als ze deze gist gebruiken.
 

basvo

Bedankt voor de antwoorden allemaal! Dan ga ik het bier gewoon lekker afvullen denk ik. Ziet er overigens wel erg mooi uit zo  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.