Te koop: iSpindel hydrometer

Gestart door lupulus, 09-06-2022 09:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lupulus

Met mijn achtergrond in electronica en tevens een carriere in de IT automatisering werd de introductie van de iSpindel jaren geleden wel erg aantrekkelijk. Dus wat is er mooier dan je eigen ontwerp maken en lekker uitproberen.

Na een aantal edities van mijn eigen ontwerp heb ik nu toch gekozen om de iSpindel The Jeffrey 2.69 te bouwen. Inmiddels heb ik alle materialen binnen en drijft de eigen iSpindel mooi in het vat op een NEIPA.
Om de  enorme overhead van verzendkosten te drukken heb ik uiteraard niet 1 printplaat besteld maar 20. De bedoeling hiervan is dat ik er nog een aantal over heb om zelf uit de kosten te komen. Inmiddels heb ik directe kennissen en familie aan een iSpindel geholpen. Tijd om iets verder te kijken.

Eigenschappen:
- Officiele The Jeffrey 2.69 printplaat (credits naar Open Source Distilling)
- Wemos D1 mini pro 16mb
- Externe antenne voor sterk signaal (zie foto) Zelf heb ik de easy brew RVS vat. Signaal gaat hier doorheen mits wifi punt niet te ver staat.
- Opgeladen accu
- Calibratie op ongeveer 25 graden (+- 0,6 graden)
- Petling met draaidop

Wie heeft er eventueel interesse in een iSpindel? Ik verkoop deze voor €55,- excl. verzenden. Stuur mij een prive bericht

Een deel van de materialen zijn nog onderweg dus ik schat ik dat ik ze na mijn zomervakantie ergens eind Augustus kan opsturen. Je zal zelf de procedure moeten doen om deze op SG te ijken. Dit proces is eenvoudig en zeer goed gedocumenteerd. Daarnaast ben ik niet aansprakelijk voor eventuele schade die onstaat aan jou, het bier, de iSpindel, de andere spullen of je locatie waar het bier gebrouwen wordt ;) Ik doe dit vooral voor de fun en eventueel leuke connecties in de hobbie. Met een tijdbesteding van 2 uur per iSpindel is het zeker geen vetpot.

Hier nog wat foto's van mijn versie.

https://drive.google.com/file/d/1AW1ykujVsLsbKCYtIo6tdHU9-88xHWRz/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/17MFllqMEM9gfkAXU_rQzDgmnPuPuI_uv/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1dbhFMI9o6NC353BUWd8bJCYYTnixgyOC/view?usp=sharing

Bart3003

Goedenavond.
Mag ik een vraagje stellen over de ispindel. Ik sinds kort ook een ispindel zonder de extra antenne is deze er na de hand ook nog in te zetten? En zo ja, waar zou ik deze kunnen krijgen.


Jan de Graaff

Citaat van: Bart3003 op 26-03-2023  23:10 uGoedenavond.
Mag ik een vraagje stellen over de ispindel. Ik sinds kort ook een ispindel zonder de extra antenne is deze er na de hand ook nog in te zetten? En zo ja, waar zou ik deze kunnen krijgen.
Er zijn versies van de Wemos D1 Mini – de pro versie – waar later nog wel een extra antenne bijgeplaatst zou kunnen worden, maar die worden meestal niet gebruikt voor iSpindels. Je zou de maker van jouw iSpindel moeten vragen met welke versie Wemos D1 Mini jouw iSpindel is uitgerust.

Mocht je problemen hebben met de wifi verbinding van jouw iSpindel als gevolg van je metalen vergistingsvat, dan zijn er een paar oplossingen die je kunt proberen:
  • Als het kan, verplaats dan het vergistingsvat. Het liefst dichter bij een wifipunt
  • Laat een stuk draad, aan beide zijde circa 3,125 cm gestript, door het deksel (waterslot) naar buiten lopen [link naar forum post]
  • Maak een wifi repeater van een ESP SoC [link naar forum post]
  • Koop een wifi range-extender en plaats die vlakbij het vergistingsvat
  • Koop de iSpindel Wifi Relay [link naar forum post]

Schanulleke

Citaat van: JanDeGraaff op 27-03-2023  08:39 uMocht je problemen hebben met de wifi verbinding van jouw iSpindel als gevolg van je metalen vergistingsvat, dan zijn er een paar oplossingen die je kunt proberen:
  • Als het kan, verplaats dan het vergistingsvat. Het liefst dichter bij een wifipunt
  • Laat een stuk draad, aan beide zijde circa 3,125 cm gestript, door het deksel (waterslot) naar buiten lopen [link naar forum post]
  • Maak een wifi repeater van een ESP SoC [link naar forum post]
  • Koop een wifi range-extender en plaats die vlakbij het vergistingsvat
  • Koop de iSpindel Wifi Relay [link naar forum post]


Er is nog een oplossing: Maak zelf een radio-transparant kunststofdeksel via bv kunststofplatenshop.nl. Rond met gaten, alles is mogelijk.

Edsalute

Zit hier ook een geheugen in?
Kan geen Wifi bij mij vergisting vaten krijgen (kelder van flat)
Kan wel bijvoorbeeld om de dag kijken en uitlezen (hoe?)
Al vast bedankt

ps lupulus maak je ze nog steeds?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.