KegLand 4 & 8 liter PET flessen

Gestart door Arthur B, 13-04-2022 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur B

Binnenkort waarschijnlijk via Ali te bestellen (of hopelijk lokaal)...


luc b

Zou wel eens gamechanger kunnen worden

Eriks

Erg nieuwsgierig wat dit gaat kosten, ook met de verzendkosten erbij gezien het van down under moet komen

Arthur B

Citaat van: Eriks op 13-04-2022  23:02 uErg nieuwsgierig wat dit gaat kosten, ook met de verzendkosten erbij gezien het van down under moet komen

Of direct uit China. Maar in beide gevallen zou een lokale distributeur niet verkeerd zijn...

Bram86

Dit ziet er wel goed uit. Ik hoop ook dat ze met een versie komen waar de ball lock voor het bier bovenop komt, zodat je direct je tap daarop kan zetten.

tsien_bier

Ziet er inderdaad goed uit. Ik hik nog steeds tegen de prijs van RVS vaatjes aan. Voor een nieuw 19 liter vat ben je toch snel rond de 100 euro kwijt. Ook gebruikte zijn redelijk aan de prijs. Daarnaast zijn kleinere vaatje naar verhouding nog duurder. Even afwachten wat dit gaat kosten.

Bram86

Citaat van: tsien_bier op 14-04-2022  10:23 uZiet er inderdaad goed uit. Ik hik nog steeds tegen de prijs van RVS vaatjes aan. Voor een nieuw 19 liter vat ben je toch snel rond de 100 euro kwijt. Ook gebruikte zijn redelijk aan de prijs. Daarnaast zijn kleinere vaatje naar verhouding nog duurder. Even afwachten wat dit gaat kosten.

Op de Australische Kegland website zijn ze tegen de 23 AUS dollar. Dat is ongeveer 15 euro. En dat is inclusief dip tube en ball lock koppelingen.

Jacques


NC92

Heel interresant, dit ozu inderdaad een hele grote speler kunnen worden op de thuisbrouw-markt, de vraag wordt denk ik alleen hoe lang deze plastic onderdelen meegaan. Ik denk zolang ze in ieder geval 10-20x gevuld en gebruikt kunnen worden zonder verhoogde kans op bijsmaken/lekkage, dan gaan flink wat mensen er gebruik van maken.

Ter vergelijking: Ze verkopen op hun website een 8L set met alle fittingen voor $22.90, terwijl een 8LRVS mini-fust set (fust + ball-lock heaad, waarvan je mag verwachten dat het langer mee gaat) verkoopt voor $78, 3.4x zo veel. Iemand die zou beginnen met brouwen zou dus 2/3 van die sets kunnen kopen, en geld over hebben om een keer een componentje te vervangen mocht die kapot gaan.

Tripppel PPP

Wat ik jammer vind is dat Kegland geen echt verkoop punt in Nederland heeft. Kegland heeft erg veel goede, betaalbare en innovatieve producten voor beginners, maar ook voor de zeer ervaren brouwers en (semi-)profs.
Een aantal spullen zijn wel te koop bij Nederlandse winkels, maar het overgrote deel helaas niet. Direct in Australie bestellen gaat niet, wel via China. Dat heb ik al vaker gedaan en dat werkt prima voor kleinere spullen. Voor grote spullen worden de transportkosten snel te hoog.
De oplossing wat mij betreft is dus een lokaal verkooppunt.

Dus brouw-benodigdheden-winkels: wie gaat er voor?



Arthur B

Blijkbaar komen ze langzaam deze kant op...


Hopfenfox

Da's Noorwegen, zal nog steeds in de prijzen lopen qua verzendkosten.

Josss

Unibrew verkoopt wat artikelen van Kegland, de Pill bv en brewzilla gen 4.
Misschien dat het daar over een paar maanden te koop is.

alstro

Citaat van: Hopfenfox op 17-10-2022  13:23 uDa's Noorwegen, zal nog steeds in de prijzen lopen qua verzendkosten.

Hij verkoopt dit niet, laat alleen die spullen zien. Daarnaast worden zijn video's over heel de wereld bekeken. Dus "dichterbij komen" is wel beetje voorbarig. Vorige week had David een post geplaatst op Facebook met Australische vlag in bericht. Dat hij ergens was. Ik vroeg hem toen of hij bij Kegland was. Tijdje later was de post verwijdert.

alstro

Volgens David komen ze in UK te koop via
https://brewkegtap.co.uk
https://www.angelhomebrew.co.uk

Er komt trouwens ook een 4 ltr versie

GuusVeek

Brouwland is vertegenwoordiger voor kegland hopelijk gaan die ze in hun leveringsprogramma opnemen.

Jacques

Citaat van: GuusVeek op 22-10-2022  21:41 uBrouwland is vertegenwoordiger voor kegland hopelijk gaan die ze in hun leveringsprogramma opnemen.

Vorige week heb ik de eerste producten van Kegland bij Brouwland gespot. Ik weet niet wat ze allemaal in hun assortiment gaan opnemen.

IMG20221015121941.jpg



bravebunny

Citaat van: Jacques op 22-10-2022  22:07 uVorige week heb ik de eerste producten van Kegland bij Brouwland gespot. Ik weet niet wat ze allemaal in hun assortiment gaan opnemen.

Op de website van Brouwland is het assortiment van kegland al jaren groter. Alles van kegland wat te duur wordt qua verzendkosten (zoals bijvoorbeeld mijn kegland keggerator) bestel ik bij Brouwland, de rest via de official store op Ali. Goedkoop, goed en snel verzonden.

WJW

Hoe snel zijn de producten hier na bestelling op de Ali store?

Arthur B

Vanaf 10 euro in een week of twee.

Arthur B

Citaat van: WJW op 23-10-2022  10:59 uHoe snel zijn de producten hier na bestelling op de Ali store?

Sterker, laatste keer de 22e besteld, nu al binnen. 11 dagen... 👌🏼

NC92

Citaat van: Arthur B op 02-11-2022  16:51 uSterker, laatste keer de 22e besteld, nu al binnen. 11 dagen... 👌🏼

Heb jij ook al die Oxebar flessen besteld daar? Bij mij staat bij die producten namelijk € 200+ verzendkosten, dat vind ik toch een beetje veel! :o

Arthur B

Nee, dat vind ik ook een beetje teveel van het goede. 😅

WJW

Volgens mij heb ik afgelopen week al een Oxebar fles gesignaleerd bij Unibrew in Beek en Donk. Ik heb er niet naar geïnformeerd, qua kosten en dergelijke, maar het is denk ik de moeite om ze eens te bellen.

Birdman78

Vandaag bij Unibrew (Beek en Donk) geweest, en inderdaad hier hebben ze de Oxebar flessen en bijbehorende tapkoppelingen. Sinds vanmiddag staan ze ook op hun site. Ze hebben een setje of 20 dus wie wil...


Goldin

Als ik op de site kijk zie ik ze ook. Wat mij niet helemaal duidelijk is dat als je de flessen hebt en de "Hydra Tap Kit" moet je dan nog iets van een tapkop hebben oid?

(Ik heb nog nooit iets met een tapsysteem gedaan maar dit lijkt mij een mooie instapper)

thepsych

Citaat van: Birdman78 op 15-11-2022  18:28 uVandaag bij Unibrew (Beek en Donk) geweest, en inderdaad hier hebben ze de Oxebar flessen en bijbehorende tapkoppelingen. Sinds vanmiddag staan ze ook op hun site. Ze hebben een setje of 20 dus wie wil...



Zal wel zo weg zijn die 20 dunkt me.

Birdman78

Citaat van: Goldin op 15-11-2022  20:55 uAls ik op de site kijk zie ik ze ook. Wat mij niet helemaal duidelijk is dat als je de flessen hebt en de "Hydra Tap Kit" moet je dan nog iets van een tapkop hebben oid?

(Ik heb nog nooit iets met een tapsysteem gedaan maar dit lijkt mij een mooie instapper)

Hi Goldin,

Inderdaad als je de flessen en de hydra tap kit hebt heb je in principe een functionerende keg. Los daarvan heb je dan nog een CO2 cilinder, regulator, CO2 lijn met balllock connect, bierlijn met ballock connects en iets van een dispenser. Die laatste kan zo simpel als een picknick kraantje zijn. Neem aan dat de meeste mensen hier al werken met bijv. Corny kegs, het spul daarvan is doorgaans 1:1 uitwisselbaar

tsien_bier

Net bij van der Kooy een 2 pack met cap besteld. Ik ben benieuwd of dit gaat werken.

Goldin

Citaat van: Birdman78 op 16-11-2022  09:28 uHi Goldin,

Inderdaad als je de flessen en de hydra tap kit hebt heb je in principe een functionerende keg. Los daarvan heb je dan nog een CO2 cilinder, regulator, CO2 lijn met balllock connect, bierlijn met ballock connects en iets van een dispenser. Die laatste kan zo simpel als een picknick kraantje zijn. Neem aan dat de meeste mensen hier al werken met bijv. Corny kegs, het spul daarvan is doorgaans 1:1 uitwisselbaar


Bedankt voor je antwoord! Kan ik verder met mijn zoektocht.

tsien_bier

Citaat van: tsien_bier op 16-11-2022  11:14 uNet bij van der Kooy een 2 pack met cap besteld. Ik ben benieuwd of dit gaat werken.
Ze zijn binnen. Nu nog tijd vinden om een bier te brouwen.

NC92

Net een setje van 2 besteld bij Van der Kooy, ben benieuwd!

Derp

Al ervaringen? Ik heb een systeem met vaatjes en wil wat van deze kopen. Helaas geen voorraad bij Unibrew op het moment.

NC92

Citaat van: Derp op 29-12-2022  14:49 uAl ervaringen? Ik heb een systeem met vaatjes en wil wat van deze kopen. Helaas geen voorraad bij Unibrew op het moment.

Ik heb helaas ontdekt dat de 8L-fustjes net wat aan de lange kant zijn voor mijn koelkast XD, dus ik kan ze wel vullen maar dan kan ik ze niet goed koelen daarna. Een extra koelkast voor het brouwen (fermenteer tot nu toe bij kamertemperatuur) komt daarmee wel hoog op het lijstje te staan.

Zambezi Special

Ik heb inmiddels 2 x 8 liter oxebar kegs. En ja, het werkt ;)
Ik ben nog niet zo thuis in het "keggen", maar dat komt wel.
Voorlopig zit er 7 liter cider in het vat (cider van pakken appelsap. Makkelijk om mee te spelen). Eigenlijk is dat "zat 7 liter". Inmiddels wat minder. Paar glaasjes op, uiteraard om te testen.
Volgende batch bier zit in de fermenter en die gaat ook naar een keg.
Ik heb ook de "blowtie spunding kit" aangeschaft. Ik wil alleen nog de manometer hiervan vervangen zodat de volledige carbonatie op de keg kan, zonder CO2

Arthur B

Nu ook als 20L. Misschien kan een admin de titel van deze draad aanpassen?


Jacques

Citaat van: Arthur B op 22-11-2023  17:09 uNu ook als 20L. Misschien kan een admin de titel van deze draad aanpassen?

Gedaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.