Hashtags bij berichten en overzicht hashtags

Gestart door Jacques, 03-04-2022 21:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Omdat deze aanpassing niet naar behoren functioneerde, is deze aanpassing van het forum ongedaan gemaakt.
Gelukkig zijn de oude tags weer actief op dit forum.




Een nieuwe methode voor tags
De afgelopen tijd zijn veel verbeteringen op het forum doorgevoerd. De laatste aanpassing is de mogelijkheid om een hashtag te plaatsen in een bericht. Door dat te doen is het mogelijk berichten die dezelfde hashtag hebben in een overzicht te lezen.

Hoe werkt het?
Per bericht kun je maximaal 7 hashtags plaatsen. Zet de hashtags achter elkaar op een aparte regel in je bericht. Op die manier worden meerdere hashtags bij een bericht opgenomen in het overzicht van de hashtags.
Alleen leden die meer dan 20 berichten hebben geplaatst kunnen een hashtag in een bericht plaatsen. Op deze wijze wordt het spammers wat moeilijker gemaakt.
Het enige wat je hoeft te doen is een hekje (#) voor een woord te plaatsen in een bericht. Dat kan in het eerste bericht waarmee het topic gestart wordt maar ook in een nieuwe reactie. Het is niet mogelijk een eenmaal geplaatst bericht achteraf te voorzien van een hashtag. Dat wil zeggen dat je wel een hashtag kunt plaatsen maar dat deze niet opgenomen wordt in het overzicht van de hashtags.
Dat overzicht met hashtags kun je vinden in de menubalk van het forum. Zie onderstaande afbeelding.

Hashtag1.png


Bij alle topics kan een hashtag worden geplaatst
Door bij oude topics een nieuw bericht te plaatsen met 1 of meer hashtags kun je ervoor zorgen dat het bericht terecht komt in het overzicht met de hashtags. Je ziet in dat geval in het overzicht niet meteen de reden waarom de hashtag gegeven is. Maar door op de titel van het bericht te klikken kom je uit bij het topic waar het bericht bij hoort. Vervolgens kun je naar het eerste bericht gaan om het topic te lezen.

Andere mogelijkheden om informatie te vinden
Samen met de zoekfunctie van het forum en de mogelijkheid om bladwijzers aan berichten toe te kennen geeft deze aanpassing de mogelijkheid om veel informatie op dit forum te vinden. Kijk ook naar de "Vergelijkbare topics" onder het laatste bericht van een topic. Ook deze is bedoeld als hulp bij het vinden van relevante informatie.

Hulp is welkom
Als je andere leden van dit forum wilt helpen door hashtags te plaatsen bij interessante topics wordt dat zeer op prijs gesteld.
Houd er rekening mee dat de hashtags bedoeld zijn als een soort inhoudsindex van dit forum. Je helpt andere leden door een hashtag te plaatsen zodat bepaalde onderwerpen sneller te vinden zijn. Je eigen berichten kun je eenvoudig terugvinden via je profiel en je kunt dus ook de mogelijk gebruiken van bladwijzers (klik op het groene hartje). Gebruik de hashtags dus niet voor het terugvinden van je eigen berichten of berichten waar je snel naar toe wilt gaan.

Beheer
De beheerders hebben de mogelijkheid om berichten te verwijderen uit het overzicht met hashtags. Hier zal beperkt gebruik van worden gemaakt. Het spreekt voor zich dat ongepaste hashtags verwijderd worden. Uiteraard kunnen onjuiste hashtags gemeld worden aan de beheerders van dit forum.

Jacques

Citaat van: Jacques op 03-04-2022  21:24 uPer bericht kun je maximaal 7 hashtags plaatsen.

Deze tekst heb ik zo juist aangevuld met:
"Per bericht kun je maximaal 7 hashtags plaatsen. Zet de hashtags achter elkaar op een aparte regel in je bericht. Op die manier worden meerdere hashtags bij een bericht opgenomen in het overzicht van de hashtags."

Oscar

Citaat van: Jacques op 06-04-2022  21:21 u#tripel

 :weetniet:  :weetniet:  :weetniet:  wat is hiervan de bedoeling  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Oscar op 08-04-2022  17:25 u:weetniet:  :weetniet:  :weetniet:  wat is hiervan de bedoeling  :weetniet:

Klik op de hashtag in mijn bericht.
Zie ook https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=44607.0

Dit is een onderdeel van de verbeteringen van het forum die de laatste tijd zijn doorgevoerd.

alstro

Citaat van: Jacques op 08-04-2022  17:33 uKlik op de hashtag in mijn bericht.
Zie ook https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=44607.0

Dit is een onderdeel van de verbeteringen van het forum die de laatste tijd zijn doorgevoerd.

Tot wanneer gaat dit door met omhoogschoppen van allerlei oude berichten want dan blijf ik Ff paar weken weg namelijk. Vind de bedoeling echt super , maar wordt er niet overzichtelijker op zo.

pincopallino

Met alle respect voor de goede bedoelingen zie ik er geen verbetering tov van de oude versie. Met mijn mobiel kan ik alleen lezen en verder niets...het zal aan mij liggen.

Jacques

Citaat van: alstro op 08-04-2022  18:19 uTot wanneer gaat dit door met omhoogschoppen van allerlei oude berichten want dan blijf ik Ff paar weken weg namelijk. Vind de bedoeling echt super, maar wordt er niet overzichtelijker op zo.

Waarom zouden alleen nieuwe berichten interessant zijn?  ;D
Er staat hier op het forum heel veel informatie, zo veel dat best de moeite waard is oude berichten terug te halen. Ik zie op Facebook heel wat vragen voorbij komen die al tig keren op dit forum gesteld zijn.

Maar ik ben het met je eens dat de hashtags modificatie zijn negatieve bij-effecten heeft. Dat komt vooral doordat het niet mogelijk is in bestaande berichten een werkende hashtag link aan te maken. Aan de maker van de modificatie heb ik dit gemeld maar die geeft er geen prioriteit aan. Waarschijnlijk is dat omdat dit betekent dat de code geheel herschreven moet worden.

Mijn hoop is gevestigd op @M. Het zou mooi zijn dat de oude tags gebruikt kunnen worden en dat leden met meer dan 20 berichten nieuwe tags kunnen aanmaken. Dat in orde maken is een grote klus. Gelukkig zijn er leden geweest die donaties aan het forum hebben gegeven waardoor M dit niet voor niets hoeft te doen.
De tags zijn heel handig om eerdere berichten terug te vinden. Dit voorkomt dat 100 keer dezelfde vragen worden gesteld. Het grote voordeel van een forum tov Facebook is het een zoekfunctie heeft en dat er meerdere manieren zijn om berichten snel terug te vinden.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 09-04-2022  11:24 uMet alle respect voor de goede bedoelingen zie ik er geen verbetering tov van de oude versie. Met mijn mobiel kan ik alleen lezen en verder niets...het zal aan mij liggen.

Met mijn mobiel kan ik alle dingen op het forum doen die ik ook op mijn PC kan... (en dat is dus alles). Het is de grootste verbetering van het forum ten opzichte van de eerdere software.

Je moet wel inloggen op het forum met je mobiel. Als je dat niet doet heb je de rechten van een bezoeker. En die kunnen bijvoorbeeld niet de ledenkaart bekijken en berichten plaatsen.

M

Het ziet eruit dat het relatief weinig werk is om de oude tags te converteren naar de nieuwe. Ook hoeven er geen nieuwe posts gemaakt te worden om ze toe te voegen.

Alleen is het momenteel relatief druk, dus het kan nog even duren voor ik hier echt aan begin (en ik moet dit nog even met Jacques afstemmen), het zit in de pijplijn.

Jacques

Citaat van: M op 09-04-2022  19:28 uHet ziet eruit dat het relatief weinig werk is om de oude tags te converteren naar de nieuwe. Ook hoeven er geen nieuwe posts gemaakt te worden om ze toe te voegen.

Dat is goed nieuws. Maar de huidige hashtags mod heeft wel zijn beperkingen heb ik gemerkt. Zo kunnen cijfers niet opgenomen worden in een hashtag. Dat is heel lastig omdat hashtag_wyeast toch wat anders is dan hashtag_wyeast1318...

Citaat van: M op 09-04-2022  19:28 u(en ik moet dit nog even met Jacques afstemmen), het zit in de pijplijn.

Dat afstemmen zal denk ik het minste probleem worden.

Jacques

Omdat de hashtags niet naar behoren werkten is deze aanpassing van het forum ongedaan gemaakt.

Gelukkig zijn de oude tags weer actief op dit forum.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.