CO2 cilinder koppeling lek

Gestart door basvo, 18-03-2022 11:18 u

Vorige topic - Volgende topic

basvo

Hallo allen,
Sinds een tijdje gebruik ik voor mijn NEIPA's een drukvat met een CO2 cilinder. Nu is al enkele keren mijn drukcilinder volledig leeggelopen snachts wanneer ik mijn bier probeerde te carboniseren. Ik snapte niet hoe het kon aangezien alle koppelingen erg strak aangedraaid waren.
Vandaag ben ik eens op onderzoek gegaan met een nieuwe gevulde fles. Ik ben op zoek gegaan naar het lek met wen beetje water met dreft en had meteen een lek te pakken( zie foto's). Echter snap ik niet dat het daar lekt, de koppeling kan namelijk niet strakker aangedraaid worden en er lijkt ook gewoon een pakking in de aansluiting te zitten :weetniet:
Weet iemand hoe ik dit lek kan verhelpen? Is zonde om elke dag een nieuwe cilinder te gaan vullen..
Alvast bedankt!

10C5659B-892C-4D4B-A226-D305D9096BFD.jpeg1D25BC22-DFFB-4A84-90BD-8838BACB11B4.jpeg

Ron H

Hallo,

Ik heb even een foto gemaakt van mijn koppeling. Lijkt alsof bij jouw de pakking op de verkeerde plek zit. (maar ik ben geen expert.....20220318_120813[1].jpg .)

Ron

hansHalberstadt

inderdaad. dat ringetje voorop is de afsluiting

basvo

Heb nog een extra plastic koppeling van een andere slangtuit voor de cilinder gevonden en deze er tussen gezet. Lekt nog ligt. Ga even proberen hem vanavond wat strakker te draaien met gereedschap.

hansHalberstadt

Je moet hem met de hand lekvrij kunnen aandraaien anders is er iets mis. En het moet een flexibel rubberen ringetje zijn en geen hard plastic ringetje. 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.