Paypal donaties om M te bedanken en meer

Gestart door Jacques, 05-03-2022 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Jullie zullen ongetwijfeld gemerkt hebben dat er problemen zijn ontstaan na een grote upgrade van de software. Er was vooraf een backup gemaakt maar tot mijn grote verrassing wilde deze niet werken door fouten in de database. Gelukkig heeft forumlid M de helpende hand geboden. Het is hem gelukt om de database te herstellen. Ook heeft M ervoor gezorgd dat de recepten op dit forum er goed uitzien.

Mijn dank is daarom groot. Ik heb M afgesproken dat hij een bedrag van mij krijgt voor zijn werkzaamheden. Maar het aantal uren dat hij er aan besteed heeft maakt dat hij een zeer laag uurloon ontvangt.

Diverse keren hebben leden te kennen gegeven dat zij bereid zijn een donatie te geven om te zorgen dat het forum kan blijven bestaan. Heel lang heb ik gezegd dat ik dat niet wil omdat ik niet afhankelijk wil zijn van donaties. Voor de activiteiten die M verricht heeft, maak ik een uitzondering vandaar dat ik donaties aan het forum mogelijk gemaakt heb via een PayPal rekening.

De donaties wil ik dus gebruiken om M te bedanken, maar ook om een potje te hebben waaruit een aantal aanpassingen aan de software van het forum gedaan kunnen worden.
Zo zou ik graag een aanpassing willen hebben waarbij je een BeerXML bestand kunt plaatsen op het forum dat goed leesbaar is en ook eenvoudig gedownload kan worden om in te laden in jouw favoriete forumsoftware.
Ook werkt de ledenkaart niet. Deze heeft veel foutmeldingen. Het zou mooi zijn als ook dat opgelost wordt.
De tags werken niet meer op deze versie van de software. Erg jammer want daarmee is in feite de index van het forum verdwenen.
Ook het overzicht van de nieuwe berichten per board werkt niet meer. Ik hoop dat ik dit zelf kan aanpassen, maar als dat niet lukt is het fijn als ik daarbij hulp kan krijgen.


Als je klikt op het plaatje kun je via PayPal een donatie doen. Dat kan eenmalig zijn, maar je hebt ook de mogelijkheid om maandelijks een klein bedrag te doneren.



doneren.png


Of gebruik de link
https://www.paypal.com/donate/?hosted_button_id=NPSZJWK3HWLUC


Je kunt ook een QR-code gebruiken om naar de donatiepagina van PayPal te gaan. Deze QR-code kun je niet gebruiken in je betaalapp.
QR-code(2).png





Overigens kun je ook het forum steunen zonder dat het je iets kost als je iets van Bol.com nodig hebt. Door eerst op de banner van Bol.con te klikken onder elke pagina en daarna je bestelling te doen krijgt het forum een kleine provisie.
Bedankt alvast voor de moeite.


[edit]
ik heb de links aangepast zodat ook periodieke donaties mogelijk zijn.
[/edit]

De Hopman

Top! Er zit genoeg werk in het forum, en daar mag best eens wat tegenover staan. Ik heb hier al zo veel informatie vandaan gehaald dat een bedankje wel op zijn plaats is  ;)

Arthur B

Super. Geregeld. 👍🏼

Spyro

Voila, bij deze een duit(je) in het zakje gedaan...  :proost2:

wh_birra

Cheers! Zojuist Ook een bijdrage op giro MMM gestort :) Keep up the good work.  :proost:

Luie Donder

Bedankt voor al het werk en de enorme berg aan informatie. Een donatie is wel-verdiend!

tdp

Goed bezig, donatie is gestort!

Dantel

done .... en nogmaals  heel erg bedankt voor jullie werk

Triplezzz

Donatie gedaan.
Bedankt voor het goede werk.

Wildor

Zojuist ook mijn donatie gedaan.  8)

Ik ben nog op zoek naar de mogelijkheid om ook een maandelijkse bijdrage te doen, echter ik zie in Paypal niet hoe ik dit kan instellen. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag.

Wildor

Jacques

Het is hartverwarmend te merken dat veel leden bereid zijn M te bedanken voor zijn werk.

Donaties zijn nog steeds welkom. Zoals ik al eerder schreef zou ik het fijn vinden als er een potje is voor specifieke aanpassingen van dit hobbybrouwforum.

Jacques

Citaat van: Wildor op 06-03-2022  21:54 uZojuist ook mijn donatie gedaan.  8)

Ik ben nog op zoek naar de mogelijkheid om ook een maandelijkse bijdrage te doen, echter ik zie in Paypal niet hoe ik dit kan instellen. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag.

Wildor

Gisteren toen het een ander uittestte zag ik die mogelijk. Nu zie ik dat niet meer. Vermoedelijk moet ik het een ander aanpassen aan de instellingen van de Paypal-rekening. Voor mij is dat ook nieuw. Ik zal er morgen naar kijken.

Takkie83

Zijn de donaties nu om het forum te verbeteren of om M te bedanken? Of is het 50/50?

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 06-03-2022  23:19 uZijn de donaties nu om het forum te verbeteren of om M te bedanken? Of is het 50/50?

Beide. Ik hoop dat M bereid is om mee te werken aan de verbeteringen van het forum. Hij is er echt handig in.

Wijbrouwers

Gedoneerd. Bedankt voor alles. Was toch wel een leeg gaatje op de dagen dat het forum er uit lag :-).

Timdehart

Bedankt voor al het harde werk! :groots:
Gedoneerd.

TymonK

Ik heb geen paypal. Mag/kan het ook met een tikkie? Want ik wil graag bijdragen aan dit mooie forum!

M

  :groots: dank u allen!
Echter moet ik jullie ook allemaal bedanken voor de brouwkennis die jullie ter beschikking stellen! Daar kan ik dan weer genoeg van leren. En zo hebben we allemaal iets aan ieders kwaliteiten  :proost:

(kleine Easter egg: in je forum profiel instellingen kun je weer een geel oranje thema instellen mocht je nostalgische gevoelens hebben)

JanPieter

Is er ook een andere optie ipv Paypal? Of kan iemand die Paypal heeft mij een tikkie sturen, en dan door boeken via Paypal?

Jacques

Citaat van: TymonK op 07-03-2022  10:20 uIk heb geen paypal. Mag/kan het ook met een tikkie? Want ik wil graag bijdragen aan dit mooie forum!

Het liefst via PayPal. Je kunt gratis een account aanmaken. Ook handig voor allerlei internetaankopen.
Bij een tikkie wordt gebruikt gemaakt van mijn mobiele nummer, dat heb ik liever niet.
Daarnaast komt het bedrag op mijn bankrekening en is het niet geoormerkt voor het forum. PayPal is voor mij dus veel handiger.

Ron H

Gedoneerd. Bedankt voor alle moeite !


Wildor

Voor degenen die geen Paypal hebben, je bent met Paypal niet gebonden aan een creditcard o.i.d.
Je kunt een bedrag via iDeal overmaken, en zo heb je dus een tegoed op je Paypal rekening waarmee je een donatie kan doen.

Mocht je vanwege welke overtuiging dan ook van mening zijn dat je écht geen Paypal wil of kan gebruiken, stuur mij dan een PM met de volgende informatie:

  • Jouw Forumnaam
  • Bedrag dat je wil doneren
  • Jouw e-mail adres

Dan stuur ik een betaalverzoek per e-mail dat je kan voldoen via iDeal.
Zodra ik jouw betaling heb ontvangen doneer ik dit weer 1:1 via Paypal aan Hobbybrouwen.

Wildor

HarryL


hans_nwk

Ook wat in de pot gegooid!

Peter MB


tdp

Citaat van: M op 07-03-2022  10:29 u(kleine Easter egg: in je forum profiel instellingen kun je weer een geel oranje thema instellen mocht je nostalgische gevoelens hebben)

Haha, zit nu vandaag in een implementatie waarin ik aangaf dat elk pakket eigenlijk wel een easteregg heeft. Mooi dat we het terug kunnen zetten, al vind ik de huidige settings wel erg prettig!

tsien_bier

Bedankt voor alle moeite. Bedrag overgemaakt.

TymonK

ik heb mijn hele oude paypal account maar eens afgestoft en een bijdrage gedaan!

Jacques

Citaat van: TymonK op 07-03-2022  17:07 uik heb mijn hele oude paypal account maar eens afgestoft en een bijdrage gedaan!

Dank.

Dat geldt ook voor de anderen die de afgelopen 2 dagen een donatie hebben gedaan.

Morholt

Dit forum verdient wel een bijdrage... bij deze ook een gedaan.  ;)  :proost:

thepsych

Ook van mij een kleine bijdrage. Mag M eigenlijk niet bekend worden?

Jacques

Citaat van: thepsych op 07-03-2022  23:46 uOok van mij een kleine bijdrage. Mag M eigenlijk niet bekend worden?

M is de forum naam die M(arco) gekozen heeft.

Emile

Donatie gedaan, dank voor al het werk aan dit forum!

JanPieter

Citaat van: Wildor op 07-03-2022  11:45 uVoor degenen die geen Paypal hebben, je bent met Paypal niet gebonden aan een creditcard o.i.d.
Je kunt een bedrag via iDeal overmaken, en zo heb je dus een tegoed op je Paypal rekening waarmee je een donatie kan doen.

Mocht je vanwege welke overtuiging dan ook van mening zijn dat je écht geen Paypal wil of kan gebruiken, stuur mij dan een PM met de volgende informatie:

  • Jouw Forumnaam
  • Bedrag dat je wil doneren
  • Jouw e-mail adres

Dan stuur ik een betaalverzoek per e-mail dat je kan voldoen via iDeal.
Zodra ik jouw betaling heb ontvangen doneer ik dit weer 1:1 via Paypal aan Hobbybrouwen.

Wildor

Top, zal je een bericht sturen!

Wildor

Citaat van: JanPieter op 08-03-2022  11:32 uTop, zal je een bericht sturen!

Donatie verwerkt!

Wildor

Takkie83

Wildor ik heb je een PM gestuurd. Stuur je mij een mailtje met een tikkie?

JanPieter

Citaat van: Wildor op 08-03-2022  14:16 uDonatie verwerkt!

Wildor
:duimop:  :duimop:  :duimop:

Jacques

Citaat van: Wildor op 06-03-2022  21:54 uZojuist ook mijn donatie gedaan.  8)

Ik ben nog op zoek naar de mogelijkheid om ook een maandelijkse bijdrage te doen, echter ik zie in Paypal niet hoe ik dit kan instellen. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag.

Wildor

Dat is vanaf nu mogelijk. Zie het eerste bericht met een aangepaste link.

hb-lot

Is het mogelijk wat meer transparantie te krijgen over de verdeling van de fondsen tussen M en een potje voor het forum? Is er een bedrag voor M dat gehaald dient te worden en is alles daarboven voor het forum, of zit het net anders?

Alvast bedankt.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 08-03-2022  22:06 uIs het mogelijk wat meer transparantie te krijgen over de verdeling van de fondsen tussen M en een potje voor het forum? Is er een bedrag voor M dat gehaald dient te worden en is alles daarboven voor het forum, of zit het net anders?

Alvast bedankt.

Er moet nog het een en ander gebeuren. Zo zijn niet alle avatars zichtbaar. Hopelijk kan M dat fixen.
Verder zou ik graag van een paar oude mods gebruik willen maken die niet meer ondersteund worden door de huidige software. Daarnaast wil ik graag kunnen beschikken over een mod die speciaal geschreven moet worden voor het forum. M zal daarvoor een prijsopgave moeten doen. De uren die hij besteed zullen verantwoord moeten worden, M is een professionele web developer. Ik neem aan dat hij een vriendenprijs gaat vragen. Feit is dat hij tot nu toe veel tijd bezig is geweest met het forum.

Hoe de verhoudingen zijn kan ik daarom op dit moment nog niet zeggen. Als de werkzaamheden van M klaar zijn kan ik pas de balans opmaken.

Takkie83

Aanvankelijk was het idee volgens mij om een soort fooi te geven aan Marco als wijze van dank voor gedane zaken. Er werd zelfs wat mysterieus over gedaan, als ware het een verrassing of kadootje.

Nu wordt er tevens gesproken over een donatie voor mogelijk toekomstig al dan niet geoffreerd werk ter verdere verbetering van het forum. Ik denk dat het voor de donateur prettig is te weten in welk potje hij/zij doneert, op voorhand dus. Wellicht twee potjes overwegen? Want ik vermoed dat degenen die tot dusver een donatie hebben gedaan, dit in de veronderstelling hebben gedaan van een gift aan Marco voor zijn reeds bewezen diensten

Wildor

Ik zie een donatie als een gift aan het forum. Hoe dat besteed wordt laat ik aan de beheerder over.

Alles komt hoe dan ook het forum ten goede. Daarin vertrouw ik volledig op Jacques, en die is zeer kritisch op donatierondjes en zal uiteindelijk wel terugkoppelen hoe de giften zijn ingezet.

Wildor

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 08-03-2022  22:52 uAanvankelijk was het idee volgens mij om een soort fooi te geven aan Marco als wijze van dank voor gedane zaken. Er werd zelfs wat mysterieus over gedaan, als ware het een verrassing of kadootje.

Nu wordt er tevens gesproken over een donatie voor mogelijk toekomstig al dan niet geoffreerd werk ter verdere verbetering van het forum. Ik denk dat het voor de donateur prettig is te weten in welk potje hij/zij doneert, op voorhand dus. Wellicht twee potjes overwegen? Want ik vermoed dat degenen die tot dusver een donatie hebben gedaan, dit in de veronderstelling hebben gedaan van een gift aan Marco voor zijn reeds bewezen diensten

In de communicatie heb ik steeds vermeld dat de donaties zowel bedoeld zijn als dank voor het werk dat M gedaan heeft, maar ook voor het doorvoeren van verbeteringen/doorontwikkeling van het forum. De donaties die periodiek gedaan worden zullen gebruik worden voor hostingskosten en de kosten van plugins. Deze kosten komen steeds terug...

Arthur B

Citaat van: Wildor op 08-03-2022  23:06 uIk zie een donatie als een gift aan het forum. Hoe dat besteed wordt laat ik aan de beheerder over.

+ 1

Brouwerij KOR

Goed werk, ook ik doe een bijdrage!
Bedankt voor het bijhouden van het forum.

Spyro

Citaat van: Wildor op 08-03-2022  23:06 uIk zie een donatie als een gift aan het forum. Hoe dat besteed wordt laat ik aan de beheerder over.
Of je doet zoals ik, je maakt 2 keer eenzelfde bedrag over met een dag ertussen, beetje per toeval, maar dan zit er in elk potje evenveel, probleem opgelost...  ;D

beun

Bedankt voor alle moeite om het forum draaiende te houden!!
Zojuist donatie gedaan via Wildor

CeesM

Citaat van: Jacques op 05-03-2022  21:53 uMijn dank is daarom groot. Ik heb M afgesproken dat hij een bedrag van mij krijgt voor zijn werkzaamheden. Maar het aantal uren dat hij er aan besteed heeft maakt dat hij een zeer laag uurloon ontvangt.
Jacques, dat heet ondernemersrisico. ;)

Ik had ook een eigen bedrijf, en met een klus er wat aan verdient waarna ik met aftrek van belasting en terugbetalen van toeslagen op een uurloon van 22 eurocent uitkwam. Gelijk maar ermee gestopt. :-[

Jacques

Citaat van: CeesM op 11-03-2022  15:16 uJacques, dat heet ondernemersrisico. ;)

Ik had ook een eigen bedrijf, en met een klus er wat aan verdient waarna ik met aftrek van belasting en terugbetalen van toeslagen op een uurloon van 22 eurocent uitkwam. Gelijk maar ermee gestopt. :-[

Dankzij de donaties wordt het uurloon van M hoger. Daar ben ik heel blij mee want voor niets gaat de zon op. Op deze wijze kan M toch een redelijke vergoeding ontvangen en is er ook ruimte voor verdere ontwikkeling van het forum.

Sander van Dijk

Done, ook een duitje in het zakje.

Dantel

Citaat van: Takkie83 op 08-03-2022  22:52 uAanvankelijk was het idee volgens mij om een soort fooi te geven aan Marco als wijze van dank voor gedane zaken. Er werd zelfs wat mysterieus over gedaan, als ware het een verrassing of kadootje.

Nu wordt er tevens gesproken over een donatie voor mogelijk toekomstig al dan niet geoffreerd werk ter verdere verbetering van het forum. Ik denk dat het voor de donateur prettig is te weten in welk potje hij/zij doneert, op voorhand dus. Wellicht twee potjes overwegen? Want ik vermoed dat degenen die tot dusver een donatie hebben gedaan, dit in de veronderstelling hebben gedaan van een gift aan Marco voor zijn reeds bewezen diensten

Ik heb gedoneerd,om dit Forum te ondersteunen, en waar dat nu precies heen gaat ,zal mij persoonlijk een beetje aan mi n bips  oxyderen .
Het voeren  onderhouden en updaten  van een forum kost nu eenmaal waanzinnig veel tijd.
Om even terug te komen op jouw aanname , nee ik heb dit niet gedaan in de veronderstelling dat het een gift is voor de reeds bewezen diensten.Eerder om waardering en respect uit te spreken voor de mensen die hier achter zitten, en dat dit forum in de toekomst ook in de lucht kan blijven .( als het een pay-forum zou worden zou ik daar ook niet rouwig om zijn )

Sir Wicked III

Ook even een financiële bijdrage gedaan.
Zoveel jaren aan kennis & informatie nog steeds up-to-date hebben en houden verdient wel een bloemetje biertje en een bijdrage :beersmiley:

Jacques

Citaat van: Sir Wicked III op 24-03-2022  16:04 uOok even een financiële bijdrage gedaan.
Zoveel jaren aan kennis & informatie nog steeds up-to-date hebben en houden verdient wel een bloemetje biertje en een bijdrage :beersmiley:

Dank je en ook alle anderen die een donatie hebben gedaan.

M heeft een bedrag van mij gekregen en binnenkort krijgt hij door jullie bijdragen nog een bedrag voor aanpassingen die nog gedaan moeten worden zoals het weer beschikbaar kunnen stellen van de Ledenkaart.
Daarnaast bieden de donaties mij ook de gelegenheid om betaalde aanpassingen te installeren. Daar zitten voor- en nadelen aan. Het nadeel is dat ze geld kosten en dat deze kosten jaarlijks terugkeren... Het voordeel is dat deze aanpassingen onderhouden worden omdat er geld mee verdiend wordt. Bij een volgende grote update van de software zal naar verwachting deze aanpassingen snel up-to-date worden gebracht.

wilfred3871

Goed forum dus wel een donatie waard!

Jeroen76

Donatie is verzonden en bij deze mijn hartelijke dank aan iedereen die dit forum draaiende houdt!  :groots:

ray71

Maandelijkse bijdrage ingesteld.

Ziet er goed uit!

 :proost:

ppuk


Jacques

Citaat van: ppuk op 16-04-2023  18:54 uTop idee! Gedoneerd!

Dank je wel. Er zijn diverse plugins waarvoor opnieuw betaald moet worden.

Daarnaast is het jammer dat het best vaak voor komt dat de gedeelde server waarop de database werkt overbelast is. Ik heb het daar met de hoster over gehad. Volgens hun is de oplossing om de site VPS te hosten. Daar hangt echter een stevig prijskaartje aan, zeker omdat het moet gaan om managed VPS. Ik ben namelijk geen expert in het beheren van een eigen server.

Edwin brouwt


Misschien kun je hier eens opgeven wat de omvang van hobbybrouwen is: schijfruimte, database grootte, server load. Er zijn verschillende hosting bedrijven met verschillende pakketten. Degene waar ik mijn klanten neerzet, heeft verschillende pakketten, zoals een pro pakket met gegarandeerde proces load.

Jacques

Citaat van: Edwin brouwt op 17-04-2023  22:58 uMisschien kun je hier eens opgeven wat de omvang van hobbybrouwen is: schijfruimte, database grootte, server load. Er zijn verschillende hosting bedrijven met verschillende pakketten. Degene waar ik mijn klanten neerzet, heeft verschillende pakketten, zoals een pro pakket met gegarandeerde proces load.

Dat er verschillende hostingsbedrijven zijn is bij mij bekend. Ik heb rondgekeken, maar schrik steeds van de prijzen voor een beetje managed VPS pakket met een goed bereikbare Nederlandstalige service. Bij de huidige hoster is de bereikbaar slecht te noemen.

De diskruimte is op dit moment zo'n 23 GB. De datebase is 1,3 GB.
Naast het forum is er ook een Wordpress site in ontwikkeling. Ook dat hoort dus goed ondersteund te worden. De kosten van de plugins van Wordpress vallen vies tegen, ook omdat dat dit jaarlijks (verhoogd) terug komt. Een internetsite zoals Hobbybrouwen.nl is een kostbare aangelegenheid aan het worden. In het verleden brachten de advertenties redelijk wat op, maar dat is de laatste tijd ook veel minder geworden.

Het lijkt mij het beste deze discussie via persoonlijke berichten te voeren.

Fractus

Ik wil dit even opnieuw onder de aandacht brengen. Na de downtime van afgelopen weken is mij nogmaals duidelijk geworden hoe belangrijk dit forum is voor mij als hobbybrouwer. Ik vertrouw erop dat mijn donatie ten goede komt aan de kosten van de nieuwe hoster en alles wat daarbij kwam kijken. Bedankt beheerders voor alle uren die in het beheer van deze site gaan zitten  :petje-af:

Jacques

Citaat van: Fractus op 12-07-2023  11:07 uIk wil dit even opnieuw onder de aandacht brengen. Na de downtime van afgelopen weken is mij nogmaals duidelijk geworden hoe belangrijk dit forum is voor mij als hobbybrouwer. Ik vertrouw erop dat mijn donatie ten goede komt aan de kosten van de nieuwe hoster en alles wat daarbij kwam kijken. Bedankt beheerders voor alle uren die in het beheer van deze site gaan zitten  :petje-af:

Het is heel bemoedigend te zien dat veel leden bereid zijn om een donatie te geven.

Om te zorgen dat de donaties niet voor andere doelen worden gebruikt dan voor het forum en de site heb ik een aparte PayPal rekening. Uitgaven voor het de site Hobbybrouwen.nl worden primair met behulp van deze rekening gedaan. Op die manier kan ik het allemaal makkelijker verantwoorden voor de belastingen.


Overigens zit ik er aan te denken om te stoppen met de Google advertenties. De inkomsten daarvan worden steeds minder mogelijk door ad-blockers. Ik zit eraan te denken aan sponsoring vanuit leveranciers met links naar hun sites.

En verder wil ik gaan bekijken hoe de site in de toekomst kan blijven voortbestaan. Een mogelijkheid is het oprichten van een stichting. Het lijkt mij goed als ik over niet al te lange termijn ga praten met Jan Ausems van de Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur om te horen hoe zij het een en ander geregeld hebben.
Het niet bereikbaar zijn van de site heeft mij in ieder geval aan het denken gezet.

Fractus

Citaat van: Jacques op 12-07-2023  13:19 u...

Overigens zit ik er aan te denken om te stoppen met de Google advertenties. De inkomsten daarvan worden steeds minder mogelijk door ad-blockers. Ik zit eraan te denken aan sponsoring vanuit leveranciers met links naar hun sites.

...

Persoonlijk lijkt me dit een prima idee. Banners als afbeeldingen op het forum zetten wordt door ad-blockers vaak niet geblokkeerd, en op deze manier blijft er ook geen geld 'hangen' bij grote broer Google. Ik kan me zo voorstellen dat menig leverancier het forum ook een warm hart toedraagd, menig nieuwe klant ontdekt de hobby mede door deze website met bijbehorend forum (ik in ieder geval zeker!)

Jacques

Citaat van: Fractus op 13-07-2023  11:35 uPersoonlijk lijkt me dit een prima idee. Banners als afbeeldingen op het forum zetten wordt door ad-blockers vaak niet geblokkeerd, en op deze manier blijft er ook geen geld 'hangen' bij grote broer Google. Ik kan me zo voorstellen dat menig leverancier het forum ook een warm hart toedraagd, menig nieuwe klant ontdekt de hobby mede door deze website met bijbehorend forum (ik in ieder geval zeker!)

Ik heb nog niet alle leveranciers benaderd, maar van een paar heb ik al een spontane reactie gekregen dat zij bereid zijn het forum te sponsoren. Om het forum zo onafhankelijk te laten zijn, wil ik dat er meerdere inkomensbronnen zijn: leden en meerdere leveranciers. Voor het zover is blijven de Google banners nog actief, hoewel deze de laatste tijd steeds minder opleveren.

Jacques

M (Marco) en hb-lot (Bartosz) hebben zoals eerder gemeld de afgelopen weken veel werk verricht voor het forum. Zijn hebben ervoor gezorgd dat de site nagekeken is op malware en dat we nu als forum zonder problemen bij een ander host weer actief zijn.
M heeft de site tijdelijk gehost zodat jullie konden zien dat het forum niet ter ziele was. Maar hij heeft meer gedaan. Hij heeft er voor gezorgd dat de tag plugin is verbeterd en dat de tag cloud er netjes alfabetisch uitziet en ook dat als je op een tag klikt in een board overzicht je naar een overzicht gaat van de topics die met de betreffende tag getagd zijn. Een hele verbetering!

Veel forumleden hebben de laatste weken een donatie gedaan om het forum te steunen en ook om de twee genoemde helden te bedanken. Daar ben ik blij mee.

De donaties worden gebruikt voor het forum en de site. De site zal de komende tijd verder uitgebreid worden met artikelen. Het is een WordPress site, dat is gratis, maar voor veel zaken zoals beveiliging zijn zogenaamde plugins nodig. Die zijn allesbehalve gratis. Ze moeten steeds geactualiseerd worden en je moet er abonnementen op nemen. De kosten van de plugins komen dus net als de hostingskosten elk jaar weer terug.
Via PayPal is het mogelijk periodiek te doneren. Dat hoeft maar een klein bedrag te zijn om te zorgen dat het forum kan blijven bestaan.

Enos

Hier ook een donatie gedaan. Kleine moeite groot plezier :proost:  :proost:

thepsych

Citaat van: Jacques op 16-07-2023  15:29 uDe donaties worden gebruikt voor het forum en de site. De site zal de komende tijd verder uitgebreid worden met artikelen. Het is een WordPress site, dat is gratis, maar voor veel zaken zoals beveiliging zijn zogenaamde plugins nodig. Die zijn allesbehalve gratis. Ze moeten steeds geactualiseerd worden en je moet er abonnementen op nemen. De kosten van de plugins komen dus net als de hostingskosten elk jaar weer terug.
Via PayPal is het mogelijk periodiek te doneren. Dat hoeft maar een klein bedrag te zijn om te zorgen dat het forum kan blijven bestaan.

Heb recent ook een (kleine) donatie gedaan maar vraag me af of het een druppel op de gloeiende praat was. Is het niet handig om een grove schatting te maken van het hosten/onderhouden van dit forum? Dan kan iedereen ook zelf beoordelen wat een redelijke donatie is, en dat lijkt me wel handig

hb-lot

Citaat van: Jacques op 16-07-2023  15:29 uM (Marco) en hb-lot
...
Citaat van: Jacques op 16-07-2023  15:29 ueen donatie gedaan ... en ook om de twee genoemde helden te bedanken.

Om te voorkomen dat dit verkeerd geïnterpreteerd wordt, wil ik expliciet duidelijk maken dat ik hier geen enkele vergoeding voor heb gekregen, of wens. Wat mij betreft zijn alle donaties voor het hosten en het onderhoud van het forum.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 16-07-2023  20:56 u...
Om te voorkomen dat dit verkeerd geïnterpreteerd wordt, wil ik expliciet duidelijk maken dat ik hier geen enkele vergoeding voor heb gekregen, of wens. Wat mij betreft zijn alle donaties voor het hosten en het onderhoud van het forum.

Ik weet dat jij geen vergoeding wenst, maar een presentje is wel op zijn plaats...

Jacques

Citaat van: thepsych op 16-07-2023  19:27 uHeb recent ook een (kleine) donatie gedaan maar vraag me af of het een druppel op de gloeiende praat was. Is het niet handig om een grove schatting te maken van het hosten/onderhouden van dit forum? Dan kan iedereen ook zelf beoordelen wat een redelijke donatie is, en dat lijkt me wel handig

Allereerst merk ik op dat elke donatie, hoe klein dan ook, gewaardeerd wordt. Wat dat betreft, is elke donatie redelijk.  smile

Het geld van de donaties wordt gestort op een aparte PayPal rekening en deze wordt alleen gebruikt om de kosten van het forum te betalen. Als dat niet voldoende is, leg ik bij. Het mooiste is, als alle kosten uit donaties en sponsoring komen en er ook een reserve is. Dat is op dit moment nog niet het geval.
En verder is het lastig om een bedrag te noemen omdat door omstandigheden deze hoger konnen worden. Zo kan het zijn dat het huidige hostingpakket mogelijk te klein is. Er zal dan een groter pakket tegen een hogere prijs aangeschaft moeten worden. In ieder geval zijn de kosten van de site steeds hoger geworden, de afgelopen jaren.

thepsych

Citaat van: Jacques op 16-07-2023  21:29 uAllereerst merk ik op dat elke donatie, hoe klein dan ook, gewaardeerd wordt. Wat dat betreft, is elke donatie redelijk.  smile

Het geld van de donaties wordt gestort op een aparte PayPal rekening en deze wordt alleen gebruikt om de kosten van het forum te betalen. Als dat niet voldoende is, leg ik bij. Het mooiste is, als alle kosten uit donaties en sponsoring komen en er ook een reserve is. Dat is op dit moment nog niet het geval.
En verder is het lastig om een bedrag te noemen omdat door omstandigheden deze hoger konnen worden. Zo kan het zijn dat het huidige hostingpakket mogelijk te klein is. Er zal dan een groter pakket tegen een hogere prijs aangeschaft moeten worden. In ieder geval zijn de kosten van de site steeds hoger geworden, de afgelopen jaren.


Als ik het goed begrijp ben jij een grote sponsor van het forum?! Om alle gaatjes te vullen! Maar laat wel weten wanneer het gaatjes vullen wat te gortig wordt. Er zijn voldoende brouwers die mee willen helpen/betalen lijkt me.

Jacques

Citaat van: thepsych op 16-07-2023  23:14 uAls ik het goed begrijp ben jij een grote sponsor van het forum?! Om alle gaatjes te vullen! Maar laat wel weten wanneer het gaatjes vullen wat te gortig wordt. Er zijn voldoende brouwers die mee willen helpen/betalen lijkt me.

Sinds de oprichting sta ik persoonlijk garant voor het forum. Gelukkig leverden de Google advertenties het een en ander op. Die reclame-inkomsten zijn de laatste tijd echter aanmerkelijk minder geworden. Gelukkig heb ik een potje gemaakt tijdens de vette jaren waaruit ik nu kan putten. Altijd zijn de inkomsten van het forum apart gehouden en gereserveerd geweest.

De Hopman

Heb weer een donatie gedaan, een hobby mag geld kosten en dit forum is een belangrijk onderdeel van die hobby. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een (grove) indicatie van de kosten, dan kan ik een beetje beter inschatten wat een redelijke donatie is. Ik heb geen flauw benul van de kosten van een website, dus hebben we het hier over 100,-, 500,- of 3000,-?
Wees vooral niet bang om weer voor een donatie te vragen, moet ook niet zo worden dat je er jaarlijks honderden euro's op moet bijleggen tenslotte.

hb-lot

Alle kleine beetjes helpen, en vele kleintjes maken een grote. Dus ongeacht de kosten, geef wat je kan missen en/of het waard vindt, maar geef vooral periodiek.

Jacques

Citaat van: De Hopman op 17-07-2023  11:04 uHeb weer een donatie gedaan, een hobby mag geld kosten en dit forum is een belangrijk onderdeel van die hobby. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een (grove) indicatie van de kosten, dan kan ik een beetje beter inschatten wat een redelijke donatie is. Ik heb geen flauw benul van de kosten van een website, dus hebben we het hier over 100,-, 500,- of 3000,-?

Ik wil terughoudend zijn om concreet te zijn omdat ik ook bij de leveranciers van hobbybrouwartikelen wil aanknoppen.
Maar we hebben het over een bedrag van meer dan 3 nullen. Een grote website als Hobbybrouwen.nl kost nu eenmaal vrij veel geld. Zoals gezegd heb ik in het verleden nooit om donaties gevraagd omdat de Google-advertenties genoeg opbrachten. Dat is dus de laatste tijd anders.

Om te zorgen dat deze site kan blijven bestaan in de toekomst zullen er investeringen gedaan moeten worden. Zo overweeg ik een stichting op te richten. Ook daar zijn kosten aan verbonden. Het zal nog een tijd duren voordat het zover is. Ondertussen wil ik met bestuurders van stichtingen die ik ken gesprekken voeren om de overgang beter te laten verlopen.
Waar ik ook verder mee ga, is de inhoud van de site te verbeteren. Dat het tagging systeem weer werkt is een grote verbetering. Voor een belangrijk deel is dit dankzij de inspanningen van M. Met het tagging systeem kun je veel topics terugvinden gerelateerd aan een onderwerp. Handig voor het maken van de antwoorden op Veel gestelde vragen en voor de opbouw van de BrouwEncyclopedie. Zaken waar ik nog heel veel tijd kan besteden. Ik hoef nog lang niet achter de geraniums...

De Hopman

Top! Ik hoef ook zeker geen exact bedrag, maar nu weet ik een beetje in welke ordergrootte ik moet denken.
Mooie plannen denk ik, ben benieuwd naar de toekomst. Goed dat er stappen worden ondernomen om de toekomst van het forum/site te garanderen. 't is ondertussen toch een beetje cultuurerfgoed aan het worden  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.