vergisting saison

Gestart door jooprules, 07-02-2022 19:36 u

Vorige topic - Volgende topic

jooprules

Ik heb een saison gebrouwen op 22 januari met Belle saison gist. Begin sg was 1054. Eerst een paar daagjes ongecontroleerd laten vergisten en vervolgens anderhalve week op 27 graden. Vandaag sg gemeten (1003) en koudhop toegevoegd. Kan ik de temperatuur nu verlagen? Naar welke temp?

Oscar

Citaat van: jooprules op 07-02-2022  19:36 uKan ik de temperatuur nu verlagen? Naar welke temp?

Ja dat kun jij vast wel... naar iedere gewenste temperatuur... maar ik zou deze nog lekker warm houden tot zeker 30°C  :brouwen:

Takkie83

Ik zou de temperatuur pas omlaag gooien als de vergisting klaar is. Tenzij je energie wilt besparen. Hij trekt hem waarschijnlijk toch wel door. Hoe lang laat je de koudhop zitten?

jooprules

Ok heb em wel even wat lager gezet (24 graden), maar echt koudhoppen zal het niet worden :groots:
Ik heb de hoppellets los in het vat gedaan. Daar blijven ze tot het einde. Hopelijk volgende week ergens bottelen na 3+ weken.

Jacques

Citaat van: jooprules op 07-02-2022  19:36 uIk heb een saison gebrouwen op 22 januari met Belle saison gist. Begin sg was 1054. Eerst een paar daagjes ongecontroleerd laten vergisten en vervolgens anderhalve week op 27 graden. Vandaag sg gemeten (1003) en koudhop toegevoegd. Kan ik de temperatuur nu verlagen? Naar welke temp?

Laat hem bij 27°C staan. Koudhoppen zorgt voor hopcreep. Door de hogere temperatuur kruipt de hop wat sneller...  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.