Ander uiterlijk forum

Gestart door Jacques, 06-02-2022 17:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Het is wennen, maar de keuze is reuze!

Vanaf nu heeft het forum een nieuw standaard thema. Dat wil zeggen dat het uiterlijk van het forum is veranderd. Het thema waarop iedereen nu ingesteld is heet vVide Exodus. Het voordeel van dit thema is dat het responsief is. Dat wil zeggen dat het uiterlijk van het forum zich aanpast aan het scherm waarmee je het forum bekijkt. Hierdoor is het forum mobielvriendelijker gemaakt.

Het is altijd wennen aan een ander thema. Maar als je het een tijdje gebruikt dan vind je weer (bijna) alle mogelijkheden van het oude thema. Was je verknocht aan het oude gele thema van het forum of wil je op je mobiel een ander thema gebruiken dan op je PC? Dat is geen enkel probleem. Op elke pagina van het forum kun je helemaal onderin van thema veranderen. Zo kun je ontdekken wat jij het fijnste thema vindt dat beschikbaar is.

Het veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.
Je doet daarvoor het volgende:
- Ga naar je forumprofiel
- Ga naar Profiel wijzigen
- Klik op Lay-out voorkeuren
- Wijzig het thema door op "(wijzig)" te klikken bij Huidig thema.


Voor het geval dat je bij het thema vVide de link naar de laatste ongelezen berichten kwijt bent: klik op de pijl naar beneden naast je naam. Er komt dan een menu naar beneden. Kies voor "Ongelezen berichten" om snel bij topics te komen waarin je meegediscussieerd hebt.


O ja, het zou leuk zijn als iedereen een avatar heeft, dat geeft het forum meer gezicht.  :)


remolen

Ik wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.
Op dit forum heb ik al mening goed advies gehad en leuke recepten en ideeën.

Jacques

Citaat van: remolen op 06-02-2022  17:13 uIk wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.
Op dit forum heb ik al mening goed advies gehad en leuke recepten en ideeën.

Dank je wel. Er komen nog meer veranderingen aan. Die hebben betrekking op de website. Ook daar hoort alles responsief gemaakt te worden. Ook moet er zo links en rechts worden opgeschoond. Maar niet alles kan in 1 keer en er meer in het leven dan alleen de website Hobbybrouwen.nl...

Hopfenfox

Heel fijn dit, het oogt heel rustig. Ben er blij mee. De reclamebalk aan de bovenkant is nog erg dik, dat levert wat extra scrollwerk op. Maar ook van mij hartelijk dank!

Avatar uploaden of kiezen werkt niet, er gebeurt niets als ik er op klik. Her en der lijken er ook nog wat afbeeldingen te missen. Maar dat zal met de tijd wel goedkomen.

Het onderaan van thema wisselen doet ook nog niks, hij springt steeds terug op vVide. In Chrome op Macbook werkt het niet, in Safari gek genoeg wel.

Bvk1983

Mooie vooruitgang Jacques!

lier

Het ziet er allemaal gelikt uit, wel done echter het pijltje naast mijn naam ontbreekt
De meest gebruikte functies in dit forum voor mij waren, reacties op mijn berichten en ongelezen berichten sinds je laatste bezoek deze zij nu beide weg, erg jammer

ray81

Ziet er netjes uit, al is het wel een beetje wennen.
Ook bij mij geen pijltje. Maar volgens mij ziet het er bij mij helemaal anders uit, want mijn naam staat ook in andere kleuren. Ik gebruik de meest recente Firefox.


Overigens kan ik in de tussentijd wel deze url gebruiken om de ongelezen berichten te bekijken: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=unread

Jacques

Citaat van: lier op 06-02-2022  19:42 uHet ziet er allemaal gelikt uit, wel done echter het pijltje naast mijn naam ontbreekt
De meest gebruikte functies in dit forum voor mij waren, reacties op mijn berichten en ongelezen berichten sinds je laatste bezoek deze zij nu beide weg, erg jammer

En als je rechtsboven op je naam klikt?

Jacques

Net even ingelogd als gewoon lid en dan ziet het anders uit.
In de aanloop van de verandering heb ik veel uitgeprobeerd en een paar aanpassingen gedaan. Maar niet ingelogd als gewoon lid. Dat hoor je natuurlijk wel te doen als je test. Ik heb zo snel niet gevonden waar het probleem zit.

Om toch de optie laatst ongelezen berichten heb ik nu het thema Exodus geactiveerd.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 06-02-2022  17:43 uHet onderaan van thema wisselen doet ook nog niks, hij springt steeds terug op vVide. In Chrome op Macbook werkt het niet, in Safari gek genoeg wel.

Het veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.
Je doet daarvoor het volgende:
- Ga naar je forumprofiel
- Ga naar Profiel wijzigen
- Klik op Lay-out voorkeuren
- Wijzig het thema door op "(wijzig)" te klikken bij Huidig thema.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 06-02-2022  17:43 uAvatar uploaden of kiezen werkt niet, er gebeurt niets als ik er op klik. Her en der lijken er ook nog wat afbeeldingen te missen. Maar dat zal met de tijd wel goedkomen.

Het pad naar de avatars was nog niet goed ingesteld. Het kunnen kiezen van avatars kan nu weer. Maar het is leuker als je een eigen afbeelding gebruikt.

Henielma

Jacques, bedankt voor de update.
De letters van de berichten zijn erg klein geworden bij mijn scherm. Bijna niet te lezen voor mij. Is dit in te stellen voor de gebruiker?

Jacques

Citaat van: Henielma op 06-02-2022  22:38 uJacques, bedankt voor de update.
De letters van de berichten zijn erg klein geworden bij mijn scherm. Bijna niet te lezen voor mij. Is dit in te stellen voor de gebruiker?

Als gebruiker kun je de lettergrootte niet aanpassen. Ook ik vind ze klein. Binnenkort zal ik naar kijken. Het is altijd puzzelen om terug te vind in de CCS bestanden waar dit precies geregeld wordt.
Overigens kun je via Ctrl-+ de weergave groter maken.

Bram86

Citaat van: Jacques op 06-02-2022  22:44 uAls gebruiker kun je de lettergrootte niet aanpassen. Ook ik vind ze klein. Binnenkort zal ik naar kijken. Het is altijd puzzelen om terug te vind in de CCS bestanden waar dit precies geregeld wordt.
Overigens kun je via Ctrl-+ de weergave groter maken.

Rechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Jacques

Citaat van: Bram86 op 06-02-2022  22:46 uRechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Dank je. Ik zal ook de kleur veranderen in iets donkerder.

Esterenbrouw

Dat is ff wennen, maar zal wel goed komen.

Succes met het ongetwijfeld vele werk.

Jacques

Citaat van: Esterenbrouw op 06-02-2022  22:57 uDat is ff wennen, maar zal wel goed komen.

Succes met het ongetwijfeld vele werk.

Dank je. Het houdt mij inderdaad van de straat  :D

ramon86

Als ik het forum met het nieuwe thema bezoek met https, dan worden de lettertypes van Google Fonts (los stylesheet) niet geladen omdat die hardcoded via http worden opgevraagd; de browser blokkeert dat dan vanwege mixed content.

Dit komt door de volgende regel in bootstrap.css:

@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Als je dat vervangt door het volgende wordt de stylesheet altijd opgehaald via hetzelfde protocol als waarmee de pagina zelf is geopend:

@import url(//fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Jacques

Citaat van: ramon86 op 07-02-2022  14:58 uAls ik het forum met het nieuwe thema bezoek met https, dan worden de lettertypes van Google Fonts (los stylesheet) niet geladen omdat die hardcoded via http worden opgevraagd; de browser blokkeert dat dan vanwege mixed content.

Dit komt door de volgende regel in bootstrap.css:

@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Als je dat vervangt door het volgende wordt de stylesheet altijd opgehaald via hetzelfde protocol als waarmee de pagina zelf is geopend:

@import url(//fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Laat ik nu net bezig zijn met aanpassingen van dit bestand. Aangepast.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 06-02-2022  22:46 uRechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Hele goede tip. Ik kan nu veel makkelijker spelen met lettergrootte. Deze is nu weer iets te groot. Pas ik weer aan. Maar nu ga ik wat anders doen anders lijkt het beheren van dit forum wel werk.  :)

Scooby228

Citaat van: remolen op 06-02-2022  17:13 uIk wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.
Op dit forum heb ik al mening goed advies gehad en leuke recepten en ideeën.

Ik ben het hier helemaal mee eens.  :groots: :groots: :groots:

hansHalberstadt

Goed bezig.  Gekke is alleen dat ik in windows 7 wel alle thema's kan kiezen, maar in Windows 10 kan ik alleen maar Exodus selecteren.  (Kan de rest wel selecteren maar doet niets)

lier

Citaat van: Jacques op 06-02-2022  21:15 uEn als je rechtsboven op je naam klikt?

Nu staan deze acties rechts boven in beeld bij mijn profiel naam, bedankt

Davester

Tof werk weer zo Jacques, ziet er veel moderner en beter uit.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 07-02-2022  19:08 uGoed bezig.  Gekke is alleen dat ik in windows 7 wel alle thema's kan kiezen, maar in Windows 10 kan ik alleen maar Exodus selecteren.  (Kan de rest wel selecteren maar doet niets)

Ik gebruik Windows 10 en kan wel via de optie helemaal onder het forum het thema wijzigen.

Overigens kun je altijd nog het thema wijzigen op een andere wijze.
Citaat van: Jacques op 06-02-2022  22:04 uHet veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.
Je doet daarvoor het volgende:
- Ga naar je forumprofiel
- Ga naar Profiel wijzigen
- Klik op Lay-out voorkeuren
- Wijzig het thema door op "(wijzig)" te klikken bij Huidig thema.

Jacques

Citaat van: Davester op 07-02-2022  22:15 uTof werk weer zo Jacques, ziet er veel moderner en beter uit.

De voornaamste reden voor de verandering is dat steeds meer mensen hun mobiel gebruiken voor te kijken op het internet.

Dat is gelukt. Binnenkort inactiveer ik Talpatalk omdat die plugin niet meer nodig is.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 07-02-2022  22:29 uIk gebruik Windows 10 en kan wel via de optie helemaal onder het forum het thema wijzigen.

Overigens kun je altijd nog het thema wijzigen op een andere wijze.
Ik heb het thema gewijzigd in mijn forum profiel. Dat werkte wel in windows 10. echter toen ik de volgende keer op het forum keek startte het weer op in exodus mode. Daarna op mijn windows 7 laptop hetzelfde gedaan en ook daar startte het weer op in exodus mode. dat kon ik daarna weer op 'traditioneel zetten', maar  weer op 'traditioneel zetten' lukte weer niet onder Windows 10.
 


Josss

Ik heb dit opgelost op mijn mobiel door na de aanpassing een nieuwe link te maken.

pincopallino



Ik krijg dit te zien. Verplicht om in te loggen om verder te lezen. Op mijn mobiel hetzelfde.

Josss

Als je nu naar beneden scrolt en dan vVide of traditioneel kiest dan zie je als je weer naar boven scrolt inloggen staan. Opnieuw inloggen en dan werkt het weer.

Edit:

Bij profiel profiel kiezen :) en dan bij profiel wijzigen layout voorkeuren.
Daar kun je dan instellen wat je standaard is.
Bij huidig thema kies je op wijzig en krijg je voorbeelden te zien wat er is, scrol naar de juiste en selecteer die.


Bram86

Citaat van: Jacques op 07-02-2022  15:29 uHele goede tip. Ik kan nu veel makkelijker spelen met lettergrootte. Deze is nu weer iets te groot. Pas ik weer aan. Maar nu ga ik wat anders doen anders lijkt het beheren van dit forum wel werk.  :)

Ja het is ook een hele snelle manier om gewoon wat CSS zaken makkelijk te kunnen testen, zonder dat elke gebruiker er last van heeft.

HuygenMeester

Ziet er goed uit Jacques
is wel even wennen met al die reclame
maar ja alle nadeel heb z'n  voordeel :brouwen:

Jeltuh

Wat ik mis is de knop 'recente berichten' ? Waarmee er chronologische lijst kwam met topics die actief zijn.

Die gebruikte ik steevast. Dat is wat anders dan 'recente ongelezen topics' die lijkt enkel terug te gaan tot je laatste login tijdstip...

Takkie83

De lichtblauwe versie van de oude stijl forumopmaak is er niet meer zie ik?

En inderdaad bij exodus ontbreekt het recente bijdragen overzicht

Vvide is erg traag met laden op m'n iPad en het keuzemenu links neemt een derde van m'n scherm in beslag

Oude stijl werkt nog het beste hier

Pimmels

Citaat van: Jeltuh op 08-02-2022  19:15 uWat ik mis is de knop 'recente berichten' ? Waarmee er chronologische lijst kwam met topics die actief zijn.

Die gebruikte ik steevast. Dat is wat anders dan 'recente ongelezen topics' die lijkt enkel terug te gaan tot je laatste login tijdstip...
Die mis ik ook inderdaad, op mijn telefoon had ik geen enkele moeite met de oude layout. :weetniet:

ExPeteriment

Citaat van: Pimmels op 08-02-2022  19:51 uDie mis ik ook inderdaad, op mijn telefoon had ik geen enkele moeite met de oude layout. :weetniet:
Rechtsboven bij je profiel staat keuze "recent ongelezen topics". Ik weet nog niet of dat precies hetzelfde weergeeft, maar komt in de buurt.

Ziet er goed uit Jacques.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 08-02-2022  13:26 uJa het is ook een hele snelle manier om gewoon wat CSS zaken makkelijk te kunnen testen, zonder dat elke gebruiker er last van heeft.

Dat zag ik ook. Inderdaad heel handig.

Jacques

Citaat van: HuygenMeester op 08-02-2022  17:38 uZiet er goed uit Jacques
is wel even wennen met al die reclame
maar ja alle nadeel heb z'n  voordeel :brouwen:

De hoeveelheid reclame is niet groter geworden. Wel is de bannen van Bol.com prominenter in beeld.

Jacques

Citaat van: ExPeteriment op 08-02-2022  21:02 uRechtsboven bij je profiel staat keuze "recent ongelezen topics". Ik weet nog niet of dat precies hetzelfde weergeeft, maar komt in de buurt.

Ziet er goed uit Jacques.

"Recent ongelezen topics" heeft inderdaad dezelfde bedoeling.
Bij "Ongelezen berichten" krijg je reacties te zien in topics waarin je een reactie hebt gegeven. De test van dit zinnetje zal ik binnenkort wijzigingen.

Jeltuh

Citaat van: Jacques op 08-02-2022  22:02 u"Recent ongelezen topics" heeft inderdaad dezelfde bedoeling.
Bij "Ongelezen berichten" krijg je reacties te zien in topics waarin je een reactie hebt gegeven. De test van dit zinnetje zal ik binnenkort wijzigingen.
Ik moet mijn bericht iets bijschaven. Voorheen zat er onderin de 'voorpagina' van het forum een lijst met actieve topics. Die vind ik altijd handig.

Het knopje 'recent ongelezen topics' gaat, correct me if I'm wrong, slechts terug tot de laatste inlogpoging. Ik, maar ik ben slechts een individu, zou het fijn vinden dat dat tijdslot verlengd wordt. Of weer een zelfde lijst op de 'voorpagina'.

Bram86

Citaat van: Jeltuh op 09-02-2022  12:07 uHet knopje 'recent ongelezen topics' gaat, correct me if I'm wrong, slechts terug tot de laatste inlogpoging. Ik, maar ik ben slechts een individu, zou het fijn vinden dat dat tijdslot verlengd wordt. Of weer een zelfde lijst op de 'voorpagina'.

Klopt, maar dat was voorheen niet anders.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 09-02-2022  13:34 uKlopt, maar dat was voorheen niet anders.

Inderdaad, daar is niets aan veranderd.

Wat wel anders is, is het overzicht ven recente berichten dat bij het traditionele thema (dat je nog steeds kunt gebruiken) onderin de indexpagina staat. Dat is is ook bij het thema Vvide maar het probleem met dat thema is nog niet opgelost.

Jeltuh

Bedankt heren, ik gebruik voorlopig het oude thema. Keep up the good work.

Jan de Graaff

Citaat van: Jeltuh op 09-02-2022  16:01 uBedankt heren, ik gebruik voorlopig het oude thema. Keep up the good work.
Ik ook. Hoewel ik het nieuwe thema prettiger vind – vooral rustiger, dat geel knalt nogal – gebruikte ik ook het lijstje "Recente bijdragen aan topics" onderaan de pagina om alles een beetje bij te houden. De lijst "Recente ongelezen topics" kijkt ook voor mij niet ver genoeg terug en ik wil graag alles zien, of ik het nou gelezen heb of niet. Soms wil ik even terugpakken op iets wat ik wel al gelezen heb.

Ik hoop ook dat het lijstje "Recente bijdragen aan topics" ooit terugkomt in het nieuwe thema.

Zo zie je maar: 10.566 leden (d.d. 9 feb. 2022, 22:11 uur) en ongetwijfeld net zoveel meningen  ;)

Maar, goed werk hoor!! Het is een flinke klus en ik heb er nog steeds niets van gemerkt. Volgens mij is dat het beste compliment dat je krijgen kunt!

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 09-02-2022  22:16 uZo zie je maar: 10.566 leden (d.d. 9 feb. 2022, 22:11 uur) en ongetwijfeld net zoveel meningen  ;)

Dat is ook de reden waarom iedereen een thema kan kiezen.

Binnenkort zal ik nog een keer kijken naar het Vvide thema waarom het bij mij anders werkt dan bij gewone leden. Er zijn nog een paar andere zaken die nog aangepast moeten worden. En er komt ook een nieuwe optie bij voor het plaatsen van foto's.

Grooviee

Kan het kloppen dat je elke keer opnieuw moet inloggen? Bij het oude thema bleef ik ingelogd, maar bij het nieuwe thema moet ik elke keer opnieuw inloggen.

Takkie83

Ik word hier behoorlijk gespamd in mijn mailbox iedere keer dat iemand ook een reactie plaatst in een topic waarop ik heb gereageerd. Waar kan ik dat uitzetten? Vind het erg storend

Jacques

Citaat van: Grooviee op 13-02-2022  20:02 uKan het kloppen dat je elke keer opnieuw moet inloggen? Bij het oude thema bleef ik ingelogd, maar bij het nieuwe thema moet ik elke keer opnieuw inloggen.

Bij het oude thema kon je aangeven dat je blijvend ingelogd wilde blijven. Die optie zie ik niet meer.

Er is een grote update uitgebracht van de forumsoftware. Deze ga ik binnenkort installeren. Waarschijnlijk zal het standaard thema dan weer veranderen... Ook bij de nieuwe software ga ik meerdere thema's aanbieden.

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 13-02-2022  20:22 uIk word hier behoorlijk gespamd in mijn mailbox iedere keer dat iemand ook een reactie plaatst in een topic waarop ik heb gereageerd. Waar kan ik dat uitzetten? Vind het erg storend

Zal ik zo naar kijken. Ook ik krijg wel erg veel mailtjes...

Jacques

Citaat van: Jacques op 13-02-2022  20:48 uZal ik zo naar kijken. Ook ik krijg wel erg veel mailtjes...

Kun je regelen in je profiel.
Ga naar Profiel - Notificaties
Zet het vinkje bij  "Zet notificatie aan wanneer je een antwoord plaatst?" uit.

Je kunt in dat scherm ook de ingestelde notificaties uitschakelen.

Takkie83

Citaat van: Jacques op 13-02-2022  20:56 uKun je regelen in je profiel.
Ga naar Profiel - Notificaties
Zet het vinkje bij  "Zet notificatie aan wanneer je een antwoord plaatst?" uit.

Je kunt in dat scherm ook de ingestelde notificaties uitschakelen.

Ja dat had ik gedaan, maar toen kreeg ik toch weer mails. Nog maar een keer proberen.

Eriks

Citaat van: Takkie83 op 13-02-2022  21:21 uJa dat had ik gedaan, maar toen kreeg ik toch weer mails. Nog maar een keer proberen.

Idem hier

Jacques

Citaat van: Eriks op 13-02-2022  22:24 uIdem hier

Als het goed is, is het nu uitgezet. Was een centrale instelling van het thema die ik per ongeluk aangezet had.

Eriks

Citaat van: Jacques op 13-02-2022  22:35 uAls het goed is, is het nu uitgezet. Was een centrale instelling van het thema die ik per ongeluk aangezet had.

Je hebt gelijk! Het is gestopt

Grooviee

Citaat van: Grooviee op 13-02-2022  20:02 uKan het kloppen dat je elke keer opnieuw moet inloggen? Bij het oude thema bleef ik ingelogd, maar bij het nieuwe thema moet ik elke keer opnieuw inloggen.
Inmiddels gevonden hoe je ingelogd kan blijven, je kan naar de login-pagina gaan, daar kun je wel aangeven dat je ingelogd moet blijven. Ik moet het verder nog testen, maar dit lijkt hoopvol.

Misschien is het handig om te kijken of de functionaliteit van het ingelogd blijven ook direct bij het inlog-popupje gemaakt kan worden? Of anders een linkje naar de login pagina zelf?

Jacques

Citaat van: Grooviee op 15-02-2022  19:50 uInmiddels gevonden hoe je ingelogd kan blijven, je kan naar de login-pagina gaan, daar kun je wel aangeven dat je ingelogd moet blijven. Ik moet het verder nog testen, maar dit lijkt hoopvol.

Misschien is het handig om te kijken of de functionaliteit van het ingelogd blijven ook direct bij het inlog-popupje gemaakt kan worden? Of anders een linkje naar de login pagina zelf?

Heel binnenkort gaat weeeeeeer alles op de schop. Er is namelijk recent een nieuwe versie van de software uitgebracht met veel verbeteringen. De afgelopen week had  ik allerlei verplichtingen waardoor het nog niet van gekomen is om de nieuwe versie te installeren. Meestal moet er daarna van alles gebeuren waaronder het het installeren van specifieke aanpassingen van dit forum.

hb-lot

Ik weet niet in hoeverre het thema hier invloed op heeft, maar wat erg fijn zou zijn is een kruimelpad onderaan de pagina. Nu heb ik elke keer dat als ik klaar ben een draadje te lezen ik weer helemaal omhoog scroll om naar een andere sectie van het forum te gaan.
De dropdown rechts onderaan is mij te omslachtig.

Niet heel belangrijk, maar mocht je ergens zo'n optie oid tegenkomen zou dat fijn zijn.

brouwerwaldonk

Is het mogelijk om de grootte van de geciteerde tekst zelf groter te zetten.  Het staat nu zo klein dat ik het zeer moeilijk kan lezen/ontcijferen.

hansHalberstadt

Citaat van: brouwerwaldonk op 17-02-2022  10:47 uIs het mogelijk om de grootte van de geciteerde tekst zelf groter te zetten.  Het staat nu zo klein dat ik het zeer moeilijk kan lezen/ontcijferen.
Je kunt wel met Ctrl en je muiswieltje verder of minder ver inzoomen. dus alle text groter of kleiner op je scherm krijgen

Dantel

Hey gaaf het forum doet het weer ,bedankt aan alle die hier zoveel tijd en energie in hebben gestoken

Rinus

Bedankt Jacques en alle andere betrokkenen om het forum weer werkend te krijgen  :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.