Even voorstellen: Een Kroontje

Gestart door rkroon, 28-01-2022 22:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rkroon

Beste medebrouwers,

Allereerst dank voor alle inspiratie, gouden tips en leuke verhalen! Mijn naam is Ralf en bij afkomstig uit Bilthoven (UT). Ik brouw sinds een half jaar met veel plezier. Het zijn kleine brouwsels. Eerst 5 liter en inmiddels overgestapt naar een grotere pan zodat ik brouwsels van 10 liter kan maken. Na een aantal Weizen en dubbels staat er nu een blond bier te vergisten. En het resultaat was best ok... ook volgens de buurman.

Ook ik heb het gebruikelijke pad afgelegd. Begonnen met een startpakket, een paar keer proberen, iets grotere pan, een vergistingskoelkast met inkbird en warmtekabel, een schrootmolen, een zelfgemaakt filter en natuurlijk de aankoop van tal van andere zaken waarbij mijn vrouw zich steeds afvraagt of dat nou echt nodig is...

Naast het blijven brouwen en het daardoor beter begrijpen wat ik doe, zou ik heel graag eens willen meekijken bij een brouwer met meerervaring. Ik was al op zoek naar een brouwvereniging/gilde in of rond Utrecht, maar helaas. De dichtstbijzijnde is Amervallei. Dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik zou toch zeggen dat er ook brouwers in en rond Utrecht actief zijn. Heeft iemand een tip of ben jij die ervaren brouwer die openstaat om een beginner eens mee te laten kijken? Ik hoor het graag :-)

M'n doel dit jaar.... een echt goede La Chouffe blond kloon brouwen! Maar eerste nog een paar 'eenvoudigere' brouwsels maken om in vorm te komen.

Morgen is het tijd om het blond bier te bottelen... ik ben benieuwd!

Fijn (brouw)weekend allemaal.

Ralf Kroon

Jurrian

Welkom Ralf,

Veel brouwplezier!
Jurrian

HarryL

Welkom Ralf!!!

Heel veel brouwplezier toegewenst!


j.heesters3

Hallo Ralf

Welkom hier. Kijk eens op de ledenkaart. Daar staan veel leden op en kun je zien welke bij jou in de buurt woont. Dan ff een berichtje sturen of je eens een keer mee mag komen brouwen. Je leert er ontzettend veel van. Kijkend op de kaart zie ik er zo al 2 in jouw omgeving.  In ieder geval succes en brouw ze.

Broudoe uit Brabant

Jos

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.