Schrootmolen instellingen wijzigen steeds tijdens schroten

Gestart door remolen, 23-01-2022 19:40 u

Vorige topic - Volgende topic

remolen

Mijn nieuwe schrootmolen kan ik heel mooi afstellen maar als ik dan aan het schroten ben trilt alles los en kan ik opnieuw beginnen met afstellen. Als ik met tangen de boel grondig vastzet blijft het soms een minuutje goed staan maar dan alsnog .. verplaatst de ene verplaatsbare rol zich. Echt irritant!
Ik zet mijn boormachine op de schrootmolen welke ik rustig kan laten ronddraaien. Het exacte toerental weet ik niet.
Het gaat om deze molen van Braumarkt. :

Heeft iemand ervaring met deze molen heb ik een maandagmorgen model of is het een bekent euvel bij deze molen?
Groet Rene van der Molen

Mikel

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb de schroeven waarmee je de wals vast zet, er helemaal uitgedraaid en er vervolgens een borgmoer tussen gezet. Na het afstellen van de wals, de schroef weer aandraaien en vervolgens de borgmoer helemaal tegen de molen aan draaien met een tang. Die van mij is nooit meer los gekomen.

beermenke

Citaat van: Mikel op 23-01-2022  19:48 uIk heb hetzelfde gehad. Ik heb de schroeven waarmee je de wals vast zet, er helemaal uitgedraaid en er vervolgens een borgmoer tussen gezet. Na het afstellen van de wals, de schroef weer aandraaien en vervolgens de borgmoer helemaal tegen de molen aan draaien met een tang. Die van mij is nooit meer los gekomen.
Gewoon een dubbele tegenmoer erop draaien. Geen enkel probleem meer.
Ik verstel de molen nooit. Voor mij zinloos, en ja ik weet dat er verschil in dikte graan is maar hetgeen ik brouw zie ik geen voordeel met steeds de molen te verstellen.

remolen

Dank jullie voor de antwoorden hier kan ik wat mee.
 :groots:

brouwerwaldonk

Moeren vastdraaien doe je met een passende sleutel. Met een tang maak je de moeren stuk zodat die stilaan rond worden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.