Beginnersfout?!

Gestart door Weodorant, 28-10-2021 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weodorant

Dag mensen, ik ben nieuw hier, eerste post. Al wel veel gelezen en geleerd van jullie berichten.

Reden van mijn bericht:

Vandaag na het koken / koelen / overgeheveld in een gistingsemmer. Ik kwam er al snel achter ( gist er net bij gedaan ) dat het kraantje lekte.

Ik besloot daarop om het geheel snel over te gieten in een ander emmer die ik nog had. Maar ik vraag me af of dat wel zo slim was....

Aankomende dagen hou ik het in de gaten, maar ik was benieuwd of iemand van jullie dit ook al eens overkomen is en het ook op dezelfde manier wilde oplossen.

Ik hoop dat het gaat lukken...

Groet

William 🍺👍

Snelbier

Goede actie.  Wat kan je anders doen.. Wachten tot alles op de vloer ligt? Desnoods gebruik je een wasteil, maar het moét naar ander vat.
Velen (ik ook) zijn je voorgegaan, zie het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11025.0.html voor alle blunders.
Bier wordt het zeker.  En als het nieuwe vat goed schoon was ga je zelfs geen verschil merken met 'normale' vergisting.
Proost, Snelbier

Weodorant

Goed om te horen pffff... haha.

Ja, ik heb de emmer goed schoongemaakt en ontsmet voordat alles erin ging 😉

Dank voor de reactie, lucht op 😎🙏👌👍

Weodorant

Gelukkig is gisteravond de vergisting gewoon begonnen. So far so good lijkt het wel.

Erny

Mijn oma zei altijd "komt goed jonge..."  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.