Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Jose

Gestart door Jose, 11-10-2021 22:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Jose

Goedenavond,

Ik ben Jose, 33 jaar woonachtend in Rotterdam en inkoper van beroep.
Begin dit jaar een brouwpakket cadeau gehad van mijn vriendin (nog niet wetende waar ze aan begon)
Ik vond het aardig wat werk voor 4,5 liter bier, maar het smaakte uitstekend en vervolgens nog diverse andere biertjes gebrouwen (blond, tripel, neipa etc.)
Hierna heb ik de Brewmonk 30 aangeschaft, mede omdat ik vond dat het bier te snel op ging en ik het gewoon wat groter aan wilde pakken.

Deze week staat 20 liter IPA uit een pakket van Brewferm op de planning. Hierna wil ik wel gaan overstappen op recepten om zelf vervolgens wat te experimenteren.
Belangrijkste vind ik nu ervaring opdoen door regelmatig en simpel te brouwen.

In ieder geval vind ik dit een mooie community, ik hoop dat we hier veel mooie ervaringen met elkaar mogen delen.

Groet Jose

Jeroen76

Heel veel brouwplezier José!

Je hebt de smaak zo te lezen al goed te pakken. ;)

Gr. Jeroen

Fractus

Welkom en veel plezier met deze nieuwe hobby. Ik hoop dat je vriendin van bier houdt  >:D

Er is genoeg geschreven over zulke brouwautomaten, maar als je een specifieke vraag hebt schroom dan niet om het te vragen!

Theo Mol

Dat mag je een ideale start noemen.
Twee jaar geleden begon ik opnieuw te brouwen en ik heb vrij snel ook zo'n ketel gekocht. In mijn situatie een goede oplossing.
Ik maak vaak een eigen recept: beetje rondsnuffelen in bestaande recepten om een idee te krijgen wat het resultaat kan zijn, en dan mijn eigen draai er aan geven. Het is handig om goed te noteren wat je recept is en wat er allemaal is gebeurd van brouwen tot en met bottelen en proeven. Daar leer je van wat je lekker vindt, en wat je beter wel of niet kunt doen.

Brouw met plezier, en laat maar weten hoe het uitpakt.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.