Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hello world. voorstellen: RicardoFayd  (gelezen 752 keer)

Offline Ricardofayd

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hello world. voorstellen: RicardoFayd
« Gepost op: 28-09-2021 09:08 u »
Beste forumleden!

Bij deze stel ik mij even voor. Ricardo uit Purmerend. Zoals iedereen ben ik begonnen met een brouwpakketje van 5 liter. Elke bierliefhebber wilt natuur meer! Dus inmiddels voorzien van een Easybrew 30. Aangezien ik hier wat meer liters mee kan brouwen hevel ik het bier over naar 20 liter fusten, die ik vervolgens weer kan koppelen aan mijn tapinstallatie.

Lekker genieten van een getapt eigen gebrouwen biertje  8)

Ik zou graag wat meer ervaring willen opdoen over het brouwen, recepten vinden/creŽren en mij ervaringen willen delen. En dat is allemaal mogelijk via dit forum :) :)

Gr Ricardo.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Hello world. voorstellen : RicardoFayd
« Reactie #1 Gepost op: 28-09-2021 22:10 u »
Welkom op het forum Ricardo.

Starten met brouwen kan overigens op heel veel manieren. Heel wat hobbybrouwers zijn begonnen met een blik/pak moutextract. Zo te merken heb je die stap overgeslagen en ben je meteen met mout aan de gang gegaan.

Offline LAM

• Super lid
  • Land: nl
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2021 15:29 u »
Leuk man! Ik ben ook met mout begonnen. Veeeel leuker dan met die plakkende poeders en siropen.

Offline Ricardofayd

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 01-10-2021 11:24 u »
Welkom op het forum Ricardo.

Starten met brouwen kan overigens op heel veel manieren. Heel wat hobbybrouwers zijn begonnen met een blik/pak moutextract. Zo te merken heb je die stap overgeslagen en ben je meteen met mout aan de gang gegaan.

Zeker genoeg mogelijkheden. Moutextract is niet geheel onbekend voor mij :) en is aardig gelukt!. Blik, vloeibaar nog niet gedaan, lijkt mij zeker is leuk om te doen.

Tags: