Bier carboniseren op 10,4 liter vlakke a schuif, hoe lang?

Gestart door Nic338368, 30-08-2021 18:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nic338368

IK heb vandaag een blond gebotteld en ook op een vat van 10,4 liter met vlakke a schuif.
Voor het vat heb ik voor carboniseren gekozen. Nadat ik het vat gevuld heb heb ik er 4 x via de koolzuuringang koolzuur op gezet en de druk laten ontsnappen door de de ingang los te draaien totdat ik de druk hoor ontsnappen. Op die manier heb ik de zuurstof verdreven uit het vat. Daarna het vat op 1 bar overdruk, een aantal uur in de koeling geplaatst en vervolgens weer druk laten ontsnappen en via de bieruitgang het vat op druk gebracht tot 2 bar met koolzuur en weer gekoeld weg gezet. Morgen wil ik weer 2 bar op de bierzijde zetten.
Het is een experiment. Ik noteer wat ik doe maar heb geen idee hoe lang ik dat proces moet herhalen

jwf

Je zou het best een carbonisation chart opzoeken dan weet je wat je doen moet. Je kunt ook deze calculator gebruiken: https://www.brewersfriend.com/keg-carbonation-calculator/

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.