Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gratis hop (Utrecht)  (gelezen 1096 keer)

Offline ChrisK

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Life's too short for bad beer...
    • GCB
Gratis hop (Utrecht)
« Gepost op: 08-08-2021 13:33 u »
Onze vriezer zit vol met hop uit eigen tuin die we niet weggebrouwd krijgen (te weinig tijd gehad afgelopen jaar). Aangezien de plant het ook dit jaar prima doet, mag er flink wat weg. Het is Comet hop, te gebruiken voor bitteren en aroma (citrus/tropical): Na het oogsten gedroogd, vacuŁm, en ingevroren in 50 g pakjes. Gratis op te halen in Utrecht, thuisbrouwsel om te proeven worden gewaardeerd  :D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline pivo

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Gratis hop (Utrecht)
« Reactie #1 Gepost op: 08-08-2021 15:25 u »
Ik lees gratis, als Nederlander word ik meteen blij.
Jammer dat ik zo ver weg woon.
Zou je mij kunnen uitleggen hoe je die hopplanten zo goed laat groeien?
Lijkt me leuk om ook te proberen.
Ik heb land genoeg, maar kan alleen gras maaien  :)

Offline ChrisK

• Boven 10 berichten
  • *
  • Life's too short for bad beer...
    • GCB
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2021 17:01 u »
Veel zon, beetje water en wat geluk. Hij staat hier in een reepje grond tegen de schuur, waar we een paar tegeld hebben weggehaald. Dmv een paar steigerbuizen mag hij fling omhoog en vervolgens via een waslijn richting de gevel van het huis. Doen er verder weinig aan, maar de grond zit hier ook wel aardig mee, want alles groeit enorm hard...

Offline Romba

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 05-09-2021 22:25 u »
Hej Chris,

ik zou wel wat van je hop willen gebruiken. Moet ik je ff een PM sturen? Ik woon in Zeist, dus ben wel eens in de buurt.

Groetjes, Jeroen.

Tags: