Even voorstellen Josti

Gestart door Josti, 21-06-2021 20:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josti

Hallo hier vanuit het noorden van Nederland: de provincie Groningen! Ik brouw al ruim drie jaar en ben zo'n 50 brouwsels verder.. Uit die 50 recepten heb ik een paar gehaald die ik verder ben gaan ontwikkelen: een pale ale, een tripel en een ris. Voor de rest vooral lekker experimenteren. Mijn laatste recept is een stout met koffie, gember, honing en chilipeper. Ben ooit begonnen met een kant en klaar brouwpakket. Daarna gelijk zelf recepten ontwikkelen met BrouwHulp  :biersmile: Ik heb nu een Easybrew50, fijn apparaatje.

Laatst kwam ik op verschillende waterbehandeltopics terecht op het forum. Ben nu begonnen met het aanpassen van mijn brouwwater om uit te zoeken of er verschil is te ontdekken. Dat lange wachten is trouwens wel een dingetje, na het bottelen...  :proost:

Jos

Jacques

Welkom op het forum Jos.

Hoe vaker je brouwt des te minder het lastig is om te wachten.  :)

Tip: hoewel het interessant kan zijn adviseer ik gebruik van bijzondere ingrediƫnten zoals koffiebonen en chilipepers zo veel mogelijk te beperken. Dit soort ingrediƫnten gaan snel de smaak van je bier overheersen waardoor het eindresultaat snel tegenstaat.

HarryL

Welkom Jos!

Leuk je "geschiedenis" te lezen.
Ik ben wel benieuwd naar het bierrecept met de chilipeper.
Zelf ben ik nog niet zo ver om dat te gaan gebruiken, maar ben wel benieuwd wat voor hoeveelheden je gebruikt.

CeesM

Welkom Jos,

50 brouwsels in ruim 3 jaar. En ga je dat nu met een Easybrew 50 doen? Krijg je met je eerdere brouwfrequentie dat allemaal wel weggedronken? ;)

joenedu

Welkom! Volgens mij zitten we aardig in de buurt, tenminste, als je waterinstelling in BrouwHulp een tikfoutje bevat (Nieptap ipv Nietap). Klinkt interessant, je laatste recept.

Josti

Citaat van: joenedu op 06-07-2021  08:27 uWelkom! Volgens mij zitten we aardig in de buurt, tenminste, als je waterinstelling in BrouwHulp een tikfoutje bevat (Nieptap ipv Nietap). Klinkt interessant, je laatste recept.

Hoi joenedu, klopt. Heb ik al die jaren eroverheen gelezen dat ik NiePtap heb ingevoerd in BrouwHulp. Gelijk aangepast. Dank voor je scherpe blik  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.