Even voorstellen: Mike

Gestart door MikeMikeMike, 12-06-2021 12:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeMikeMike

Hoi allemaal!

Ik stel me graag even voor: Ik ben Mike uit Noord Holland, ondernemer en bierliefhebber met een sterke mening. Na jaren speciaalbieren te hebben geproefd moest ik dus wel zelf aan de slag!

Vorig jaar begonnen met brouwen in pannetjes en emmertjes en na 4 aardig smakende brouwsels een Easybrew 30 aangeschaft. De eerste brouwsels kwamen allemaal uit moutpakketten om eerst een beetje handig te worden met het hele proces en dat maakte me enthousiast genoeg om ook zelf te gaan experimenteren. Inmiddels flink wat ingredienten in huis en onlangs zelf een recept een beetje aangepast en gebrouwen (maar nog niet geproefd).

Mijn uiteindelijke doel is om controle te krijgen over de basis en vervolgens wat eigen creatieve ingevingen te brouwen. De Belgische klassiekers smaken me uiteraard goed maar ik houd meer van de modernere bieren. Kokos, passievrucht, watermeloen, chocolade, caramel, maar boven alles een flinke barrel aged stout.

Zoals veel Nederlandse hobbybrouwers las ik al geruime tijd mee op het forum. Na mijn laatste experiment komen wat vragen omhoog dus ik heb me nu ook geregistreerd!

Jacques

Welkom op het forum Mike.

Leuk om te lezen dat je van moderne craft bieren houdt. Ook ik kan dergelijke bieren meestal goed waarderen.

HarryL

Welkom Mike!

Leuk om je introductie te lezen.
Zelf ben ik ook met potten en pannen begonnen en inmiddels in het bezit van een 30 liter Klarstein Maischfest ketel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.