Tapdruk te hoog

Gestart door Ricardofayd, 11-06-2021 22:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardofayd

Hallo iedereen, ;D

Ik heb een bierboy bt35 op de kop weten te tikken. Inmiddels alles netjes aangesloten. Echter ervaar ik dat het bier te hard uit de tapkraan komt.

Er zit geen compensator tapkraan op. Volgens schema zal ik een CO2 druk moeten aanhouden van rond 2,5 bar. Maar zodra ik ga tappen stroomt het bier er zo hard uit dat dit alleen maar zorgt voor veel schuim in je glas.

Als ik een CO2 druk instel van 1,0  bar heb ik dit probleem echter niet en tap Ik de mooiste biertjes 8) ;) Ik weet echter niet of het schadelijk is om zn lage druk te hebben.

Hebben jullie adviezen voor mij? Compensator kraan aanschaffen? Of lekker doorgaan tappen op 1,0 bar?

bultje76

1 bar is prima voor gekoeld bier, ik tap zelf op 1.2.

Ricardofayd

Fust is bij mij niet gekoeld.

bultje76

Dan is 2.5 bar waarschijnlijk nodig om de juiste hoeveelheid CO2 in je bier te krijgen. Voor gewoon tappen is het dan geen enkel probleem de druk weer terug te zetten naar 1 bar. Zelf zou ik hem daarna uiteindelijk weer op 2.5 zetten om het CO2 niveau op peil te houden, maar kan ook aan einde van de avond of zo. Zo heel snel verdwijnt de CO2 nou ook weer niet uit je bier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.