Beugelflessen ring vervangen

Gestart door Freggel, 06-06-2021 09:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freggel

Aantal maanden geleden heb ik een paar dozen beugelflessen besteld met doppen erbij. Nu valt het me op dat het verschillende doppen zijn, sommige kan je vrij makkelijk de rubberen ring afhalen, dus makkelijk reinigen en vervangen, bij andere lijkt de rubberen ring helemaal vast te zitten. Deze zijn er met geen mogelijkheid af te krijgen.. Betekent dit dat ik de doppen beter helemaal kan vervangen na een aantal brouwsels? Of hebben jullie nog andere tips?


beermenke

Indien de beugels vrij strak dicht gaan vervang ik de rubbers niet. Anders wel.
Sommige flessen zijn al diverse keren herbruikt en sluiten nog volledig af. Ik bottel wel de helft in beugel en de andere helft in kroonkurk en nuttig eerst de kroonkurk exemplaren. Tot 1/2 jaar blijven de beugels zonder meer goed en dan zijn ze wel leeg

Freggel

Nog eens goed naar de beugels  gekeken, maar degene die vast zitten zitten ook vast gelijmd lijkt het wel, met geen mogelijkheid eraf te krijgen en het komt ook niet over als een rubberen ring....
Ik denk maar een extra lading doppen kopen :)

beermenke

Heb ik ook een hele partij van. Zijn in flesjes die heel lang buiten hebben gestaan en dan zijn de rubbers er met geen mogelijkheid af te krijgen. Helaas nieuwe kopen

middelaersch

Citaat van: Freggel op 06-06-2021  09:01 uAantal maanden geleden heb ik een paar dozen beugelflessen besteld met doppen erbij. Nu valt het me op dat het verschillende doppen zijn, sommige kan je vrij makkelijk de rubberen ring afhalen, dus makkelijk reinigen en vervangen, bij andere lijkt de rubberen ring helemaal vast te zitten. Deze zijn er met geen mogelijkheid af te krijgen.. Betekent dit dat ik de doppen beter helemaal kan vervangen na een aantal brouwsels? Of hebben jullie nog andere tips?



Ik heb ook een aantal van die beugels waar de ringen niet vanaf gaan. Voor het bottelen leg ik die doppen tien minuten in kokend water, en ze sluiten verder prima af. Dus ik zie er niet zo'n probleem in.

Johan_vL

in mijn flessenverzameling heb ik 0.33; 0.5 en 0.7 L beugels. Het klopt inderdaad dat sommige merken geen rubbers hebben, maar plastic rode ringen die vast op het porselein zitten. Hoewel die vastzitters veruit in de minderheid zijn bij mij is het wel herkenbaar. Ik haal alle rubbers eraf en waar dat niet bij kan, gooi ik gewoon met beugel en al in de Star San voor het bottelen. Schoongemaakt zijn ze immers al vooraf aan het bottelen.

joenedu

Citaat van: Johan_vL op 10-06-2021  18:00 uIk haal alle rubbers eraf en waar dat niet bij kan, gooi ik gewoon met beugel en al in de Star San voor het bottelen. Schoongemaakt zijn ze immers al vooraf aan het bottelen.

Hier hetzelfde; met beugel en al in de Star San bij de vastzittende rubbers.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.