Van bottelvat naar easydraft fust

Gestart door Bram86, 05-06-2021 18:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bram86

Ik ben de overstap aan het maken van flesjes naar fust en heb bij wijze van probeersel een 5 liter easydraft vaatje aangeschaft.

Nu ga ik zaterdag mijn bier deels op flesjes doen en ook dus dat vaatje afvullen. Dit wil ik doen door een slang te verbinden tussen mijn bottelvat (met zo'n standaard kunststof kraantje) en mijn liquid out. Ik heb een tijd zitten zoeken, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik precies nodig heb.

Ik heb een ball lock disconnect met een 7 mm slangtule, maar de uitgang van het kraantje is 11 mm. Wat voor slang kan daar dan tussen? Of misschien heb ik wel de verkeerde disconnect en moet ik daar een andere voor kopen.

Er is hier vast iemand die me verder kan helpen :)

Dirtbag

Waarom niet gewoon de dop van de Easydraft er af draaien en vullen met je standaard slang?

Zo vul ik hier ook mijn sodakegs, daar blaast ik wel eerst CO2 doorheen via de tapaansluiting (degene met de stang naar de bodem dus) en dan aflaten via de afblaas om dan het deksel er af te halen om de slang er in te doen.

db

Bram86

Citaat van: Dirtbag op 06-06-2021  09:24 uWaarom niet gewoon de dop van de Easydraft er af draaien en vullen met je standaard slang?

Zo vul ik hier ook mijn sodakegs, daar blaast ik wel eerst CO2 doorheen via de tapaansluiting (degene met de stang naar de bodem dus) en dan aflaten via de afblaas om dan het deksel er af te halen om de slang er in te doen.

db

Ja dat zou ik ook kunnen doen. Dan kan ik ook gewoon de hevel gebruiken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.