Firmware update Brewbrain Float

Gestart door MrJeJo, 28-05-2021 01:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrJeJo

Er is een firmware update beschikbaar voor de Float. Nu ook de mogelijkheid om zelf te kalibreren. Ik heb meerdere iSpindels gehad, maar qua WiFi werkt deze Float stukken beter (voor mij althans).

Van de website:
This firmware update consists of the following fixes:
- New design of setup screen
- Support for custom Float calibration through the setup screen, read more about calibration in the manual
- Improvements in WiFi connectivity

bravebunny

Ik twijfel heel erg tussen de aanschaf van een float en een iSpindel. Ben van oorsprong een nerd en heb wel het een en ander met RPi's en arduino's in elkaar gezet en gescript dus in principe Zou het bouwen van een iSpindel ook wel moeten lukken alleen... heb ik daar geen zin meer in.

Ik vergist meestal in een kunststof vat, soms in een rvs exemplaar, in een oude koelkast. Accespoint hangt er toevallig een 4 meter van af. Zou dit dan een succeservaring worden met een float, of toch een ispindel kopen met een sterkere antenne erop?

brewt

Citaat van: bravebunny op 28-05-2021  09:23 uIk twijfel heel erg tussen de aanschaf van een float en een iSpindel. Ben van oorsprong een nerd en heb wel het een en ander met RPi's en arduino's in elkaar gezet en gescript dus in principe Zou het bouwen van een iSpindel ook wel moeten lukken alleen... heb ik daar geen zin meer in.

Ik vergist meestal in een kunststof vat, soms in een rvs exemplaar, in een oude koelkast. Accespoint hangt er toevallig een 4 meter van af. Zou dit dan een succeservaring worden met een float, of toch een ispindel kopen met een sterkere antenne erop?
Ik gebruik mijn Float in een nieuwbouw woning op een verdieping hoger vanaf mijn wifi punt. In een koelkast en een rvs gist vat. 4 meter zou echt geen enkel probleem moeten zijn.

bravebunny

Citaat van: brewt op 28-05-2021  10:38 uIk gebruik mijn Float in een nieuwbouw woning op een verdieping hoger vanaf mijn wifi punt. In een koelkast en een rvs gist vat. 4 meter zou echt geen enkel probleem moeten zijn.

Bedankt voor de geruststelling! Mijn brouwerij + vergisting staat in een houten hok vol houtworm, dus dat moet zeker lukken! Ik ga eens effe speuren naar een goed dealtje.

MrJeJo

Ik heb geen spijt van de duurdere Float. Bij een iSpindel moet je goed opletten welke componenten gebruikt zijn. Vaak worden er Chinese kloon printplaten gebruikt, bijv voor de WiMo WiFi module. Ik heb veel problemen gehad om een betrouwbaar wifi signaal van een iSpindel te krijgen, terwijl de Float zonder problemen out-of-the-box online ging vanuit een RVS CCT in een koelkast. Ook de update over-the-air van de Float is ideaal.

D.R.K.

Ispindel gehad en ook problemen mee gehad, geen verbinding met WiFi krijgen en al stond hij naast het wifi punt bleven er data problemen ontstaan.

Overgestapt naar de float en zonder problemen overal bereik en data. De website van brewbrain is ook nog eens erg makkelijk om mee te werken.

Markie Mark

Ik zag de update gisteren en die heb ik ook hard nodig voor de Brewbrain. De vorige heb ik om afwijkende meetwaarden t.o.v. de hydrometer teruggestuurd binnen de garantieperiode. Dat werd keurig opgepakt en afgehandeld en daarna kreeg ik een nieuwe Brewbrain thuisgestuurd. Ook deze kan ik alleen voor het relatieve verloop van de vergisting gebruiken maar zeker niet voor absolute waarden. Daarvoor wijkt ook deze weer teveel af van de hydrometer. Als dat bijstellen met water en suikeroplossing nu goed werkt kan dat probleem misschien opgelost worden. De initiële waarden wijken minder af dan de waarden aan het eind van de vergisting.

Ter illustratie:
Recente IJwitkloon eind SG:
Hydrometer = 1015
Brewbrain = 977

De ontvangst is ook wel een dingetje bij mij. Ik vergist in plastic Speidelvaten in een omgebouwde koelkast op zolder. Ernaast staat op 3 meter afstand een WiFi-booster in het trapgat. Het kan maar zo zijn dat ik een hele tijd meetpunten mis van de Brewbrain terwijl hij het daarvoor prima deed. Verplaats je dan de WiFi-booster iets richting de koelkast dan is het signaal er wel weer. Dus het houdt niet over qua signaalsterkte op de manier zoals ik het thuis heb opgebouwd.

Ik merk dat ik de laatste brouwsels de Brewbrain ook niet meer aan het vergistingsvat heb toegevoegd. Leuk speelgoed maar de absolute toegevoegde waarde mis ik een beetje.


MrJeJo

Ik ben nu bezig met een Kölsch te brouwen, straks voor het eerst vergisten met de Float. Ik ben benieuwd, ik zal de resultaten op het forum plaatsen.

brewt

Citaat van: Markie Mark op 28-05-2021  14:26 uIk zag de update gisteren en die heb ik ook hard nodig voor de Brewbrain. De vorige heb ik om afwijkende meetwaarden t.o.v. de hydrometer teruggestuurd binnen de garantieperiode. Dat werd keurig opgepakt en afgehandeld en daarna kreeg ik een nieuwe Brewbrain thuisgestuurd. Ook deze kan ik alleen voor het relatieve verloop van de vergisting gebruiken maar zeker niet voor absolute waarden. Daarvoor wijkt ook deze weer teveel af van de hydrometer. Als dat bijstellen met water en suikeroplossing nu goed werkt kan dat probleem misschien opgelost worden. De initiële waarden wijken minder af dan de waarden aan het eind van de vergisting.

Ter illustratie:
Recente IJwitkloon eind SG:
Hydrometer = 1015
Brewbrain = 977

De ontvangst is ook wel een dingetje bij mij. Ik vergist in plastic Speidelvaten in een omgebouwde koelkast op zolder. Ernaast staat op 3 meter afstand een WiFi-booster in het trapgat. Het kan maar zo zijn dat ik een hele tijd meetpunten mis van de Brewbrain terwijl hij het daarvoor prima deed. Verplaats je dan de WiFi-booster iets richting de koelkast dan is het signaal er wel weer. Dus het houdt niet over qua signaalsterkte op de manier zoals ik het thuis heb opgebouwd.

Ik merk dat ik de laatste brouwsels de Brewbrain ook niet meer aan het vergistingsvat heb toegevoegd. Leuk speelgoed maar de absolute toegevoegde waarde mis ik een beetje.

Ik heb ook gemerkt dat de Float wel wat afwijkt van wat de hydrometer zegt:
Float: start: 1.070, eind: 1.015
Hydrometer: start: 1.065, eind 1.013

Echter geeft het wel een duidelijk beeld over hoe de vergisting verloopt en wanneer deze stabiel is. Hier door vind ik het alsnog een fijn hulpmiddel.
Bijvoorbeeld: https://web.brewfather.app/share/hSoJSPPB52eucn

bravebunny

Citaat van: brewt op 28-05-2021  14:52 uEchter geeft het wel een duidelijk beeld over hoe de vergisting verloopt en wanneer deze stabiel is. Hier door vind ik het alsnog een fijn hulpmiddel.
Bijvoorbeeld: https://web.brewfather.app/share/hSoJSPPB52eucn

Dit is precies waarom ik hem vanmiddag heb besteld en hoe ik er in sta: ik zie het niet als (exact) meetinstrument, maar als een indicatief hulpmiddel. Kan niet wachten!

Jacques

Citaat van: MrJeJo op 28-05-2021  01:37 uEr is een firmware update beschikbaar voor de Float. Nu ook de mogelijkheid om zelf te kalibreren. Ik heb meerdere iSpindels gehad, maar qua WiFi werkt deze Float stukken beter (voor mij althans).

Van de website:
This firmware update consists of the following fixes:
- New design of setup screen
- Support for custom Float calibration through the setup screen, read more about calibration in the manual
- Improvements in WiFi connectivity

Het kan aan mij liggen maar ik zie de mogelijkheid van het updaten van de firmware niet bij mijn float niet.

MrJeJo

Citaat van: Jacques op 29-05-2021  22:27 uHet kan aan mij liggen maar ik zie de mogelijkheid van het updaten van de firmware niet bij mijn float niet.

Ik zag een knop bij het overzicht 'My Floats'. Welke firmware versie heb je nu? De update is versie 20210420-stable.

Jacques

Citaat van: MrJeJo op 30-05-2021  01:00 uIk zag een knop bij het overzicht 'My Floats'. Welke firmware versie heb je nu? De update is versie 20210420-stable.

Die zie ik niet... Ook zie ik bij "My Floats" ook niet welke firmware ik nu heb. Als ik op het serial nummer van mijn float klik kom ik uit bij een overzicht van mijn brouwsels. Ook bij settings zie ik geen optie om de firmware te veranderen.

D.R.K.

Citaat van: Jacques op 30-05-2021  21:38 uDie zie ik niet... Ook zie ik bij "My Floats" ook niet welke firmware ik nu heb. Als ik op het serial nummer van mijn float klik kom ik uit bij een overzicht van mijn brouwsels. Ook bij settings zie ik geen optie om de firmware te veranderen.

Staat hier ook gewoon online, groot rood vlak als je op je float drukt, echt niet te missen.
Mogelijk dat je al de juiste versie erop hebt staan? Anders ze maar direct mailen.

Jacques

Citaat van: D.R.K. op 30-05-2021  23:26 uStaat hier ook gewoon online, groot rood vlak als je op je float drukt, echt niet te missen.
Mogelijk dat je al de juiste versie erop hebt staan? Anders ze maar direct mailen.

Ik zal ze mailen want ik zie geen rood vlak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.