Loggen hergisting fles met TPMS

Gestart door Woeka, 23-05-2021 00:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepsych

inmiddels heet een vriend van me toch de files van Spiess geprint van de 33cl fles. Heeft zover ik weet niets aangepast. Maar de 33 cl past op deze flesjes. Ik weet niet hoe ze heten maar ze passen wel. Althans na een nacht lucht in een flesje pompen blijft ie gelijk. En ik vind het wel een mooie , gelikte versie.
Overigens denk ik inderdaad dat schudden geen probleem is maar losdraaien als er al redelijk wat druk is, bij mij 2.7 bar, en dan weer erop draaien geeft schuim in de fles en die kruipt dan te hoog in het ventiel.
Dus als je de files hebt dan kun je aan het printen.




Roelof

Citaat van: thepsych op 12-06-2021  17:04 uinmiddels heet een vriend van me toch de files van Spiess geprint van de 33cl fles. Heeft zover ik weet niets aangepast. Maar de 33 cl past op deze flesjes. Ik weet niet hoe ze heten maar ze passen wel. Althans na een nacht lucht in een flesje pompen blijft ie gelijk. En ik vind het wel een mooie , gelikte versie.
Overigens denk ik inderdaad dat schudden geen probleem is maar losdraaien als er al redelijk wat druk is, bij mij 2.7 bar, en dan weer erop draaien geeft schuim in de fles en die kruipt dan te hoog in het ventiel.
Dus als je de files hebt dan kun je aan het printen.





Ziet er goed uit. Ik zal mijn printer ook maar eens van stal halen.

Rinus

Citaat van: thepsych op 12-06-2021  17:04 uinmiddels heet een vriend van me toch de files van Spiess geprint van de 33cl fles. Heeft zover ik weet niets aangepast. Maar de 33 cl past op deze flesjes. Ik weet niet hoe ze heten maar ze passen wel. Althans na een nacht lucht in een flesje pompen blijft ie gelijk. En ik vind het wel een mooie , gelikte versie.
Overigens denk ik inderdaad dat schudden geen probleem is maar losdraaien als er al redelijk wat druk is, bij mij 2.7 bar, en dan weer erop draaien geeft schuim in de fles en die kruipt dan te hoog in het ventiel.
Dus als je de files hebt dan kun je aan het printen.
Klopt, zo gebruik ik ze ook, dit is de Longneck wordt bijna altijd gebruikt door kleinere brouwerijen.
Ik gebruik de versie met helder glas (net zoals corona/desperado) dan kan ik goed zien wat er gebeurd (uiteraard donker wegzetten).
De versie van Andreas past daar wel op, echter is de vorm toch compleet anders. Op een BNR "past" hij ook.
Ik gebruik voor het bottelen altijd Vichy of Steinie en dan een enkele Longneck alleen voor de drukmeter.


Woeka

Speciaal voor de BNR fles. Aangezien ik niet precies kan achterhalen wat de maat is van de schroefdop van Andreas Spiess heb ik een passende manchet met dop getekend. Helaas kan ik hem hier nog niet printen en dus ook niet testen. Iemand anders die dat zou kunnen doen en eventuele opmerkingen door kan geven?


Woeka



Hierbij de Vichy, Steinie en BNR. Op basis van de afmetingen op deze site en dit bestand.

STL (tot 21 juni)

Helaas nog niet kunnen printen om te testen.

Rinus

Grote dank!  :groots:

Nu nog iemand zoeken die ze wil printen.

thepsych

Citaat van: Woeka op 14-06-2021  20:43 u

Hierbij de Vichy, Steinie en BNR. Op basis van de afmetingen op deze site en dit bestand.

STL (tot 21 juni) (@Jacques zou je de upload kunnen aanpassen zodat ook stl bestanden geupload kunnen worden?)

Helaas nog niet kunnen printen om te testen.

Goh, hartstikke mooi. Heb nu een versie maar ben blij met de andere versies die ook wel meer van de flessenhals lijken te  omsluiten. Zal eens kijken of mijn vriend er nog eens een kan printen.
Heb je files zelf gemaakt of die van Spiess aangepast? Je bent blijkbaar vaardig met dit soort cat programma's? Wel mooi van die maten op die site!

Woeka

Citaat van: thepsych op 15-06-2021  23:31 uGoh, hartstikke mooi. Heb nu een versie maar ben blij met de andere versies die ook wel meer van de flessenhals lijken te  omsluiten. Zal eens kijken of mijn vriend er nog eens een kan printen.
Heb je files zelf gemaakt of die van Spiess aangepast? Je bent blijkbaar vaardig met dit soort cat programma's? Wel mooi van die maten op die site!

Ik ben erg benieuwd heb hier zelf nog niet de mogelijkheid te testen. Uiteindelijk ben ik zelf aan de slag gegaan. De stl's van Spiess geladen en wat metingen genomen.  Aanpassen van de oorspronkelijke stl's is helaas niet mogelijk dus moest zelf aan de slag. Nu ik de slag te pakken heb is een nieuwe fles in een half uurtje gefixt. Meer met CAD programma's gewerkt maar wel de eerste keer met Fusion360. Meestal heeft er altijd wel iemand een YouTube gemaakt met een bewerking die je wilt doen.

Puck

Op dit moment ben ik de BNR bestanden aan het printen Woeka, heb niet veel ervaring met printen en mijn printer is niet de meest nauwkeurige maar ik ben benieuwd of het lukt. Ondertussen de Bluetooth versie gekocht van de TPMS sensors en ventielen. Hopelijk kan ik het een en ander reverse engineeren zodat er een bluetooth koppeling kan komen met een server (ook geen ervaring mee maar wel leuk). 

Jacques

Citaat van: Woeka op 14-06-2021  20:43 uSTL (tot 21 juni) (@Jacques zou je de upload kunnen aanpassen zodat ook stl bestanden geupload kunnen worden?)

stl bestanden tot 2 MB kunnen vanaf vanavond gehecht worden aan een bericht.

Roelof

Citaat van: Jacques op 16-06-2021  21:50 ustl bestanden tot 2 MB kunnen vanaf vanavond gehecht worden aan een bericht.
Goed bezig Jacques.  :groots: Dank namens alle 3 D printers. ;)

Woeka

Citaat van: Puck op 16-06-2021  17:06 uOp dit moment ben ik de BNR bestanden aan het printen Woeka, heb niet veel ervaring met printen en mijn printer is niet de meest nauwkeurige maar ik ben benieuwd of het lukt. Ondertussen de Bluetooth versie gekocht van de TPMS sensors en ventielen. Hopelijk kan ik het een en ander reverse engineeren zodat er een bluetooth koppeling kan komen met een server (ook geen ervaring mee maar wel leuk).

Top, ik ben benieuwd. Je hebt in ieder geval iets nodig wat continue aan het luisteren is aangezien de sensoren enkel een signaal geven bij een verandering.

Citaat van: Jacques op 16-06-2021  21:50 ustl bestanden tot 2 MB kunnen vanaf vanavond gehecht worden aan een bericht.

Thx.

Rinus

Citaat van: Woeka op 16-06-2021  22:05 uTop, ik ben benieuwd. Je hebt igg iets nodig wat continue aan het luisteren is aangezien de sensoren enkel een signaal geven bij een verandering.

Wellicht is het ook mogelijk om de "data stream" van het originele display af te tappen en dat via een ESP8266 te versturen? Zou ik eens een keer een van mijn displays moeten openmaken.

Alexander_H

https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Analog_Pressure_sensor

Ik heb het gebouwd, maar ik krijg geen luchtdichte afsluiting geprint, misschien een verloop zoeken van autoventiel naar draad of zo  ???

Puck

Citaat van: Alexander_H op 17-06-2021  07:57 uhttps://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Analog_Pressure_sensor

Ik heb het gebouwd, maar ik krijg geen luchtdichte afsluiting geprint, misschien een verloop zoeken van autoventiel naar draad of zo  ???

Er staan meerdere topics over "manometer" op dit forum, misschien staat daar een oplossing tussen. Wat ik mij kan herinneren is dat het luchtdicht maken altijd een issue is. Misschien een extra rubbertje plaatsen (van een beugelfles, of een gaatje maken in een dop van een beugelfles) of wat loodgieterstape?

3d print resultaat BNR stl bestand van Woeka: https://photos.app.goo.gl/652SGUjeNVLA89gz5

Kost wat kracht om het schroefdraad lekker te laten werken maar na een paar keer schroeven, gaat deze er lekker strak op. Kan het alleen nog niet testen met een ventiel.

Woeka

Citaat van: Puck op 18-06-2021  14:37 u3d print resultaat BNR stl bestand van Woeka:



Kost wat kracht om het schroefdraad lekker te laten werken maar na een paar keer schroeven, gaat deze er lekker strak op. Kan het alleen nog niet testen met een ventiel.

Ik heb het resultaat even als plaatje toegevoegd aan je post. Heel mooi. Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gemaakt. Kleine ruimte tussen beide helften dat zal het schroeven wat makkelijker moeten maken. Tevens een aanduiding van het type flesje.



Citaat van: Jacques op 16-06-2021  21:50 ustl bestanden tot 2 MB kunnen vanaf vanavond gehecht worden aan een bericht.

Helaas dat lukt nog niet: Sorry, that file type is not supported.

Dus nog even via we transfer, tot 25-6.

Jacques

Citaat van: Woeka op 18-06-2021  15:35 uHelaas dat lukt nog niet: Sorry, that file type is not supported.

Snap ik niet. stl is toch echt toegevoegd aan de toegestane extensies.

Tielsebrouwer

@woeka zou je de bestanden voor vichy nog een keer willen delen? Ik wil kijken of ik er 5 kan laten printen.

Rinus

Citaat van: tjjvandoorn op 29-10-2021  07:40 u@woeka zou je de bestanden voor vichy nog een keer willen delen? Ik wil kijken of ik er 5 kan laten printen.
Ik heb ook interesse, in de files en/of de print

Woeka

Citaat van: tjjvandoorn op 29-10-2021  07:40 u@woeka zou je de bestanden voor vichy nog een keer willen delen? Ik wil kijken of ik er 5 kan laten printen.

Omdat het bestandstype nog niet wordt toegestaan door het forum even met een omweg, dan staat de bestanden wel op de server van hobbybrouwen voor de toekomst.

Dop (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar Dop.stl)

BNR_1 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar BNR_1.stl)

BNR_2 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar BNR_2.stl)

Steinie_1 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar Steinie_1.stl)

Steinie_2 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar Steinie_2.stl)

Vichy_1 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar Vichy_1.stl)

Vichy_2 (rechter muisklik, link opslaan als, hernoemen naar Vichy_2.stl)

Tielsebrouwer

Bedankt! Ik ga even kijken om ze te laten printen.

Rinus

Bedankt! p.s. kleine typo bij 2e bestand Steinie_1 dit zou Steinie_2 moeten zijn, neem aan dat het bestand zelf wel klopt.

Woeka

Citaat van: Rinus op 31-10-2021  10:31 uBedankt! p.s. kleine typo bij 2e bestand Steinie_1 dit zou Steinie_2 moeten zijn, neem aan dat het bestand zelf wel klopt.

Bestand klopt, nu de naam ook.

Alexander_H

Gisteren de Steinie geprint , maar toch wat moeite met de schroefdraad (kan aan mijn printer liggen). Bedankt Woeka voor het werk!

Woeka

Citaat van: Alexander_H op 01-11-2021  07:48 uGisteren de Steinie geprint , maar toch wat moeite met de schroefdraad (kan aan mijn printer liggen). Bedankt Woeka voor het werk!

Wat is de moeite? Te strak?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.