Wyeast 3944

Gestart door Kokkebil, 14-05-2021 09:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkebil

Wat is dit een enorm actieve gist!!
Ben ik week verder en nog komt het uit het waterslot, toch voldoende ruimte in het vat (dacht ik). Hebben jullie deze ervaring ook?

Timdehart

Gigantisch actief. Mijn laaste witbier hier mee gebrouwen. Was binnen 48 uur klaar met fermenteren. Ik kan me goed herkennen in de schuimkraag. Had op een gegeven moment een schuimlaag ter grootte van mijn hand.

Willem Broekema

Bij staat ie nu in de vergistingskast na te pruttelen. Ook binnen 48 uur klaar met de hoofdvergisting, en SG van 1045 naar (ca) 1014 gedaald, onder de productie van een odeur die mijn vrouw niet belieft...
Staat nu sinds woensdagavond in mandfles uit te pruttelen, maar er lijkt op het eerste gezicht weinig meer te gebeuren...

Kokkebil

Citaat van: Willem Broekema op 14-05-2021  15:42 uonder de productie van een odeur die mijn vrouw niet belieft...


Stinkt inderdaad als een idioot! Wat een putlucht! ;D ;D ;D ;D ;D

Kokkebil

Negen dagen na brouwdatum.
Ziet er lekker fris uit! ;D ;D ;D ;D ;D


Jacques

Citaat van: Kokkebil op 16-05-2021  10:31 uNegen dagen na brouwdatum.
Ziet er lekker fris uit! ;D ;D ;D ;D ;D



Ziet er inderdaad goed uit.

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 16-05-2021  22:49 uZiet er inderdaad goed uit.

Staat nog na 9 dagen flink te gisten!
Ieder 30 seconden borrelt het waterslot.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Giststarter 2,5 ltr. 25 liter wort en start SG van 1056.

Willem Broekema

Nnegen dagen ?!?  ???  Hoe dan?!


Is begin van 1,056 niet een beetje hoog voor een witbier? Zou een dikke 6% ABV kunnen worden. Dat is míj te stevig voor een zomerse doordrinker, hoor! :biersmile:


Ik ben van plan om de mijne na 8 dagen al te gaan bottelen. Dat is voor mijn doen al snel.  Ik zie al een paar dagen niets meer gebeuren in het waterslot.
Hij komt van 1,045 en was vóór overhevelen voor de nagisting ca 1,014; ik heb niet de indruk dat daar nog veel af is, maar dat gaan we vanavond of morgen zien...

Kokkebil

Citaat van: Willem Broekema op 17-05-2021  12:41 unegen dagen ?!?  ???  Hoe dan?!




Iek ook nie weet!
 :D :D :D :D :D :D

Vorig brouwsel verliep anders!
Veel rustiger.
En voor mij mag het alcoholpercentage gerust wat hoger zijn!

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 17-05-2021  10:54 uStaat nog na 9 dagen flink te gisten!
Ieder 30 seconden borrelt het waterslot.

Ieder 30 seconde een blup... Je hebt het dan over een aflopende nagisting...
Dat er nog nagistingsactiviteit is na 9 dagen is niet zo heel vreemd.

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 17-05-2021  22:29 uIeder 30 seconde een blup... Je hebt het dan over een aflopende nagisting...
Dat er nog nagistingsactiviteit is na 9 dagen is niet zo heel vreemd.

Klopt, maar bij vorige brouwsels was de activiteit na 9 dagen een stuk minder.
Zojuist SG gemeten van 1056 nu 1012.

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 18-05-2021  18:50 uKlopt, maar bij vorige brouwsels was de activiteit na 9 dagen een stuk minder.
Zojuist SG gemeten van 1056 nu 1012.

Klinkt als een normale vergisting.

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 18-05-2021  21:58 uKlinkt als een normale vergisting.

Nu gaat het een stuk rustiger.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.