Klarstein koelspiraal aansluiten

Gestart door HarryL, 06-05-2021 09:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HarryL

Goedemorgen!

Ik ben al uren aan het zoeken via zowel Google als op het forum maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb de Klarstein 30 liter ketel eindelijk binnen, hier zit een koelspiraal bij.
Nu kom ik er niet uit met het aansluiten op een eventuele gardena aansluiten of iets dergelijks.

De diameter van het spiraal is 10 mm, hier kan ik een (flexibele) slang op doen, heb verschillende opties heb ik gezien, flexibele waterslang (met metalen mantel, kristalslang, siliconenslang).
Maar dan komt het, hoe kom ik vanaf die 10 mm in godsnaam op de diameter van de Gardena aansluiting/tuinslang?
Ik kan geen goede koppeling vinden (Of zoek ik verkeerd?)


HarryL

Die had ik inderdaad gezien, maar wil er eigenlijk een flexibele slang tussen, dit omdat ik het koelspiraal niet stuk wil maken met bijvoorbeeld te strak aandraaien van de knelkoppeling. Of ben ik dan te bang?

joenedu

Ik denk dat je te bang bent, maar ik had het eerst ook anders: een tuinslang paste precies om de uiteinden van de spiraal heen. Daar een slangenklemmetje omheen, aan de andere kant kan je dan een Gardena aansluiting doen. Dan is het ook klaar. Ik zal kijken of ik nog een foto kan vinden.

Edit:
Foto gevonden, in ieder geval van het principe. Het plastic is gevoelig voor warmte dus kan dan gaan lekken. De tuinslang dus met knelkoppelingen op de koeler, aan de andere kant een tuinslang aansluiting.

HarryL

Tuinslang er direct op had ik al geprobeerd, daar kom ik niet mee weg. Dan gaat het lekken....
Vandaar ik opzoek ben naar een andere oplossing :-)

Ben benieuwd naar je foto!

joenedu

Citaat van: HarryL op 06-05-2021  09:58 uTuinslang er direct op had ik al geprobeerd, daar kom ik niet mee weg. Dan gaat het lekken....
Vandaar ik opzoek ben naar een andere oplossing :-)

Ben benieuwd naar je foto!

Vorige post aangepast ;) Ik had dus ook last van lekken. Met een knelkoppeling zoals in mijn eerste antwoord lekt het niet tot nauwelijks.

HarryL

Thanks!
Ben nu wel wat geruster op de knelkoppelingen.
Gewoon niet te strak aandraaien dus.
Dank je voor het meedenken en de foto! Hier kan ik verder mee!

beermenke

Citaat van: HarryL op 06-05-2021  10:09 uThanks!
Ben nu wel wat geruster op de knelkoppelingen.
Gewoon niet te strak aandraaien dus.
Dank je voor het meedenken en de foto! Hier kan ik verder mee!
De juist passende knelkoppeling nemen en met de hand aandraaien. Dan druk opzetten met waterleiding. Zoals ook met koelen. Dan zachtjes aandraaien met sleutel. Je zult zien dat het met minimaal aandraaien al dicht is. Te strak is soms slechter in dit soort gevallen
Succes want dit soort koelers is een gemak

HarryL

Het was even Handige Harry uithangen, maar het is gelukt :-)



Ik ben blij met het resultaat!
Ik heb er bewust wat langere buizen aan gezet, om hem wat makkelijker hier op te kunnen bergen.
Wellicht dat ik dit in de toekomst nog aanpas, maar voor nu ben ik zeer tevreden!

joenedu


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.