Twijfels over welke app te installeren

Gestart door HarryL, 02-05-2021 11:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HarryL

Onlangs heb ik een 9" android tablet gekregen (geen fancy ding of zo, lekker basic).
Nu vroeg ik mij af, welke app is nou echt aan te raden om er op te zetten?

Ik wil het tablet gaan gebruiken tijden het brouwen om o.a. notities te maken en de recepten te bekijken.
Een zoekactie op dit forum brengt mij tot;
* Brewfather
* Biermacht

Helaas is BrouwHulp niet beschikbaar voor Android.
Wat is jullie advies in deze?

trebvuister


Triplezzz

Ik gebruik ook Brewfather.
Welliswaar op een ipad maar werkt prima.

thepsych

Ik zit met mijn grainfather een beetje vast aan de website hiervan. Ik gebruik vaak BrouwHulp op de computer en exporteer dit naar Grainfather en brewfather, dat wel 17 euro per jaar kost. Helaas ondersteund brewfather niet aansturen van de grainfather maar het is wel het meest complete programma met ook pitching van de gist, giststarter maken, waterhuishouding etc. Ik ken biermacht niet, is er niet voor Apple, maar brewfather is mijn programma.

Jan de Graaff

Citaat van: trebvuister op 02-05-2021  14:50 uBrewfather
Brewfather

(@Jacques: Brewfather staat nog steeds niet in het lijstje..)

TimW


Jacques

Brewfather is ook mijn advies. Het mooie van deze software is dat deze op je PC, Chromebook, tablet en mobiel werkt.


Citaat van: JanDeGraaff op 02-05-2021  20:30 uBrewfather

(@Jacques: Brewfather staat nog steeds niet in het lijstje..)

Zal ik binnenkort aanpassen.



Rinus

Ik gebruikte eerst BrouwHulp, maar nu ook Brewfather.
Voor mij is het handig vanwege wat technische hulpmiddelen (Ispindel, bubble counter e.d.)
Brouwen heb ik er nog niet mee gedaan, maar moet volgens mij de recepten kunnen exporteren voor gebruik met Brewuno.

Inderdaad grote voordeel van Brewfather dat het op elke browser werkt, voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Het enige nadeel / risico vind ik altijd met dit soort "websites" dat je van hun servers afhankelijk bent.

HarryL

Bedankt voor het unanieme antwoord :-)
Brewfather inmiddels geïnstalleerd op mijn tablet.
Hier maar eens mee spelen! Dank je wel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.