Nieuw tompoucen bier van HEMA

Gestart door LAM, 22-04-2021 23:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LAM

Beste brouwers en drinkers,
ik kwam zojuist een artikel tegen dat gekgenoeg geen 1 aprilgrap is. HEMA is natuurlijk bekend om hun befaamde tompoucen, maar ze verkopen nu ook een biertje met die smaak! Ze brouwen dit natuulijk niet in de HEMA brouwerij, maar laten het brouwen door brouwerij Løwlander. Ik zal eens kijken of ik er een kan bemachtigen. Iemand al ervaringen?
Groetjes LAM

drik79

Ik zag het ook voorbij komen en ben eventjes gaan zoeken. Maar het lijkt er op dat ie helemaal is uitverkocht (ook niet meer via de HEMA website te verkrijgen).

Jammer, had het graag even geprobeerd.


Opaslof

Had ik niets van vernomen maar wel hilarisch!! Ben wel nieuwsgierig.

joenedu

Ik heb hem gisteren gehaald bij de Hema een dorp verderop, da's dan weer een voordeel van in het noorden wonen denk ik :P


Proefnotities: je proeft de tompouce echt. Het is een soort vloeibaar gebakje, hele rare gewaarwording. Het schuim is goed, hij ruikt niet naar een tompouce. Je verwacht een superdik bier, maar dat valt dus tegen. Een tikje chemisch, in de nasmaak komt de tompouce echt naar boven en het zoete blijft hangen.
Best leuk om een keer te drinken!

Derp

Wilde hem graag maar toen mijn vriendin er eentje ging halen vanochtend liep één iemand voor haar met de gehele winkelvoorraad weg  :'(

Phoef

Omgv Rotterdam ( waar ik woon ) had de HEMA hem niet eens ontvangen.
Ze hoopte hem later vandaag binnen te krijgen.

Zou wel iets voor mijn vrouw zijn dit :)

LAM

Ik heb er 6 besteld in een HEMA een paar dorpen verderop. Dit wil ik graag proberen :)

Oscar

Citaat van: LAM op 22-04-2021  23:34 uZe brouwen dit natuulijk niet in de HEMA brouwerij, maar laten het brouwen door brouwerij Løwlander.

;D ;D ;D  Het verhaal is denk ik anders om... ;D ;D ;D

Gorak

Ben benieuw. Als hij aanslaat krijgen we misschien over een tijdje de Rookworst-Ale  :groots:

edensan

Citaat van: Oscar op 23-04-2021  22:47 u;D ;D ;D  Het verhaal is denk ik anders om... ;D ;D ;D

Løwlander bier gebrouwen door Hema...?  :D

Puck

Citaat van: edensan op 24-04-2021  12:19 uLøwlander bier gebrouwen door Hema...?  :D

De winkelketen is eigendom van Jumbo familie Van Eerd en investeringsmaatschappij Parcom. Lowlander is een huurbrouwer met goede connecties. Marketinglui die bij een grote brouwerij of distillerij hebben gewerkt of nog voor werken, de markt goed kennen en dan iets op de markt zetten. Met of zonder hulp van een moederbedrijf dat is dan niet helemaal duidelijk. In ieder geval hebben ze een goed verhaal en connecties.

LAM

Hlaas heb ik het bier toch niet meer kunnen bemachtigen... Bij de HEMA een paar dorpen verderop hadden ze 6 tompoucen in plaats van 6 blikken tompouce bier voor me klaar gezet. "We krijgen dat bier ook niet meer binnen dus helaas..."  :echtboos: :echtboos: :echtboos:

CeesM

Citaat van: LAM op 24-04-2021  15:14 uHlaas heb ik het bier toch niet meer kunnen bemachtigen... Bij de HEMA een paar dorpen verderop hadden ze 6 tompoucen in plaats van 6 blikken tompouce bier voor me klaar gezet. "We krijgen dat bier ook niet meer binnen dus helaas..."  :echtboos: :echtboos: :echtboos:
Dus maar 6 tompoucen meegenomen voor bij de koffie?

LAM

Citaat van: CeesM op 24-04-2021  16:45 uDus maar 6 tompoucen meegenomen voor bij de koffie?
Die kreeg ik van ze cadeau omdat het hun fout was :)

seed7

Citaat van: LAM op 24-04-2021  15:14 u:echtboos: :echtboos: :echtboos:

Pfff, je bent toch hobbybrouwer? Mik die dingen in een eigen bier.

Ingo

LAM

Citaat van: seed7 op 24-04-2021  23:37 uPfff, je bent toch hobbybrouwer? Mik die dingen in een eigen bier.

Ingo
😂😂
Ik heb nog ruim twee kratten van een kasteel rouge kloon poging staan. Als die op zijn ga ik weer aan het experimenteren...

Jacques

Citaat van: LAM op 24-04-2021  15:14 uHlaas heb ik het bier toch niet meer kunnen bemachtigen... Bij de HEMA een paar dorpen verderop hadden ze 6 tompoucen in plaats van 6 blikken tompouce bier voor me klaar gezet. "We krijgen dat bier ook niet meer binnen dus helaas..."  :echtboos: :echtboos: :echtboos:

Heerlijk. Hier moet ik toch wel heel erg hard om lachen. Ik zie je gezicht voor je toen je het doosje met de tompoucen kreeg.


LAM

Citaat van: Jacques op 25-04-2021  23:23 uIk zie je gezicht voor je toen je het doosje met de tompoucen kreeg.
Hahaha precies, ik was wel een beetje teleurgesteld en aardig geïrriteerd. Maar ja, achteraf kunnen we er wel om lachen.  ;D

ElmerVDM

Citaat van: seed7 op 24-04-2021  23:37 uPfff, je bent toch hobbybrouwer? Mik die dingen in een eigen bier.

Ingo

Ik zit dat nog serieus te overwegen ook. Kijken of dat een beter resultaat oplevert dan bij Lowlander...

Richard3

Dat zal wel een vette tjets worden dan.

ElmerVDM

Het kan toch niet heel moeilijk zijn om zelf te maken als ik dit voorbeeld zo zie:

Derp

Vandaag was het hier bij de lokale HEMA weer ruim voorradig! Ik heb dit keer ook kunnen bemachtigen.

Van het weekend eens voor gaan zitten.

Hopfenfox

Ik had ze afgelopen weekend ook, leuk om eens te proberen. Ik vond het ronduit smerig, mijn vrouw ook. Een mix van een prima biertje met schiwasser, je weet wel, die frambozenranja die je in Oostenrijkse berghutten krijgt. Bewijst maar weer dat als je twee lekkere dingen mixt, het resultaat niet ook per se lekker is  ;D

Theo Mol

Iemand die het goed met mij meent had twee blikjes voor mij gekocht.
Ik heb er nu een leeggedronken en ik vind het curieus spul. Ik word wel vrolijk van het idee dat iemand de moeite neemt om zoiets te maken maar of ik het lekker vind, daar ben ik nog niet achter.
Ach, het tweede blikje is er ook nog en als ik het dan nog niet weet ben ik in ieder geval twee keer vrolijk geweest.

Phoef

Het is gewoon een heel grappig biertje, na 1 heb je voor die avond genoeg van op.
Het is slecht doordrinkbaar (denk door de lactose) dat maakt het dikkig.

Maar gewoon even eentje kopen, dit jaar zijn ze zeer goed te verkrijgen en niet meer na 1 daq uitverkocht.
Voor die 2,50 euro kan je geen buil aan vallen :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.