Blokker Sodastream / CO2 flessen

Gestart door Arthur B, 11-04-2021 09:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur B

Ter info: Blokker heeft nu ook eigen merk flessen. Niet zo goedkoop als de Duitsers, maar omruilen is in ieder geval een verbetering (€ 9,99): https://www.blokker.nl/blokker-sodawater-CO2-cilinder-nieuw/2550650.html


Esterenbrouw

Op welke wijze gebruik je deze koolzuur?

Lange1985

Citaat van: Arthur B op 11-04-2021  09:18 uTer info: Blokker heeft nu ook eigen merk flessen. Niet zo goedkoop als de Duitsers, maar omruilen is in ieder geval een verbetering (€ 9,99): https://www.blokker.nl/blokker-sodawater-CO2-cilinder-nieuw/2550650.html
Nu ben ik benieuwd naar welke Duitse firma ze ook heeft?

Arthur B

In Duitsland kan je ze op veel plekken krijgen. Aldi, DM, Netto. Meestal voor zo'n 6 euro...

Arthur B

Citaat van: Esterenbrouw op 11-04-2021  10:08 uOp welke wijze gebruik je deze koolzuur?

Carboniseren en tappen uit kleine vaatjes. Op het forum zijn al meerdere posts over de (Chinese) 5 liter kegs te vinden... 😊

Esterenbrouw

Is er een ball-lockkoppeling op aan te sluiten?
Zou je een foto kunnen posten?

Arthur B

Citaat van: Esterenbrouw op 11-04-2021  11:44 uIs er een ball-lockkoppeling op aan te sluiten?
Zou je een foto kunnen posten?

https://nl.aliexpress.com/item/32970847461.html

Esterenbrouw


Appiehappie

Ik gebruik naast mijn 2 kg CO2 fles ook sodastream flessen (2). Ik sluit deze flessen aan via een CO2 regelaar
en ballock. CO2 regelaar schroef ik rechtstreeks op de sodastream CO2 fles. De ballock koppeling gebruik ik
met bovenstaande koppeling op een Aliexpress 5 of 2 liter vat.






Natlip

Gebruik jij daar een koppeling voor vloeistof voor of maakt dat eigenlijk niks uit?

Guppie

Beste is toch een grijze koppeling voor te gebruiken met een terugslag ventiel, die beschermt de reduceer weer.

Arthur B

Citaat van: Natlip op 11-04-2021  19:09 uGebruik jij daar een koppeling voor vloeistof voor of maakt dat eigenlijk niks uit?

Maakt wel uit, al gaat het meestal goed. Bovendien zou ik een connector met terugslagklep aanraden. Dan weet je zeker dat er nooit inhoud uit het vat in je fles terecht komt.

https://nl.aliexpress.com/item/4000512826460.html

Arthur B

Citaat van: Guppie op 12-04-2021  11:44 uBeste is toch een grijze koppeling voor te gebruiken met een terugslag ventiel, die beschermt de reduceer weer.

Timing is alles. 😂

hansHalberstadt

Ik heb een keer bier in de reduceer gehad. Moest het hele ding uit elkaar halen en schoonmaken. Dat doe je dus maar 1 keer.

Satch Brewing

Citaat van: Appiehappie op 11-04-2021  17:18 uIk gebruik naast mijn 2 kg CO2 fles ook sodastream flessen (2). Ik sluit deze flessen aan via een CO2 regelaar
en ballock. CO2 regelaar schroef ik rechtstreeks op de sodastream CO2 fles. De ballock koppeling gebruik ik
met bovenstaande koppeling op een Aliexpress 5 of 2 liter vat.





iI heb vanmorgen om 04:30 (wekker werk) een fles CO2 bij Blokker online besteld om op te halen in de winkel (lag om 10:00 klaar) en de koppelingen bij Ome Ali - want, wel handig tijdens de BBQ een klein flesje achter de hand te hebben mocht nét dan mijn gewone CO2 fles leeg lopen - ook handig/snel te gebruiken om met een bruissteentje mijn wort te beluchten net voor de hoofdvergisting.

hansHalberstadt

Citaat van: Satch Brewing op 12-04-2021  20:49 uook handig/snel te gebruiken om met een bruissteentje mijn wort te beluchten net voor de hoofdvergisting
Die moet je even uitleggen denk ik. Ik neem aan dat je je wort niet met koolzuur gaat beluchten?

DeKeng

Je kunt ook de sodastream glasfles direct gebruiken dmv een S30 adapter. Zo kun je flessen direct "purgen".
Ik wil dit zelf eens gaan proberen op deze manier. Ook ben ik aan het kijken of ik het rechtstreeks met een Sodastream apparaat kan doen.
Zal een hoop geëxperimenteer worden, maar wel de moeite waard om te proberen.
Hoop op minder zooi in mijn cans omdat je niet op blik (in mijn geval dan) nagist. Ook handig wellicht aangezien je bier sneller te consumeren is. Ik maak overigens meestal IPA's dus die wil ik zsm drinken

Arthur B

Citaat van: Arthur B op 11-04-2021  10:21 uIn Duitsland kan je ze op veel plekken krijgen. Aldi, DM, Netto. Meestal voor zo'n 6 euro...

Momenteel zelfs regelmatig onder de € 5. Maar ik begrijp dat in NL ook steeds meer huismerk systemen op de markt komen, dus daar zal de prijs ook wel zakken.

Arthur B

Citaat van: DeKeng op 30-08-2022  11:01 uJe kunt ook de sodastream glasfles direct gebruiken dmv een S30 adapter. Zo kun je flessen direct "purgen".

...

Ook handig wellicht aangezien je bier sneller te consumeren is. Ik maak overigens meestal IPA's dus die wil ik zsm drinken

Wellicht is PET dan ook een oplossing. Met de juiste flessen heb ik zeer goede ervaringen. Het purgen en vullen gaat ook als een speer.

Op Ali zijn zeer goedkoop allerlei tools te krijgen. Ik gebruik bijvoorbeeld deze voor tegendruk vullen: https://www.aliexpress.com/item/4001034873369.html

DeKeng

Citaat van: Arthur B op 31-08-2022  09:53 uWellicht is PET dan ook een oplossing. Met de juiste flessen heb ik zeer goede ervaringen. Het purgen en vullen gaat ook als een speer.

Op Ali zijn zeer goedkoop allerlei tools te krijgen. Ik gebruik bijvoorbeeld deze voor tegendruk vullen: https://www.aliexpress.com/item/4001034873369.html


Heb PET eens geprobeerd,best ok. Maar ben op blik over gegaan omdat ik simpelweg geen zin meer had om telkens flessen te reinigen, met toch de evt kans op n infectie. Plus de opslagruimte uiteraard.

DeKeng

Update over de Sodastream...
Het apparaat zelf voegt niets toe, heb een geprobeerd om rechtstreeks het blik op het apparaat te zetten ipv die fles, dat gaf gelijk zooi (met water) laat staan dat je dat met bier probeert  ;D
Ik heb een S30 adapter voor op de CO2 fles besteld, kijken of dat gaat lukken.
Zo niet, dan overweeg ik toch n beergun maar dat schijnt een hoop zooi te geven. Iemand hier ervaring mee?

thepsych

Citaat van: Appiehappie op 11-04-2021  17:18 uIk gebruik naast mijn 2 kg CO2 fles ook sodastream flessen (2). Ik sluit deze flessen aan via een CO2 regelaar
en ballock. CO2 regelaar schroef ik rechtstreeks op de sodastream CO2 fles. De ballock koppeling gebruik ik
met bovenstaande koppeling op een Aliexpress 5 of 2 liter vat.







Hoe heet zo'n aansluiting voor op een sodastreamfles? Dan kan ik zelf eens zoeken naar spullen die daar op passen.

Arthur B

Citaat van: thepsych op 03-09-2022  12:51 uHoe heet zo'n aansluiting voor op een sodastreamfles? Dan kan ik zelf eens zoeken naar spullen die daar op passen.

Tr21 x 4


thepsych

Weet je wat die RPV betekent? Wanneer werkt t dan niet? Heb je al ervaring met dit systeem? En is het niet zo dat je de CO2 cilinder moet kantelen zodat de vloeibare CO2 in de soda stream komt? Of zit er geen vloeibare koolzuur in de fles?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.