Zou dit werken?

Gestart door vanderhoeve, 02-04-2021 14:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderhoeve

Ik heb mijn bouwpan iets aangepast.
Eerder moest ik mijn maisch overscheppen naar de filterbak, op deze manier wil ik het gelijk over laten lopen naar de kookpan (zelfde model)
Misschien in de toekomst nog een roerwerkje er in maken, zou dit functioneren?


de Machtige Wil

Ja hoor dat moet prima werken. Zelf heb ik ook een filterheks op die manier in de pan liggen en dat werkt goed.

Snelbier

Citaat van: vanderhoeve op 02-04-2021  14:50 u.. Eerder moest ik mijn maisch overscheppen naar de filterbak, op deze manier wil ik het gelijk over laten lopen naar de kookpan (zelfde model)
Misschien in de toekomst nog een roerwerkje er in maken, zou dit functioneren?
Aftappen moet prima gaan zo.  Wel opletten dat de filterheks op de bodem blijft liggen, anders komt je ketel nooit leeg (gaat lucht aanzuigen).
Roerwerk: zie oa dit recente topic: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27093.msg649245.html#msg649245
Die flexibele filterheks wordt een puntje, zal vroeg of laat door het roerwerk worden opgeslokt.
Succes,  Snelbier.

vanderhoeve

Vanavond even geprobeerd met water, als ik hem op het einde iets schuin zet dan blijft er 300 ml achter in de ketel :D
De filterheks ligt behoorlijk strak langs de rand van de pan, dus die blijft denk ik wel op zijn plek.
Zondag maar eens proberen :brouwen:

Opaslof

Ik zou wel een siliconen slang eraan maken om de vloeistof onder op de bodem van de kookketel te laten instromen. Niet van bovenaf erin kletteren (zuurstof).
Voor de rest zal dit vast prima werken onder verval.

Ansius

Je maisch wil je goed roeren.
Deze opstelling is beperkend.
Roeren zal zeker niet optimaal gaan.
Niet mijn keuze.

vanderhoeve

Vandaag gedraaid met de nieuwe opstelling,.
Maischen ging goed, roeren was goed te doen.
Rendement was ook boven gemiddeld.
Spoelen ging super, lekker langzaam gespoeld was goed te regelen. Ik ben blij :brouwen: :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.