Extreem goedkope hop bij Brouwland

Gestart door de Machtige Wil, 31-03-2021 17:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Machtige Wil

Hi brouwers,

Zojuist heb ik een bestelling gedaan bij Brouwland voor wat grondstoffen waaronder nugget hop bellen. Tot mijn verbazing kost deze per 100 gram op het moment maar 1,59 euro en wil je een kilo dan ben je voor 10,60 klaar  ;D

https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hop/hop-van-a-z/d/hopbloemen-nugget-100-gr?gaCategory=search
https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hop/hop-van-a-z/d/hopbloemen-nugget-1-kg?gaCategory=search

Misschien is het fout ingevoerd maar ik kon het gewoon afrekenen. Ik zag meerdere hele goedkope hoppen dus nugget is niet de enige.

Doe er je voordeel mee.  :brouwen:

CeesM

Citaat van: de Machtige Wil op 31-03-2021  17:44 uTot mijn verbazing kost deze per 100 gram op het moment maar 1,59 euro en wil je een kilo dan ben je voor 10,60 klaar  ;D

https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hop/hop-van-a-z/d/hopbloemen-nugget-100-gr?gaCategory=search
https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hop/hop-van-a-z/d/hopbloemen-nugget-1-kg?gaCategory=search

Misschien is het fout ingevoerd maar ik kon het gewoon afrekenen. Ik zag meerdere hele goedkope hoppen dus nugget is niet de enige.

Doe er je voordeel mee.  :brouwen:
Heb je niet naar de oogstdatum gekeken? ;)

de Machtige Wil

Citaat van: CeesM op 31-03-2021  17:48 uHeb je niet naar de oogstdatum gekeken? ;)

Ah dat was dus het addertje  ;D
Gelukkig geen kilo's ingeslagen

Rinus

Citaat van: de Machtige Wil op 31-03-2021  18:52 uAh dat was dus het addertje  ;D
Gelukkig geen kilo's ingeslagen
Als het goed gekoeld bewaard is moet je daar ook niet al te veel zorgen om maken hoor.

jpt


Heuvinger brouwerij

Hmm, effe zoeken bij Hoppecruyt.
Target hoppellets 2020 € 65,-
https://www.hoppecruyt.be/nl/Target-hoppellets---2018-5-kg
Daar komt voor 5 kg wel verzendkosten overheen van € 16,50, echter gratis levering vanaf € 150.

Fractus

Mijn ervaring met Brouwland is ook dat de hop goedkoper is en vaak verser dan bij bijvoorbeeld Braumarkt. Van de meeste hoppen hebben ze bij Brouwland al de oogst van 2020, bij Braumarkt krijg je 2019 of ouder. Je moet alleen niet vergeten dat die verzendkosten er nog op komen...

Braumarkt verkoopt geeneens Saaz hop  :clownsmile:

Edwin brouwt

Citaat van: Fractus op 01-04-2021  14:29 uBraumarkt verkoopt geeneens Saaz hop  :clownsmile:

Zeker wel, ze verkopen Saazer van Hollands hophuis.

biking rebel

Citaat van: EdwinBrouwt op 01-04-2021  23:29 uZeker wel, ze verkopen Saazer van Hollands hophuis.

En zoals het meeste daar: "Niet op voorraad."

Kan mij niet voorstellen dat ze over een paar jaar nog bestaan.

jpt

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 01-04-2021  11:33 uHmm, effe zoeken bij Hoppecruyt.
Target hoppellets 2020 € 65,-
https://www.hoppecruyt.be/nl/Target-hoppellets---2018-5-kg
Daar komt voor 5 kg wel verzendkosten overheen van € 16,50, echter gratis levering vanaf € 150.
Bedankt, deze kende ik nog niet. Voor de liefhebbers, ze verkopen ook hoprhyzomen, mocht het niet lukken bij Eickelmann.

Mark T

Citaat van: biking rebel op 02-04-2021  00:17 uEn zoals het meeste daar: "Niet op voorraad."

Kan mij niet voorstellen dat ze over een paar jaar nog bestaan.

Bestel er al lang niks meer maar daar blijf ik me ook altijd over verbazen... 

LAM

Ik heb ook vaak problemen met Brauland. Maar ik moet zeggen, wanneer je ze opbelt, doen ze er alles aan dat je toch de producten krijgt die je graag wilt hebben. En als ze alleen de duurdere versie hebben krijg je met een beetje geluk een mooie korting waardoor je nog goedkoper uit bent als normaal.

MO

Normale hopsoorten (dus niet Citra of Mosaic of Sabro of zo) kosten al jaren € 80-100 per 5 kg. Leuke marge hebben de hobbywinkels he?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: biking rebel op 02-04-2021  00:17 uEn zoals het meeste daar: "Niet op voorraad."
Heel vreemd, zelfs basis mouten van Nederlandse of Belgische mouterijen, "Niet op voorraad".


Citaat van: MO op 06-04-2021  17:09 uNormale hopsoorten (dus niet Citra of Mosaic of Sabro of zo) kosten al jaren € 80-100 per 5 kg. Leuke marge hebben de hobbywinkels he?
Een 5 kg is voor een hobbiebrouwer veel te veel, eventueel verdelen in clubverband.
Ik red me wel met 1 kg, ,moet het wel heel lekkere of erg bittere hop zijn.
Ik kocht vorig jaar 2 kg WGV hop en eigenlijk ben ik blij dat het nu op is.
Citaat van: MO op 06-04-2021  17:09 uLeuke marge hebben de hobbywinkels he?
Opnieuw verpakken in kleinere verpakkingen kost gewoon tijd, dus geld.
Ga je toch lekker bij Hoppecruyt bestellen?

tdp

Citaat van: MO op 06-04-2021  17:09 uNormale hopsoorten (dus niet Citra of Mosaic of Sabro of zo) kosten al jaren € 80-100 per 5 kg. Leuke marge hebben de hobbywinkels he?

Dat zijn beste marges. Zal de mout op een zelfde verhouding over de kop gaan?

LAM

Citaat van: tdp op 07-04-2021  07:46 uZal de mout op een zelfde verhouding over de kop gaan?
Om die reden heb ik maar eens een 25 kg zak gekocht in plaats van elke keer emmertjes van 5 kg scheelt een hoop.
met die emmertjes kost 25 kg pilsmout van The Swaen € 38,75 en gewoon zo'n zak kost € 22,75 bij Braumarkt. Maar hé! Die is niet in het assortiment :clownsmile: :clownsmile:

Heuvinger brouwerij

Citaat van: LAM op 07-04-2021  11:31 uelke keer emmertjes van 5 kg scheelt een hoop.
Die emmer brengt ook kosten met zich mee.
Die emmertjes zijn best wel handig, ik gebruik ze om de juiste hoeveelheid mout klaar te zetten als ik ga brouwen.
Doch als er 10 van die emmertjes op de zolder staan vind ik dat wel meer dan voldoende.
Bij vd Kooy wordt 5 kg mout in een voorraadbak geleverd.
Men verkoopt zo'n voorrraadbak ook los voor € 2,95, als je die prijs meeneemt is de marge van een emmer van 5 kg mout echt niet zo groot.
Aan een royaal assortiment, kleine hoeveelheden hangt nu eenmaal een prijskaartje.
Wat mij minder bevalt is dat men een royaal assortiment op de pagina heeft staan met Niet op voorraad.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.