Kroonkurk op champagnefles

Gestart door Albring, 24-03-2021 21:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albring

Ongetwijfeld is deze vraag hier al gesteld, maar als ik op kroonkurk en champagnefles zoek dan kom ik mijn vraag niet tegen.

Ik heb een champagnefles waar een kurk in zat. Kan ik hier een 29 mm kroonkurk op plakken?

LAM

Citaat van: Albring op 24-03-2021  21:07 uOngetwijfeld is deze vraag hier al gesteld, maar als ik op kroonkurk en champagnefles zoek dan kom ik mijn vraag niet tegen.

Ik heb een champagnefles waar een kurk in zat. Kan ik hier een 29 mm kroonkurk op plakken?
Even testen door er koolzuurhoudend water in te doen en dan even goed schudden. Echt 100% zeker is het niet, maar wel een mooi testje.

PP

Citaat van: Albring op 24-03-2021  21:07 uOngetwijfeld is deze vraag hier al gesteld, maar als ik op kroonkurk en champagnefles zoek dan kom ik mijn vraag niet tegen.

Ik heb een champagnefles waar een kurk in zat. Kan ik hier een 29 mm kroonkurk op plakken?

Niet direct een antwoord op je vraag maar ik gebruik kunststof "kurken" voor champagne/ zure bieren flessen.
Werkt perfect voor bier; heeft ook een mooie uitstraling.
Bovendien recyclebaar.

Groet, Paul 

Jacques

Citaat van: Albring op 24-03-2021  21:07 uOngetwijfeld is deze vraag hier al gesteld, maar als ik op kroonkurk en champagnefles zoek dan kom ik mijn vraag niet tegen.

Ik heb een champagnefles waar een kurk in zat. Kan ik hier een 29 mm kroonkurk op plakken?

Dat kan als er een randje aan de champagnefles zit waar de tanden van de kroonkurk overheen gevouwen kunnen worden.

Ik bedoel een randje zoals je hier kunt zien aan de bovenkant van de fles


Bij deze flessen gaat het niet lukken...


lier

Anders vul je de fles met cola, doe er een mentos in en dan vlug de dop / kurk erop >:D , als hij dichtblijft is het goed

Arjen1969

Citaat van: lier op 26-03-2021  21:38 uAnders vul je de fles met cola, doe er een mentos in en dan vlug de dop / kurk erop >:D , als hij dichtblijft is het goed

Wel goed uitkijken als je na de test de fles wil openen ;-)

PiWi

Vaak, niet altijd, zul je zien dat op flessen waar een kurk op gezeten heeft geen kroonkurk op past. Op bijvoorbeeld Grand Prestige flessen passen geen kroonkurk. Dit heeft te maken met de dikte van de rand van de fles waarover de kroonkurk heen moet passen.

Jacques

Citaat van: PiWi op 29-03-2021  17:20 uVaak, niet altijd, zul je zien dat op flessen waar een kurk op gezeten heeft geen kroonkurk op past. Op bijvoorbeeld Grand Prestige flessen passen geen kroonkurk. Dit heeft te maken met de dikte van de rand van de fles waarover de kroonkurk heen moet passen.

Vandaar ook dat ik een foto geplaatst heb (de eerste foto) van een fles waarbij je wel een kroonkurk plaatsen. Bij champagneflessen zonder dat bovenste randje kun je geen kroonkurk op fles vastdrukken.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: PiWi op 29-03-2021  17:20 uVaak, niet altijd, zul je zien dat op flessen waar een kurk op gezeten heeft geen kroonkurk op past.
Is voor mij opzich al een reden om die flessen te laten staan.
Ik zag voor anderhalf jaar terug dat mijn favoriete Franse brouwerij, Declerc in Peronne, over gegaan was naar 3/4 L flessen waar wel een kroonkurk op past

Albring

Is er iemand die 1 29 mm kroonkurk per post zou willen versturen? Ik vind het zonde om 100 dopjes te kopen en verzendkosten te betalen terwijl het wellicht niet gaan passen.

LAM

Citaat van: Albring op 06-04-2021  14:45 uIs er iemand die 1 29 mm kroonkurk per post zou willen versturen? Ik vind het zonde om 100 dopjes te kopen en verzendkosten te betalen terwijl het wellicht niet gaan passen.
Je zou een 750 ml fles La Chouffe kunnen kopen. Daar zit ook zo'n kroonkurk op. Probeer je hem er voorzichtig af te halen met een opener en dan kun je hem op jouw fles proberen. Daarnaast heb e dan een lekker biertje voor vanavond  ;) ;)

Albring

Citaat van: LAM op 06-04-2021  14:48 uJe zou een 750 ml fles La Chouffe kunnen kopen. Daar zit ook zo'n kroonkurk op. Probeer je hem er voorzichtig af te halen met een opener en dan kun je hem op jouw fles proberen. Daarnaast heb e dan een lekker biertje voor vanavond  ;) ;)

Bedankt voor de tip. Als beloning mag je op eigen kosten zo'n fles halen. Zelf heb ik er inmiddels 1 in huis :) :)

LAM

Citaat van: Albring op 06-04-2021  15:49 uAls beloning mag je op eigen kosten zo'n fles halen.
;D ;D ;D Ontzettend bedankt! hahaha

Mikel

Zitten er op de grote chouffe niet gewoon 26 mm doppen?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: LAM op 06-04-2021  14:48 uProbeer je hem er voorzichtig af te halen met een opener en dan kun je hem op jouw fles proberen.
Als buitendrinker heb ik de ervaring dat je een dopje met een aansteker er redelijk onvervormd af krijgt.

Jacques

Citaat van: Mikel op 06-04-2021  20:10 uZitten er op de grote chouffe niet gewoon 26 mm doppen?

Nee, 29 mm.

PiWi

Afgelopen weekend hebben we een fles Moët en Chandon opengetrokken én een fles kinderchampagne van de Jumbo en op allebei past een kroonkurk.

Mikel

Citaat van: Jacques op 06-04-2021  21:25 uNee, 29 mm.

Excuus, dan heb ik niks gezegd.  :-X

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.