Even voorstellen, Kees

Gestart door KeesK, 24-03-2021 20:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KeesK

Hoi Allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen.

Ik ben Kees, en woon in een plaatsje onder de rook van Schiphol.
(Letterlijk, als zo'n ding land waait de rook van de banden door mijn tuin)

Al langere tijd speelde ik met de gedachte om mijn eigen biertjes te gaan brouwen en na uren YouTube video's te hebben gekeken, forums doorgebladerd te hebben en boeken te hebben gelezen heb ik vorige week  deze gedachte omgezet in daden.

Afgelopen zaterdag een afspraak gemaakt bij de plaatselijke brouwwinkel om daar diverse benodigdheden aan te schaffen.

Zondag mijn eerste brouwdag gehouden en in jaren niet zo veel plezier gehad met een hobby.

Uiterst tevreden met het resultaat tot nu toe kan ik bijna niet wachten op het uiteindelijke resultaat.

Maar hoe langer het duurt hoe meer de onzekerheid toeslaat. Mijn brouwkennis komt uit een boek en van internet, mijn referentie is YouTube. Niemand om me heen die dit vaker heeft gedaan of waar ik iets aan kan vragen.

Het lezen op dit forum helpt me een groot deel van mijn twijfel weg te nemen en ik hoop dat jullie me bij kunnen staan met adviezen mocht ik er even niet uit kunnen komen.

Hoop veel van jullie te kunnen leren
Groetjes van een beginnende brouwer.

Kees


tdp

Hoi Kees,

Geduld is een van de meest belangrijke eigenschappen van een hobbybrouwer. Het probleem is dat je in de tijd dat je moet wachten veel kunt nadenken, en je wellicht gaat twijfelen! Veel (waarschijnlijk alle ;)) vragen van beginnende brouwers zijn wel gesteld, veel staat al wel hier op het forum. Je kunt naast de zoekfunctionaliteit ook gebruik maken van de tags, daarin is veel informatie mooi gebundeld. Verder staat vragen vrij, normaliter is er altijd wel een brouwer die je op weg helpt!

Welkom op het forum, en veel brouwplezier,

Teun

LAM

Welkom Kees!
Wat voor biertje heb je gebrouwen?

Jacques

Welkom op het forum Kees.

Je woont onder de rook van Schiphol, dan wonen er bij jou in de buurt veel hobbybrouwers. In Hoofddorp is namelijk een vereniging voor hobbybrouwers gevestigd met de naam 't Wort Wat. Het is een hele grote vereniging met veel ervaren brouwers. De Corona pandemie maakt dat er op dit moment geen clubavonden gehouden kunnen worden, maar het is zeker de moeite waard om naast het volgen van dit forum je ook aan te melden bij deze vereniging.

Oscar

Citaat van: KeesK op 24-03-2021  20:49 uMijn brouwkennis komt uit een boek en van internet, mijn referentie is YouTube.

Mijn meeste kennis over bierbrouwen komt van dit forum  :brouwen: Youtube is een kanaal waar ik mijn kennis en hobby deel... Dus jouw referentie in dit stadium is niet slecht. En in Amsterdam zit de bierkaai. Neem ff contact met hun op, en je hebt meteen een moutzak vol biervrienden... :brouwen: :proost: :)

KeesK

Citaat van: LAM op 24-03-2021  21:24 uWelkom Kees!
Wat voor biertje heb je gebrouwen?

Ik heb een Pale Ale gebrouwen, Zo een afgepast pakket pakket van de brouwwinkel

KeesK

Citaat van: Jacques op 24-03-2021  23:26 uWelkom op het forum Kees.

Je woont onder de rook van Schiphol, dan wonen er bij jou in de buurt veel hobbybrouwers. In Hoofddorp is namelijk een vereniging voor hobbybrouwers gevestigd met de naam 't Wort Wat. Het is een hele grote vereniging met veel ervaren brouwers. De Corona pandemie maakt dat er op dit moment geen clubavonden gehouden kunnen worden, maar het is zeker de moeite waard om naast het volgen van dit forum je ook aan te melden bij deze vereniging.

Dank voor de tip, ik ga ze eens opzoeken

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.