Marshmellows in bier

Gestart door Johan_vL, 20-03-2021 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan_vL

Zijn er brouwers die met marshmellows hebben geĆ«xperimenteerd  :weetniet: ? ik wil een "kampvuur" milk stout gaan maken en ben bezig met een recept maken.
De bedoeling is om 2 zakken marshmellows toe te voegen tijdens de kook. Ze worden dan eerst even op een bakplaat onder de grill gelegd, zodat ze mooi zacht worden en karamelliseren en daarna goed oplossen in het bier.

 :brouwen:

hansHalberstadt

Die dingen bestaan toch voor een groot deel uit suiker en wat gelatine? Misschien krijg je dan we een hele mooie eiwituitvokking. Wel rekening houden met de aanwezige suikers mbt je begin SG.

daanvandervleuten

Misschien heb je hier iets aan

Een tijd geleden gekeken. Die Amerikanen prakken alles in de maisch! Ik geloof dat ze ook een conclusie trekken op het eind. Iets van 'veel meer marshmallows toevoegen' maar dat weet ik niet meer zeker. Zou je het filmpje zelf effe moeten kijken.

Op zich wel een leuk experiment.

Theo Mol

Ze zijn gemaakt van voornamelijk suiker met een beetje vanille. Misschien is er een hop of een gist die ook vanille-achtige smaak of aroma geeft.
Het lijkt me vooral een heel plakkerige bedoening. Als ik het van plan was dan zou ik de marshmallows van tevoren proberen op te lossen in water. Maar ik ben het niet van plan, je maakt me wel nieuwsgierig naar het resultaat.

Timmeh4

Toevallig heb ik afgelopen dinsdag het recept van het filmpje gebrouwen met de marshmallows van Clawhammer. Resultaat is dus nog even afwachten maar hij ruikt lekker. De marshmallows heb ik einde van de kook toegevoegd en net als ze in het filmpje hadden gedaan deze eerst met een brander ff flink geschroeid. Na een minuut of 5 roeren waren ze zo goed als gesmolten in de ketel en 5 minuten later waren ze volledig opgelost. Ik had verwacht dat het wat plakkerige zooi zou worden in de ketel maar dit was gelukkig niet het geval.

hopjesvla

Zou het gewoon doen, zoals al geopperd bestaan ze voornamelijk uit suiker. Benieuwd wat je er uiteindelijk echt van gaat proeven.

Kwam laatst een soortgelijk iets tegen maar dan met donut, waarbij je 2 donuts nodig had: 1 voor de maisch, 1 voor de brouwer  ;D

William

Er zit denk ik nog wat eiwit in

joenedu

Ik heb toevallig ook een zak klaarliggen om morgen door een stout te gooien, ben erg benieuwd!

middelaersch


Fractus

Als je wilt proeven, ik zag toevallig vandaag dat 't Uiltje een marshmellow variant heeft uitgebracht van de mind your step-serie. Je zou ze zelfs een mailtje kunnen sturen, misschien willen ze er wel wat over vertellen. Ik denk niet dat ze van plan zijn vaker met marshmellows te brouwen, dus echt geheim hoeven ze het niet te houden

Johan_vL

Citaat van: hansHalberstadt op 20-03-2021  11:05 uDie dingen bestaan toch voor een groot deel uit suiker en wat gelatine? Misschien krijg je dan we een hele mooie eiwituitvokking. Wel rekening houden met de aanwezige suikers mbt je begin SG.

Suiker, water, lucht en eiwit zegt wikipedia, maar er zit natuurlijk ook vanille in en als je ze onder de grill legt, zoals ik wil doen dan caramelliseren ze ook. Dus qua smaak zal het best wel iets extra doen.
Ik heb ook wel vanille peulen gebruikt, maar dat is duur en het resultaat viel me tegen, dus misschien met marshmellows meer succes haha.
Ik ga het gewoon proberen. Leuk om te zien dat anderen het ook proberen, ben benieuwd naar jullie resultaten :-)

hopjesvla


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.