Afvullen van gecarboniseerd bier (op druk)

Gestart door Edolem, 14-03-2021 13:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edolem

Hoi,

Nou wellicht gaan we uiteindelijk toch een britetank kopen, om het bier geforeceerd te carboniseren. Klaar met 6 weken wachten op hergisting in fles.
Echter... we hebben nu een gewone afvulmachine, zo een inox vat met 4 'tieten'.
Dit gaat natuurlijk straks niet meer werken. Hebben al een beergun gekocht, maar daar gaan we niet echt 150 liter mee doen, per keer.
Ik heb te weinig geduld.

Welk afvulapparaat zouden jullie adviseren hiervoor. 150 liter per keer? We vullen af in 33cl steinies, of 75 bb.
Wat is het verschil tussen een vaccuumvuller en een tegendrukvuller?
Dit is een optie: B-Tech Base tegendrukvuller inox, als tegendrukvuller, maar dat is best een prijs...
En dit : Afvultoestel inox, vacuüm met 4 bekken, dat is enigszins goedkoper, maar..
Wat zijn de verschillen? Hoe werkt het ene, vs het andere?
Iemand?
We doen vooral bier, incidenteel cider.

Rinus

Ik gebruik een Enolmatic (die zuigt de fles vacuum en daardoor wordt het bier als het ware in de fles gezogen).

Dat werkt voor mij prima, ik zit alleen meestal wel met 1:30 liter in het expansievat, wat ik niet bottel (scheelt dus 3 flesjes). het afstellen is even zoeken, en het beste werk je met gekoeld bier om schuim te beperken.

Kijk maar eens op youtube voor wat filmpjes...

Martijn0172

Citaat van: Edolem op 14-03-2021  13:36 uAfvultoestel inox, vacuüm met 4 bekken, dat is enigszins goedkoper, maar..


Deze werkt niet met gecarboniseerd bier.

Onderstaande link al gezien?

https://eshop.czechminibreweries.com/product/bfm4-500s/

Edolem

Citaat van: Martijn0172 op 14-03-2021  17:27 uDeze werkt niet met gecarboniseerd bier.

Onderstaande link al gezien?

https://eshop.czechminibreweries.com/product/bfm4-500s/

Nee ziet er goed uit...
Er zijn varianten zonder gecarboniseerd bier, maar deze lijkt mét.

Oscar

Citaat van: Edolem op 14-03-2021  13:36 uKlaar met 6 weken wachten op hergisting in fles.

2 weken is voldoende.... :brouwen:  Voor thuis tussen brouwen en drinken zit meestal 4 weken... :biersmile: :proost:

Oscar

Citaat van: Edolem op 14-03-2021  20:01 uNee ziet er goed uit...
Er zijn varianten zonder gecarboniseerd bier, maar deze lijkt mét.

Inderdaad zijn gewoon 4 serie geschakelde tegendruk afvulpistolen (zoals je die bij Brouwland kunt kopen)... maar toch wel ff € 2400,- voor de hobby... :nut: :)

Natlip

2400 ex btw. Lijkt mij een opgeblazen prijs.

Edolem


Edolem

Citaat van: Edolem op 28-03-2021  19:30 uIemand betere tips dan?

Helemaal niemand?

Tripppel PPP

De iTap van Boel (Counter Pressure Bottle Filler Boel iTap) is hiervoor ontworpen. Het blijft handwerk, maar als je er 1 met twee aansluitingen neemt gaat het wel sneller. Ik gebruik hem voor bier te bottelen wat niet op druk staat (waar ie niet voor bedoeld is maar dat werkt er fijn). De review van David Heath in de link hieronder laat zien hoe het werkt.



MVG
Tripppel PPP

seed7


Edolem


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.