Etiketten Brouwerij Lau

Gestart door LaurensV, 12-02-2021 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaurensV

Even een nieuw etiketje in elkaar gefrutseld. Bij het 2e etiket is alleen de kleur en en naam nog maar mee veranderd. Tekst heb ik nog niet :D. Tips/tops zijn welkom! De website is nog niet gemaakt. Alleen het domein




JeroenP

Keurig.
Netjes en strak, en toch ook gemoedelijk.

Als punt van kritiek, het ronde logo lijkt optisch niet helemaal lekker aan te sluiten op de kleinere titel.
De bovenste heeft daar volgens mij meer last van dan de onderste. Ik vermoed door de kleur van de verticale tekst rechts ernaast.
Misschien hebben we hier een grafisch onderlegde brouwer die daar meer vanaf weet. (als het sowieso al een punt is waar je iets mee wilt, natuurlijk).

LaurensV

Citaat van: JeroenP op 12-02-2021  22:20 uAls punt van kritiek, het ronde logo lijkt optisch niet helemaal lekker aan te sluiten op de kleinere titel.
De bovenste heeft daar volgens mij meer last van dan de onderste. Ik vermoed door de kleur van de verticale tekst rechts ernaast.
Misschien hebben we hier een grafisch onderlegde brouwer die daar meer vanaf weet. (als het sowieso al een punt is waar je iets mee wilt, natuurlijk).

Nou ik denk dat je volkomen gelijk hebt! Heb dit met Word gemaakt dus was af en toe lastig om alles gelijk te krijgen. Wellicht even een keer rechtzetten in Photoshop. Bedankt voor de goede feedback!

Stefan R.

Netjes gemaakt zeg.
Ziet er profi uit.

jazon1963

Zo die zien er professioneel uit!

joenedu

Heel mooi! Enige is die verticale (of is het nou net horizontale) tekst, als mensen die gaan lezen kantelen ze het flesje. Kan het gist weer loskomen van de bodem. En wat JeroenP zegt, het sluit niet lekker aan maar dat is een kleinigheidje. Gave etiketten hoor.

Hannes

Heel mooi, ik vind het zelf de moeite niet waard, maar verbaas me toch altijd hoeveel tijd en energie mensen in mooie/creatieve etiketten stoppen, dan is het toch echt af.

Enige waar ik nog niet aan kan wennen als ik dit topic zie, is dat ik toch geen zin heb in lauw bier  8) 8) het moet wel op de juiste temperatuur zijn. ;D ;D

LaurensV

Citaat van: Hannes op 18-02-2021  13:24 uEnige waar ik nog niet aan kan wennen als ik dit topic zie, is dat ik toch geen zin heb in lauw bier  8) 8) het moet wel op de juiste temperatuur zijn. ;D ;D
Haha, ik heb er nog wel over nagedacht om daar iets mee te doen, maar dat schrikt mensen alleen maar af joh ;)

Citaat van: joenedu op 18-02-2021  11:43 uHeel mooi! Enige is die verticale (of is het nou net horizontale) tekst, als mensen die gaan lezen kantelen ze het flesje. Kan het gist weer loskomen van de bodem. En wat JeroenP zegt, het sluit niet lekker aan maar dat is een kleinigheidje. Gave etiketten hoor.
Ja, misschien moet ik daar nog even iets op vinden. Thanks :D

André de Laat

Ik moet altijd lachen als ik etiketten zie langskomen. Men brouwt nog maar net en heeft al een etiket klaar. Ik maak me meer druk om de kwaliteit van mijn bier :) :) :)

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar over het algemeen bedoeld.

Brouw ze, PROOST!!!

André.

LaurensV

Citaat van: André de Laat op 18-02-2021  18:21 uIk moet altijd lachen als ik etiketten zie langskomen. Men brouwt nog maar net en heeft al een etiket klaar. Ik maak me meer druk om de kwaliteit van mijn bier :) :) :)

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar over het algemeen bedoeld.

Brouw ze, PROOST!!!

André.
Gheghe, dat zeg ik er ook altijd bij als ik praat over mijn brouwerijtje... mijn brouwsels kunnen nog niet tippen aan de 'professionaliteit' van mijn brouwgerij.

Jacques

Citaat van: André de Laat op 18-02-2021  18:21 uIk moet altijd lachen als ik etiketten zie langskomen. Men brouwt nog maar net en heeft al een etiket klaar. Ik maak me meer druk om de kwaliteit van mijn bier :) :) :)

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar over het algemeen bedoeld.

Brouw ze, PROOST!!!

André.

Zelf vind ik etiketten maken, plakken en weer verwijderen ook te veel gedoe. Ik plak een etiketje op de bierdopjes.

Maar dan neemt niet weg dat ik regelmatig geniet van de creaties van anderen. Het is een hobby binnen een hobby en het kan veel voldoening geven als je een flesje weggeeft. Uiteraard geef je alleen goede bieren weg. Slecht bier drink je zelf of nog beter giet je weg. Het leven is immers te kort om slecht bier te drinken... :proost:

Theo Mol

Citaat van: LaurensV op 18-02-2021  18:41 uGheghe, dat zeg ik er ook altijd bij als ik praat over mijn brouwerijtje... mijn brouwsels kunnen nog niet tippen aan de 'professionaliteit' van mijn brouwerij.
Zelfkennis waar je vrolijk van wordt  :)
Er staat heel veel op je etiket, maar het ziet er toch strak uit. Weer heel anders dan mijn aanpak.

Mijn eerste brouwsels moesten het doen met alleen een nummer op de dop. Een van mijn vrienden doet het al jaren zo en is daar tevreden mee maar ik vond het toch te kaal.
Hoewel ik in mijn eentje brouw en bijna alles zelf opdrink vind ik etiketten maken de moeite waard. Zoals Jacques opmerkt is het een aardige afgeleide hobby.
Waarom eigenlijk? Ik word blij van de flesjes met mijn eigen etiket erop en het is leuk als ik er eens een weggeef. Als dat nog niet genoeg is, het is ook nog eens handig binnenshuis omdat ik niet de enige ben die de ijskast aanvult. En in de ijskast zie je de nummers op de dopjes niet...

André de Laat

Neemt niet weg dat het weggeven van je eigen gebrouwen bier volgens de regels van de wet niet eens mag!

henkie

Schuin oversteken ook niet..

Jacques

Citaat van: henkie op 19-02-2021  19:41 uSchuin oversteken ook niet..

Een heerlijke reactie.
 :lol:

Rely

Even in elkaar geknutseld, ik zou er uren mee bezig zijn.
Ziet er prachtig uit, en het is maar goed dat mannen niet
zwanger kunnen worden zou zonde zijn voor dat kostelijk nat. :proost:

André de Laat

Citaat van: Jacques op 19-02-2021  22:51 uEen heerlijke reactie.
 :lol:

Ik zou zeggen: maak een etiket, zet er je adresgegevens op, en stuur een flesje mét etiket naar de belastingdienst. Dan heb je ballen. Ik denk dat je beter schuin kunt oversteken.

Proost!!!

André.


Jacques

Citaat van: André de Laat op 20-02-2021  14:04 uIk zou zeggen: maak een etiket, zet er je adresgegevens op, en stuur een flesje mét etiket naar de belastingdienst. Dan heb je ballen. Ik denk dat je beter schuin kunt oversteken.

Proost!!!

André.

Zolang dat flesje niet een zodanig hoog koolzuurgehalte heeft dat het aangemerkt kan worden als explosief voorwerp zal er niet zo veel aan de hand zijn. Iets anders wordt het als je een krat of een vrachtwagen bier aflevert bij het belastingkantoor. Dan zou wel eens sprake kunnen zijn van een poging tot omkoping.

Zo nu en dan een flesje weggeven aan vrienden of ruilen met andere hobbybrouwers is geen probleem. Verkoop ligt anders. Daar wordt logischerwijs wel tegen opgetreden. Dan ben je bezig met oneerlijke concurrentie en het bewust ontduiken van accijns en andere belastingen...

CeesM

Citaat van: André de Laat op 19-02-2021  18:45 uNeemt niet weg dat het weggeven van je eigen gebrouwen bier volgens de regels van de wet niet eens mag!
In welke wet staat dat?

Theo Mol

Citaat van: CeesM op 22-02-2021  12:52 uIn welke wet staat dat?
Makkelijk hoor, zo'n vraag. Het antwoord is ook makkelijk: in de Wet op de accijns.

We drijven een beetje af in dit topic, ik waag het er toch maar op.

Volgens artikel 5 lid 1a is het verboden een accijnsgoed (zoals bier) te vervaardigen op een niet daarvoor aangewezen plaats (zoals mijn keuken) en artikel 5 lid 3 c geeft de ontheffing die geldt voor hobbybrouwers.

Dit is artikel 5 lid 3c en daar kan ik wel mee leven.
"3 Onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen wordt ontheffing verleend van de in het eerste lid bedoelde verboden voor: "
"c het thuis vervaardigen van bier en wijn door particulieren, voor zover die goederen worden aangewend voor eigen gebruik"

De rest van de wet vind je onder de link en de AMVB met voorwaarden en beperkingen is vast ook ergens te vinden, als daar nog wetenswaardige dingen in staan over cadeautjes en ruilen dan houd ik me aanbevolen.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005251/2021-01-01

Een heel leesbaar artikel vond ik hier: https://blog.wetrecht.nl/zelf-alcohol-maken-mag-dat/
Net als ik trekt de schrijver de conclusie dat het allemaal niet gaat om de volksgezondheid of andere nobele onderwerpen, maar over geld. Daarom staat het ook in de wet op de accijns, waarvan akte.

André de Laat

Citaat van: Theo Mol op 23-02-2021  09:49 uMakkelijk hoor, zo'n vraag. Het antwoord is ook makkelijk: in de Wet op de accijns.

We drijven een beetje af in dit topic, ik waag het er toch maar op.

Volgens artikel 5 lid 1a is het verboden een accijnsgoed (zoals bier) te vervaardigen op een niet daarvoor aangewezen plaats (zoals mijn keuken) en artikel 5 lid 3 c geeft de ontheffing die geldt voor hobbybrouwers.

Dit is artikel 5 lid 3c en daar kan ik wel mee leven.
"3 Onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen wordt ontheffing verleend van de in het eerste lid bedoelde verboden voor: "
"c het thuis vervaardigen van bier en wijn door particulieren, voor zover die goederen worden aangewend voor eigen gebruik"

De rest van de wet vind je onder de link en de AMVB met voorwaarden en beperkingen is vast ook ergens te vinden, als daar nog wetenswaardige dingen in staan over cadeautjes en ruilen dan houd ik me aanbevolen.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005251/2021-01-01

Een heel leesbaar artikel vond ik hier: https://blog.wetrecht.nl/zelf-alcohol-maken-mag-dat/
Net als ik trekt de schrijver de conclusie dat het allemaal niet gaat om de volksgezondheid of andere nobele onderwerpen, maar over geld. Daarom staat het ook in de wet op de accijns, waarvan akte.

Je was me voor... Klopt helemaal. Google is je beste vriend.
Wat eenieder ermee doet is mij om het eender. Feit is: het mag gewoon niet.

Larsje40

Citaat van: LaurensV op 12-02-2021  22:28 uNou ik denk dat je volkomen gelijk hebt! Heb dit met Word gemaakt dus was af en toe lastig om alles gelijk te krijgen. Wellicht even een keer rechtzetten in Photoshop. Bedankt voor de goede feedback!

Even een vraagje als dat mag.
Hoe heb je in Word die tekst (brouwerij lau en dat stukje met de ingrediënten) verticaal gekregen als ik mag vragen?

THNX.

Stefan R.

Dit kan met een tekstvak.
Ga naar tabblad INSERT klik op tekstvak typ je tekst en je kan deze draaien. Klik je met rechtermuisknop op het tekstvak kan he de kleur en opmaak veranderen maar ook tekstvak rand onzichtbaar maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.