Nectaron hop

Gestart door FransHilly, 29-01-2021 21:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransHilly

Hi,

Binnenkort wil ik nieuw biertje gaan brouwen met een keer een aparte smaak/apart ingredient.
Dus zat ik te denken aan een weizen met de hop nectaron.

Ik heb alleen geen ervaring met deze hopsoort en weet dus ook niet waar ik moet letten als ik nieuwe ingrediƫnten gebruik. Jullie nog tips? Hieronder eigenschappen van de hopsoort.

Alfa zuur: 9.5-11.5%
Hopsoort : Aroma
Land van oorsprong: Nieuw Zeeland
Smaak: citrus, ananas, perzik, passiefruit, grapefruit , tropische vruchten
 
De 20-jarige kwekersrechten van Nelson Sauvin verlopen later dit jaar, daarom hadden de Nieuw-Zeelandse hopkwekers een vervangende kaskraker nodig. Dit is Nectaron geworden. Het is de Nieuw-Zeelandse prins van de koning Nelson Sauvin. Nectaron is halverwege 2020 commercieel uitgebracht en vertoont een hoog gehalte aan aroma's van tropisch fruit, ananas en passievrucht, perzik en grapefruit. De naam doelt op "Nectar van de Goden", en dat is wat men in Nieuw Zeeland hoopt te bereiken met deze hop. Bieren gebrouwen met  deze hop zijn fantastisch. Als dit  een indicatie is, zal je deze hop binnenkort overal tegenkomen.

GvB84

Dit is een nieuwe hop voor ons als hobbybrouwers. Ik krijg van bouwland 50 g om te proberen. Ik ga er een blondje mee dryhoppen.
Ik denk dat deze hop te fruitig is voor een traditionele weizen. Brouwerij het Uiltje heeft een pineapple weizen. Die zou je als referentie kunnen nemen.

Rinus

Citaat van: GvB84 op 29-01-2021  22:01 uDit is een nieuwe hop voor ons als hobbybrouwers. Ik krijg van bouwland 50 g om te proberen. Ik ga er een blondje mee dryhoppen.
Ik denk dat deze hop te fruitig is voor een traditionele weizen. Brouwerij het Uiltje heeft een pineapple weizen. Die zou je als referentie kunnen nemen.
Ik kreeg deze aanbieding ook binnen, lijkt mij wel een fijne hopsoort om inderdaad te dryhoppen zodat je het smaakprofiel / aromaprofiel goed kunt ervaren.
Anders een tripel die niet al te zwaar is, ik ben benieuwd !

GvB84

Citaat van: Rinus op 29-01-2021  22:06 uIk kreeg deze aanbieding ook binnen, lijkt mij wel een fijne hopsoort om inderdaad te dryhoppen zodat je het smaakprofiel / aromaprofiel goed kunt ervaren.
Anders een tripel die niet al te zwaar is, ik ben benieuwd !

Ik ben ook benieuwd. Ik ben mij de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in de hoppen uit Nieuw Zeeland. Ik heb nu Wakatu en Nelson Sauvin gebruikt. Wakatu in een Tripel met WLP575 en Nelson in een saison met M29. Allebei erg lekker geworden.
Ik heb nu een IPA met Riwaka op de planning.
De omschrijving van Nectaron spreekt mij wel aan.

Arthur B

Citaat van: FransHilly op 29-01-2021  21:56 uHieronder eigenschappen van de hopsoort.

<knip>

Bieren gebrouwen met  deze hop zijn fantastisch.

😂 Dat is mooi! Zo'n hop heb ik nodig.

Alle gekheid op een stok, ik heb net een (NE)IPA met Nelson en Barbe Rouge gebrouwen. Prima combi en inderdaad wat anders dan het gebruikelijke tropische geweld.

Ik ga deze ook zeker in de gaten houden.

GvB84

Net een bericht van Brouwland gekregen. Helaas zijn alle staaltjes vergeven.

tdp

Ik kreeg hetzelfde mailtje. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er veel mensen eerder waren met reageren, ik heb direct op de mail gereageerd. Wellicht was de actie alleen voor Belgische klanten? Kijkend naar het formulier leek dit wel het geval. Ach ja, je hebt nu in ieder geval een kortingscode ontvangen :)

Staple

>De 20-jarige kwekersrechten van Nelson Sauvin verlopen later dit jaar

Ik ben hier voorzichtig best blij mee! Hopelijk wordt deze hop nu goedkoper. Ik vind het een lekkere.

Maart3n

Citaat van: tdp op 04-02-2021 &nbsp;09:35 uIk kreeg hetzelfde mailtje. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er veel mensen eerder waren met reageren, ik heb direct op de mail gereageerd. Wellicht was de actie alleen voor Belgische klanten? Kijkend naar het formulier leek dit wel het geval. Ach ja, je hebt nu in ieder geval een kortingscode ontvangen :)


Gek genoeg heb ik de hopstaal wel ontvangen  ;D, dus niet alleen BE klanten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.