Nectaron hop

Gestart door FransHilly, 29-01-2021 21:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransHilly

Hi,

Binnenkort wil ik nieuw biertje gaan brouwen met een keer een aparte smaak/apart ingredient.
Dus zat ik te denken aan een weizen met de hop nectaron.

Ik heb alleen geen ervaring met deze hopsoort en weet dus ook niet waar ik moet letten als ik nieuwe ingrediƫnten gebruik. Jullie nog tips? Hieronder eigenschappen van de hopsoort.

Alfa zuur: 9.5-11.5%
Hopsoort : Aroma
Land van oorsprong: Nieuw Zeeland
Smaak: citrus, ananas, perzik, passiefruit, grapefruit , tropische vruchten
 
De 20-jarige kwekersrechten van Nelson Sauvin verlopen later dit jaar, daarom hadden de Nieuw-Zeelandse hopkwekers een vervangende kaskraker nodig. Dit is Nectaron geworden. Het is de Nieuw-Zeelandse prins van de koning Nelson Sauvin. Nectaron is halverwege 2020 commercieel uitgebracht en vertoont een hoog gehalte aan aroma's van tropisch fruit, ananas en passievrucht, perzik en grapefruit. De naam doelt op "Nectar van de Goden", en dat is wat men in Nieuw Zeeland hoopt te bereiken met deze hop. Bieren gebrouwen met  deze hop zijn fantastisch. Als dit  een indicatie is, zal je deze hop binnenkort overal tegenkomen.

GvB84

Dit is een nieuwe hop voor ons als hobbybrouwers. Ik krijg van bouwland 50 g om te proberen. Ik ga er een blondje mee dryhoppen.
Ik denk dat deze hop te fruitig is voor een traditionele weizen. Brouwerij het Uiltje heeft een pineapple weizen. Die zou je als referentie kunnen nemen.

Rinus

Citaat van: GvB84 op 29-01-2021  22:01 uDit is een nieuwe hop voor ons als hobbybrouwers. Ik krijg van bouwland 50 g om te proberen. Ik ga er een blondje mee dryhoppen.
Ik denk dat deze hop te fruitig is voor een traditionele weizen. Brouwerij het Uiltje heeft een pineapple weizen. Die zou je als referentie kunnen nemen.