FastWasher 24/12 flessenwasser

Gestart door Jeroen76, 12-01-2021 22:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus

Citaat van: lier op 30-04-2021  23:10 uHeb je die schroefdraad terug gelijmd gekregen of niet? en zo ja waarmee?
Bij mij is hij ook afgebroken op de schroefdraad dus nu nog maar een halve washer beschikbaar
Sorry, maar lijmen lukt niet. Ik heb er een nieuwe bus met schroefdraad in gemonteerd.

Rinus

Citaat van: Nicooos op 01-05-2021  08:31 uIemand ervaring of dit ook gaat werken met Grolsch beugels?
Dat gaat helaas niet werken, tenzij je de beugels eerst verwijderd.

Jeroen76

Ik gebruik SaniClean, zelfde werking is mij verteld maar schuimt niet/minder

Verder ben ik van plan om de pompen met 2 grote tie-wraps vast te zetten aan de bovenplaat met spuitmondjes. Zo kunnen de pompen niet meer bewegen en hopelijk dus ook niet afbreken... Ander plan is om 4 rvs beugels te maken die om de pomp heen gaan en dan 8 langere boutjes te gebruiken en ze daar aan bevestigen. Komen dan op de plek van 1 van de zoveel schroefjes die er al inzitten. 

Gr. Jeroen


Rinus

Citaat van: Rinus op 29-04-2021  22:20 uIk heb de pompjes met een lange tie wrap aan het spruitstuk ondersteund. Bij mij is namelijk al een keer de schroefdraad afgescheurd.
Als je het "filter" huis verwijdert kan je nog beter fixeren exact ter hoogte van de schroefdraad, dit voorkomt krachten op de schroefdraad.
@Jeroen76, zo heb ik het gedaan werkt uitstekend! 2 x 2 lange tie wraps en klaar!

lier

Citaat van: Rinus op 01-05-2021  08:50 uSorry, maar lijmen lukt niet. Ik heb er een nieuwe bus met schroefdraad in gemonteerd.

Goede tip,

Ik heb het nu nog 1x geprobeerd te lijmen met 2 componenten epoxyhars en als dat niet lukt ga ik ook opzoek naar een bus of ik draai er 1

Rinus

Citaat van: lier op 01-05-2021  21:19 uGoede tip,

Ik heb het nu nog 1x geprobeerd te lijmen met 2 componenten epoxyhars en als dat niet lukt ga ik ook opzoek naar een bus of ik draai er 1
Ik heb bij van Cranenbroek een koppelstuk gevonden, een stuk vanaf gezaagd en aan de binnenkant vast gezet met een kunststof moer van dezelfde maat (van een elektra wartel) heel wat zoekwerk geweest, maar het past perfect. Ohw ja de oude schroefdraad met een trapboor eruit geboord, let op niet te ruim!
Omdat de bus later loskwam heb ik weer alle schroefjes losgedraaid en de moer vaster aangedraaid, nu gefixeerd door met de soldeerbout een aantal smelt inkepingen te maken....
Had ik maar wat foto's gemaakt, maar ik hoop dat het toch duidelijk is.

lier

Verlijmen is gelukt, wacht nog even de 24 uur af die er voor staat maar zit zo vast als een huis.

Mijn volgende oplossing was een tankdoorvoer te gebruiken en dan met een slang naar de pomp, om het een en ander minder kwetsbaar te maken. nu bind ik er ook maar een ty-rap omheen, goed idee

Rinus

Citaat van: lier op 02-05-2021  15:31 uVerlijmen is gelukt, wacht nog even de 24 uur af die er voor staat maar zit zo vast als een huis.

Mijn volgende oplossing was een tankdoorvoer te gebruiken en dan met een slang naar de pomp, om het een en ander minder kwetsbaar te maken. nu bind ik er ook maar een ty-rap omheen, goed idee
Hierbij een foto van de pomp gemonteerd op de vervangen schroefdraad. Voor een foto van de schroefdraad zelf moet ik de pomp verwijderen (wil ik eventueel wel doen op verzoek).



lier

Citaat van: Rinus op 02-05-2021  17:41 uHierbij een foto van de pomp gemonteerd op de vervangen schroefdraad. Voor een foto van de schroefdraad zelf moet ik de pomp verwijderen (wil ik eventueel wel doen op verzoek).


Nee hoor laat lekker zitten, wil het niet op mijn geweten hebben dat hij weer afbreekt.
Ziet er netjes uit zo. Ik heb die van mij ook weer in elkaar zitten en ga er ook een tyrap omheen doen om hem te beschermen

Rinus

Citaat van: lier op 02-05-2021  19:32 uNee hoor laat lekker zitten, wil het niet op mijn geweten hebben dat hij weer afbreekt.
Ziet er netjes uit zo. Ik heb die van mij ook weer in elkaar zitten en ga er ook een tyrap omheen doen om hem te beschermen
Geen zorgen, deze breekt niet meer af en anders is hij zo weer vervangen.

Orangeloo



Ik heb onlangs de FW 24 gekocht en zit mij in te lezen welk middel ik ga gebruiken. Ik lees Starsan, Caustric Saniclean Oxipro.

Wat ik nergens lees of deze producten wel/geen schade aan de kunststof, schroeven of pompen van de FW24 veroorzaakt.

Kan iemand hier iets zinnigs over vertellen?

Theo Mol

Alleen ervaring. Ik gebruik al een paar jaar een Fastwasher met Chemipro oxi en merk geen schade.

tdp

In plaats van Starsan, gebruik ik Chemipro CIP, schuimt veel minder dan Starsan. Voor de rest geen schade nog geleden door gebruik van dergelijke producten :)

gende

Voor de versteviging van de afgebroken en gelijmde schroefdraadverbinding met de pomp heb ik er een stukje koperpijp van 12 mm ingebracht. Voelt en is een stuk steviger dan zonder. Weet alleen niet of dit een groot effect heeft op de waterdruk naar de flesjes toe

thepsych

Citaat van: gende op 01-12-2023  23:35 uVoor de versteviging van de afgebroken en gelijmde schroefdraadverbinding met de pomp heb ik er een stukje koperpijp van 12 mm ingebracht. Voelt en is een stuk steviger dan zonder. Weet alleen niet of dit een groot effect heeft op de waterdruk naar de flesjes toe
Ik heb een steun gemaakt met een 3d printer waardoor de pomp vaster aan het plateau zit. zoek maar eens op dit forum. print bestanden zijn verkrijgbaar, evt kan ik ze maken en verzenden tegen kostprijs.

Orangeloo

Ik heb gewoon 5 mm van de witte pootjes gezaagd zodat de pompen ook op de bodem raken.  :brouwen:

thepsych

Citaat van: Orangeloo op 03-12-2023  14:41 uIk heb gewoon 5 mm van de witte pootjes gezaagd zodat de pompen ook op de bodem raken.  :brouwen:
Dat zal de kwetsbaarheid van de verbinding met het plateau, maar deels oplossen, maar zal zeker helpen. Overigens heb ik na 2 jaar al drie pompjes kapot gehad. Tweemaal nog in de garantietijd. Geen probleem ze om te ruilen bij Unibrew!
Inmiddels heb ik een schakeling gemaakt om de pompen telkens 40 seconden te laten werken en dan 10 seconden pauze om ze leeg te laten lopen van vloeistof en schuim. Anders komen de straaltjes niet tot de bodem. Hangt van de flesjes af of er te veel water en schuim in blijft hangen.

Spyro

Citaat van: thepsych op 03-12-2023  22:53 uInmiddels heb ik een schakeling gemaakt om de pompen telkens 40 seconden te laten werken en dan 10 seconden pauze om ze leeg te laten lopen van vloeistof en schuim. Anders komen de straaltjes niet tot de bodem. Hangt van de flesjes af of er te veel water en schuim in blijft hangen.
Mooi bedacht, maar af en toe heb ik nog altijd dat de pompjes even sputteren bij het aanzetten, dus ik heb voor de volgende oplossing gezorgd. Ik heb de pootjes 'verlengd' met een koppelstukje en buis van 4 cm, de pootjes zitten er net los in, zo kan ik achteraf de racks nog mooi stapelen en hoef ik niet aan iedere pootje van de 6 flessenhouders die ik heb een verlengstuk te zetten. Hierdoor zit het buisje slechts 1 cm in het flesje, sindsdien geen 3/4 volle flesjes meer met kuiswater. Er zit wel een gaatje geboord in dat donkergrijze buisje, zo kan het water eruit, doch is op de foto niet te zien.

mofje_ff.jpeg

Theo Mol

Citaat van: Spyro op 04-12-2023  09:50 usindsdien geen 3/4 volle flesjes meer met kuiswater....
Die begrijp ik niet. Hoe kunnen de flesjes voor een groot deel vol water blijven?

Ligt het aan de flesjes die we gebruiken? Ik heb bijna alleen bnr-flesjes in gebruik, die passen ruim over de (spuit)buisjes en het water loopt er mooi uit. Of is het schoonmaakmiddel de oorzaak? Ik gebruik oxi en dat schuimt niet.
Om te zien of de straaltjes nog hoog genoeg zijn haal ik soms een flesje weg en dan zie ik een fonteintje dat ruim boven de flessenbodems uit komt. Dat is maar goed ook want het apparaat is ook bedoeld voor wijnflessen.

Esterenbrouw

Het niet vlot leeglopen van de flesjes ligt volgens puur en alleen aan het gebruik te schuimend schoonmaakmiddel.

Spyro

Citaat van: Esterenbrouw op 04-12-2023  15:48 uHet niet vlot leeglopen van de flesjes ligt volgens puur en alleen aan het gebruik te schuimend schoonmaakmiddel.
Ook als ik een paar druppels "antischuim" gebruikte liepen sommige flesjes nog 3/4 vol. De laatste keer (zie mijn geposte foto) heb ik geen antischuim gebruikt, maar die verhogingen. Zo zit er minder volume buisje in de flessenhals, want die is conisch, geen volgelopen flesjes meer gezien... :brouwen:

Zjoske

Citaat van: Spyro op 04-12-2023  09:50 uMooi bedacht, maar af en toe heb ik nog altijd dat de pompjes even sputteren bij het aanzetten, dus ik heb voor de volgende oplossing gezorgd. Ik heb de pootjes 'verlengd' met een koppelstukje en buis van 4 cm, de pootjes zitten er net los in, zo kan ik achteraf de racks nog mooi stapelen en hoef ik niet aan iedere pootje van de 6 flessenhouders die ik heb een verlengstuk te zetten. Hierdoor zit het buisje slechts 1 cm in het flesje, sindsdien geen 3/4 volle flesjes meer met kuiswater..

mofje_ff.jpeg
Goed idee, dat ga ik ook proberen.
Ik gebruik al een tijdje saniclean ipv starsan, dat scheelt al een stuk maar toch schieten er wel eens een paar vol.
Ook als je de "volgelopen" flesjes op een andere positie zet zijn het toch dezelfde flesjes die vollopen.
Het ligt dan dus niet alleen aan het schoonmaakmiddel maar ook aan de flesjes, en ik gebruik ook alleen maar BNR-flessen. Temperatuur houd ik altijd constant op 40°C middels een thermostatische dompelaar

Met Caustic wat niet schuimt heb ik helemaal geen last van.

Spyro

Citaat van: Zjoske op 04-12-2023  18:53 uTemperatuur houd ik altijd constant op 40°C middels een thermostatische dompelaar.

Ik doe dat met een sous vide stick, zet die nu altijd op 55 graden, nog nooit problemen gehad de laatste x-aantal beurten ivm de pomp....

Zjoske

Citaat van: Spyro op 04-12-2023  19:18 uIk doe dat met een sous vide stick, zet die nu altijd op 55 graden, nog nooit problemen gehad de laatste x-aantal beurten ivm de pomp....
Ben al een tijdje op zoek naar een vervangende pomp die b.v. 60-65°C aan kan, nog niet gevonden.
De meest aquariumpompjes houden bij 40°C op als er al iets van bij staat.

Jacques

Citaat van: Zjoske op 05-12-2023  20:18 uBen al een tijdje op zoek naar een vervangende pomp die b.v. 60-65°C aan kan, nog niet gevonden.
De meest aquariumpompjes houden bij 40°C op als er al iets van bij staat.

Deze pomp met rvs pomphuis kan maximaal 120°C aan. Kost nog geen € 60 inclusief verzendkosten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.